Uradi sam,styling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    A evo i za kojekakve branike i ostale "plasticne" delove:

    Moja ideja je da krenemo sa nekim
    jednostavnim objasnjenjem o kakvoj je tehonlogiji rec.
    Jeftino, brzo, dobro prave su reci koje dokazuju da je stakloplastika pravo resenje za ovo. Poliesterske setove mozete pronaci u bilo kojoj bolje
    snabdevenoj farbari. Mozete ga iskoristiti i kao ja srediti svog jugica. Ako niste dovoljno spretni uz moju pomoc cete ovladati ovom vestinom. Ovaj poduhvat
    moze se izvesti i na bilo kom drugom automobilu a da budu zadovoljeni estetski i funkcionalni zahtevi. Staklni mat su vestacka vlakna koja kod nas imaju
    primenu kod izrade camaca, programa branika za neka vozila, za kade, kace, cisterne, bazene itd.
    Kako se izvodi popravka ostecenih delova na karoseriji:
    1.Rdjom nacete delove karoserije treba izbrusiti sve do zdravog lima. (grubim brusnim papirom (finoce 40-60) postavljenim na rotacionu brusilicu treba
    ocistiti i izbrusiti sva ostecenja tako da 4-5 cm oko otvora ostane zdrav, od boje i rdje ociscen lim. Poliesterska smola najbolje drzi na golom limu.)
    Stakleni mat se iskroji prema obliku otvora koji nameravamo da pokrijemo. Mera ne mora biti tacna jer se ono sto je nepotrebno (visak) kasnije moze
    izbrusiti. Ukoliko su ostecenja veca takvi otvori pokrivaju se STAKLOPLASTIKOM tako sto se prethodno sa suprotne strane podmetne plasticna folija i to
    obavezno polietilenska iz razloga shto se ostale vrste plastike lepe za smolu. Ako to ne ucinimo smolom natopljena staklena vlakna utonula bi unutra shto
    bi nam kasnije napravilo problem ( trebalo bi nam vise gita da izravnamo povrsinu ).
    Ovom tehnikom mozete ojacati: pod, pragove kao i popraviti sitna ostecenja na rubovima. Staklena vlakna nakon susenja armiraju istom jacinom kao shto
    bismo to ucinili varenjem, to znaci da pravilno obnovljen auto ima jednako cvrste nosece delove karoserije kao da su od lima.
    2.Ostecena mesta premazu se prethodno napravljenom smesom iz seta.
    Priprema smole izgleda ovako:
    U plasticnu(polietilensku,ostale plastike bi se rastopile)ili staklenu posudu treba uliti npr,100 g smole i izmesati sa 0,5 g ubrzivaca a zatim dodati 2g katalizatora i sve dobro izmesati.
    Kolicine elemenata nisu strogo odredjene.Treba oceniti koliko je smese potrebno jer se ona relativno brzo zgusnjava(zelira )a to zavisi od temperature
    vazduha na kojoj se radi i moze trajati od 8 do 15 minuta.
    Veliku ulogu ima ubrzivac jer ce sa vise ubrzivaca smesa ce brze zelirati(kad je hladno vreme obavezno dodajemo vise ubrzivaca),
    Minimalna temperatura na kojoj se moze raditi je 15 C a idealna 20 C.
    Vazno:ubrzivac i katalizator ne smeju doci direktno u dodir(bez smole) jer postoji mogucnost eksplozije.
    3.Otvor se prekrije staklenim matom (tkanje, vlakna, matrix)
    4.Mat se laganim natapanjem cetkice potpuno prekrije smolom a to pokrivanje laminatom izgleda ovako:
    Pocinje se odmah posto smo zamesali elemente iz seta. Na ocisceni deo otvora nanesemo smolu i preko nje postavimo sloj mata.
    Za manje rupe dovoljan je jedan sloj a za veca ostecenja od recimo 4cm potrebna su 2 pa i 3 sloja.
    Nakon toga laganim udaranjem cetkicom namocenom u smolu prekrivamo mat. To cinimo tako dugo dok on ne dobije boju smole (postane zuckast)
    Postupak laminiranja mora u svakoj fazi biti zavrsen pre nego sto smola pocne zelirati ( stezati se ) Drugi sloj mata nanosi se nakon susenja prvog.
    5.Kad se mat osusi izbrusimo ga, nanesemo git preko toga, obradimo i naravno obojimo.
    Plastificirani delovi se osuse nakon 2 do 3 sata. Suvisni delovi plastike skidaju se brusenjem a zatim se nanese kit, koji je kad se osusi moguce fino izbrusiti
    prvo rotacionom, a zatim vibtracionom brusilicom. Gitovanje treba ponoviti a zatim celu povrsinu obraditi vodenim brusnim papirom (papir za mokro
    brusenje ( gradacija 600 - 800 ) nakon toga je obradjena povrsina spremna za lakiranje. Ako je sve pravilno uradjeno na popravljenom mestu nece se
    primetiti ni najmanji trag plasticne operacije.
    Alat i Pribor:
    - Vibraciona brusilica
    - Rotaciona brusilica
    - Cekic, drveni podmetac
    - Gruba turpija
    - Pljosnate cetkice 3-5cm
    - Spakla za nanosenje gita
    - Poliesterska ili staklena posuda (dno kanistera decije kantice za pesak i sl.. )
    - Polietilenska folija - Lepljiva papirnata traka za zastitu nekih delova koji ne treba da budu prekriveni smolom
    - Veca cetka ili usisivac za prasinu
    - Poliesterski set
    - Autolak u spreju ili boja
    Iskreno se nadam da sam vam pomogao i omogucio prve korake rada sa ovom tehnologijom

    Comment

    • ĆOMI
      CBC Senator XXL
      • 31.08.2006
      • 1705
      • Braće Jerković,Vozd
      • Stilo JTD 16V

      #32
      Evo i moj skromni doprinos temi:

      Prepravljanje zadnjeg branika na kadetu

      Prvo sam skinuo branik i dobro ga ocistio,zatim sam poliester gitom popunio neravnine na lajsni na braniku.



      Kada se poliester git osusio pristupio sam smirglanju lajsne.Ja sam to radio slajfericom zato sto je mnogo brze,a neke detalje sam izvlasio obicnom smirglom.



      Kada se to zavrsi branik se predje prajmerom za plastiku.Ja namerno nisam hteo da radim spric gitom da bih dobio zeljeni efekat,a to je da ceo branik bude hrapav,a samo lajsna glatka i sjajna.



      Nakon toga sledi farbanje.Ja sam presao tri puta farbom,za svaki slucaj.Vodite racuna da ne prskate mnogo blizu da se nebi farba slivala.



      Skroz ofarban izgleda ovako:



      I na kraju kada se ponovo namontira na auto izgleda ovako:



      To vam je to!
      OPEL CLUB SERBIA

      Comment

      • Karbo
        CBC Senator
        • 16.02.2006
        • 225
        • Sydney - Land of Downunder

        #33
        Cosworth fino objasnjeno, samo ubuduce skreni ljudima paznju koji film da koriste za zatamnjivanje ako imaju ugradjene antene u prozorima automobila.
        Neki filmovi ometaju signal, tako da je to jedan od problema ako imas antenu ugradjenu na nekom od prozora kao sto su zadnji grijaci stakla.
        I firmly believe that anyone, who is worth anything at all should own
        a 12 cylinder car before they die... because there's nothing else like it...
        It will take your breath away!!!
        by David E. Davis

        Comment

        • g60
          CBC Senator XXL
          • 20.10.2006
          • 1011
          • Vrachar je majka ;)

          #34
          Angel Eyes:
          Dodao bih samo da sam citao u jednom Cro tuning casopisu da se koriste cevcice od venecijanera i da mogu u zagrejanoj serpi vode da se savija sa dvoje kljesta ( oblikuje krug). Montira se u far kroz leziste sijalice ( malo pipavo ali...)
          Mogu i da okacim skeniran clanak ako se sme (autorska prava).

          Sto se stakloplastike tice:
          Savetujem upotrebu brusilice (brusni kamen) koji pravi bolje i ostrije riseve za koje se bolje hvata plastika. Pre krpljenja oko rupe lupati da se obore ivice. ( oko 3-4 cm) da se plastika bolje veze. Obrusiti i pokitati Body dvokomponentnim kitom (sa vlaknima). posle brusnja, cement kit...

          Za manje rupe preporucujem samo dvokomponentni body fiber sa vlaknima. Fenomenalni izum!!!! U Cro ima nesto slicno ali ni upola nije dobar kao Grcki Body.

          Cela sandolina je bila u rupama i sa dvokomponentnim fiber kitom je uradjena i izgleda ovako:

          Comment

          • sasa71
            CBC Član
            • 01.02.2007
            • 11
            • nis srbija

            #35
            Svaka cast za felge

            Comment

            • losmi88
              CBC Član
              • 23.04.2007
              • 27
              • Zvezdara

              #36
              pozdrav

              jer zna neko nesto u vezi pravljenja malih registarskih tablica od klirita ili cega vec...

              Comment

              • zverko
                CBC Senator XXL
                • 19.08.2005
                • 7085
                • BGD
                • Audi A4

                #37
                pa rekoh ti gde i kako. dakle, firmopisci i graveri. u bgd ih ima bas dosta ako ti nije daleko banjica cimni me da ti objasnim adresu.
                deutsche gemacht-gut gemacht...

                Comment

                • Danilo
                  CBC Senator XXL
                  • 02.10.2004
                  • 908
                  • Beograd, Dorcol

                  #38
                  Pravljenje otvaranja gepeka iznutra na Yugu (primenjljivo i na druga auta sa slicnim principom!)

                  Dakle, prvo je potrebno demontirati bravu sa gepeka i izbusiti dve rupe u limu na rastojanju kao i na motorcicu od centralne brave



                  Na mehanizmu brave potrebno je navariti sraf M6, posto je metal na bravi tezak i krt za busenje. Oko tog srafa vezati parce celicne zice, oko 1mm debljine.



                  Cilindar sa brave odseci, ako zelite da zatvorite rupu na gepeku, u suprotnom ostavite obe mogucnosti otvaranja



                  Namontirati bravu, a za drugi kraj sajle vezati elektromotor



                  Razvuci jednu zicu sa tastera iz kabine koja nosi '+', masu uzeti sa srafa na bravi gepeka.

                  AUTOR: Lucky
                  PREUZETO SA: yfc
                  www.blindmanmotorsport.com

                  Comment

                  • Danilo
                    CBC Senator XXL
                    • 02.10.2004
                    • 908
                    • Beograd, Dorcol

                    #39
                    Jos jedna varijanta za pripemu i farbanje aluminijskih felni

                    Pri kupovini polovnih alu-felni, gotovo redovna pojava je da su felne na neki mestima izgrebane, da je boja oljustena ili su ivice iskrzane, a to je pametno srediti pre montaze guma na njih. Cak iako su gume na felnama, a ne daje vam se 1000 dinara za novu montazu, moguce je skoro isto odraditi pripremu i farbanje, samo uz adekvatnu zastitu gume. Ja sam radio i na jedan i drugi nacin, pa ako ipak imate gume na tim felnama, oblepite gumu sto je moguce vise farbarskom trakom, i to ucvrstite izolirkom preko. Ivicu felne iscrtajte skalpelom i podvucite ostatak u zazor izmedju gume i felne. Tako ce felna ostati potpuno dostupna za farbanje, a guma ce biti zasticena od boje i naleta rotacione smigrle pri obradi ivica felne.
                    Posto se na felni verovatno vec nalazi neka farba, treba je skinuti i stvoriti lepu podlogu za nanosenje boje. Najlaksi i najelegantniji nacin je da date te felne na peskiranje, sto nemam pojma koliko kosta, a cuo sam da je oko 5 eura po felni. Medjutim, ako imate rotacionu smirglu (kako je ja zovem, a kako se naprava stvarno zove ja pojma nemam) taj posao mozete uraditi sami i ustedeti novac. Ja sam najpre obradio celu felnu sa smirglom pribliznne granulacije P200, koja sastruze gotovu svu boju, ali i ostavi riseve u aluminijumu, pa je potrebno to resiti. Ukoliko negde na felni imate neku povecu ograbotinu, sredite je gitom. Obicnim filerom, ja sam koristio Body, nanese se malo spahlom, i kada se sasvim sasusi poravnate smirglom i to je to. Sledece je islo sa priblizno P320, sto je nesto neznije, ali ni to nije bas to, mada se risevima ne morate preterano opterecivati, jer na felne ide debeo sloj boje i laka. Isao sam jos jednu turu sa jos malo neznijom smirglom. Finis sam radio rucno (kao i delove kojima se ne moze prici masinom), vodenom smirglom P600.
                    Nakon toga, operite felne, deterdzentom, ocistiti ih i osusite, da bi podloga bila cista za farbanje. Ja sam koristio gotovu boju za felne Body, ima da se uzme u Tehnohemiji, mislim da je 285 dinara sprej od 400ml, za cetiri koralke je dovoljno jedan sprej za tri sloja boje i da pretekne (isto i za dolnicarke). Rade ih jos i Motip i Cosmos da ja znam. Postoji i varijanta sa obicnim sprejom, samo uz prethodno nanosenje prajmera za aluminijum. Meni je to bilo bezveze, jer se ni ova boja ne ljusti jer je bas za alu, a postoji u nekoliko nijansi sive, zlatnoj i beloj, a retko vidjam felne u nekoj drugoj boji... Da, video sam skoro u jednoj farbari u Vojvode Stepe dvokomponentnu boju za farbanje felni u dva spreja, ali sa hrom efektom, s tim sto se navodi da je otporan na atmosferske uticaje i ostecenja. Mozda probam kako je, pa javim.
                    Farbanje se najlakse radi kada je felna na visini od oko metar, horizontalno postavljena i to tako da mozete da joj pridjete iz svih uglova. Prvi sloj idete tanko, jako brzo se susi, drugi sloj ide nesto deblje, i treci je finish. Verovatno se moze trpati jos slojeva, ali ja sam sasvim zadovoljan i sa ovim. Nakon susenja, ja sam nanosio bezbojni lak. Nakon skole koju sam platio sa plastikom, kupio sam Body akrilni lak u istoj prodavnici, bas onaj koji se preporucuje (od strane proizvodjaca) za upotrebu sa bojom koju sam koristio, ako zelite visoki sjaj. Nanosio sam dva ili tri sloja i laka, ne secam se...
                    Opet cekajte da se maximalno osusi pre montaze guma (ako vec nisu namontirane) jer vulkanizeri nikada nisu bilo poznati kao nezni ljudi. Meni se bezbojni lak potpuno osusio (u smislu da sam mogao noktom da zagrebem bez bojazni da cu ga oljustiti), posle dan-dva na sobnoj temperaturi.
                    Ovo je prilicno jednostavno resenje za nas koji nemamo kompresor i pistolj, istina ima posla, ali je i efekat kao da su felne nove, pogotovu za neke ravnije modele koje se gotovo cele mogu obraditi masinom. Ako ste u mogucnosti, skinite i srafove za felne i dajte ih na cinkovanje, ako ne, onda im samo osmirglajte glave i malo prespricajte, jer je ruzno kada su srafovi zardjali i ruzni, a felne lepe i sjajne (iskreno, mene je onda mrzelo). Ne znam koliko kosta kod Danka recimo ili gde vec da se odrade felne, ali verujem da cete ovako jeftinije proci, samo ako imate strpljenja i niste lencuga.

                    Pre i posle smirglanja:




                    Zastita gume:



                    Posle farbanja:




                    AUTOR: Danilo
                    PREUZETO SA: www.blindmanmotorsport.com
                    www.blindmanmotorsport.com

                    Comment

                    • dandy
                      CBC Senator XXL
                      • 09.12.2005
                      • 513
                      • Bijeljina-Beograd Medakovic

                      #40
                      Evo kako je tekao proces pravljenja i ugradnje angel eyes za lexus is 2oo
                      Iskreno ne pokusavajte ovo....japanci ga definitivno nisu pravili za otvaranje farova....2 dana je bilo potrebno da se ovo odradi iako sam odradio sigurno preko 50 farova do sada, lexus ga je zalijepio nekim cudom da ne znam koji su sve Bogovi bili sa nama pa da nista nije puklo















                      Ali isplatilo se...izgleda opasnooooo

                      Comment

                      • greywiendog
                        CBC Senator XXL
                        • 01.12.2006
                        • 421
                        • Stara Pazova

                        #41
                        Ja bih da mi neko napravi angel eyes i obrve na mojoj astri, pa ako ima neko da to radi, neka mi se javi preko PP-a i nek kaze koliko kosta!
                        Kolumbo, Kolumbo, ****m te radoznalog...

                        Comment

                        • RedboX
                          CBC Senator XXL
                          • 28.11.2006
                          • 1537
                          • Novi Beograd

                          #42
                          DIY LED osvetljenje table Pasata - napredna varijanta

                          Covek se potrudio pa ko zeli da se upusta..
                          LED Project #2 - MKIV VW Cluster Upgrade DIY IS NOW COMPLETE - DIY AWAY!!!! After many months of R&D and buying different parts, I believe I can call LED Project #2 finished. I have entailed all the details below, and if there are any questions please feel free to PM me (FaelinGL) or Wes...
                          I don't care if there are no user serviceable parts inside... I'm going in...

                          Comment

                          Working...
                          X