CENA DIJAGNOSTICKOG SERVISA?

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Igor_sd
    CBC Veteran
    • 23.12.2007
    • 146
    • Smederevo
    • 607 2.2 B tiptronic

    Originally posted by Dora View Post
    ...Širenjem interneta je svako od njih majstor i naravno zna unapred da je to sitnica ali on nema vremena da je obavi pošto radi extra neobično jako bitan posao za privatnika i time vredi bar kao tri majstora...
    Odem svojevremeno da nekom preduzimacu "popravim kompIjuter". Ne radi mu skener. Njegova sekretarica se istrci da je vec njih 10 dolazilo i svi mu rekli da je skener neispravan. Instaliraju drajvere i on ne radi. Reinstalirali i sistem bar 20 puta. Probali ga i na drugom racunaru i nista. Ja vec napola siguran da je crko skener, al ajd' da ga ne otkacim na prvu. A on inace vazi za coveka koji je tezak za dinar. Snimim situaciju, SCSI skener. (za mladje citaoce, "skazi" se kaze, i nekada su svi kontroleri bili posebne kartice, nisu bili integrisani na ploci) Sad mi nije jasno kako su ga pa probali na drugomm racunaru kad je skazi kontroler bio ne bas uobicajeni komad hardvera, ali... Sistem deluje sveze, po datumima nekih fajlova vidim da je juce instaliran, instaliran i drajver za skener, al' nije instaliran drajver za SCSI kontroler. Ima on u kutiji originalne instalacione CD-je, pozabavim se ja time kojih petnaestak minuta, skener radi. On ne moze da veruje, toci viski, zove zenu da se hvali, mene kuje u zvezde, ma srecan do neba i nazad. Rastajemo se, cuveno:"Majstore, sta sam duzan"? Ja kazem 30 maraka. Racunam 10 sto sam dosao, kosta nesto i taj fijaker i benzin, i 20 za rad, znanje, zvanje, umenje... Leb ti poljubim, covek promeni boju. "Majstore, meni moji radnici ceo dan rade i po zimi i po vrucini, nose kante sa malterom od po 20 kila, istovaraju blokove, nose šut za 25 maraka za ceo dan... Castio sam lepo, popili smo i viski... 30 Maraka!!!??? Da nisi malo preterao za pola sata posla"?
    Ja sednem za kompjuter, kao razmisljam i sabiram se naglas sta sam sve radio, deinstaliram drajvere za skener i kazem:"Ne treba nista. A kad sledeci put zapne, zovi tog tvog majstora, on ce za ceo dan, i za 25 maraka novi kompjuter da ti napravi!"
    Posle par meseci pocne kod njega da radi kao dizajner jedan moj kolega i ja ga bas pitam, kaze:"Ima jedan neispravan skener koji niko ne moze da popravi a kupio i drugi, USB, on radi".

    Comment

    • vladaomega
      CBC Senator XXL
      • 11.10.2010
      • 484
      • beograd

      naplacuje se znanje a ne rad. sut I kofe sa malterom moze I nepismen da nosi.

      Comment

      • Igor_sd
        CBC Veteran
        • 23.12.2007
        • 146
        • Smederevo
        • 607 2.2 B tiptronic

        Naplacuje se i znanje i rad. Stvar izbora i mogucnosti. Ne mogu svi ni kante da nose po ceo dan, treba postovati i taj posao.

        Comment

        • Eon
          Moderator
          • 10.03.2005
          • 4225
          • Beograd-NBG-44
          • Superb 2.0 4x4 DSG

          I opet se vraćamo na to da tržište reguliše cene, a nelojalna konkurencija, ako nije u skladu sa Zakonom ili Pravilnikom esnafa, kažnjava. Esnafa nema, predmetni Zakon niti smrdi niti miriše i na kraju problem je u ljudima.

          Nedostatak novca tera pojedince da menjaju delatnost i eto ih među automehaničarima (kvalitet nikakav), dok nedostatak novca sa druge strane tera ljude da kupuje najjeftinije proizvode i usluge, bez obzira na dejstvo istih. Kod većine ovih koji nemaju novac, postoji višak vremena i eto zagonetke za sve. Dalji razvoj situacije zavisi od svih pomenutih faktora.

          Leka neće biti, dok ne bude para. A para skoro biti neće!
          Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
          Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

          Comment

          • Igor_sd
            CBC Veteran
            • 23.12.2007
            • 146
            • Smederevo
            • 607 2.2 B tiptronic

            Originally posted by Eon View Post
            I opet se vraćamo na to da tržište reguliše cene, a nelojalna konkurencija, ako nije u skladu sa Zakonom ili Pravilnikom esnafa, kažnjava. Esnafa nema, ...
            ... tera pojedince da menjaju delatnost i eto ih među automehaničarima...
            ... Leka neće biti, dok ne bude para. A para skoro biti neće!
            Tu sad imamo sta je starije, kokoska ili jaje? Da li je nedostatak para uzrok ili posledica, da li je (ne)postovanje i nedorecenost zakona uzrok ili posledica?

            Po meni je veliki problem nedostatak uske strucnosti i specijalizacije, s' jedne strane i politika auto industrije s' druge strane. Motor sa unutrasnjim sagorevanjem se nije sustinski promenio od kada je konstruisan. Sve sto je radjeno je manje vise kozmetika. Menjan je oblik glave (kompresionog prostora), oblik kanala, lokacija i nacin ubrizgavanja goriva (multi i single carb, multi i single point inj.), sistem razvoda, i uvedena elektronska (procesuirana) kontrola trenutka paljenja i smese, na osnovu nekih ulaznih parametara. Pocetak i kraj. ECU bi sustinski i realno mogao da bude jedan jedini mikrokontroler, sa par ulaznih i izlaznih parametara, sa predefinisanim tabelama (mapama) i da ne kosta u jedinicnoj proizvodnji vise od 50$. Eventualno dva mikrokontrolera, ako nekome zafali koji timer ili counter, stvar stila programera, da li vise voli da broji ili odbrojava. (Ako je neko voljan da osporava i krenemo raspravu na ovu temu, molim da to bude argumentovano)
            Evo da probam da objasnim tvrdnju. Od ulaznih parametara imamo:
            1. temperaturu, kolicinu i (pod)pritisak vazduha koji se u****va.
            2. Zadate "zahteve" - polozaj pedale gasa
            3. Izmerene temperature motora, polozaja radilice i eventualno bregaste.
            Od izlaznih, samo vreme (i trenutak) ubrizgavanja i vreme (trenutak) paljenja
            Ostatak, lambda probe, čadj i druge ekološke momente za sad ostavljamo po strani, jer oni mogu da budu nezavisni sistem koji eventualno moze da daje jos neki neobavezn ulaz za ECU.
            Nista od ovoga nisam napisao napamet, jos pre 15 god. sam sa prijateljem napravio ECU za pezo 405, kada su njemu za polovan trazili neke velike pare. Tacnu matematiku, koliko nas je kostao nemam, jer smo vecinu komponenti vec imali, ukljucujuci i PIC. Otisli smo i korak dalje i na sam ECU postavili 7 segmentni LED displej, da na samom uredjaju mozemo da citamo parametre. (matricni displeji su tada bili papreno skupi) Dijagnostika jeftina, svima dostupna, jednostavna i pristupacna sirokim masama.
            Zasto se to ne radi tako?
            Zato sto je elektronika u auto industriji isto sto i farmacija u medicini. Auto industrija ima svega 32% prihoda od proizvodnje i prodaje vozila, ostatak je od servisnih mreza, edukacije i sertifikacije (licenciranja) servisera i prodaje rezervnih delova i potrosnog materijala. Jasno je da im je u interesu da dijagnostika i sistemi (alati) za servisiranje ne budu pristupacni svakome. Kome bi oni naplatili obuku (i prateci hardver) ako bi 95% servisera moglo da ukapira samostalno kako i sta funkcionise i sta je cemu uzrok?
            Do sredine osamdesetih je prihod iz proizvodnje u auto industriji bio ispod 25%. Ranije, sezdesetih je bio i preko 50% ali zato sto su vozila bila pouzdanija pa je manja zarada bila od aftermarket-a. Krajem osamdesetih je pocelo omasovljavanje PC-a, i polako su cene rada CNC programera dosle na neki realan nivo, a pre toga su bili placeni vise nego neurohirurzi. (oni koji su programirali robote u proizvodnji) Onda je "bransa" nasla nacin da stiti sopstveni interes uvodjenjem sofisticirane (i tvrdim bespotrebne) elektronike. (pricamo samo o radu motora, ne o sistemima sigurnosti i sl.)
            Sve to nasa mala drzava sa svim potresima i lomovima unutar sebe nije mogla da isprati i tu smo gde smo. S' druge strane, nemojte da se zavaravamo da je to tako samo kod nas. I u Americi, pa i u Nemackoj, postoje majstori i "majstori". Propratite malo strane auto forume, ko ne zna jezik, tu je google auto translator, nije idealan ali zavrsice posao. Skoro svaki grad ili oblast imaju svoj DIY (uradi sam) workshop, iza koga se najcesce kriju automehanicari koji navodno klubskim kolegama "pomazu" u stvari rade klasicnu auto mehaniku mimo zakona. Ne nose odgovornost (sto je najbitnije) jer svi clanovi kluba prihvataju da budu deo "eksperimentalnog i istrazivackog" rada. Isto tako se ko-ba-ja-gi ne prodaju polovne gume i delovi, nego su kolekcionari, koji razmenjuju i preprodaju primerke iz sopstvenih kolekcija. (U Engleskoj konkretno) I ako su zakoni o ekologiji mnogo stroziji, opet i oni izradjeno ulje prospu "iza kuce" (gde im se nadje zgodno)
            Sve ovo nas na kraju upucuje na zajednicki zakljucak, nismo mi ni pametniji ni gluplji od ostatka sveta, nisu nasi zakoni ni bolji ni gori, radi se samo o tome da je MASA para koja je u opticaju nedovoljna za jedno drustvo, (bransu, populaciju, grupaciju) pa ima vise problema nego koristi, sto je kolega vec i napisao: "Leka neće biti, dok ne bude para. A para skoro biti neće!"

            Comment

            • b_samardzic
              CBC Senator XXL
              • 02.04.2005
              • 1557
              • Smederevo

              Kod komsije mehanicara juce doso lik sa zastavom novija posle 2000 god. Dimi se ispod haube smrdi na ulje.

              Motor ceo masan ne vidi se gde curi. Al doneo samo litar ulja kad se otkloni kvar da se dolije. Filter ulja se ne vidi.

              Zapusen iber lauf i verovatno negde probilo ulje. Pitam majstora sto ne zameni ulje i sto ne opere motor!

              Pa nece to da plati, ulje nije nikad zamenio samo doliva.

              E sad treba li ovakvu musteriju uopste prihvatiti u servis? Sta vi mislite?

              Comment

              • Igor_sd
                CBC Veteran
                • 23.12.2007
                • 146
                • Smederevo
                • 607 2.2 B tiptronic

                To je postena i cista situacija, musterija hoce da se dolije ulje, u procisti crevo, ali verovatno nije crevo, nego ona solja na bloku, na koju se crevo natacinje.
                Uredjeno to i to, kosta toliko. Nema garancije na nesto sto je musterija precizno trazila sta da se uradi.
                Npr, dodjem i trazim da mi zameni lezaj tocka. Majstor zameni i naplati. To sto meni taj tocak blokira zbog kocionih kljesta, moze samo informativno da mi kaze, a sto sam ja glup, tu leka nema i ne mogu njemu da se zalim sto tocak i dalje blokira!?

                Comment

                • b_samardzic
                  CBC Senator XXL
                  • 02.04.2005
                  • 1557
                  • Smederevo

                  Koliko je musterija koje se razumeju? U crevu je bila ona zica za hvatanje ulja na koju se nahvatala emulzija od kondenza.

                  Zar ne treba da se bar opere motor i pogleda jal probio neki dihtung. Negde je ulje moralo da izlazi.

                  Ja auto nebi ni pipnuo pre pranja motora. Poklopac kaisa ima samo 2 srafa.

                  Treba li uraditi nesto sto znas da nece biti dobro?

                  Comment

                  • zoranbg
                    CBC Senator XXL
                    • 23.03.2005
                    • 4098
                    • Rooster's Hill , Beog
                    • Grande Punto 1.2

                    ako nece i posle objasnjenja,uradis mu i uzmes pare
                    Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                    Comment

                    • b_samardzic
                      CBC Senator XXL
                      • 02.04.2005
                      • 1557
                      • Smederevo

                      A kad ujutru na parkingu komsija vidi baru ispod auta sta ce vlasnik da mu kaze?

                      Moram opet kod majstora nije mi lepo uradio auto! Gde je tu reputacija?

                      Comment

                      • zoranbg
                        CBC Senator XXL
                        • 23.03.2005
                        • 4098
                        • Rooster's Hill , Beog
                        • Grande Punto 1.2

                        ma nek crkne ******, ako misli da resi problem dolivanjem ulja.
                        Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                        Comment

                        • b_samardzic
                          CBC Senator XXL
                          • 02.04.2005
                          • 1557
                          • Smederevo

                          Sad sam bio da pokupim cerku iz skole i vidim zastavu opet kod majstora.

                          Jesam li ja vidovit?

                          Comment

                          • Igor_sd
                            CBC Veteran
                            • 23.12.2007
                            • 146
                            • Smederevo
                            • 607 2.2 B tiptronic

                            Ne treba olako osudjivati. Svi mi znamo sta je novi mercedes, odrzavan u ovlascenom servisu, al vozimo sta imamo i sa mozemo. Bio sam i ja u situaciji, '93. da moram, a nemam, i to ne nemam, nego nemam dva po dinar, pa sam u isecenu spoljnju gumu stavljao "bajlak" i tako vozio nekih nedelju dve. Vulkanizer mi je lepo rekao, sve sto sam ja vec znao, ali nuzda i zakon menja. Posle dve nedelje odem da mi zakrpi unutrasnju, "izžvakao" je bajlak, on me gleda, gledam i ja njega, i kazem:"Nemam". I on mi covek pokloni polovnu tubeles gumu. Celava al' ravna i cela. Nije hteo ni montazu da naplati. Cim sam se konsolidovao, kupim dve po dve sve cetiri nove, naravno kod njega, castim i zahvalim. I to je nesto sto sam zapamtio, nesto "zivotne skole" naucio od coveka kome ni ime ne znam...
                            Nisu svi jajare i najpametniji na svetu, ko zna koga kakva muka tera...
                            Last edited by Igor_sd; 28.02.2015, 02:24.

                            Comment

                            • Eon
                              Moderator
                              • 10.03.2005
                              • 4225
                              • Beograd-NBG-44
                              • Superb 2.0 4x4 DSG

                              U celoj toj situaciji čovek mora da misli i na štetu koju nanosi okolini zbog male lične koristi:
                              1) Nebezbednost u saobraćaju prema trećim licima
                              2) Ekološka šteta
                              3) Nebezbednost prema sebi
                              .....

                              Da li bi neko išao pre kod samozvanog lekara koji je jeftiniji, nego na pravu kliniku?!
                              Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                              Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                              Comment

                              • Dora
                                Nadzornik!!!
                                • 24.10.2004
                                • 17451
                                • Novi Sad
                                • FIAT

                                Originally posted by Eon View Post
                                U celoj toj situaciji čovek mora da misli i na štetu koju nanosi okolini zbog male lične koristi:
                                1) Nebezbednost u saobraćaju prema trećim licima
                                2) Ekološka šteta
                                3) Nebezbednost prema sebi
                                .....

                                Da li bi neko išao pre kod samozvanog lekara koji je jeftiniji, nego na pravu kliniku?!
                                Pa da, kad nema leba jedite kolača... Zbog male lične koristi. Nije lična korist nego nema ili je lična korist (mala) ebati babu a možeš neku od 20, samo doplatiš par dinara... Stipse nijedne...

                                1. Kakva nebezbednost ako nikog ne opalim ili pregazim. Ako ga opalim onda je on kriv za za svoju nebezbednost a ne ja. pa neću valjda svima kupiti auto šeste generacije da bih bio bezbedan prema trećim licima.

                                2. Hiljadu puta je pokazano i dokazano da automobili čine minornu ekološku štetu a drugi koji je stvarno prave su u zavetrini.

                                4. Sad ako me opali neko sa tenkom ili bilo čime sa 200 na sat neće me spasti ni kožne gaće. Kad su savremeni auti toliko potrebni zbog izginjavanja zašto se svakih deset godina smanji dozvoljena brzina za 10 km.. Očekujem da 50 godina da je dozvoljeno ići samo u rikverc.

                                Kubanci su čekali godinama da se otvore prema svetu, sad će imati nove i bezbedne automobile ali neće imati ništa dobro što su do sada imali...

                                Ukratko, moje mišljenje to su floskule savremenih pirata koji više ne mogu baš sa sabljom u zubima da upadaju na tudje brodove (kuće) ali su zato prešli na drugu tehniku a rezultat je još bolji.

                                Ko je dokon neka nadje na internetu zašto i kako se spaljuje gas u africi a i drugde kao i sela sa sve narodom u okolini. Naravno plamen od 300 metara u prečniku je totales ekološki...


                                Ukupno njesra je toliko veliko da nema više teme gde se ne završi ekonomijom ili politikom a ovde je tema cena sata servisa ili dijagnostike.

                                Nekad na sezamu je bila rečenica-pravilo da ako diskusija potraje obavezno se završi drugim svetskim ratom i partizanima i četnicima..

                                Sad nema potrebe da diskusija potraje, odmah se prelazi na suštinu...
                                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                                https.autogas.rs

                                Comment

                                Working...
                                X