Originally posted by Laki 55
Kako funkcionise prava drzava?!?!
Collapse
X
-
kod nas je sama registracija vezana za auto kao takav smešno mala, takore?i bagatelna u poredjenju sa bilo kojom drugom zemljom u Evropi.
putarine sve zajedno godišnje oko 30evra.
tehni?ki oko 8-10 evra.
osiguranje prema tre?im licima oko 150 evra kao najskuplje a za prose?an auto oko 80-100 evra.
ekološka taksa 4-5evra
ali ono što sre?u kvari je taksa na upoterbu vozila, iliti taksa na luksuz poznatija kao Šešeljeva taksa iz doba kada je ekipa na vlasti uvela izmišljene poreze/takse/akcize/ naknade/ doprinose/ ...po izboru na sve mogu?e i nemogu?e potreba.
tada su se našli automobili, telefoni (mobilni i prepaid i postpaid), ?amci, motori, nameštaj, slike, bela tehnika i sijaset drugih stvari na spisku extra poreza.
na mnogo toga to izmišljeno extra je ukinuto 2001., zadržala se neko vreme porez na mobilne koja je na kraju posle natezanja i ukinuta.
ostala je ta famozna taksa na upotrebu vozila kao relikt 90tih idiotarija države, i za divno ?udo svim Vladama i politi?arima to nimalo ne bode o?i.
vezanost za pare je ja?a od svega, o moralu, principima, i sli?nim tricama nema se vremena, puna su usta "demokratije" a ovamo ko pup?anom vrpcom jaka veza sa vrednostima sistema 90tih.
ajde da bar budu maštoviti pa da ukinu Šešelj-Miloševi?evsku taksu na upotrebu i da uvedu neku ekološku ali pravu taksu koja bi motivisala ekološku svest. koli?ina para bi bila sli?na ili tu negde ali bar motiv i moral ne bi bili toliko nakaradni kao ovo danas.
a ta taksa je ono što diže ukupnu cenu registracije- iznosi od 50tak evra do nekih 400-500 evra za godinu dana. ve? sam i zaboravio koliko je odvaljen iznos za ve?e kubikaže motora.
a po novom zakonu o osiguranju koji je u pripremi sprema nam se poskupljenje istoga, oko 5-10 puta u odnosu na sadašnje pošto ?e biti ukinuti limiti po štetnom dogadjaju i pošto ?e u?i u obra?un troškova i kompletni medicinski doživotni troškovi (umesto sadašnjih jednokratnih).
i naravno lova u mutnom, osiguranja ne rade sa gubitkom a eto idealne prilike da se poturi neka fina pri?ica za ja?e poskupljenje od relano nužnog.
sa druge strane, relativno posmatrano kod nas je trošak obnavljanja važnosti tablice enormno visok, prevazilazi prose?nu platu za dobar deo vozila.
+ što nema uopšte registracije na period kra?i od 12 meseci, npr sezonska registracija na 3 meseca kao što bi bilo normalno da postoji i kod nas.
a nema niti bonusa za dobre voza?e, nekada je bilo do 60% što je odavno isparilo iz tarifa pa isto pla?aju i oni koji prave i oni koji ne prave udese.
idila ko u komunizmu, opšta jednakostvolvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
ne vidim problem uopste, platio si 250?, znaci prosecna plata u srbiji, ili malo jace od proseka, ne znam vise sta je prosek. Ovde isti auto platices isto prosecnu platu za osiguranje, porez, registraciju i tehnicki.
Comment
-
-
cek malo...vi svake godine placate registraciju auta ponovo?i to te cifre koje sada navodite?i plus na to osiguranje?ljudi moji pa vi to treba kompletno da rasformirate ta govanca po vladi i kojekuda
svake godine ponovo placati registraciju?i nek je ona za malo bolji auto oko 400 eura to znaci na period od lupam sada deset godina ,4000 eura..tacno sto rece Brick....nikome se ne ubija koka koja nosi zlatna jajasca"I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."
No ROTOR no MOTOR...
Comment
-
-
Originally posted by mikimazdapo stufama...ima 9 stufa osnovnih...
Comment
-
-
cek malo...vi svake godine placate registraciju auta ponovo?i to te cifre koje sada navodite
hteli su da uvedu registraciju na svakih 6 meseci pre nekoliko godina pa su ipak odustali na kraju..valjda nekome sinulo da ne iritiraju baš toliko.
nedavno sam saznao da su cene taksi pri registraciji ve?e za isti auto kada ga registruje pravno lice- ajde što su gradjani ugušeni prevelikom (prema kupovnoj mo?i) globom nego su time i firme dovedene u težak položaj.
primer sa godišnjom registracijom je samo jedan od primera koji izaziva ?udjenje kada se gleda sa strane u naše vrlo specifi?no uredjeno dvorište.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
@brick, pocinjem da sumnjam u tebe! Tek si nedavno saznao da su sluzbena kola dosta skuplja za registraciju? Sluzbena su sva kola koja "poseduju" firme tj. sva zaista sluzbena kao i sva na lizingu jer se vode na banku (firmu). Ja imam jedan takav auto i znam da je registracija skuplja 6-7K din nego za obicnog coveka. A da ne pricamo o tome da su razlicite i kazne za prekrsajeAli to je neka druga tema..
Comment
-
-
Originally posted by AzraelDa se nadovezem na pricu, ubedljivo najskuplja registracija u zemlji je u Kg-u zbog glupe komunalne takse koja je uvedena pre dve godine, koja se placa za vozila od preko 1600 kubika, i ide od 6000 din., do pitaj boga koliko!Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
move your mind
Comment
-
-
posto me ljudi sa'ranise pricama kako je u stvari sve ovde jeftino, moram jos jedan podatak da dodam
Isao sam za Budimpestu:
nasa putarina (bg-ns 200din, ns-su 280din) pa i toliko nazad = 960din
madjarska matrica vinjete oko 1200 forinti za 4 dana, sto je manje od 5 evra (250forinti/1evro) bez obzira na kuda se vozi
Molim objasnjenje da se slucajno nisam zabunio pa je i ovo jeftinije
Comment
-
Comment