Redovan servis klima uredjaja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Deki
    CBC Senator XXL
    • 18.02.2005
    • 307
    • Beograd

    Redovan servis klima uredjaja

    Auto je Fiat Bravo sa novijim tipom klima uredjaja (podesava se tacna temperatura u C stepenima) Sve radi OK vec skoro dve godine.

    Sta treba proveriti servisirati i naravno gde to uraditi i koliko to zaista kosta?
  • Vladd
    CBC Senator XXL
    • 09.07.2006
    • 581
    • NBG

    #2
    Nista, potrosi te pare na klopu i pivo. Kada pocnu problemi, samo ce se pokazati.
    A sadasnje ispravno stanje moze i da potraje, nekoliko godina.

    Comment

    • Eon
      Moderator
      • 10.03.2005
      • 4225
      • Beograd-NBG-44
      • Superb 2.0 4x4 DSG

      #3
      Pa Vladd i nije bas tako...

      Pogledaj na forumu za saveta oko servisa, a moj ti je savet u svakom slucaju da odes na testiranje i ciscenje. Nije skupa stavka, ali si bar miran... Kada se pokaze neki kvar, onda je vec kasno!!!!
      Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
      Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

      Comment

      • Durango
        CBC Senator XXL
        • 01.02.2006
        • 590
        • Zemun, Srbija

        #4
        Kada odes na servis zamene ti filter kabine ako imas, provere nivo freona u sistemu i ocisteti sistem tj. dezinfikuju zbog raznih gljivica i mikroorganizama koji se u njemu mnoze! Mislim da kosta oko 1.000-2.000 dinara!
        MERCEDES-BENZ - Geprüfte Qualität

        Comment

        • Vladd
          CBC Senator XXL
          • 09.07.2006
          • 581
          • NBG

          #5
          Ponovo, potrosi 1000-2000 na pivo i...
          "Proveru" sistema mozes sam da uradis tako sto ces POGLEDATI mali stakleni "prozor" na sistemu (blizu kompresora je), dok je ukljucena klima i videti da li ima "freona".
          Posto klima radi nema potrebe da prljas prste.
          A "pranje" ili zamena filtera...zamenu mozes sam da uradis, a za gljivice postoji sprej, imaju ga bolje snabdevene radnje, postupis po proceduri...
          Posto ne osecas "miris" (smrad), nema potrebe za .....

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #6
            sistem klime sto se fluida tice je hermeticki zatvoren i (kao takav) nema nikakve provere "freona" kao potrebe niti bilo kakvog odrzavanja.
            ionako vecina modernijih klima sistema ima raznorazne senzore koji prate stanje i putem racunara obavestavaju vlasnika o buducim mogucim kvarovima(lampica sa kodovima ili direktno na displeju).

            filter vazduha jeste potrebno menjati, to moze svako i sam a moze i da poveri posao servisu.
            za poredjenje, kao pranje auta- moze svako sam a moze i da poveri servisu pranje.

            sto se gljivica i ostalih naseljenika tice, ako se klima sistem redovno i ispravno koristi toga nece ni biti- u uslovima klime koja postoji na nasim prostorima.
            eventualno ako se bas sumnja moze se nabaviti aerosol sprej za takvu namenu.

            inace, klima radi isto kao i firizider u kuci, i ima isti vek trajanja odnosno potrebu za godisnjim servisiranjem (dakle ne postoji takva potreba, niti fabrike to navode u uputstvima) u pogledu bilo kakvog hardvera 'freona" i slicno.

            a do prvog servisa prodje najmanje 10tak godina a kvarovi su toliko retki da se mogu zanemariti.

            najcesci problemi su uzrokovani mehanickim ostecenjem cevi/creva kroz koje prolazi fluid i ostecenjem kondenzatora (kamenje).

            drugi vrlo cest uzrok je neredovna upotreba klime svih 12 meseci i time povezano ubrzano starenje semeringa i kompresora (kada ne radi kompresor nema ni cirkulacije ulja a time ni podmazivanja sistema a bez podmazivanja zna se...brzi kraj).

            ako vec zelite da potrosite pare na odrzavanje klime, pocastite kondenzator ( i hladnjak antifriza) jednim pedantnim ciscenjem spolja od naslaga blata, insekata, lisca i ostaloga pod vodenim pritiskom.


            mi imamo sasvim blagu klimu sa blagim letima gde je klima tek slabo opterecena i nema nikakvog razloga vestacki stvarati nekakve ( nepostojece od strane fabrike) dodatne servise.
            osim, novca koji je u majstorskoj igri nezanemarljiva slucajnost.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • dekideki
              CBC Senator XXL
              • 26.07.2005
              • 1914
              • Beograd

              #7
              *ako se ne odradi prskanje tog spreja protiv zivih mikroorganizama koji zive u klimama a odradjena je zamena filtera za klimu, da li je moguce to naknadno odraditi, bar delimicno, da ne rasturam sve ponovo (Alfa 155 - brisaci, poklopac, limovi sa strane, zastitni lim itd itd...).
              *posto dig. klima ima "ono" sto omogucava da se vrti unutrasnji vazduh u kabini - kad vas zapurnja na primer nesagoreli dizel ispred vas, da li je moguce naprskati ulaz tog unutrasnjeg sistema (GDE JE UOPSTE ulaz u sistem, tada?) pa ga procirkulise tako i osvezi sistem?

              poz.

              P.S. kaze moj drug - sto se teme tice - ne popravljaj ono sto nije pokvareno
              .

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                zivih mikroorganizama koji zive u klimama
                oni ne zive u klimama, cak stavise po pravilu ih nema kada se klima redovno koristi.
                nastaju u specificnim okolnostima, kada se klima ukljucuje na kratko i kada ne stigne da se stvori obilan kondenzat (koji ih ispira prirodnim putem) to jest kod klima sistema koji se ne koriste dovoljno dugo i redovno.

                na pitanje, da moze uvek i po zelji da se koristi dezinfekcioni sprej.

                posto dig. klima ima "ono" sto omogucava da se vrti unutrasnji vazduh u kabini -
                da naravno, isto kao gore. tacne pozicije cirkulacije vazduha unutar kabine su specificne za svaki auto i obicno je nacrtano u uputstvu za odrzavanje/radionickom.

                inace, svaki klima sistem ima mod za recirkulaciju. ukljucujuci i manuelnu najjeftiniju i najjednostavniju.
                to je jedna obicna klapna koja moze biti servom pogonjena ili direktno mehanicki i koja preusmerava vazduha preko isparivaca.

                ako se klima mora koristiti tako kratko da ne moze da uspostavi ravnotezno stanje cirkluacije vazduha (krace od 15tak minuta), oprobani recept protiv gljivica je iksljucivanej kompresora i pustanje ventilatora na najjace jedno 2-3 minuta pre napustanja vozila.

                svrha je da se dobro osusi vlazan isparivac (kada nije bilo uslova da se stvori kondenzat-voda vec samo vlaga koja nije presla u kapljice).
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • Vladd
                  CBC Senator XXL
                  • 09.07.2006
                  • 581
                  • NBG

                  #9
                  Bravo brick, majstore.
                  Sve si objasnio, na opsti "uzas" servisera , mene je, iskreno. mrzelo da "detaljisem".
                  Samo da dodam, "ispiranje" klima sistema su izmislili serviseri, u nedostatku posla, i "razloga" za naplatu.
                  Ispiranje se vrsi samo u slucaju promene vrste freona, a posto se to ne radi...
                  Zamene freonskih filtera ionako niko ne radi, a neispravne kapilare se menjaju.
                  S obzirom, koliko se koristi, klima bi trebala da "nadzivi" auto.

                  Poz.

                  Comment

                  • Car
                    CBC Senator XXL
                    • 07.07.2005
                    • 900
                    • Beograd

                    #10
                    A sta je onda problem, mislim, zasto oslabi intenzitet hladjenja? Mehanicko ostecenje, losa upotreba ili sta? Npr. kod druga u citroen ksantiji je kroz nekih 5-6 meseci iz nekog relativno solidnog rada palo na to da skoro i ne moze da ohladi kabinu kako treba.
                    Npr. dve kucne klime hlade trenutno slabije nego sto su ranije, tu nije bilo mehanickog ostecenja, i koriscene su redovno.

                    Comment

                    • -Miki-
                      Moderator
                      • 09.11.2005
                      • 708
                      • Valjevo
                      • Honda Accord coupe cg4

                      #11
                      Originally posted by Car
                      A sta je onda problem, mislim, zasto oslabi intenzitet hladjenja? Mehanicko ostecenje, losa upotreba ili sta? Npr. kod druga u citroen ksantiji je kroz nekih 5-6 meseci iz nekog relativno solidnog rada palo na to da skoro i ne moze da ohladi kabinu kako treba.
                      Npr. dve kucne klime hlade trenutno slabije nego sto su ranije, tu nije bilo mehanickog ostecenja, i koriscene su redovno.
                      Brick je kao i obicno objasnio detaljno i sve dokazano apsolutno tacno samo se ne slazem da radi kao i frizider u kuci jer radi u slozenijim uslovima (vibracije,treskanja) kraca i neredovna ukljucivanja za razliku od kucnih aparata koja rade u svojim unapred programiranim rezimima i kao takve manje su opterecene i zivotni vek je sigurno daleko duzi.
                      O odrzavanju samog sistema klime on je sve rekao, a ja bih samo dodao da klimu u autu TREBA UKLJUCIVATI NAJMANJE JEDNOM SEDMICNO I LETI I ZIMI i to je preporuka svih proizvodjaca klima.

                      Care problem kod tvog prijatelja je najverovatnije blago curenje freona koje je posle nekoliko meseci verovatno ozbiljno smanjilo nivo gasa u sistemu i naravno klima vise nema efekat kao sto je bio sa normalno napunjenim sistemom.Ja sam imao taj problem minim. curenja na svom xm-u od kad sam ga uzeo (od 2000-te) ali mi je izdrzavalo letnju sezonu pa bih sledece godine dopunio i tako.

                      Ove godine sam resio da sredim to curenje i otisao u jedan nazovi servis za klime gde su mi navodno "ocistili sistem" ,reciklirali ulje u kompresoru, zamenili jedno gumeno crevo (koje je zaista bilo uzrok curenja) i napunili sistem freonom. Naplatili mi 4700 dinara (bez creva koje sam ja nabavio ) i sve je lepo radilo nekih 4-5 dana kad je zakucao kompresor (bukvalno -remenica je zastopala) i naravno (marfi marfi) to se desilo u Bg-u u nedelju srecom imao sam rezerni pk kais i nesto alata ,zamenio i otkacio kompresor i tako se vratio u Va.

                      Naravucenije ako klima normalno radi ne treba nista dirati nije potrebno nikakvo odrzavanje ,mene je "servisiranje" kostalo bas lepo ,dosao sam da zamenim crevo (znao sam da tu curi bilo je skroz trulo) i napunim sistem to debelo platio a na kraju sam imao brdo peripetija minus kompresor (koji je verovatno zakovao zbog "reciklaze ulja" - ako su ga uopste i vratili u kompresor) minus novac koji sam dao za sve ovo pa ti vidite da li i gde treba servisirati (ispravnu) klimu

                      pozz
                      Saab 9-3 sport sedan 1.9 TiD 150KS

                      Comment

                      • Vladd
                        CBC Senator XXL
                        • 09.07.2006
                        • 581
                        • NBG

                        #12
                        Eto znaci "prosirili" su "vestine" i asortiman usluga. Recikliranje ili zamene ulja, uz "pranje" sistema koji se ne pere i delovi koji se "ne diraju".
                        Znaci, za curenje, ako je lokalizovano, ispustanje preostalog freona, zamena creva, armiranog ili metalnog, i punjenje sistema POTREBNOM kolicinom freona. "Obicaj" prepunjavanja (cest kod srafcigerasa) je "od viska"...e pa od ovog viska boli glava, i to jako.
                        Retki su oni koji znaju tacne kolicine freona, obicno podignu bocu, pa dok ide...
                        Na kraju, ako vec imamo komplete kojekakvih alata, ovde je investicija isplatljiva, nauci se postupak, i uz mini komplet, covek sam moze da "sredjuje" klimu. Umesto tri puta kod "majstora", jeftinije je ..
                        BTW to je jedan od retkih, "skupih" zahvata, a da nije potrebno resetovanje komjutera, kao za ostale "sitnice"..

                        Poz.

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #13
                          A sta je onda problem, mislim, zasto oslabi intenzitet hladjenja?
                          posto tu ima podosta o cemu da se prica pokusacu samo ukratko.

                          postoje 2 osnovne grupe uzroka- ili neadekvatan protok vazduha ili neadekvatan protok rashladnog fluida.

                          posto se radi o cisto termodinamickim principima razmene toplote tacan i konkretan opis stanja (i posredno uzroka problema) daju merenja radnih temperatura i radnih pritisaka na low i na high strani rashladnog kruga.

                          najcesci razlog da se smanji rashladni (ili grejni svejedno) kapacitet je zaprljan kondenzator pa je ometen i nedovoljan protok vazduha a stos e resava ciscenjem povrsine (cetkom, metlicom, sundjerom, necim da skine talog).

                          drugi cesti razlog je mehanicko ostecenje pa rashladno sredstvo iscuri kroz neku pukotinu (sistem izgubi hermeticnost) sto je posledica po pravilu loseg kvaliteta izrade/ losih materijala.

                          moze da bude i pocetna losa ugradnja kada jesipana pogresna kolicina rashladnog fluida sto je dovelo tokom rada do preopterecenja kompresora i time nejgovog preranog habanja.
                          uvek tacno pise koliko grama fluida se stavlja, i toga se treba drzati kao pijan plota.

                          sa iskustvom od 20+ godina sa klimama raznih tipova, u 99% slucajeva pojave problema sa rashladnim kapacitetom je zaprljenje kondenzatora tj spoljne jedinice.

                          ako se zaboravi da se ocisti usled preopterecenja ubrzo strada i kompresor i ode sistem u havariju.

                          kao i obicno u tehnici osnova svega je precizno merenje radnih parametara, pogled u tabele ispravnih vrednosti i malko poznavanja osnova rada pa se lako utvrdjuje uzrok i kasnije nacin prventive da vise ne dodje do kvara.

                          kod auta, GM klima sistemi su se pokazali kao najbolji, i veoma dugovecni a i inace su vrlo cesti (bilo kao original bilo kao licenca) na raznim markama i modelima automobila tamo gde cena nije bas mnogo bitan faktor.

                          dobro napravljena klima u autu, ispravno ugradjena ne bi smela da ioma kraci radni vek od minimum 10 godina do prvog servisa (pravog, ne mislim na redovno ciscenje filtera i slicno) posto je to odavno savladana tehnologija.
                          klime u autu se koriste vec 40tak godina i odavno su fabrikama poznate sve tajne
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #14
                            ima jedna sitnica koja uzrokuje ubrzanu havariju klima sistema na autu.

                            cevi koje povezuju pojedine delove sistema su obicno od aluminijuma, i obicno su fiksirane sa obujmicama unutar kojih se nalazi gumeni ulozak.
                            a ta obujmica je pricvrscena na sasiju auta koja je od celika.

                            guma sluzi da elektricki odvoji aluminijum od celika, ako propadne (usled visoke temperature ispod haube a losijeg kvaliteta gume) pa dodje do dodira alu i celika nastaje tzv elektro korozija pri cemu strada cev od aluminjuma.

                            uslov je da postoji vlazan spoj alu cevi i celicne sasije i direktna elektricka provodnost.

                            pregled tih gumenih selni (koje su vrlo jeftine) je dobra preventiva za moguce potencijalno ostecenje cevi od klima sistema i pustanje "freona".

                            a moze i unimerom da se premeri da li postoji galvanska veza cevi i sasije vozila.

                            jedna sitnica u konstrukciji sistema na koju se obicno ne obraca duzna paznja pri redovnom pregledu vozila u servisu.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • Srdjan
                              CBC Senator XXL
                              • 30.09.2004
                              • 2416
                              • Bajina Basta/Beograd

                              #15
                              Znaci ako klima radi nema apsolutno nikakve potrebe za dopunjavanjem ili nesto slicno???
                              Brick ajd sad baci pogled na naslovnu stranu ovog sajta i prokomentarisi onaj deo gde kazu da klima nije hermeticki zatvoren sistem i da godisnje izadje 86gr gasa.....itd...
                              Lancia Kappa 2.0 20v

                              Comment

                              Working...
                              X