Kako povratiti sjaj boji automobila ? Polirati ili ...

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ile
    CBC Veteran
    • 15.03.2007
    • 101
    • Reading UK

    Re: Kako povratiti sjaj boji automobila ? Polirati ili ...

    Originally posted by The Punisher
    Originally posted by skaarj
    @ile
    Da li je ovo dovoljno dobro za hobi primenu jednom-dvaput godisnje?



    Karakteristike su mu:
    4-12k obrtaja
    420w
    125 mm precnik diska

    cena: 20e

    @all
    Pretpostavljam da na ovo moze da se montira taj polir jastuk, sad pitanje je gde ima tako nesto da se kupi ovde u NS ili Bgd?
    Ovo je mnogo bolje za 40e:



    kod Rumuna na buvljaku
    Sve to stoji pod uslovom da je korisnik masine znalac posla koji radi, u suprotnom posledice mogu biti jako bolne jer se lak sprzi prilicno lako. ako do toga dodje osim farbanja nista nece pomici. sa oscilatornim masinama rezultati su malo manji , ali je bezbednost same operacije desetostruko veca i u pocetnickim rukama.

    ta konkretna masina je za 40 e definitivno dobra kupovina. mana joj je prilicno velika masa i to sto nema elektronsku kontrolu obrtaja, pa usled pritiska masina usporava. ovo se sa vezbom lako prevazidje dodavanjem obrtaja preko potenciometra na rucki masine. i za kraj pitanjce, na kom buvljaku se kod nas prodaje ta zverka?
    pozdrav
    igor

    Comment

    • ile
      CBC Veteran
      • 15.03.2007
      • 101
      • Reading UK

      Re: Kako povratiti sjaj boji automobila ? Polirati ili ...

      Originally posted by dobermann
      Pozdrav svima.
      Vec duze vremena posecujem forum, a pogotovo ovu temu, jer uskoro moram da poliram svoj i bratov auto, a vidim da ima dosta ljudi koji su pravi majstori za poliranje: ile, t-rex, izmedju ostalih. Pa bih vas molio za par saveta, od samog pocetka pa do kraja poliranja.

      1. Koju kvalitetnu polir masinu (od kog proizvodjaca i tip masine, da bih mogao da je trazim po lokalnim radnjama) da kupim, a da kosta oko 100eur? Mislim da moze da se kupi kvalitetna s obzirom da su gore pominjane masine oko 20-50 eur. Da li oscilatornu, rotacionu ili vec koju, a da mi ne ostavlja na kraju one holograme.

      2. Koje paste i od kog proizvodjaca da uzmem, koje ce odgovarati i koje se koriste uz tu masinu koju kupim po vasoj preporuci?

      3. I na kraju, koji sundjer za poliranje se upotrebljava uz koju pastu?

      Eto toliko za pocetak
      Hvala svima koji mi odgovore i pomognu da uradim do perfekcije svoju i bratovu makinu.
      sto se masine tice, ako ces ;polirati samo svoj i burazov auto, onda i ove jeftine mogu fino obaviti posao. kao sto vec puno puta rekoh, ako si spreman da ucis i vezbas dugo pre nego pridjes autu onda je rotari super, a ako si malo manje strpljiv onda bolje da krenes sa osclatornom jer je puno bezbednije. primera radi ja licno koristim masinu nemackog proizvodjaca sparky. jako je dobra. teska je malo preko 2 kg, ne greje se puno i meni se bas svidja. nije najbolja na svetu ili bilo sta tako ali zaista fino lezi u rukama. probao sam i mnoge druge koje mi se nisu dopale zbog po meni velike mase (preko 3kg)makita, hitachi, de walt 4kg, bosch, a takodje i dve koje su mi se jako dopale metabo i chicago pneumatic koje su jos lakse nego moj sparky, ali su mnogo skuplje.

      kad se bolja masina kupuje mislim da je mala masa jako bitna. kod teskih masina ruke prosto otpadaju nakon par sati rada na vertikalnim panelima, dok tod laksih to nije slucaj.

      koje paste to je jako veliko pitanje. jer e znam tacno sta tamo ima, ali za rotari mozes 3m, farecla, meguiars, dok za oscilatorne u mom iskustvu najbolje su radile poorboys i clearkote za koje ne znam da li se mogu naci u srbiji. t-rex je pominjao mahic auto koje mi deluju veoma dobro, pa je i to jedna opcija.

      sto se jastuka tice obicno tvrdji idu za jako grube paste dok za fine idu jako meki jasuci. ja ne preporucujem vrlo tvrde ni u kom slucaju jer generisu jako mnogo toplote. mislim da treba ici od jako mekih do nekih srednje tvrdih. iz 3m programa to su zuti kao srednji i plavi kao meksi, eventualno za iskusnije ljude zeleni kao njihov najtvrdji. iz fareklinog programa crni je meksi, a beli i narandzasti su tvrdi. trakodje postoje i vuneni koje pocetnicima n preporucujem bez nadzora iskusnog jer mnogo farbe skidaju.

      eto to je manje vise to :-)

      Comment

      • ile
        CBC Veteran
        • 15.03.2007
        • 101
        • Reading UK

        Re: Kako povratiti sjaj boji automobila ? Polirati ili ...

        Originally posted by ile
        Originally posted by dobermann
        Pozdrav svima.
        Vec duze vremena posecujem forum, a pogotovo ovu temu, jer uskoro moram da poliram svoj i bratov auto, a vidim da ima dosta ljudi koji su pravi majstori za poliranje: ile, t-rex, izmedju ostalih. Pa bih vas molio za par saveta, od samog pocetka pa do kraja poliranja.

        1. Koju kvalitetnu polir masinu (od kog proizvodjaca i tip masine, da bih mogao da je trazim po lokalnim radnjama) da kupim, a da kosta oko 100eur? Mislim da moze da se kupi kvalitetna s obzirom da su gore pominjane masine oko 20-50 eur. Da li oscilatornu, rotacionu ili vec koju, a da mi ne ostavlja na kraju one holograme.

        2. Koje paste i od kog proizvodjaca da uzmem, koje ce odgovarati i koje se koriste uz tu masinu koju kupim po vasoj preporuci?

        3. I na kraju, koji sundjer za poliranje se upotrebljava uz koju pastu?

        Eto toliko za pocetak
        Hvala svima koji mi odgovore i pomognu da uradim do perfekcije svoju i bratovu makinu.
        sto se masine tice, ako ces ;polirati samo svoj i burazov auto, onda i ove jeftine mogu fino obaviti posao. kao sto vec puno puta rekoh, ako si spreman da ucis i vezbas dugo pre nego pridjes autu onda je rotari super, a ako si malo manje strpljiv onda bolje da krenes sa osclatornom jer je puno bezbednije. primera radi ja licno koristim masinu nemackog proizvodjaca sparky. jako je dobra. teska je malo preko 2 kg, ne greje se puno i meni se bas svidja. nije najbolja na svetu ili bilo sta tako ali zaista fino lezi u rukama. probao sam i mnoge druge koje mi se nisu dopale zbog po meni velike mase (preko 3kg)makita, hitachi, de walt 4kg, bosch, a takodje i dve koje su mi se jako dopale metabo i chicago pneumatic koje su jos lakse nego moj sparky, ali su mnogo skuplje.

        kad se bolja masina kupuje mislim da je mala masa jako bitna. kod teskih masina ruke prosto otpadaju nakon par sati rada na vertikalnim panelima, dok tod laksih to nije slucaj.

        koje paste to je jako veliko pitanje. jer e znam tacno sta tamo ima, ali za rotari mozes 3m, farecla, meguiars, dok za oscilatorne u mom iskustvu najbolje su radile poorboys i clearkote za koje ne znam da li se mogu naci u srbiji. t-rex je pominjao mahic auto koje mi deluju veoma dobro, pa je i to jedna opcija.

        sto se jastuka tice obicno tvrdji idu za jako grube paste dok za fine idu jako meki jasuci. ja ne preporucujem vrlo tvrde ni u kom slucaju jer generisu jako mnogo toplote. mislim da treba ici od jako mekih do nekih srednje tvrdih. iz 3m programa to su zuti kao srednji i plavi kao meksi, eventualno za iskusnije ljude zeleni kao njihov najtvrdji. iz fareklinog programa crni je meksi, a beli i narandzasti su tvrdi. trakodje postoje i vuneni koje pocetnicima ne preporucujem bez nadzora iskusnog jer mnogo farbe skidaju.

        eto to je manje vise to :-)

        Comment

        • The Punisher
          CBC Senator XXL
          • 01.03.2006
          • 503
          • Beograd Wozhdovatz
          • Ford Taunus TC1

          Re: Kako povratiti sjaj boji automobila ? Polirati ili ...

          Originally posted by ile

          Sve to stoji pod uslovom da je korisnik masine znalac posla koji radi, u suprotnom posledice mogu biti jako bolne jer se lak sprzi prilicno lako. ako do toga dodje osim farbanja nista nece pomici. sa oscilatornim masinama rezultati su malo manji , ali je bezbednost same operacije desetostruko veca i u pocetnickim rukama.

          ta konkretna masina je za 40 e definitivno dobra kupovina. mana joj je prilicno velika masa i to sto nema elektronsku kontrolu obrtaja, pa usled pritiska masina usporava. ovo se sa vezbom lako prevazidje dodavanjem obrtaja preko potenciometra na rucki masine. i za kraj pitanjce, na kom buvljaku se kod nas prodaje ta zverka?
          pozdrav
          igor
          Na Bubanj potoku u Beogradu subotom.

          pozdrav
          https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Taunus_TC

          Comment

          • zoranbg
            CBC Senator XXL
            • 23.03.2005
            • 4098
            • Rooster's Hill , Beog
            • Grande Punto 1.2

            Re: Kako povratiti sjaj boji automobila ? Polirati ili ...

            dal ima neki zglobni dodatak za poliranje,da se samo turi na bushilicu ? kao shto ima za brushenje .
            Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

            Comment

            • The Punisher
              CBC Senator XXL
              • 01.03.2006
              • 503
              • Beograd Wozhdovatz
              • Ford Taunus TC1

              Re: Kako povratiti sjaj boji automobila ? Polirati ili ...

              Busilica se vrti na mnogo vecem broju obrtaja pa ne moze da se koristi za poliranje.
              https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Taunus_TC

              Comment

              • dobermann
                CBC Početnik
                • 07.08.2009
                • 3
                • Srbija

                Re: Kako povratiti sjaj boji automobila ? Polirati ili ...

                imam ja polir masinu, rotacionu, iskrinu, medjutim mnogo je teska preko 4 kg. Ja kada sam je kupovao bila je 220 eur. oko 70 eura jeftinija od makitine. U pravu si kada kazes da je izuzetno tesko polirati sa tako masivnim masinama pogotovo kada se polira sa strane, hoce ledja da puknu, jedva se covek ispravi posle.

                Do sada nikada nisam imao problema sa tim, da mi ne daj boze izgori farba ili ti ne znam sta jos, sto ce reci da imam kakvo takvo iskustvo sa rotacionom, medjuti na kraju poliranja mi uvek ostanu hologrami. Koristio sam 3m pastu koju kupim u farbari, grubu sa belim cepom i finu sa zutim cepom, koja kako mi farbar kaze skida te holograme, ali kod mene se oni uvek vide.

                Pa vas zato pitam da li to moze biti i do masine, a verovatno je do mene

                pozz

                Comment

                • zoranbg
                  CBC Senator XXL
                  • 23.03.2005
                  • 4098
                  • Rooster's Hill , Beog
                  • Grande Punto 1.2

                  Re: Kako povratiti sjaj boji automobila ? Polirati ili ...

                  ma ima moja potenciometar,od 0-3000 o/min
                  Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                  Comment

                  • ile
                    CBC Veteran
                    • 15.03.2007
                    • 101
                    • Reading UK

                    Re: Kako povratiti sjaj boji automobila ? Polirati ili ...

                    Originally posted by zoranbg
                    dal ima neki zglobni dodatak za poliranje,da se samo turi na bushilicu ? kao shto ima za brushenje .
                    To me bas cudi. Busilica bi trebalo da ima od 3000 do 10000 obrtaja. ne znam sta bi probusila sa tako malo obrtaja. Bilo kako bilo ne bi se salio oko auta sa tim.

                    postoje dodaci koji se mogu staviti na tzv srafilicu koja radi na oko 1000 obrtaja, ali kako te masine nisu za tu namenu baterije traju po 10 min. tako da je potrebna citava vecnost da bi se posao zavrsio. nazalost je to tako :-). U svakom slucaju evo kako to izgleda

                    Comment

                    • ile
                      CBC Veteran
                      • 15.03.2007
                      • 101
                      • Reading UK

                      Re: Kako povratiti sjaj boji automobila ? Polirati ili ...

                      Originally posted by dobermann
                      imam ja polir masinu, rotacionu, iskrinu, medjutim mnogo je teska preko 4 kg. Ja kada sam je kupovao bila je 220 eur. oko 70 eura jeftinija od makitine. U pravu si kada kazes da je izuzetno tesko polirati sa tako masivnim masinama pogotovo kada se polira sa strane, hoce ledja da puknu, jedva se covek ispravi posle.

                      Do sada nikada nisam imao problema sa tim, da mi ne daj boze izgori farba ili ti ne znam sta jos, sto ce reci da imam kakvo takvo iskustvo sa rotacionom, medjuti na kraju poliranja mi uvek ostanu hologrami. Koristio sam 3m pastu koju kupim u farbari, grubu sa belim cepom i finu sa zutim cepom, koja kako mi farbar kaze skida te holograme, ali kod mene se oni uvek vide.

                      Pa vas zato pitam da li to moze biti i do masine, a verovatno je do mene

                      pozz
                      U tom slucaju si u velikom plusu. sad samo malo da razradis vestinu i ogledaces se u svojim radovima kao u ogledalu vrlo brzo :-)

                      Ako ti uvek ostaju hologrami,mislim da ili koristis previse paste ili je ne radis dovoljno dugo kako bi dovoljno usitnila abrazive i postigla perfektnu povrsinu.

                      Ako je zuta 3m sa oznakom 80349 onda zaista ne bi smela ostavljati holograme. evo postupka. sa tom 80349 pastom. jastuk od meke pene tipa 3m plavi precnika 150mm (ne onaj veliki od 210mm) , blago prsnuti jastuk vodom pre pocetka rada i za prvi udar staviti cetiri zrna graska nataj jastuk. raditi na manjim povrsinama ne vecim od 50x50cm. pastu razmazati sa min obrtaja tj. 600, preci povrsinu 2 puta sa 900 obrtaja, 2 puta sa 1200, od 5 do 10 puta sa 1500 sve dok se pasta maltene vise i ne vidi vec ostaje samo uljasti film na povrsisni, zatim opet smanjiti obrtaje na 1200 i tako preci jedno 2 puta, pa na 900 jos 1 ili 2 puta i holograma ne bi smelo biti.

                      ako i dalje imas holograme, onda uzmi 3m ultrafina sa plavim cepom i ponovi isti postupak sa drugi cistim jastukom kako se paste ne bi mesale. a ako i sa ovim korakom imas holograme, onda bih morao licno da ti pokazem sta sam hteo da kazem. nazalost sam vrlo daleko, pa ova zadnja opcija nije bas izvodljiva :-)

                      ako nisi siguran kako stvari napreduju onda mozes vise puta u toku rada zastati i pregledati kuda ides i kakva ti je farba. na kraju price ako zelis da budes siguran da je posao dobar, prebrisi povrsinu 50% rastvorom isopropanol alkohola koji ce ukloniti masne ostatke polir pasti i zaista pokazati pravo stanje povrsine. ovo ciniti nezno sa cistom mekom mikrofiber krpom kako ne bi naneli naknadne sitne ogrebotine.

                      kako stojis sa engleskim jezikom? imam vrlo detaljnu literaturu, ali je nazalost na engleskom. pisao ju je jedan moj kolega po struci ( hemicar) , a i po polir hobiju i moram reci da je zaista pravo zavestanje polir majstorije :-)

                      srecan rad i vici ako opet imas problema.

                      Comment

                      • Dora
                        Nadzornik!!!
                        • 24.10.2004
                        • 17451
                        • Novi Sad
                        • FIAT

                        Re: Kako povratiti sjaj boji automobila ? Polirati ili ...

                        Bušilice (sem pneumatskih) imaju do 3000 obrtaja zato ne valjaju kad se koriste kao brusilice sem za manje radove, prespore su...
                        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                        https.autogas.rs

                        Comment

                        • ile
                          CBC Veteran
                          • 15.03.2007
                          • 101
                          • Reading UK

                          Re: Kako povratiti sjaj boji automobila ? Polirati ili ...

                          Originally posted by Dora
                          Bušilice (sem pneumatskih) imaju do 3000 obrtaja zato ne valjaju kad se koriste kao brusilice sem za manje radove, prespore su...
                          Eto konacno prave informacije. Ja sam bio ubedjen da imaju dosta vise. Hvala za ovo. Covek bukvalno uci dok je ziv :-)
                          U svakom slucaju kod poliranja je jako bitno povecavanje i smanjivanje obrtaja, tako da ako busilica ima jednu brzinu nece posluziti, ali ako koji cudom ima potenciometar, onda sa mnogo vestine i onim adapterom ciju sam sliku postovao moze obaviti posao. Opet, ovo ne bi bilo idealno za poliranje celog auta. ok bi bilo za uklanjanje ogrebotina i defekata sa manjih povrsina.
                          Pozdrav

                          Comment

                          • dobermann
                            CBC Početnik
                            • 07.08.2009
                            • 3
                            • Srbija

                            Re: Kako povratiti sjaj boji automobila ? Polirati ili ...

                            Ile
                            ta tvoja polirka, (sparky), je li ona rotaciona?
                            Kada budem uzimao paste, znaci moram da napomenem da mi trebaju za rotacionu polirku, ili ne?
                            Sada, ovih dana, moram da prikupim sav materijal za poliranje (paste, sundjere), a ako budem uspeo da nadjem i neku pristojnu masinu laganu, pa krecem u akciju.
                            Znaci da uzmem:
                            -3M sa zutim cepom oznaka 80349
                            -3M sa belim cepom oznaka ???????? ako mozes da mi i nju napises.
                            -3M sa plavim cepom ultrafina oznaka ?????????? ako treba
                            -3M sundjer 150 mm: zuti, plavi, zeleni ne preporucujes zbog opasnosti jer je tvrd

                            Bas sam naporan, al sta cu taki sam

                            Hvala ti na dosadasnjoj pomoci.

                            Comment

                            • ile
                              CBC Veteran
                              • 15.03.2007
                              • 101
                              • Reading UK

                              Re: Kako povratiti sjaj boji automobila ? Polirati ili ...

                              Originally posted by dobermann
                              Ile
                              ta tvoja polirka, (sparky), je li ona rotaciona?
                              Kada budem uzimao paste, znaci moram da napomenem da mi trebaju za rotacionu polirku, ili ne?
                              Sada, ovih dana, moram da prikupim sav materijal za poliranje (paste, sundjere), a ako budem uspeo da nadjem i neku pristojnu masinu laganu, pa krecem u akciju.
                              Znaci da uzmem:
                              -3M sa zutim cepom oznaka 80349
                              -3M sa belim cepom oznaka ???????? ako mozes da mi i nju napises.
                              -3M sa plavim cepom ultrafina oznaka ?????????? ako treba
                              -3M sundjer 150 mm: zuti, plavi, zeleni ne preporucujes zbog opasnosti jer je tvrd

                              Bas sam naporan, al sta cu taki sam

                              Hvala ti na dosadasnjoj pomoci.
                              Sparky je rotaciona masina. Ja samo rotacionim masinama i radim jer su mi vibracije oscilatornih jako neprijatne. a i od samog pocetka sam ucio na rotacionoj.

                              evo i linka da vidis tacno o cemu je rec: http://www.expresstools.co.uk/shop/powe ... 71403.html

                              3m su pretezno i pravljene za rotari tako da ne treba nista posebno da naglasavas. inace u nasoj zemlji poliranje i nije uobicajeno raditi oscilatornim masinama pa cisto sumnjam da bi prodavac i znao nesto o tome.

                              ja bih kupio ovako iz 3m garniture:

                              jako gruba pasta: zeleni cep 3M50417 Fast-Cut "PLUS" i zeleni jastuk 3M50487 6" Green Compounding Sponge - Velcro Backed

                              srednja pasta: zuti cep 3M80349 Perfect-it III - Extra Fine Material Polish i zuti jastuk 3M50488 (YELLOW) Perfect-it III Polishing Pad. 150mm Dia.

                              fina pasta : plavi cep 3M50383 Ultrafina SE Material Polish i plavi jastuk 3M50388 (BLUE) Perfect-it III Ultrafina SE Polishing Pad

                              vecinu potreba ce zuti i plavi cep zadovoljiti, a kada treba nesto jace tu ce biti zeleni.

                              tu belu bih izbegao to je statra verzija fast cut paste koja je kao tecna smirgla.

                              eto, toliko od mene
                              pozdrav
                              igor

                              Comment

                              • ile
                                CBC Veteran
                                • 15.03.2007
                                • 101
                                • Reading UK

                                Re: Kako povratiti sjaj boji automobila ? Polirati ili ...

                                Drugari,
                                Ovo moze biti od koristi za nekoga ko pocinje sa poliranjem orbitalnim masinama ovog tipa:



                                Ide mi drug odavde za BG pa mi se je ukazala prilika da za srbiju posaljem jedan (samo jedan, zaista ne mogu vise) set pasti za rad sa orbitalnim masinama.

                                http://www.detailedobsession.com/catalo ... ucts_id=43
                                http://www.detailedobsession.com/catalo ... ucts_id=39
                                http://www.detailedobsession.com/catalo ... ucts_id=40

                                Pravljene su bas za tu namenu i daju sjajne rezultate sa takvim masinama.

                                Dakle, ovo nije nikakav biznis ili bilo kakva komercijala vec samo dobra volja da nekom od vas pomognem. Cena pasti je ona koja na sajtu pise i ni dinar vise. Kako je za jedan auto potrebno manje od 100ml svake, mozete se i izdogovarati i izdeliti ih medjusobno na dvoje , troje ljudi.

                                Ko prvi odgovori na ovaj post na forum, ne na pm da bi bio 100% fair play, njemu paste :-)

                                Pozdrav svima
                                Igor

                                Comment

                                Working...
                                X