Ja ne znam odakle vam ideja da to smeće trpate u bilo koje opruge....
Druže Rajmaxu, ono što si ti poslao je to isto samo je na drugom mestu, kad ono podmetneš ne sabija (pojačava) se opruga?
Braćo i sestre, ljubav je bolna, ili ćete derati auspuh kao ja ili imati rezervni auto (radni) preko nedelje a ove gumene trice ja ne bih stavio u životu na auto, one ispod i nekako a one izmedju opruga ne bih da vredjam ko ih stavlja...
Jbga ja citam i reko' aj da ne solim pamet. Pa sa tim gumenim umetcima opruga definitivno ne moze da radi kako treba i gubi svoju funkciju za koju je i napravljena. Sto Dora rece varijanta podmetaca iznad ili ispod i moze da prodje ali ove "kajle" sto se ubacuju u opruge
EX OPEL KADETT E C14NZ TUNED WITH LPG EQUIPMENT BY IVAN T
Te kajle su zadužene za nepravilan raspored sile po dušini/površini zavojnice opruge. Za šta to služi i šta radi,nisam provalio...
U stvari jesam dok se dragocena automobilska hrana donosila noćom u prtljažnicima i zadnjim sicevima naših ljubimaca(?) te gumene kajle su služile da se podigne auto na normalnu visinu,kada je natovaren sa 300-500kg 'rane gore spomenute,da bi se (službeni?) kibicer doveo u zabunu. Opruge su se u tom slučaju menjale...oko jedan par nedeljno.
A,da! Govorim za odozadnji trap.
eeee evo samo sam cekao da se jave pametni a da ni jedan ne koristi to na svom autu ali zna kako to radi i sta se desava
@tokyo: sta sam trebao da stavim napred nesto /80 da pogignem auto a?
prvo, umetanjem te gume izmedju dva prstena sam podigao auto za par cm. drugo, smanjen je hod amortizera tj ne moze da se sabije do kraja sto je mozda i dobro u neku ruku jer ne moze da probije i trece nista nisam ni dobio a ni izgubio na udobnosti auta osim da amorti manje rade recimo kad prelazim preko lezecih.
Neverovatno da ne kapiras..., i ne pravi se glup!!!
Ne znam koji zimski profil nosis, ali verovatno ne najveci..., zato sam spomenuo gume, deblja guma sa odgovarajucim pritiskom, ubio bi dve muve jednim udarcem, dobio bi vislji i meksi auto, sto je i potrebno po ovim zaledjenim ulicama sa brdom ledenih neravnina i izbocina...
Prvo sam si napisao da nisi podigao auto par cm nego 1-1,5cm, sto znaci neznatno..., drugo, nema sanse da zabodes stablo amotizera do kraja jel ti auto nije ni priblizno dovoljno nizak, trece dobio si nestabilan i opasan auto jel opruga ne moze da odradjuje posao za koji je postavljena, tako da dobijas shtosovanje, sto znaci da auto skakuce po neravninama i odlepljuje tocak od podloge..., ja sam to doziveo na 75-tici i veruj mi ne bi voleo da mi se opet to desi. . .
eeee evo samo sam cekao da se jave pametni a da ni jedan ne koristi to na svom autu ali zna kako to radi i sta se desava
Zverko, možda sam ja malo piglu ali mi je posao da to znam, možda zato i ne koristim to zato što znam da je najveća glupost na taj način unakažavati opruge. A ti ako tvrdiš drugačije, stavi po par komada nije me briga ali onda.... ma nema veze stavljajte samo...
Fabrike su glupe što prave više setova opruga po tvrdoći i visini sa pratećim amortizerima, nego se naš pametni vozač dosetio kako će im dohakati za 200 dindži jer neće oni njemu uzimati pare za ništa....
Ovako malo dočaravanja sistema, spiralna opruga je isto što i lisnata, samo je malo zamotana u krug, nije baš isto ali radi lakšeg objašnjenja. Sad uzmeš na lisnatu oprugu koja ima dva oslonca na kraju i ukrutiš je onako baš bezveze na par mesta izmedju te dve tačke i dobiješ jednu poluštanglu koja nešto bezveze vibrira i federira a od onoga čemu je namenjena nema ni Č. Sad vi ste pamatni pa znate da se guma ubacuje baš na 30 stepenu levo od albukerkija na drugoj krivini a sa druge strane na 40 stepeni rerne...I onda mi pričate kako ste vi opaki vozači, savesni, auto tip top i čuda-uda.... a promenili ste geometriju trapa gore nego da je sve pocrkalo. Bitno je da ne dere gumu o blatobran...
Jos cu ja i da ispadnem kriv sto sam mu dao da proba i prezimi zimu da ne skrlja i ovo malo muke od branika sto je ostalo
Ajd sad da i ja malo pametujem sa nekim argumentima, mozda i nebudem u pravu. Te gumene umetke naravno ni pribliznog izgleda a ni namene kao te sa buvljaka za 200 dindzi, ali opet principijalno iste, se koriste odavno i to verovali ili ne u svetu auto trka i nije ih tamo neki srbijanac koji bi da zaebe svet izmislio.
Slicni takvi umetci se koriste prilikom odredjivanja pravog setupa opruga za odredjene trke.
I isti takvi se ispituju na odredjene tvrdoce i po bojama razlikuju koliko koja i za koji tip opruge dodaje.
a sve u cilju brze izmene setapa jer se neke trke voze cas na asfaltu a nakon pola sata i sledeceg momenta na zemlji pa se jednostavno nema vremena za zamenu opruga i sl. vec se brzim povlacenjem skidaju ili opet stavljaju na kola u zavisnosti od potrebe.
Ove buvljacke opruge koje su kod zverka i koje je stavio ne mislim da su trajno i najbolje resenje ali opet i ne mislim da su katastrofa u toj meri pogotovu sto im je namena da se pregura jedan period i da se auto na neki nacin podigne i stvrdne za neki manji procenat.Ne znaci da sa njima treba da ide na trke te da jurca i da je to ok ali opet i ne mislim da je naskodio i ugrozio time svoju bezbednost pri normalnoj voznji.
Ako se uskoro ovakve gume kao sto sam postavio pojave po tuning radnjama i buvljacima znaci da gumadzije i plasticari citaju ovaj forum. Eto besplatne ideje za biznis
Boj ne bije svetlo oruzje vec boj bije srce u junaka
ne bre brate oni znaju sve tj poso im je da znaju a ja se pravim glup... izmisljam toplu vodu...
ja vozim tako evo vec metar i vise dana i nisam nesto primetio da mi prednji tockovi ne drze put. ono sto sam primetio je da manje stosuje napred a prednje opruge su najtvrdje od HR-a i -60mm su. a i dobro mi je ovo doslo da malo produzim vek prednjim amortizerima posto im je dusa u nosu, 200000 gaze...
Profil guma nisam bio u mogucnosti da biram jer sam ih dobio na poklon tj prosle zime sam vozio 185/65-16 (OEM profil) a ove zime 195/60-15...
bilo kako bilo, komso, dobijes umetke nazad cim prodje zimoca tj kad auto dobije letnju obucu i to je to.
negooo, Dora, daj mi moliim te objasni kako samo to promenio geometriju trapa ako sam napravio da opruga umesto na 5 radi na 3 kruga tj posto je umetak od gume i "radi" od obicne opruge sam u neku ruku napravio progresivnu i ujedno smanjio hod amortizera koji su, btw, dvosmerni ?
I onaj majstor sa skele sazidao 100 zgrada a na 101-voj pao i poginuo, jebi ga, rekli mu da se vezuje, ali dzaba, Mika iz Pirot mu rece, samo pazi da se ne okliznes i bice sve u redu.... dajte bre...
@cvrle
Opruge na slikama koje si postavio su tri puta duze od prednjih na e36, pa i da im oduzmes 10-20% rada nece mnogo smetati..., i ne znam samo kako su uspele da podignu auto osim ako nisu ugurane i nabijene na rastegnuta dva kruga od ukupno pet....
@zverko
Ja..., a predpostavljam i Dora, imamo najbolje namere, da nas boli uvo..., verovatno ne bi ni komentarisali tu glupost...., i odakle ti ideja da stavis nize i tvrdje opruge na shupalj amortizer???
eeee evo samo sam cekao da se jave pametni a da ni jedan ne koristi to na svom autu ali zna kako to radi i sta se desava
E vidis izgleda da sam hteo da ostanem nedorecen Koristio i ja na kadett-u pre 5 god pa kad sam video kako se auto lose ponasa odmah skinuo to njesra i bacio u kontejner. Jbga da sam znao da ce ti zatrebati ja bih sacuvao.
EX OPEL KADETT E C14NZ TUNED WITH LPG EQUIPMENT BY IVAN T
meni se auto na pravcu, u krivini i pri naglom skretanju identicno ponasa kao i pre. u ove tri situacije mi je bitno kako se auto ponasa, a dal skace na ledenom hupseru to me bas zabole jer u takvim uslovima verovatno vozim 20 na sat. dalje, daleko od toga da su mi amortizeri suplji ali isto tako su daleko od onog kako bi ja voleo da mi budu tj nisu novi kao sto su recimo pozadi, ali, bice...
kapiram ja da svi vi imate dobru nameru ali evo ja vam se zahvaljujem i kazem da nema potrebe da brinete. auto se ponasa savrseno, idealno tj bas onako kako kako ja volim. dakle, meni udobnost nije na prvom mestu vec drzanje na putu. od kad sam seo za volan ovog auta promenio sam 4 seta opruga dok nisam nasao kombinaciju koja potuno odgovara mojim potrebama. jedino sto mi fali su novi amortizeri napred ali kao sto rekoh bude i to na prolece zajedno sa novim viljuskama. trenutno nije alarmantno.
evo ako meni ne verujete i mislite da sam posasaveo pitajte eM-a. on ima priliku cesto da vozi moj auto...
negooo, Dora, daj mi moliim te objasni kako samo to promenio geometriju trapa ako sam napravio da opruga umesto na 5 radi na 3 kruga tj posto je umetak od gume i "radi" od obicne opruge sam u neku ruku napravio progresivnu i ujedno smanjio hod amortizera koji su, btw, dvosmerni ?
Čika Zverko, samo ti to stavi a da bi ti objasnio morao bih da pišem dva kilometra što baš i nemam volje jer te neću ubediti. Pri tome ne mislim da nećeš razumeti nego stvarno treba da se piše.
Da odgovorim Cvrletu pa možda bude lakše. To što si naveo je isto tako kako ja sad mapiram svoj auto, ono vozam ga gore dole i pogadjam mapu a ti u svom okruženju imaš jako dobar primer kako to treba i koliko košta. No ja sam pametan i nemam para pa znam da to može za mnogo manje para i što bi oni meni tamo uzimali pare za bilo šta, znači otkrio sam rupu na saksiji.
Primer tvoj je da ne citiram tvoju celu poruku dobar primer za onoga ko zna da pročita, ukratko. Ti tamo znaju koliko im je auto težak, znaju tačno tvrdoću opruge i njen hod, znaju tačno karakteristiku amortizera, balans štangle itd... I najvažnije znaju tačno šta im treba i zašto im to treba a cilj je najbolje ležanje na bilo kojoj stazi (toj za koju im treba). Sad ti meni kažeš da Zverko sve to zna?
Nadalje neka stavlja svako šta god želi ali na ovom forumu neće to proći kao tehničko rešenje jer je van propisa i pameti.
Gde je sad ono original je najbolje, ako nemaš para nemoj voziti i sl...?
Comment