Metro sta i za koliko kupujemo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djukic
    CBC Senator XXL
    • 27.03.2005
    • 2526
    • Beograd

    Mozes da odbijes PDV ako uzimas kancelarijski materijal. Bitno je radi lakseg knjizenja da uzmes odvojene racune. Mezetluk i krkanluk s jedne strane a kancelarijski materijal s druge strane...
    https://t.me/pump_upp

    Comment

    • TETAK
      CBC Senator XXL
      • 30.09.2004
      • 3034
      • Čačak, Srbija

      Kad malo bolje razmislim, zašto bi se zezao sa Metroom u KG kad imam u Čačku INTEREX i Merkator.Metro je prema mom iskustvu bio povoljniji od navedenih samo u previh par meseci postojanja.Mislim da uopšte nema svrhe da se cimam tih 60-tak km.....
      Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

      Comment

      • Heinz
        CBC Senator XXL
        • 30.09.2004
        • 1027
        • Beograd, Voždovac
        • Avensis 2.0 D4D

        mali dodatak

        http://www.novosti.co.yu/code/navigate. ... 2006-10-01

        BE­O­GRAD - Ku­po­vi­na u me­ga­mar­ke­tu "Me­tro keš end ke­ri" pre­se­la je mno­gim pred­u­zet­ni­ci­ma i vla­sni­ci­ma ma­lih fir­mi, ko­ji su po­zajm­lji­va­li kar­ti­ce ove tr­go­vi­ne svo­jim ro­đa­ci­ma i pri­ja­te­lji­ma. Na­kon pro­ve­re po­slov­nih knji­ga, po­re­ski in­spek­to­ri su im, na­i­me, na­lo­ži­li da pla­te po­rez od 20 od­sto za ne­prok­nji­žen ma­njak, od­no­sno za ku­po­vi­nu ro­be za lič­ne po­tre­be.
        Pred­u­zet­ni­ci is­ti­ču da su iz­ma­ni­pu­li­sa­ni i do­ve­de­ni u za­blu­du. Pr­vo im je omo­gu­će­no da ku­pu­ju ro­bu u ovom me­ga­mar­ke­tu, da pla­te PDV, i da na kra­ju bu­du i opo­re­zo­va­ni. I to, za onaj deo ko­ji oni sa­mi ni­su po­tro­ši­li, ni­ti fak­tu­ri­sa­li. Pi­ta­ju se za­što ni­je bi­lo oba­ve­šte­nja da se ne sme ku­po­va­ti ro­ba za ko­ju ni­su re­gi­stro­va­ni. Jer, ka­ko ka­žu, da su zna­li sva­ka­ko se­be ne bi do­ve­li u ta­ko ne­za­vid­nu si­tu­a­ci­ju. Mno­gi su do­bi­li na­lo­ge da pla­te i mi­li­on­ske iz­no­se na ime po­re­za na do­ho­dak.
        U sa­moj kom­pa­ni­ji "Me­tro" tvr­de da je Sr­bi­ja pr­va ze­mlja u ko­joj se nji­ho­vi kup­ci kon­tro­li­šu na ovaj na­čin. Raz­lo­zi se, ka­žu, ve­ro­vat­no na­la­ze u spe­ci­fič­nom po­slov­nom kon­cep­tu, tre­nut­nim tr­ži­šnim uslo­vi­ma, i de­lo­va­nju ne­lo­jal­ne kon­ku­ren­ci­je.
        - Do­no­še­nje re­še­nja, ko­jim se na­me­će oba­ve­za pla­ća­nja po­re­za na do­ho­dak gra­đa­na ni­je ute­me­lje­na na za­ko­nu, jer na ro­bu ko­ja je ku­plje­na sred­stvi­ma dru­gog li­ca, i ko­ja ni­je evi­den­ti­ra­na po­slov­nim knji­ga­ma kup­ca - po­re­skog ob­ve­zni­ka, ne pla­ća­ju se jav­ni pri­ho­di - sma­tra­ju u "Me­trou". - Ku­po­vi­na pro­iz­vo­da od sop­stve­nog nov­ca ne pred­sta­vlja lič­no pri­ma­nje, pa pre­ma to­me re­še­nja ko­ji­ma se na­me­će pla­ća­nje po­re­za na do­ho­dak, ni­su ute­me­lje­na na za­ko­nu.
        Sto­ga, is­ti­ču u "Me­trou", ni­je ja­sno po kom osno­vu se na­la­žu re­še­nja o pla­ća­nju po­re­za na do­ho­dak, ka­da gra­đa­ni ko­ji su ku­po­va­li ro­bu u "Me­trou" od svo­jih sred­sta­va, ni­su ostva­ri­li do­ho­dak.
        - Na­po­mi­nje­mo da žal­ba na po­re­sko re­še­nje ne od­la­že iz­vr­še­nje u smi­slu pla­ća­nja po­re­za - uka­zu­ju u "Me­trou". - Za­to sa­ve­tu­je­mo kup­ce da po­red ula­ga­nja žal­be na do­bi­je­no re­še­nje, pod­ne­su i zah­tev za od­la­ga­nje po­re­skog du­ga uko­li­ko is­pu­nja­va­ju pro­pi­sa­ne uslo­ve pred­vi­đe­ne Za­ko­nom o po­re­skom po­stup­ku, i sa­če­ka­ju od­lu­ku vi­še in­stan­ce.
        U Po­re­skoj upra­vi Sr­bi­je, me­đu­tim, tvr­de da svi oni ko­ji ni­su evi­den­ti­ra­li ku­plje­nu ro­bu u svo­jim po­slov­nim knji­ga­ma, mo­ra­ju da pla­te po­rez po sto­pi od 20 od­sto.
        - Sve ono što pred­u­ze­će ku­pu­je za lič­ne po­tre­be za­po­sle­nih, sma­tra se, shod­no čla­nu 85. Za­ko­na o po­re­zu na do­ho­dak gra­đa­na, osta­lim tro­ško­vi­ma za­po­sle­nog, ko­ji se opo­re­zu­je po sto­pi od 20 od­sto - ob­ja­šnja­va Bra­ni­slav Ma­ri­čić, Pi-Ar Po­re­ske upra­ve. - "Me­tro" je re­gi­stro­van kao ve­le­pro­da­ja i nje­go­vi kup­ci mo­gu bi­ti pred­u­ze­ća i pred­u­zet­ni­ci, a ne fi­zič­ka li­ca. Ta kom­pa­ni­ja je sa svo­jim kup­ci­ma sklo­pi­la ugo­vo­re, ko­ji­ma je omo­gu­će­no da do­bi­ju vi­še kar­ti­ca za ku­po­vi­nu, me­đu­tim, sve kar­ti­ce va­že na ime fir­me. Jer, ka­da se oba­vi ku­po­vi­na, na ka­si se iz­da­je pro­fak­tu­ra na ime fir­me ko­ja je pa­za­ri­la u "Me­trou".
        Da li su fir­me, ko­ji­ma su iz­da­va­ne kar­ti­ce bi­le upo­zna­te sa ovim či­nje­ni­ca­ma, to po re­či­ma Ma­ri­či­ća, ni­je od zna­ča­ja za Po­re­sku upra­vu. Jer, to je stvar ugo­vo­ra iz­me­đu "Me­troa" i kup­ca. Sva­ko ko ne­što ku­pu­je u ime fir­me, taj iz­nos mo­ra i da evi­den­ti­ra u svo­jom po­slov­nim knji­ga­ma.
        Uz to, do­da­je, Po­re­ska upra­va ni­je ni bi­la u oba­ve­zi da upo­zo­ra­va kup­ce "Me­troa" da is­pu­nja­va­ju svo­ju za­kon­sku oba­ve­zu evi­den­ti­ra­nja ku­plje­ne ro­be.
        Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

        Comment

        • Ji 4Tze
          CBC Senator XXL
          • 04.05.2006
          • 806
          • bg
          • Honda CR-V 4WD

          a i prvi put u istoriji metroa (za 42 godine postojanja) u kome su (po nalogu inspekcije) ukinute kartice i za zaposlene metroa (pre neki dan)

          Comment

          • djukic
            CBC Senator XXL
            • 27.03.2005
            • 2526
            • Beograd

            Da jos su i uveli da se prilikom preuzimanja robe pored potpisa obavezno napise licno preuzeo...
            U metrou i dalje nema nikakvog upozorenja, osim da pise da su veleprodaja. I dalje se podstice kupovina...

            Pojesce nas DELTA sve, za par godina, necemo moci ni da pi...samo a da neplatimo miskovicu danak
            https://t.me/pump_upp

            Comment

            • Ji 4Tze
              CBC Senator XXL
              • 04.05.2006
              • 806
              • bg
              • Honda CR-V 4WD

              pa taj isti* je uspeo da izmuva i:
              1. kashnjenje sa postavkama semafora na raskrsnicama za metro objekte i po godinu dana
              2. kashnjenje dodele direktne gradske GSP linije
              3. celu ovu zavrzlamu oko kupovine na veliko/malo (metro je valjda jedino i mogao da se pojavi na trzistu na taj nachin, profesionalni kupci ovo ono - i toga retko u kojoj zemlji ima)
              4. svakodnevne inspekcije po par puta
              5. blacenje po novinama
              itd itd, sve klasicne opstrukcije...
              ma ne nece da nas pojede delta, sta vam je, ovo su sve teorije zavere

              *ili njegova ekipa ili neko ko oce da mu se uchepi, nebitno, bitno je ko tu profitira. Nema monopola u maloprodaji, pre neki dan jedna od glavnijih vesti, nema malo morgen

              Comment

              • jovan30
                CBC Senator
                • 07.05.2006
                • 322
                • Beograd

                Deltin monopol malo me vec i nervira. Valjda ce nasa vlast dopustiti stranim lancima kao sto su Carrefour, Tesco, Interspar i slicni da udju na nase trziste, pa bas me interesuje kako ce se Delta takmiciti sa Carrefourom.

                Mislim kapiram ja sve to, nacin na koji misli Miskovic, treba igrati "prljavo" ali do odredjene granice, mislim treba imati meru.

                Ako je nekom za utehu isti problem sa Metroom postoji i u Hrvatskoj. Ne znam da li je resen.

                Comment

                • Heinz
                  CBC Senator XXL
                  • 30.09.2004
                  • 1027
                  • Beograd, Voždovac
                  • Avensis 2.0 D4D

                  A šta znači Metrou dal je VP ili MP? I oni mi idu na ... živac
                  Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

                  Comment

                  • BRABUS
                    CBC Senator XXL
                    • 15.10.2004
                    • 2399
                    • London

                    Originally posted by DJDexy
                    Deltin monopol malo me vec i nervira. Valjda ce nasa vlast dopustiti stranim lancima kao sto su Carrefour, Tesco, Interspar i slicni da udju na nase trziste, pa bas me interesuje kako ce se Delta takmiciti sa Carrefourom.

                    Mislim kapiram ja sve to, nacin na koji misli Miskovic, treba igrati "prljavo" ali do odredjene granice, mislim treba imati meru.

                    Ako je nekom za utehu isti problem sa Metroom postoji i u Hrvatskoj. Ne znam da li je resen.

                    I Carrefour i bilo koj retail lanac da udje na trziste ce imati kompanije iz Delta grupe kao glavne dobavljace....s obzirom da Miskovic drzi dobar deo prehrambenog sektora

                    Comment

                    • Ji 4Tze
                      CBC Senator XXL
                      • 04.05.2006
                      • 806
                      • bg
                      • Honda CR-V 4WD

                      VP, hans
                      a nije ih bilo dok nije uveden PDV
                      sad, sto po okolnim drzavama se dozvoljava da udjes normalno i kupis sta ti treba, to onda znaci da ta drzava dozvoljava takvo poslovanje
                      nasa, ne
                      a metro ima valjda istu poslovnu politiku u svim drzavama gde je prisutan, sto bi oni menjali to za srbiju, yebe im se

                      Comment

                      • jovan30
                        CBC Senator
                        • 07.05.2006
                        • 322
                        • Beograd

                        Originally posted by BRABUS
                        I Carrefour i bilo koj retail lanac da udje na trziste ce imati kompanije iz Delta grupe kao glavne dobavljace....s obzirom da Miskovic drzi dobar deo prehrambenog sektora
                        Kad bolje razmislim potpuno si upravu, Delta uvozi dobar deo svega sto se prodaje kod nas a vredi.

                        Comment

                        • djukic
                          CBC Senator XXL
                          • 27.03.2005
                          • 2526
                          • Beograd

                          Zamisli otvara se novi Pekabetin prodajni centar na vilinim vodama. Sad ce da bude prava konkurencija imacemo:

                          TEMPO
                          MAKSI
                          C MARKET
                          PEKABETU

                          Al kad bolje razmislim sve je to Delta...
                          https://t.me/pump_upp

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            i toga retko u kojoj zemlji ima)
                            retko

                            sirom planete od Metro Indija do zapadne Evrope svuda se posluje na isti nacin.

                            to sto ovde kod nas je cash&carry princip nabavke u magacinima nesto novo i jos tesko prihvatljivo zakonodavcima za razumevanje govori vise o nama i nasoj drzavi koja (jos) bi da se mesa maximalno u privatne novcanike (tipicno dodatno oporezivanje tih 20% a vec je placen PDV) na mestu prodaje umesto na mestu nastanka prihoda.

                            da ne zakeram previse, Metro (i ostali Baumax, i desetine drugih lanaca) posluju na slican ili isti nacin gde je kolicina prometa priorotet i brzi obrt a ne povelika marza.

                            ogromne marze koje je nasa trgovina decenijama navikla i navikavala se da brani monopolom danas vise nije moguce braniti politickim (partijskim i inim) metodama prisile i pre ili kasnije smejacemo se svi zajedno danasnjim zavrzalama oko Metroa.

                            a jos uvek nas zaobilaze krupni evropski igraci, IKEA se siri naveliko po svetu a ovde ni ne pomisljaju.

                            Metro je i nesto vise, ogledan primerak sta zeli ova drzava i koliko postuje realnosti uklapanja u medjunarodne trgovacke tokove.

                            (Madjarska i Bugarska su krcate lancima slicnog tipa, kod nas se neckaju da dodju..gledaju mnogi u Metro desavanja drugacijom dioptrijom).
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • djukic
                              CBC Senator XXL
                              • 27.03.2005
                              • 2526
                              • Beograd

                              Meni smeta politika koja je upletena u celu pricu oko Metroa. Ali najvise mi sveta licemerje Metroa.

                              ZAKON JE JASAN MORA SE PROKNJIZITI SVE STO JE NABALJVENO U VELEPRODAJI!!!

                              Tako stoji u zakonu, zasto Metro neregistruje maloprodajni objekat, stavi fiskalne stampace i tera dalje?

                              Ukoliko kupujes za sebe onda samo pocepas racun i gotova stvar. Ukoliko kupujes za firmu proknjizis racun i opet gotova stvar...
                              https://t.me/pump_upp

                              Comment

                              • Eon
                                Moderator
                                • 10.03.2005
                                • 4225
                                • Beograd-NBG-44
                                • Superb 2.0 4x4 DSG

                                Delta jeste najvece zlo kod nas, ali zbog lanaca maloprodaje, u ostalim segmentima su beznacajni...

                                Sta proizvode? Pa imaju jednu uljaru, pa... ajde neka me neko potseti na neku drugu proizvodnju koja je znacajna za nasu privredu....

                                Sta uvozi? Fiat, Alfa... Od prehrane, nista! Najlosiji su distributeri i svi su ih sutnuli, ostala im samo Nivea,... nema vise ni Wrigleya, ni Nestlea, ni...

                                Zasto se udruzili sa Todoricem? Zbog vece nabavne i pregovaracke moci u regionu (oko 900 objekata), ali razlog je strah od Carefoura (konkurencija Tempa, C marketa Pekabete) i slicnih, kao i Metroa i Baumaxa (konkurencija Tempu) i slicnima...

                                Sta im je cilj? Dobro udomaljavanje jednog ili dva prodajna lanca...

                                HINT: Metro statisticki ima bolju prodaju u svakom segmentu, per potrosacu, po objektu, po artiklu, po zaposlenom, po ulozenom kapitalu...

                                I koji je rezultat, procenite sami!!!!!
                                Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                                Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                                Comment

                                Working...
                                X