Kako funkcionise prava drzava?!?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stopa
    CBC Član
    • 17.10.2006
    • 46
    • BG - Vozdovac

    Kako funkcionise prava drzava?!?!

    Pre neki dan sam registrovao auto - Fiat marea 1.8 99 godiste
    "cijena prava sitnica" 250 evra bez kusura

    Razgovaram o tome sa prijatejem koji vozi mercedesa CXXX 2004 godiste i on mi kaze da je registracija 90 evra
    Kvaka je u tome da su dva osnovna kriterijuma:
    1. tezina vozila - koliko habaju puteve
    2. ekologija - zagadjenje
    e posto je mecka putnicko vozilo sa euro 4 motorom, to izadje 90 evra

    Pa da li je to u redu????
  • MOSLER
    CBC Senator XXL
    • 27.05.2005
    • 1064
    • Niš

    #2
    Nasa vlada kaze da je u redu.Posto Nemci imaju u proseku 12 puta vecu platu od nas i bolju infrastrukturu onda je sasvim normalno da im je registracija trostruko niza nego kod nas.A jos ako pomenuti Mercedes ima vecu zapreminu motora od 2000 cc onda ispada da je registracija u Nemackoj i preko pet puta jeftinija od registracije auta sa identicnim motorom u Srbiji.
    To bas ima logike

    Comment

    • Vlada_nbgd
      CBC Senator XXL
      • 11.09.2005
      • 1066
      • Novi Beograd/Topcider
      • ford focus sport pack

      #3
      Ne verujem da je samo 90eur,verovatno nije uracunato osiguranje,mada ko zna...
      FORD FOCUS 1.6 16V SPORT PACK 2008god. LPG

      Comment

      • BRABUS
        CBC Senator XXL
        • 15.10.2004
        • 2399
        • London

        #4
        Zaboravljas da si ti i osiguranje i registraciju platio 250e i da pitas koliko je tvoj prijatelj platio osiguranje. Cenim da su njegovi troskovi osiguranja i registracije i taksi oko 1000e godisnje najmanje. Drugo, on kroz benzin placa drzavi daleko vise nego ti...tako da nije sve tako kako si ga ti postavio

        Comment

        • stopa
          CBC Član
          • 17.10.2006
          • 46
          • BG - Vozdovac

          #5
          doduse i ti zaboravljas da popravke kola zbog stanja puteva u srbiji mogu da te izadju na xyz evra godisnje
          a na sve to pitanje je i koliko to osiguranje vredi ako se nesto, ne daj Boze, desi

          ipak dodjemo na moj prvi post

          Comment

          • Eon
            Moderator
            • 10.03.2005
            • 4225
            • Beograd-NBG-44
            • Superb 2.0 4x4 DSG

            #6
            Polako, polako...
            Pojam registracije vozila kod nas i tamo negde nije isti. Pricamo o babama i zabama. Pitaj ti njega koliko godisnje on plati osiguranje, pa putarine i sl takse drzavi i opstini, pa u kakvom stanju mora da mu bude vozilo za tehnicki pregled (stanje katalizatora tj izduvnih gasova..., trap, gume, kocnice...).

            Kada to zavrsim pogledaj cene goriva tamo i kod nas. Pa cene putarina tamo i kod nas (usput pogledaj i procenat puteva tamo i kod nas gde se placaju putarine i to pomnozi sa samim cenama putarina).

            I gde se onda nalazi tvoja racunica?!

            Tek ce kod nas cene da rastu. Posedovanje vozila vise nece biti socijalna stavka!!!!!
            Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
            Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              #7
              Svedska, prevo i sama registracija nekosta nista.

              Tehnichki pregled jednom godisnje 35? , ako neprodje 25? za svaki "popravni" gde se kontrolise samo tachka koja je bila neispravna.

              Obavezno osiguranje oko 300? godisnje

              Porez (ekologija, putevi itd.. ) oko 300? godisnje.

              Dakle, minimum je na oko 700? imati auto u registru kao ispravan.

              Litar benzina i u njemu dodatni porezi 1,3?

              Dakle, ode nesto vishe od pola prosechne plate.

              Sa svim ostalim troskovima kad se auto vozi, kosta kao jedan extra chlan porodice.
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • SAAB PoWeR
                CBC Senator XXL
                • 26.04.2005
                • 1394
                • tu iza coska(Milwaukee USA)

                #8
                usa , drzava Wisconsin
                kad uzimas tablice platis , taksu , cena takse varira od cene vozila , ali ako si vozilo kupio privatno sam napises nekiu smesnu cenu tako da manje platis taksu
                za saab-a zadnji put sam platio sve komplet 145 $ sa taksom , posle toga svake godine , platis 55 $ za produzivanje tablica i nista vise , tosu svi troskovi .
                ides na eko test jednom godisnje , sto je na racun drzave , neplacas nista
                ali posto ova drzava netrazi eko ces u svi delovima ,kada ispunjavas papire za tablice napises kao da je vozilo u gradu gde nema eko testa , tako da ga nemoras nikako raditi , resis se i tih muka

                nesto se ovde pricalo kao da ce poeti u auta ugradjivati neke merace milja , tako da vide koliko si napravio milja i na kraju godine ce naplacivati taksu na te milje , kao naplata za koriscene puteve ...
                _Svenska Aeroplan Aktie Bolaget _moj SAAB projekt ,moja photo galerija

                Comment

                • greywiendog
                  CBC Senator XXL
                  • 01.12.2006
                  • 421
                  • Stara Pazova

                  #9
                  @ stopa

                  U Srbiji nikad nece biti skuplja registracija vozila nego u razvijenim zemljama (izuzev Amerike koja je pro-automobilski orijentisana), iz jednog prostog razloga a to je "saobracajna strategija". Vec sam u jednoj temi pisao da razvijene zemlje Evrope i Azije teze ka ogranicavanju saobracaja (automobilima) i preorijentaciji na JGS (metro i lake sinske sisteme). Iz tog razloga razvijene drzave imaju velike poreze za kupovinu automobila, njihovu registraciju i porez na benzin. Sto se tice poreza na kupovinu novog automobila najbolji primer uspesne saobracajne politike je Danska, u kojoj porez na novi automobil iznosi 180%...
                  Da ne skrecem sa teme (iako mislim da je ovo sto sam rekao vezano za ovu temu - donekle), moja sestra (zivi u Wien-u), placa oko 2000 evra godisnje osiguranje (nisam siguran da je ceo iznos obavezan, ali preko 1000 evra sigurno jeste), tako da verujem da je u Nemackoj slicno.
                  Kolumbo, Kolumbo, ****m te radoznalog...

                  Comment

                  • Laki GSi
                    CBC Senator XXL
                    • 15.10.2006
                    • 2426
                    • Beograd-Vozdovac

                    #10
                    Moj drugar je skoro registrovao u australiji bmw-a 540, auto je mislim 99,nije ni vazno za 35$

                    A mi?! Ocigledno je da imamo doooobar standard,ko svedska
                    Vozim lagano....bolje pola sata kasnije nego 40god.ranije!!!

                    Comment

                    • dfast
                      CBC Senator XXL
                      • 26.05.2005
                      • 1302
                      • Hoofddorp NL /Bgd

                      #11
                      U NL, Fiat Marea 1.8 16v
                      taxa za puteve 392e godisnje
                      osnovno osiguranje sa popustom (osiguran varira zavisno od vozackog staza i duzine trajanja osiguranja bez udesa) 260e do 602e za ovaj auto.
                      tehnicki pregled oko 40e
                      benzin danas 1,406e obican 95oktana

                      Sve zajedno na godisnjem nivou 392+260+40=692e ili 1034e ako kao osoba registrujes i osiguravas prvi put.
                      Osigurenje i putnu taksu mozes da placas po kvartalu ili mesecno ali cena u tom slucaju ide gore, tako da je ono gore minimalna suma.
                      Ako je auto pogonjen na dizel ili na gas ond je jos skuplje. Putna taksa za ovu Mareu a da je diesel je 900e gudisnje umesto 392, a ako je na gas onda je 624e. Logika je takva da ako prelazis oko 15hiljada godisnje, koliko i vecina prelazi onda ti je svejedno na sta vozis. Tek preko toga diesel ili gas pocinju da se isplacuju.

                      Comment

                      • dranix
                        CBC Senator XXL
                        • 04.10.2004
                        • 3079
                        • Antwerpen/Belgium
                        • Saab 9-3

                        #12
                        Pa poznato je to da su Holandjani najveci lopovi na svetu ali i da su izmislili bakarnu zicu.

                        Comment

                        • X9
                          CBC Senator XXL
                          • 28.06.2005
                          • 3179
                          • Wien-Sabac
                          • RX-8 i X-9

                          #13
                          aaaaaaa
                          austrija...odjava auta ne kosta nista..prijava auta kosta oko 70 ili 80 eura...znaci ako imas stare tablice koje hoces da zadrzis ne placas nista vise,ako hoces nove 20 eura,ako hoces licne tablice placas oko 180 eura..
                          onda osiguranje ide ovako:
                          po stufama...ima 9 stufa osnovnih...9 i 8 je ista cena osiguranja i svaka stufa traje jednu godinu...u 7 stufi se smanjuje cena osiguranja ako si znaci prethodne dve godine vozio bez stete koju si ti napravio..opet na cenu osiguranja se dodaje porez na snagu motora,koji ostaje ne promenjen bez obzira u kojoj si stufi...ako si na primer u 5 stufi i napravis udes i kriv si ides automatski u 8 stufu...pa ti vidi..trenutno je kod mene ovako svaki mesec oko 120 eura osiguranje i porez na snagu motora..ode snage motora se odbija 21kw i to se racuna sa nekih 50 centi po kw-u..tehnicki jednom godisnje 35 eura ako padnes imas neko odredjeno vreme da to popravis i da ne platis ponovo tehnicki..tehnicki traje godinu dana i dobijas nalepnicu na kojoj se jasno vidi dokle traje...po isteku tih godinu dana imas pravo jos tri meseca da vozis auto,a da ne zgresis o zakon..ima dosta ljudi koji godinama voze u duploj nuli stufi i placaju veoma malo osiguranje..ja sam trenutno(tj.moja zena) u sedmoj stufi,jer sam morao da prebacim auto na nju ,posle pozajmljivanja auta stricu koji je napravio udes i bio kriv,ali nije on po zakonu otisao u tri stufe gore iako je imao auto prijavljen na sebe,vec ja,tj.auto...tako da sam pre tri godine prepisao auto na zenu i polako ponovo gradio povoljnosti..jebiga
                          "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

                          No ROTOR no MOTOR...

                          Comment

                          • TETAK
                            CBC Senator XXL
                            • 30.09.2004
                            • 3034
                            • Čačak, Srbija

                            #14
                            Mene više boli registracija motora, tako da za Suzu GSXR 1100(ima neki kubik više, majku mu japansku) ima da platim oko 300 evra, a gde mi je prolećni servis, pa nova zadnja guma pa......
                            Uzgred motor vozim praktično samo nekoliko letnjih meseci i to uglavnom vikendom.........
                            Uz laž uvek ide istina, istina je dovoljna sama!

                            Comment

                            • MOSLER
                              CBC Senator XXL
                              • 27.05.2005
                              • 1064
                              • Niš

                              #15
                              Pa ti mu onda TETAK "smanji" kubikazu na ispod 1100

                              Comment

                              Working...
                              X