Metro sta i za koliko kupujemo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djukic
    CBC Senator XXL
    • 27.03.2005
    • 2526
    • Beograd

    Delta srbija:
    Ono sto je manje vise poznato:
    90% poljoprivredne proizvodnje je indirektno ili direktno u vlasnistvu Delte
    90% proizvodnje hrane direktno ili indirektno je u vlasnistvu Delte
    90% trgovine poljoprivrednim masinama je indirektno ili direktno u vlasnistvu Delte
    90% prodaje prehrambenih proizvoda je u svlasnistu Delte

    P.S. Pod deltom podrazumevam i hrvatski deo delte (Agrikor)

    Autoindustrija:
    Delta zastupa:
    Fiat
    Hondu
    BMW (od skora)

    Gradjevina, osiguranje, teska industrija, banka............

    Znaci kad pogledas ovo sto ja znam (a znam malo) je 90% trgovine u Srbiji.

    Jednostavno sve sto valja i profitabilno je u Srbiji pokriva delta...
    https://t.me/pump_upp

    Comment

    • jovan30
      CBC Senator
      • 07.05.2006
      • 322
      • Beograd

      Uopste se ne cudim sto je Miskovic "tezak" 1.5 milijardi eura.

      Ja Miskovica kao biznismena izuzetno postujem, ipak treba imati kefalo, srecu,politicke veze, m*da i jos neke stvari da bi se u Srbiji od 1991 do 2006 napravilo 1.5 milijardi eura.

      Comment

      • djukic
        CBC Senator XXL
        • 27.03.2005
        • 2526
        • Beograd

        Ja ga nimalo nepostujem.

        Nikakvo kefalo netreba imati da se napravi 1.5 milia. EUR-a u Srbiji u tom periodu.

        Treba imati POLITICKE VEZE i srecu da te nubiju nista vise od toga.

        Prvobitna akumulacija kapitala je zavrsena. Par srecnih je prezivelo i sada drma.

        P.S. trebalo je imati i malo pameti jer na njegovom mestu ja bih ukrao taman koliko mi treba da jaaaako dobro zivim nista vise od toga (sta ces glup sam)
        https://t.me/pump_upp

        Comment

        • Eon
          Moderator
          • 10.03.2005
          • 4225
          • Beograd-NBG-44
          • Superb 2.0 4x4 DSG

          @djukic

          ...malo su cifre preterane, pa cak i sa racunanjem Agrokora....

          Agrokor ima uljaru, mlin, frikom...
          Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
          Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

          Comment

          • Ji 4Tze
            CBC Senator XXL
            • 04.05.2006
            • 806
            • bg
            • Honda CR-V 4WD

            Tako stoji u zakonu, zasto Metro neregistruje maloprodajni objekat, stavi fiskalne stampace i tera dalje?

            upravo ono sto sam ja ovlas pomenuo a brick detaljnije objasnio

            metro jednostavno ne radi tako, on svoj sistem zarad Srbijice (i njene 2-3-4-5 radnje) nece menjati, vrlo im je straightforward politika, i znaju valjda koliko vremenski mogu da rade s gubitkom (u srbiji, jel)

            Comment

            • jaksa
              CBC Senator XXL
              • 23.10.2004
              • 701
              • Novi Beograd, SC

              Ni ja ga ne postujem nimalo, cak prezirem takve likove.

              A u Metro rado idem i rado tamo kupujem.

              Comment

              • BRABUS
                CBC Senator XXL
                • 15.10.2004
                • 2399
                • London

                Koliko god neko imao protiv Miskovica, cinjenica je da je on prvi doveo neke principe u poslovanje koji su za to vreme (pocetak 90-tih) bili nepojmljivi za nasu zemlji.Delta je odvek vise licila na Evropsku firmu nego druge.

                Bilo je mngoo ljudi koji su imali vece privilegije nego Miskovic, ali nisu znali da ih iskoriste, jer nisu imali procenu dugoricnih trendova ili su se previse zaneli u svom uspehu. Kakogod, nemojte da mislite da sam odusevljen Miskovicevim monopolom na sve i svasta, ali covek uzima onoliko koliko mu se dozvoli. Za sprecavanje monopola, uvek i svuda je zaduzena drzava, a ne monopolista.

                Sto se Metro-a tice, u Bugarskoj npr. Metro nije velikoprodaja, takodje nije ni u Nemackoj, koliko znam...

                Comment

                • dekideki
                  CBC Senator XXL
                  • 26.07.2005
                  • 1914
                  • Beograd

                  sta ce biti sad? blam, nisam skapirao sta se desava sa malim firmama koje su koristile pogodnosti Metroa, na dve tri kartice kupovali i oni (radnici firme) i mi koji smo pozajmljivali kartice od njih? jesu i njih drapnuli? ili se to odnosi samo na vece firme koje su kupovale robu preko racuna za dalju prodaju a u stvari delile medju sobom? ipak smo svi mi koji smo pozajmljivali kartice platili i PDV na svu robu...
                  .

                  Comment

                  • Heinz
                    CBC Senator XXL
                    • 30.09.2004
                    • 1027
                    • Beograd, Voždovac
                    • Avensis 2.0 D4D

                    Originally posted by BRABUS
                    Delta je odvek vise licila na Evropsku firmu nego druge.
                    Jel znaš ti nekoga ko radi kod Miškovića i da je zadovoljan?

                    A u Srbiji imaš sad izreku "Jel radiš kod Miškovića, ili ne radiš?" Misli se na na nigde.
                    Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

                    Comment

                    • Eon
                      Moderator
                      • 10.03.2005
                      • 4225
                      • Beograd-NBG-44
                      • Superb 2.0 4x4 DSG

                      Ljudi, vracajte se na temu Metroa ili da otvaramo novu temu: " Miskovic ili propast " ili mozda " Miskovic je Srbija "....
                      Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                      Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                      Comment

                      • Ji 4Tze
                        CBC Senator XXL
                        • 04.05.2006
                        • 806
                        • bg
                        • Honda CR-V 4WD

                        aj kad smo kod metroa, one manometre nemojte kupovati, lazu ko da ih SiSoft pravi
                        a onaj reflektor sto se puni (i 220v i u upaljach) je etxra

                        Comment

                        • Eon
                          Moderator
                          • 10.03.2005
                          • 4225
                          • Beograd-NBG-44
                          • Superb 2.0 4x4 DSG

                          Daj baci sliku reflektora, a i cenu!!!!!
                          Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                          Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            Tako stoji u zakonu, zasto Metro neregistruje maloprodajni objekat, stavi fiskalne stampace i tera dalje?
                            en general..

                            nudim ti jedan razlog a ti proceni koliko je bitan za bisnis zvani trgovina.
                            cena u maloprodaji je fiksirana i nepromenljiva bez izvrsenog popisa odluke direktora i nivelacije koja ukljucuje i zalihe.

                            dalje, obaveze prodavca u MP su da ima tehnicku podrsku, da kupcima objasnjava sta i kako koja roba funckionise, da je spreman na zamenu robu i vracanje para (nije zakonom obavezno ali se podrazumeva sirom Evrope kao steceni trgovacki obicaj) u roku od 15 dana.

                            mora da ima silne ateste, preglede i "milion" birokratskih pratecih pojava.

                            osnovno je da u MP nije predvidjeno postojanje akcija, odnosno snizenja cena ISTE robe za razlicito vreme prodaje ( da budem jasniji, ako danas kosta 1kg XX necega 100 dinara ne moze sutra da 1kg XX kosta 99 dinara) posto je obaveza da cena robe bude ista za svakoga kupca.

                            moze da se organizuje rasprodaja, moze i promena cene ali kroz mehanizam popisa, nivelacija itd.

                            dalje, u MP svaki komad svakog proizvoda mora na sebi da ima cenu u dinarima jasno vidljivu.
                            u VP to ne mora.

                            ogromna razlika u potrebnim resursima (ljudstvu) za obelezavanje proizvoda u rafovima.

                            dalje, u VP se cene formiraju slobodno i bez icijeg pitanja.
                            u MP se cene formiraju uz ogranicenja i pita se drzava za neke artikle a postoji (stalna, kao senka) opasnost da drzava odredi marze i time direktno utice na poslovanje (citati profit).

                            to je vec nekoliko puta predlagano i zahtevano kod nas ali srecom se (jos) nije dogodilo da drzava toliko zadje u poslovanje trgovine.


                            e sad, kada firma ima desetine hiljada artikala i ima onoliki promet koji ima Metro (a gde se roba ne zadrzava nedeljama po rafovima) razlika kostanja obelezavanja i neobelezavanja odnosno MP vs VP je ogromna u ukupnom zbiru.

                            ima jos jedan momenat, Metro je nadnacionalni sistem.
                            u VP je daleko lakse neku robu koja je uvezena pa se pokazalo da ne ide ponovo izvesti i prodati u nekom drugom Metrou udrugoj drzavi.

                            u MP se taj postupak komplikuje, opet pocevsi od popisa pa nadalje.


                            svako ko je kupovao u Metrou mogao je da kupi ili naleti na neki proizvod koji je originalno bio namenjen Metro Hrvatska, Metro Madjarska pa je zavrsio ovde (pise u onim sitnim deklaracijama, sitnim slovima).

                            vezano za sve te dodatne resurse oko MP nastaju i dodatni troskovi, time vece cene time manji obim prodaje, time manji profit, time sporiji ROI (return of investment- ne znam kako kod nas zovu taj pojam) a glavni metod rada Metroa je brzina i obim prometa.

                            da ne pominjem da je u VP i brzi (time i jeftiniji) postupak povrata PDV-a po osnovu fakture-otpremnice nego u MP.

                            a kod nas ima i jedna specificnost- ako u MP zelis da vratis robu, zamenis za drugu, uzmes novac natrag e to drzava sprecava...
                            odnosno moguce je uz veoma komplikovanu fiskalnu proceduru gde se na posebnom obrascu uz podatke iz licne karte pise drzavi zahtev pa se to onda odobrava ili ne za svaki pojedinacni slucaj i svaku pojedinacnu kupovinu pa se ceka na povracaj PDVa, i pri tome trosi hartije i mastila ...

                            otuda kod nas MP trgovci jako nerado ulaze u taj postupak, ionako kupac ne zeli da ceka da se zavrsi procedura vec bi radije da odmah zameni robu dobije novac. a sav trosak toga pada na trgovca dok traje procedura.
                            kako je u trgovini vreme kljucan faktor a nekim robama cena na trzistu brze pada od sporosti drzavne poreske birokratije (tipicno racunarska periferija i uopste oprema) postoji realan rizik da trgovac bude na gubitku na tzv supstanci.

                            VP se sam namece kao optimalno resenje za sto brze ostvarivanje profita.

                            u Metrou nisu nista novo izmislili samo su za nase lokalne pojmove uneli u svetu uobicajene cash&carry magacine.
                            s tim da u svetu taj biznis drze mahom Indusi sirom planete kojih kod nas zacudo jos nema.
                            a kada dodju Indusi u trgovini ovde znacemo i da se sistem dovoljno adaptirao da se uklapa u globalne trgovacke tokove (i pravila igre)

                            nadam se da nikome ne steti detaljisanje [/quote]
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • djukic
                              CBC Senator XXL
                              • 27.03.2005
                              • 2526
                              • Beograd

                              Nisi u pravu u slucaju MP-a.

                              1. Povrat robe u maloprodaji je jednostavan. Potrebno je popuniti nalog za ispravku i uz prilozeni fiskalni isecak vratiti kupcu robu.
                              2. Prodaja po razlicitim cenama u MP-u je moguca i jednostavna. Bilo koji knjigovodstveni program automatski generise dokument nivelacije, koji se dalje knjizi...
                              3. Popusti i akcije su uobicajena stvar u svim Maloprodajama (Tempo, Merkator, Merkur...)
                              4. Sto se tice cena za maloprodaju drzava nepropisuje cene za 99% proizvoda. Nema nikakvih ogranicenja u pogledu marzi. Jedna od oblasti gde je trgovina strogo regulisana su lekovi gde je marza fiksna na 12% u apotekama.
                              5. Obaveza trgovaca bilo u VP ili MP je da sva roba bude propisno obelezena sto se tice deklaracije i sertifikata. Znaci ako kupis robu u Veleprodaji koja nije propisno obelezena prodavac je u prekrsaju...

                              Kad sagledamo sve ovo gore, mislim da se zakoni nemogu prilagodjavati svakom trgovcu ponaosob... Lepo Metro otvori maloprodaju, otpakuje one fiskalne stampace koje je imao na pocetku rada i omoguci kupcima da bez rizika kupuju robu.....
                              Ovako oni uredno knjize svaku prodaju, imaju uredne kartice kupaca i cisti su pred poreskom policijom. S druge strane kupci su apsolutno obmanuti jer kupuju, a nicim nisu zasticeni....
                              https://t.me/pump_upp

                              Comment

                              • Darth Nihilus
                                CBC Senator XXL
                                • 13.04.2005
                                • 417
                                • Srbija, Paracin

                                @ Brick
                                Ako se ustanovi neispravnost kupljene robe, u roku od 6 meseci od dana kupovine, prodavac je dužan da proizvod zameni novim, vrati pare po ceni proizvoda u trenutku reklamacije ili ako se kupac slaže da je popravi ovlašćeni servis. Za vreme trajanja garantnog roka, proizvod se mora opraviti u roku od 45 dana, ako ne onda se menja novim. Kupac mora da bude obavešten o tome kako je reklamacija rešena u roku od 8 dana od dana prijave kvara. Ovo jasno piše u zakonu, a sad što je narod ovca, a trgovci prevaranti to je druga stvar. Ako prodavac nešto *enja, dovedite mu inspekciju, pa će morati da reši problem. Više informacija na http://www.consumer.org.yu
                                Do not underestimate the power of the Dark Side

                                Comment

                                Working...
                                X