Centralno grejanje, struja ili gas?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #31
    Po njihovoj listi, TA peć, je trenutno najjeftinji način grejanja, sa cenom od 60 dinara dnevno za stan od 50 kvm
    jezim se energije u dinarima dnevno i kvadratnim metrima.

    ovako kada kazu nista nisu rekli, koliko kWh je utroseno puno vise govori.

    sa druge strane poredjenje stana okruzenog drugim stanovima i kuce slobodne u prostoru po toplotnim gubicima moze dovesti u zabludu jer su ogromne razlike u povrsinama sa spoljnim zidovima.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • mb12
      CBC Senator XXL
      • 06.11.2006
      • 640
      • Vrbas
      • Mazda 626 2.0 TD

      #32
      ^ Slažem se sa sve gore napisanim. Zato sam i ja rekao da sam skeptičan, ali i da je moguće, i takođe da su verovatno mislili za dobro toplotno izolovan stan.

      Pozdrav.

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #33
        moguce je sve, samo pri odredjenim uslovima.
        stan je sam po sebi ususkan medju drugim stanovima i da su prozori kvalitetni mogao bi da se dogreva na svecu...a TA pec bi mogla da bude ukras.

        ovako, jedna novinarska glupost odnosno poludezinformacija poluinformacija za koju se ne moze proveriti tacnost.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • deki-ascona
          Bio nam je drug! RIP
          • 10.04.2007
          • 2118
          • NI , Trosharina

          #34
          danasnja "Politika" :


          Скупљи гас пореметио рачуницу
          После поскупљења овог енергента од 60 одсто за домаћинства, озбиљно доведена у питање исплативост увођења гаса. – Рачуни се приближили издацима за грејање на струју и угаљ
          Високи рачуни за гас поколебали оне који га очекују (Фото Д. Јевремовић)

          Иако се очекивало да ће после осетног пада цене сирове нафте на светској берзи и и цена гаса ићи надоле, домаћинства прикључена на гасовод нешто ниже цене могу очекивати тек од Нове године. До тада ће кубик гаса плаћати 36 динара. Тако ће се рачуни за грејање на гас готово изједначити с онима за струју, угаљ или дрва, иако је донедавно грејање на гас било најјефтиније.

          Убудуће ће за стан од 60 квадрата који се греје на природни гас, уместо 5.000 динара месечно, морати да се издвоји око 100 евра, дакле 3.000 динара више.

          После прошлонедељне одлуке Владе Србије да гас за домаћинства поскупи чак 60, а за топлане 37 процената и ступања на снагу новог тарифног система, цена гаса ће се мењати квартално, односно на свака три месеца. Али, само под условом да дође до појефтињења гаса који стиже из Русије преко Украјине и Мађарске до Србије, потврђују у „Србијагасу”.

          Руски „Гаспром” формира цену гаса на основу кретања цене сирове нафте на светској берзи. Србија увози готово 95 одсто гаса, а Руси ценовник утврђују квартално, и то на основу цена из претходна три тромесечја. Иако је последњих месец дана цена сирове нафте скоро преполовљена, јер је са безмало 150 долара за барел пала на 82 долара, то потрошачима гаса у Србији ништа не значи. Руска формула им, наиме, квари рачуницу. Јер, за формирање ценовника, „Гаспром” узима просек цена за период када је нафта била најскупља.

          По том основу нешто подношљивије рачуне гасификована домаћинства у Србији можда могу очекивати тек после 1. јануара, под условом да цена црног злата настави да пада или да се бар задржи на овом нивоу. „Руска формула”, подсећају у „Србијагасу”, није ништа ново. Она се годинама примењује за обрачун цене по којој се плави енергент испоручује Србији. Почетком године 1.000 кубика Србију је коштало 360, а данас 530 долара.

          Битна ставка за обрачун цене гаса јесте и курс долара, који је сада почео да расте, кажу у „Србијагасу”. Они додају да не треба губити из вида да ће се тарифним системом коначно увести ред, јер ће сваки купац овај енергент платити онолико колико има трошкова у систему и колико кубика гаса потроши.

          У Агенцији за енергетику, која је након анализе предлога „Србијагаса” дала сагласност да цена мора да се повећа, потврђују да би свако појефтињење увозне цене гаса требало да се одрази и на крајњег потрошача. Да ли ће то бити одмах на почетку наредне године зависиће не само до цене сирове нафте, већ и од курса долара.

          Како би овог драстичног поскупљења гаса поштедели социјално најугроженија домаћинства, у Агенцији за енергетику потврђују да је Министарство рада недавно формирало међуресорску радну групу, с циљем да се што пре донесе акциони план мера којима ће се селективно заштитити сиромашни потрошачи.

          Чини се, ипак, да би ово драстично поскупљење гаса највише могло утицати на одлуку оних који размишљају да гасификују своја домаћинства, јер им је рачуница доскора показивала да је то најисплативији начин да се огреју. Планом до 2015. године предвиђено је да се гас уведе у више од 450.000 домаћинстава. Данас је таквих у Србији нешто више од 175.000.

          Најаве да би, кад Јужни ток пређе преко Србије, руски гас могао бити нешто јефтинији засад су само лепе жеље.
          Originally posted by Valent Vudriga
          ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
          Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #35
            Најаве да би, кад Јужни ток пређе преко Србије, руски гас могао бити нешто јефтинији засад су само лепе жеље
            taj koji misli da ce u buducnosti gas kao fosilno i ograniceno gorivo biti jeftiniji nego danas ima tezak problem odsustva sa ove planete.

            ruski gas ce biti samo skuplji, ako se ne desi neko cudo epohalnog otkrica ispod panonske nizije koje bi nas ucinilo energetskom velesilom.
            a to je u domenu bajki kako stvari danas stoje...

            postoji i berza gasa koja je formirana, i Gazprom ne primenjuje kao sto tekst sugerise cenu nafte kao osnove za formiranje cene gasa.
            isto tako je formiran i pandan OPEC-u, kartel proizvodjaca prirodnog gasa.

            ocekivanja da ce gas od nove godine da pojeftini usled veze sa naftom su u blagu ruku vrlo cudna.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • deki-ascona
              Bio nam je drug! RIP
              • 10.04.2007
              • 2118
              • NI , Trosharina

              #36
              Re: Centralno grejanje, struja ili gas?

              Originally posted by Testera
              ...
              Da dodam da mi je u startu jeftinija struja, jer je priključak za gas sa raznim provizijama za brže priključenje 1350 evra + skuplji kotao.
              U NI je osnovano preduzece (ili je u postupku osnivanja), osnivac je skupstina grada, sluzi(ce) za distribuciju i naplatu potrosnje gasa. Posto ce da gasifikuju odjednom citava naselja, u planu je da svi potrosaci kupe opremu na neku vrstu placanja na rate. Posli su od toga da nisu svi kreditno sposobni, i da nemaju spreman novac, a gasifikacija bi propala ako bi sve to bilo na placanje odjednom, posto ne bi mogli da ukljuce ni 20% domacinstava. Pretpostavljam da slicna preduzeca postoje i u drugim gradovima.
              Ovo sa provizijom za brzo prikljucenje ja bih zaobisao upotrebom klime ili necim slicnim.

              moj glas je za gas.
              Originally posted by Valent Vudriga
              ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
              Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

              Comment

              • Ognjen
                CBC Senator XXL
                • 21.02.2008
                • 438
                • Novi Beograd
                • -

                #37
                Re: Centralno grejanje, struja ili gas?

                Originally posted by deki-ascona
                Originally posted by Testera
                ...
                Da dodam da mi je u startu jeftinija struja, jer je priključak za gas sa raznim provizijama za brže priključenje 1350 evra + skuplji kotao.
                U NI je osnovano preduzece (ili je u postupku osnivanja), osnivac je skupstina grada, sluzi(ce) za distribuciju i naplatu potrosnje gasa. Posto ce da gasifikuju odjednom citava naselja, u planu je da svi potrosaci kupe opremu na neku vrstu placanja na rate. Posli su od toga da nisu svi kreditno sposobni, i da nemaju spreman novac, a gasifikacija bi propala ako bi sve to bilo na placanje odjednom, posto ne bi mogli da ukljuce ni 20% domacinstava. Pretpostavljam da slicna preduzeca postoje i u drugim gradovima.
                Ovo sa provizijom za brzo prikljucenje ja bih zaobisao upotrebom klime ili necim slicnim.

                moj glas je za gas.
                Mogu ja da zaobiđem proviziju i čekam priključak taman do proleća (koliko je zakonski rok), a sa provizijom je za 2 ( DVA ) sata priključenje.

                Proviziju za "Expres priključenje", sam uz legalnu građevinsku dozvolu sa svim papirima, plaćao i za struju i vodu tako da sam navikao.

                Grejanje na čvrsto gorivo sam u startu odbacio.

                Mislim da će ipak biti Gas, jer čini mi se da imam bar neke okvirne cene sa kojima mogu da računam. Kod struje imam malo informacija o visini računa (mada je sve to verovatno individualno). Jako malo ljudi koristi struju za zagrevanje kuća, bar ljudi koje ja znam.

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #38
                  Grejanje na čvrsto gorivo sam u startu odbacio
                  koji su razlozi ?

                  kotlovi na cvrsto gorivo su isto kao i na gas potpuno automatizovani, sami doturaju gorivo sami se pale, gase, regulisu snagu.
                  cak mogu i daljinski preko mobilnog telefona da se upravljaju.
                  ima i modela kojima nije potreban zaseban klasican dimnjak, koriste prinudnu promaju.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • Heinz
                    CBC Senator XXL
                    • 30.09.2004
                    • 1027
                    • Beograd, Voždovac
                    • Avensis 2.0 D4D

                    #39
                    Gorivo ne dolazi cevima/kablovima?
                    Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

                    Comment

                    • deki-ascona
                      Bio nam je drug! RIP
                      • 10.04.2007
                      • 2118
                      • NI , Trosharina

                      #40
                      Pa kod mene je automatizovano sve : dok je deda bio ziv on je automatski ustajao prvi i lozio, sad to radi majka , otkad je u penziji... a posle ako sina nateram da on lozi, ja cu automatski da izbegnem kotlarnicu !

                      Gas mi je udaljen 500m i cekam da pridje blize, bice valjda za oko godinu dana.
                      Do tad, veoma retko ukljucim el.kotao 24 KW, uglavnom na jesen vikendom, kad je cela porodica u kuci, jutro hladno, a keva mi nije tu.

                      A matematika na ugalj je sledeca : kuca ima 2 stana + garsonjera (moja momacka, zloupotrebljava je mladji brat), zajedno oko 220 m2, izgorimo oko 7t uglja i oko 3-4 m3 drva (sluzi da bi se taj ugalj potpalio + poneki panj uvece da se odrzi vatra do ujutru.
                      Kuca nema nikakvu izolaciju, puna cigla, zidovi oko 40cm, drvena stolarija koja srecom jos uvek dihtuje.
                      Ne racunajuci pumpu koja gura vodu, potrosim oko 800 eur na grejanje.

                      Imam fore celu zimu da prikupim iskustva iz susedne gradske opstine (koja je ove zime gasifikovana po novim cenama), pa da odlucim.

                      E tad ce stvarno da bude automatski
                      Originally posted by Valent Vudriga
                      ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
                      Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #41
                        Heinz, potrazi malo po netu kod proizvodjaca kotlova, pre svega nemackih i italijanskih pa ce ti biti jasnije.

                        da, koriste se cevi u kojima je potpritisak pa se gorivo u****va iz rezervoara.
                        ili se koristi sistem sa puzem (tzv) za dotur goriva iz rezervoara.

                        koristi se drveni briket/pelet, to je vec postalo standardno gorivo u Evropi.
                        dotura se u cisternama do pred kucu...

                        itd, itd full automatika a moze i PC da se prikljuci za programiranje rada kotla i par meseci rada unapred ako bas neko ima i takvu zelju.

                        postoji i domaci proizvodjac takvih kotlova, iz Simanovaca.

                        ili se koristi kotao na drva po postupku pirolize sa pufer akumulatorom.
                        postavi se gorivo koje dogoreva 12tak sati a onda se koristi energije iz akumulatora.

                        kotao se pali svakih 3-10 dana, kada se i dodaje gorivo.

                        podrazumeva se rezim 24satnog grejanja.
                        npr Vitolig familija kod Martina Viesmann-a.

                        itd, ima desetina sto zapadnih sto istocnih proizvodjaca kotlova i bojlera na cvrsta goriva sa punom automatikom u radu.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • Ognjen
                          CBC Senator XXL
                          • 21.02.2008
                          • 438
                          • Novi Beograd
                          • -

                          #42
                          Čvrsto gorivo sam u startu izbacio kao opciju zbog nabavke ogreva, skladištenja ogreva, održavanja sistema.
                          Pre sam imao centralno grejanje na čvrsto gorivo i nije mi ostalo u nekom lepom sećanju.
                          Te automatizovane peći postoje, samo je pitanje dal postoje kod nas i koja im je cena.
                          Opet razlika u ceni grejanja na čvrsto gorivo i gas(ili struju) nije dovoljno velika.
                          Ili možda jeste?

                          Comment

                          • deki-ascona
                            Bio nam je drug! RIP
                            • 10.04.2007
                            • 2118
                            • NI , Trosharina

                            #43
                            Struja bi bila OK da nije tarifnih grupa, ovako uvek upadnes u crvenu tarifnu zonu koja je nenormalno skupa za nase uslove.
                            Jedino neka varijanta sa vise brojila, pa da se faze rasporede. Ali opet novo brojilo kosta .
                            A i snabdevanje strujom postaje rizicno, stalno postoje kvarovi, pa je nema po par sati. Gas nemam pa nemam iskustva. A kotao na cvrsto , cak i da nestane struja, drzace temp. u sistemu satima.

                            Najbolje je imati vise varijanti, pa da moze da se kombinuje. Elek.kotlovi su reda 300-400 eur tako da nije lose dodati na postojeci sistemi jedan "za svaki slucaj".
                            Originally posted by Valent Vudriga
                            ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
                            Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #44
                              Opet razlika u ceni grejanja na čvrsto gorivo i gas(ili struju) nije dovoljno velika.
                              Ili možda jeste
                              raniji kotlovi na cvrsta goriva, pre 5 ili vise godina, i danas su neuporedivi prakticno.
                              ranije je to bilo pri poredjenju takoreci primitivno reseno.

                              dotur goriva napravis zavisno od zapremine rezervoara (i zavisno od toplotnih gubitaka zgrade- izolacija je opet bitna cinilac) jednom u sezoni ili jednom u 2 godine. dodje kamion i pretoci se iz njegove cisterne u tvoju.

                              cuvanje goriva zauzima odredjeni prostor, to stoji da je mana ali je prednost da gorivo kupujes po ceni koju ti biras i da imas gorivo pod svojom kontrolom.

                              gasa u gasovodu (barem kod nas) zimi nema dovoljno i pada mu pritisak pa nekada ne moze ni da se upotrebljava, struja je takodje van tvoje kontrole i dogadja se (jos uvek) da ponekad i nestane.
                              ako kupis gorivo van sezone, cena je naravno manja.

                              gas je u odnosu na cvrsta goriva obicno oko 80-150% skuplji sirom Evrope, kod nas je relativno do sada gas bio nesto povoljniji/ jeftiniji.

                              sa sadasnjim poskupljenjem gas je otprilike dostigao normalnu cenu, neki minimum uobicajene cene.
                              trenutno je gas oko 5evro centi za kWh a cvrsta goriva oko 2 evro centa za kWh. uz sve troskove oko pretovara i slicno, cena poraste na oko 2.50 evro centa.

                              kada se sagori, razlika je na stetu gasa- skuplji je oko 100% (trenutno).
                              ocekuje se sa pocetkom sezone grejanja u Evropi narednih nedelja sledece poskupljenje gasa na izvoru u Rusiji.

                              cvrsta goriva se kod nas ne uvoze, imamo dovoljno domaceg porekla + su obnovljiva i sa 0grama CO2 opterecuju ekoloski sistem.

                              uskoro ce se (i kod nas kao sto je vec u drugim zemljama) uvesti porez na CO2 pa ce i taj trosak opterecivati cenu gasa kao neekoloskog goriva.


                              kratkorocno gas je povoljniji jer je sva oprema za njegovu upotrebu jeftinija- kotlovi, ne treba rezerovar, ne treba akumulator, manje prostora, brzi rad, laksa instalacija, veca ponuda i izbor modela.
                              generalno laksa i jeftinija nabavka.

                              kod biomase je sve obrnuto od toga.

                              gledano u buducnost, gas kao gorivo je privremenog karaktera i ima tendenciju stalnog rasta cene.
                              biomasa je obnovljivi izvor energije, cena varira od godine do godine i raste blago ili opada blago.


                              sto je veca potrosnja energije gas se sve manje isplati kao energetski izvor.

                              tako je i poredjenje gas vs struja.

                              sto je veca potrosnja energije struja se sve manje isplati a gas ima prednosti u ceni dobijenog kWh.

                              ako je mala potrosnja struje onda se struja vise isplati jer je pocetna investicija u opremu bitno manja.


                              struja je tzv plemeniti izvor energije i treba da bude skupa kako se ne bi bahato razbacivala bez potrebe, a gas je kao sto znamo prakticno uvozni sa slavinom i "taximetrom" koji je potpuno van nase kontrole.

                              gas vs kruta goriva (a koja nisu ugalj) je velika tema u centralnoj Evropi u koju su ukljuceni naucni instituti, postoji program ispitivanja obnovljivih goriva od strane EU, a praksa je vec dovoljno bogata da pokaze prednosti i mane pri poredjenju.

                              gas je udobniji za upotrebu, brze ostvaruje efekte ali je i skuplji.
                              bar za 50% skuplji od najskupljeg goriva poreklom od biomase.

                              i pri tome je nesiguran kao zimski izvor energije (postojeci tranzitni gasovodi nisu dovoljnog kapaciteta za potrosnju Evrope zimi kada bas zahladni, pa pritisak opadne i gas postane slabo ili totalno neupotrebljiv u automatizovanim kotlovima).

                              to je praksa vec pokazala vise nego ocigledno.

                              kombinacija, gas pa cuvati u svom rezervoaru (recimo u obliku utecnjenog LNG) a pri tome vrsiti kogenerativnu upoterbu kotla za proizvodnju svoje sopstvene struje i grejanje kuce je tehnicki najbolja varijanta.

                              cena za sada je faktor koji odvraca od najefikasnije uporebe gasa kao goriva..

                              energije koje imamo najvise na planeti Zemlji uglavnom i najmanje koristimo iako je besplatna.

                              Sunce.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • BaneT
                                CBC Senator XXL
                                • 09.12.2005
                                • 562
                                • Beograd

                                #45
                                zanimljiva tema pa bih imao jedno pitanje. Koja je cena briket kod nas?

                                Juče sam pustio sistem grejanja u rad. Kamin sa bojlerom, vezana pumpa pa sve prosleđeno na razdelnik, tamo priključeno podno grejanje i radijatori.

                                Comment

                                Working...
                                X