Klima uredjaji - preporuke, saveti, misljenja i sl.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alexa05
    CBC Senator XXL
    • 23.07.2006
    • 1769
    • Smederevo
    • Opel Vectra B 2.0DI 16v

    #31
    Radi se o ovoj klimi i a kupujem je u prodavnici ka kojoj je i link
    midea msv1-12hrob8f


    Ako neko zna gde ima jeftinije nek javne!

    Evo i slike


    EX OPEL KADETT E C14NZ TUNED WITH LPG EQUIPMENT BY IVAN T

    NOW OPEL VECTRA B 2.0DI 16V (X20DTL)

    SVE PROLAZI PA CAK I DOZIVOTNA ROBIJA

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #32
      ovo je model starije generacije sa R22, cena je nešto povelika za to rekao bih, a i koliko vidim tog modela nema u toj prodavnici.

      za te pare možeš da kupiš već i Panasonic.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • Wooodoo
        CBC Senator
        • 01.10.2005
        • 214
        • Beograd

        #33
        Originally posted by alexa05
        Radi se o ovoj klimi i a kupujem je u prodavnici ka kojoj je i link
        midea msv1-12hrob8f


        Ako neko zna gde ima jeftinije nek javne!
        Probaj u Tehnomarketu. Juche sam bio, u 62 bloku. Nisu imali ovu kao sa slike ali mi je prodavac rekao da treba ovih dana da im stigne nova tura. Pa ako jos nisi kupio sacekaj bar da vidis koja ce cena da bude, a ja mogu da ti javim kad stigne jer je meni relativno blizu, a cekam 9-ku.
        http://www.youtube.com/watch?v=GsfciiNU ... yUhUyImcwc

        Comment

        • JAPANX
          CBC Senator XXL
          • 10.08.2006
          • 2159
          • Beograd

          #34
          javi i meni, zanima me ta 9-ka, mislim da bi bas dobro cucnila za malu sobicu

          Comment

          • alexa05
            CBC Senator XXL
            • 23.07.2006
            • 1769
            • Smederevo
            • Opel Vectra B 2.0DI 16v

            #35
            OK hvala za info. Ako naletim na nesto interesantno javnem vam. Mozda nekog zanima i Tadiran konkretno model TK-12H radi se o seriji Topaz reflection navodno nasledniku Infinitija. "Samsara" kod Vuka ga prodaje za 23300,00 dok je 9-ka 20-ak hiljada. Iskreno lomim se oko gore pomenute Midee i ovog Tadirana najvise zbog imena ali kako sam negde izburgijao na internetu slabiji modeli Tadirana u koji i pomenuti model spada rade izgleda zutaci tako da ... Sa druge strane za Tadiran se dobija garancija od nekih 5 ili bese 7 godina.
            EX OPEL KADETT E C14NZ TUNED WITH LPG EQUIPMENT BY IVAN T

            NOW OPEL VECTRA B 2.0DI 16V (X20DTL)

            SVE PROLAZI PA CAK I DOZIVOTNA ROBIJA

            Comment

            • Dragon
              CBC Senator XXL
              • 15.11.2006
              • 963
              • Beograd

              #36
              Mnogo je korisna brickova informacija da 9-tka ima vecu iskoriscenost od 12-ice.

              Ja sam se dvoumio izmedju Midee i Galanza i odlucio se sa ovu drugu, posto se komsiji pokazala dosta dobro. Nemam problem vec dve godine, ali cuo sam za Mideu generalno da je solidan proizvodjac. Covek koji popravlja Gorenje kaze da masina za sudove Gorenje iznutra zapravo Midea, samo sto je dosta skuplja.
              Loneliness has followed me my whole life, everywhere. In bars, in cars, sidewalks, stores, everywhere. There's no escape. I'm God's lonely man.

              Comment

              • JAPANX
                CBC Senator XXL
                • 10.08.2006
                • 2159
                • Beograd

                #37
                ja imam galanz kuci a gorenje na poslu.. obe su 12.000 btu e sad, gorenje mislim da bolje hladi i greje nego galanz ali s' vremena na vreme hoce iz nje da curne voda neka..

                galanz mi je onako neodredjen, nije los ali nije mi ni nesto wow da kazes vidi kako je dobra itd...

                videcu sad tu mideu, nadam se dobrom

                Comment

                • deki-ascona
                  Bio nam je drug! RIP
                  • 10.04.2007
                  • 2118
                  • NI , Trosharina

                  #38
                  Mnogo je korisna brickova informacija da 9-tka ima vecu iskoriscenost od 12-ice.
                  Video sam par primera loseg pozicioniranja, a takodje i nacina postavljanja.
                  Mislim da je korisno i da cevu budu sto krace, i dobro izolovane, da taj koji ugradjuje izbaci sav vazduh iz instalacije, da pritisak bude odgovarajuci u instalaciji, da nijedan deo opreme ne bude izlozen suncu i na kraju da klima bude postavljena tako da ne duva nikom u glavu ni u kom slucaju ni zimi ni leti.


                  Poruku izmenio: Eon
                  Originally posted by Valent Vudriga
                  ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
                  Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #39
                    sve je to tako, ja sam mislio na nešto drugo.
                    konstruktivnu osobinu zvanu EER za hladjenje odnosno COP za grejanje.

                    12ica u odnosu na 9ku je većaga kapacitete hladjenja-grejanja obično oko 30%.

                    istovremeno površina kondezatora i isparivača je često ili ista ili tek neznatno različita- recimo veća +10-15% kod 12-ice.

                    i tako sa realnih +15% većeg efekta gasa isporučuje se +30% toplote/ hladnoće.

                    rezultat je da 12-ica troši više el. energije po pravilu mereno u kWh za efektivno isporučenu toplotu/hladnoću.

                    15tak % nije mnogo ali po normi za hladjenje je predvidjeno 500 sati rada godišnje.
                    na 5 godina sakupi se podosta te povećane potrošnje.

                    sa jednom klimom i nije neka frka, ali ako neko ima potrebu da namontira 4,5 ili 6 klima u stanu- kući onda lako zbirna potrošnja recimo 5 kom 12-ica predje iz plave u crvenu zonu, a tada i cena potrošene struje eskponencijalno skače.

                    5 kom 9-ki jeste da sporije hlade-greju ali i manje struje troše.

                    svako može za sebe da preračuna efekte novac koliko ulaže u sam klima uredjaja, koliko košta eksploatacioni trošak struje (često je i daleko više od 500 sati godišnje upotreba), i dobijeni realni energetski efekat bilo u Btu/h / na mesec odnosno godinu bilo u kWh godišnje.

                    neki put je nešto skuplji klima uredjaj zapravo jeftiniji zbirno na rok od 5 godina, usled efikasnijeg rada prepumpavanja energije spoljnog vazduha.

                    na svakom klima uredjaju je obavezno navedene EER za hladjenje.
                    naravno A klasa efikasnosti je najbolja.


                    kvalitetna ugradnja klime se naravno podrazumeva kao pretpostavka za kasniji rad bez kvarova.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • JAPANX
                      CBC Senator XXL
                      • 10.08.2006
                      • 2159
                      • Beograd

                      #40
                      cuo sam da je neki kompresor sa invertorom najbolj solucija i za rad klime i za potrosnju, koje klime imaju taj invertor i sta je bolje kupiti mideu ili fonko ?

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #41
                        pokušaću da jednostavno objasnim to oko invertera.

                        kompresor je jedna pumpa.
                        kao što je sijalica izvor svetla.

                        ima više vrsta pumpi i više vrsta sijalica.

                        zajednička osobina je da postoje 2 radna stanja- uključeno i isključeno.

                        e sad, sijalica se može koristiti i na način da se poveže na predregulator kojim se menja intenzitet, jačina "gorenja".

                        to je taj inverter, tj dimer kako se naziva isti uredjaj u primeni kod osvetljenja.


                        isto tako je i sa kompresorom.

                        postavlja se predregualtor kojim se menja "jačina" njegovog rada.

                        u oba slučaja to je komad da tako nazovem elektronike.

                        taj komad elektronike sam po sebi ne poboljšava efikasnost pretvaranja el. struje u svetlo kod sijalice niti poboljšava efikasnost rada kompresora tj pretvaranja el. struje u rad pumpe.


                        sa ili bez invertera klima ima podjednaku efikasnost razmene toplote.
                        ta efikasnost isključivo zaivisi od vrste gasa, radnih pritisaka i radnih temperatura i površina toplotnih izmenjivača.


                        ali, ima siutacija kada nam ne treba puna jačina rada kompresora, ne treba nam puna jačina svetlenja sijalice...i tada putem regulatora jačine )iliti invertera popularno) smanjimo efekat kompresora.

                        tada je i manje hladjenje/grejanje a utroši se logično i manje struje.

                        najveća prednost invertera je što se može preciznije regulisati rad celog klima sistema unutar manjih tolerancija.

                        inverter ili regulator jačine bi moglo da se nazove i dugme za jačinu zvuka na našem radiju u kolima.

                        ne treba nam stalno maksimalna glasnoća.


                        inverter dolazi do izražaja kod grejanja klime, zimi, iz razloga što postoji problem zamrzavanja isparivača na nižim temperaturama usled vlage u vazduhu i nastanka inja/leda na površini.
                        (led je toplotni izolator i time smetnja radu).

                        da se to spreči koristi se više tehnika zaobilaženja problema, jedan od načina je da se smanji jačina rada kompresora odnosno time isključuje rad klime u fazi grejanja.

                        ne potpuno isključenje, već kao što sijalica sa dimerom se namesti da slabašno svetluca, da skoro tinja.

                        tada se ne stvori led na isparivaču ali niti klima nema onaj puni, nominalni efekat rada.

                        u tehničkoj dokumentaciji Toshiba našao sam krive pa tako klima pri grejanju i spoljnih -2C ima samo 46% grejnog kapaciteta u odnosu na grejanje pri spoljnih +7C.

                        dakle, klima sa 12,000 Btu kada je napolju hladno ima osobinu da kapacitet pada na samo oko 3,000-5,000 Btu.

                        i tako je kod svih klima, sa ili bez invertera potpuno podjednako.

                        što je vazduh napolju hladniji to kapacitet grejanja postaje sve manji uz sve veći utrošak struje.

                        sa R22 granica podnošljive efikasnosti rada je oko -5C, sa R407C oko -10C a sa R410A oko -15C.

                        svi ti rashladni mediji su manje više razne mešavine radi dobijanja kompromisa optimalnog i za hladjenje i za grejanje.

                        medjutim, ta 2 režima su suprotnih osobina pa kompromis ko kompromis uvek stvara neoptimalno rešenje.


                        za hladjenje je leti problem da klime imaju problem sa kondenzacijom "gasa" već na +43C spoljne temeprature.

                        tu gde su vruća leta, kao što je recimo dobar deo Azije klima imaju vrlo smanjenu upotrebnu pouzdanost.

                        radni opseg od -15C do +43C je nedovoljan za klimatske prilike na Zemlji i radi se intezivno na boljim mešavinama gasova ili se prelazi na upoterbu vode (podzemne vode) kao topplotnog medija i za grejanje i za hladjenje pošto je podzemna voda tokom cele godine na stabilnih +11 do +13C bilo da je leto ili zima na površini zemlje.

                        uglavnom, inverter je obična klima sa dodatim elektronskim regulatorom jačine.

                        bolja je, preciznija regulacija i usled te bolje regulacije potencijalno mogu da potroše manje struje u nekim režimima rada.

                        nemaju magične osobine kako marketing i trgovci pokušavaju da nametnu, nema perpetum mobile, a da li veći trošak opravdava ili ne dobitke je stvar individualne procene.

                        kao i kod radio aparata, podešavanje jačine je svakako komfornije od varijante uključi ili isključi.

                        inverter klime prave gotovo svi, pa i Midea u desetinama modela.

                        no kod nas se uglavnom uvoze najjeftinije varijante koje se najlakše prodaju.

                        kod inverter klima je najveći problem osetljivost elektronike na strujne udare i ljuljanje napona. sve ostalo je isto kao kod obične klime.
                        manje više.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • JAPANX
                          CBC Senator XXL
                          • 10.08.2006
                          • 2159
                          • Beograd

                          #42
                          svaka cast brick samo nisi morao da objasnjavas u sitna crevca, nisam bas toliki laik(mozda delujem tako, sta znam)

                          u svakom slucaju, invertor ne moze da skodi a moze da koristi najvise zimi, cuvajuci kompresor od loseg uticaja hladnoce na njega.. jasno kao dan..

                          sta mislis(mislite) za klime marke fonko, ja sam cuo da je to firma nekog tajvanskog proizvodjaca i sklapa se u makedoniji, sanyo elektronika, invertor, pouzdan kompresor...

                          Comment

                          • zoranbg
                            CBC Senator XXL
                            • 23.03.2005
                            • 4098
                            • Rooster's Hill , Beog
                            • Grande Punto 1.2

                            #43
                            toj klimi sto curi voda na unutrasnij jedinici :
                            zapuseno srev koje odvodi vodu napolje
                            ili si stavio crevo u neku posudu..pa nemoze da istace nego pusta na unutrasnju jedinicu.

                            mora slobodno da visi i da kaplje iznad posude..nesmes da ga potopis.

                            ako i dalje to radi.. onda je moguce da nije dobro montirana ,da crevo nema od samog starta dobar pad.
                            mora da ima pad celom duzinom.
                            Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                            Comment

                            • JAPANX
                              CBC Senator XXL
                              • 10.08.2006
                              • 2159
                              • Beograd

                              #44
                              pazi, ne curi stalno... za ceo dan rada padne par kapi.. moguce da pad nije dobro namesten a crevo je provedeno u oluk tako da nije sigurno zapuseno

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                #45
                                nisam bas toliki laik(mozda delujem tako, sta znam)
                                nisam imao tebe u vidu , pisao sam onako za opštu upotrebu da bude koliko toliko informativno.

                                Fonko je makedonska firma poreklom (početkom rada) iz Australije stara jedno 20tak godina.
                                poznatija je van Balkana.

                                inače se pravi kao i sve tog ranga cena u Kini i sklapa lokalno.

                                od pre par godia Fonko ima firmu i ovde, lokalnu kancelariju.

                                koliko sam čuo, dosta su ljudi zadovoljni sa kvalitetom, odnosno trajanjem.

                                to dosta, jedno 50tak ljudi u samoj MK.

                                malo su skuplji nego drugi, ne vidim baš neku posebnu prednost koja opravdava višu cenu.
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X