Kako povratiti sjaj boji automobila ? Polirati ili ...

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mr.Looping
    CBC Član
    • 23.09.2006
    • 19
    • Novi Sad

    ...a gume?

    Prijatelj mi prica kako u Nemackoj kad ti operu auto u perionici, preteras u sledecu prostoriju gde ti glancaju auto (onako mokar) (valjda ga "voskiraju") i odatle auto izlazi jos delimicno vlazan i odlazis. A sve se desava u okviru benzinske pumpe. Pitanje glasi: sta je to - s obzirom da ovde svi spominju iskljucivo "na suvo".

    Ovde je bilo reci i o kokpitu i o branicima i plasticnim delovima. Moje drugo pitanje bi se odnosilo na auto-gume. Cime njih ljudi premazuju, pa da one izgledaju crnje i sjajnije - kao nove?

    Pozdrav iz Novog Sada
    Ford Escort 16V, karavan iz 1996.
    1600 kubika, plin

    Comment

    • The Punisher
      CBC Senator XXL
      • 01.03.2006
      • 503
      • Beograd Wozhdovatz
      • Ford Taunus TC1

      Za gume i kedere, glicerin.
      https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Taunus_TC

      Comment

      • maxbax
        CBC Član
        • 06.10.2006
        • 61
        • Novi Sad

        Sto se tice pasta (mleka,voskova i ostalog) ubedljivo je najbolja Farekla,ali ubedljivo.

        Kombinacijom tri granulacije postize se izvanredan efekat,koji je kasnije dosta dugotrajan.

        E sad,farekla je dosta skuplja od klasicnih pasti za poliranje,ne pojedinacno,ali u sustini i nema pravog poliranja ispod 50-ak evra.

        Masinsko poliranje je nezaobilazno pri poliranju ovim pastama....

        Elem,postoje i druge varijante,za novije lakove kojima treba osvezenje,za skidanje sitnih risova sa laka...i ostalog.

        Sonax-ov Lack Reininger je odlicno sredstvo za "dizanje" laka,tj. skidanje oksida sa njega,u prethodnim postovima vidjeno na Renou (jes da je radjeno sa turtleom,ali mislim na efekat),i ima mnogo bolji efekat od mleka drugih proizvodjaca.
        Poliranje se vrsi rucno i samo rucno,uz obaveznu zastitu plasticnih delova na karoseriji krep trakom (kvake,zmigavci...farovi) zato sto polir zna da ostavi beli trag po njima koji se teze skida.
        Posle se prelazi na Sonax Autopolitur ili na Metallichochglanz mleko.
        Ova dva se koriste,tj nanose i poliraju masinski,zbog najboljeg efekta..
        Posle toga,kola se peru samponom sa voskom ili nekim slicnim sredstvom za dobijanje potpunog sjaja.

        Posle godinu dana,najbolje je ponoviti poliranje,upravo zbog oksida koji se formira na laku.

        Sto se tice ogrebotina na prakingu nastalih od udarca vratima (gde boja nije ostecena do lima) ,od asfalta koji se kao sitna granulacija nakuplja na donjem delu auta posebno na donjem delu blatobrana,ja njih resavam Akrilnim razredjivacem,ne koristiti Nitro razredjivac,samo akrilni i ne preterivati,cim se skine katran,boja ili smola sa auta,odmah to mesto ispoliram sa cistacem laka i bude extra.

        Evo jednog recepta za kraj:

        Za crne gume koje se presijavaju .....
        U apoteci kupis tecni glicerin,i razredis ga sa 1.5 deci vode,sipas to u posudu sa prskalicom (Mer Glass ) naprskas tu tecnost na sundjer i premazes gume....u pocetku sijaju,kasnije kad se osuse,izgleda extra,posebno kad su gume bile od blata,pa to nece da se skine posle pranja....

        Comment

        • engine
          CBC Član
          • 24.03.2007
          • 58
          • Srbija, Beograd, Banovo Brdo

          Ljudi, a niko nije pomenuo WS2000 ili ti WS Platinum. Ja sam ga koristio na proslom autu i bio super-zadovoljan. Ovaj novi jos nisam polirao...Kakva su vasa iskustva?
          A sto se guma tice, video sam neke ljude da ih mazu Coca-Colom, kazu da je extra efekat...jel probao neko?

          Comment

          • eki86
            CBC Član
            • 15.11.2005
            • 82
            • Bor

            e kako sad pa pre bih popio coca-colu, gume se ionako zaprljaju

            Comment

            • X9
              CBC Senator XXL
              • 28.06.2005
              • 3179
              • Wien-Sabac
              • RX-8 i X-9

              moze li neko od strucnjaka da mi kaze kako se pravilno polira uz koju svetlost?i zna li ko da odradi posao bez holograma ?
              i jos da dodam 3M je po mojem misljenju jedan od srednje klase proizvodjaca politure...
              "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

              No ROTOR no MOTOR...

              Comment

              • X9
                CBC Senator XXL
                • 28.06.2005
                • 3179
                • Wien-Sabac
                • RX-8 i X-9


                ja mislim da tu negde na sajtu ima i moja fotka...zato koga bas nesto interesuje o poliranju neka pita...
                "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

                No ROTOR no MOTOR...

                Comment

                • Kanarinac
                  CBC Senator XXL
                  • 08.10.2004
                  • 2870
                  • BG,Weedikovac

                  Farekla je ono zhuckasto purpurno pakovanje??
                  Ako je to stvarno je jedno od boljih.Bash pre mozhda nedelju dana je poliran jedan punto koji totalno izmatirao znachi bash losh.IShlo se prvo shirglom 2000, pa onda G3 pa G10 (mozhda obrnuto ne znam koje je mleko od ta dva )
                  Koshta oko 80 evra g10 i g3 i sa tim mozhe 2 ili 3 auta da se uradi.
                  Po perionicama vidim da se uglavnom koristi kornjachica koja nema veze sa mozgom i koshta 300 dinara.Znachi ako bash hocete da ispadne neshto od poliranja defitivno ovaj proizvodjach.

                  I love my

                  Comment

                  • X9
                    CBC Senator XXL
                    • 28.06.2005
                    • 3179
                    • Wien-Sabac
                    • RX-8 i X-9

                    poliranje...
                    sta smatramo pod poliranjem auta?
                    poliranje je apsolutno ozbiljna stvar i tom poslu treba prici sa ozbiljnoscu..poliranje nije uzmi krpu tamo neku pasticu,i trljaj..ok moze i to ali je daleeeeeko od POLIRANJA..
                    pre poliranja auto treba oprati mlazom vode pod pritiskom,da se skine prasina sa laka i gruba prljavstina.onda sa posebnim sredstvom za skidanje ostalih masnih i kojekavih naslaga ocistiti lak,prakticno ga pripremiti za poliranje i iz svih njegovih pora ili ogrebotina izbaciti necistocu..auto OSUSITI...kojekakve fore tipa poliranje na mokro je tako smesno,da se prosto radi o amaterstvu.auto ubaciti u predvidjen prostor gde ce se odraditi poliranje,ne sme biti prasine (slicni uslovi kao kod farbanja), veoma dobro osvetljenje mora biti u prostoriji..ovo je samo mali deo pripreme za poliranje,a priprema je vec 50 procenata uspesnog posla..
                    da bih znao kojom pastom da poliram auto moram znati kakav lak je na autu..NE POSTOJI univerzalna pasta...najbolje i najskuplje paste su one za koje verovatno nismo culi,i pakuju se u veoma malim pakovanjima
                    nije samo pasta bitna,vec i materijal kojim poliras i na koji nanosis pastu,tj,koji je u dodiru sa lakom.negde ces morati da upotrebis jagnjece krzno,negde specijalne sundjere itd...pa sledeca stavka je brzina okretanja slajferice kojom radis i da li se radi ivicom tanjira za poliranje ili celom povrsinom.sa malo paste ili mnogo.
                    znaci treba prvo imati sve preduslove za jedan posao i plus naci odgovarajucu pastu.kako se trazi odgovarajuca pasta?
                    na jednom delu laka gde ima plitkih ogrebotina trazices pastu za plitke ogrebotine,i obrnuto..onda isto tako probati razlicite metode poliranja,pri tom mislim veci broji obrtaja i manji..
                    sama priprema i pronalazenje odgovarajuce paste traje oko sat vremena,ako znas sta radis...
                    pocinje se od ravnih povrsina gde se prati kako se lak ponasa u dodiru sa pastom i tanjirom za poliranje,sve ovo uz REFLEKTOR sa strane koji baca direktno svetlost na lak,jer samo na taj nacin imas pregled sta si uradio i da li si napravio HOLOGRAME...
                    od vrste laka i stepena izgrebanosti istog zavisi i kolicina prelaza i izbor paste.meni se desavalo da najbolji rezultat dobijem mesanjem dve ili tri paste ...
                    kada se lak na autu ispolira,bez HOLOGRAMA,pristupa se nanosenju zastitnog voska koji je nanosi vibracionim pistoljem na vazduh..isto postoji vise vrsta zastitnog voska,i najbolje je isto raditi sa reflektorima koji su upereni u povrsinu koja se obradjuje.
                    posle jednog pravog poliranja u pravoj firmi ista daje garanciju na godinu dana na svoj rad.auto mozete voziti svaki dan u perionicu na cetke i ne sme biti ogrebotina..
                    ceo postupak osrednjeg auta traje dobrih OSAM casova napornog rada..
                    ja sam eto prilikom ne nalaska posla u struci,a nisam hteo da sedim kuci,a aute volim ,zaposlio se pre par godina u jednoj firmi koja radi samo aute tipa Ferari,Jaguar,Lamborghini,razne vrste oldtimer-a,i gde je poliranje jednog takvog auta veoma slozen proces,i ne moze ga svako raditi...
                    mogu da se pohvalim da za dva meseca koliko sam tamo radio,i koliko sam shvatio posao,imao sam privilegiju da radim na veoma lepim i skupocnim autima...moje fotografije jos uvek su na reklamama te firme,i ponekad svratim na kafu sa starim majstorom koji i dan danas zali sto nisam ostao...ali jebiga struka je struka

                    moj prvi izazov JaguarXKR kabriolet

                    evo mene na jednoj od reklama

                    najbolje objasnjenje za holograme
                    pozzz
                    "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

                    No ROTOR no MOTOR...

                    Comment

                    • The Punisher
                      CBC Senator XXL
                      • 01.03.2006
                      • 503
                      • Beograd Wozhdovatz
                      • Ford Taunus TC1

                      Lepo objasnjeno. Ali pitanje je sta od opreme i materijala ovde moze da se nabavi. Koju slajfericu preporucujes za kucno amatersko koriscenje?
                      https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Taunus_TC

                      Comment

                      • vega
                        CBC Senator XXL
                        • 21.02.2006
                        • 324
                        • Beograd

                        Dobro, to je hi-tech pristup. Treba malo imati i kola vredna toga Ko sto i sam rece.
                        Za vecinu ovoga sto se voza po gradu sasvim je dovoljno i racionalno ono kornjaca mleko. Da se razumemo to i pravo masinsko poliranje nemaju veze sa vezom ali eto, ipak je kakva takva zastita, malo ce i farbu da osvezi i ono sto je mozda i najvaznije - 5x ga lakse operes od pticijih projektila, lipine smole, kojekakve cadji i tarova... Ili npr. pocastis ga jednim kvalitetnim masinskim pa onda onu drugu godinu malo voskas rucno pa opet u krug
                        ... and then the damn thing gone wild!

                        Comment

                        • X9
                          CBC Senator XXL
                          • 28.06.2005
                          • 3179
                          • Wien-Sabac
                          • RX-8 i X-9

                          Originally posted by The Punisher
                          Lepo objasnjeno. Ali pitanje je sta od opreme i materijala ovde moze da se nabavi. Koju slajfericu preporucujes za kucno amatersko koriscenje?
                          ovako nesto je ono za kucnu upotrebu moze da zavrsi stvar ako znas sta radis i ako imas pravu pastu


                          cena ?sitnica....50 eura
                          "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

                          No ROTOR no MOTOR...

                          Comment

                          • The Punisher
                            CBC Senator XXL
                            • 01.03.2006
                            • 503
                            • Beograd Wozhdovatz
                            • Ford Taunus TC1

                            Naucice se . Pasta Sonax. To je cena jednog poliranja ovde, vredi da se uzme. Ako dobro citam model Einhell 1100E?
                            http://www.amazon.de/Einhell-BPPS-Profi ... B000GU9C4E
                            https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Taunus_TC

                            Comment

                            • greywiendog
                              CBC Senator XXL
                              • 01.12.2006
                              • 421
                              • Stara Pazova

                              Sto se tice guma - ja sam pre nekih 5 dana posle pranja poprskao gume sprejom za instrument tablu i verujte efekat je extra!!! Gume kao da su nove a fora je sto su takve vec 5 DANA, a nije da ga nisam vozio.
                              Sprej inace mozete kupiti u bilo kojoj radnji "sve za 99din" ili na pijaci
                              Kolumbo, Kolumbo, ****m te radoznalog...

                              Comment

                              • X9
                                CBC Senator XXL
                                • 28.06.2005
                                • 3179
                                • Wien-Sabac
                                • RX-8 i X-9

                                Originally posted by The Punisher
                                Naucice se . Pasta Sonax. To je cena jednog poliranja ovde, vredi da se uzme. Ako dobro citam model Einhell 1100E?
                                http://www.amazon.de/Einhell-BPPS-Profi ... B000GU9C4E
                                moja preporuka bi ti bila ako mozes da nadjes Arexons pastu ..nije losa
                                znaci dole je oko 50 eura poliranje i ne urade kako treba...ovde je oko 200 pa navise zavisi od auta i stanja laka...
                                inace ne treba se povoditi utisku da za pravo poliranj treba imati pravi auto..ja sam uradio bmw 3 neko 90-o godiste neka siva boja ali ne metalik,i bio je lak totalno u matu ...posle tretmana je bio kao nov...
                                na amazonu je 60 eura a ovde u radnji je 50....
                                "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

                                No ROTOR no MOTOR...

                                Comment

                                Working...
                                X