Redovan servis klima uredjaja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Deki
    CBC Senator XXL
    • 18.02.2005
    • 307
    • Beograd

    #16
    Hvala na savetima.
    Licno sam takodje misljenja da ono sto radi netreba cackati (narocito ne u "strucnim" servisima koji nicu ko pecurke posle kise).

    Uzgred za pregled i kontrolu (iako sam naglasio da sve radi) neki su trazili ljute pare. Da se neko od vas slucajno ne zezne pa ode kod njih navescu:
    - Polar klima (za predgled i dopunu) 150 eura
    - Kana (za predgled i dopunu) 70 eura
    - Auto Tech (za predgled i dopunu) 60 eura

    Comment

    • Vladd
      CBC Senator XXL
      • 09.07.2006
      • 581
      • NBG

      #17
      Originally posted by Srdjan
      Znaci ako klima radi nema apsolutno nikakve potrebe za dopunjavanjem ili nesto slicno???
      Brick ajd sad baci pogled na naslovnu stranu ovog sajta i prokomentarisi onaj deo gde kazu da klima nije hermeticki zatvoren sistem i da godisnje izadje 86gr gasa.....itd...
      http://www.polarklima.co.yu/srpski/klime.htm
      Pa po njihovoj racunici, moj Lancer (dopunjavana klima posle zamene motora '98), sada "uzima" freon iz okolnog vazduha .

      Da da, klima je jedan sofisticirani problem koji treba prepustiti "strucnjacima", za po jedno 100€ godisnje...

      Poz.

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #18
        @srdjan-
        konkretno moj sadasnji auto ima 10+ godina.
        klima je plombirana i nije taknuta od fabrike.
        u sistemu ima 900grama fluida.
        ako je ta tvrdnja tacna 86grama x10 godina meni je sada klima prazna, neispravna i van funkcije.

        cinjenica je da je to netacno.

        i tako sa stotinama hiljada automobila, da ne kazem milionima sirom planete.

        sto se dopunjavanja tice-
        ne samo da nije potrebno nego je i (prakticno) nemoguce.
        razlog je vrlo prost. kao radni fluid se od negde 92/93 godine pa naovamo koristi fluid pod imenom R134a.
        on se sastoji iz dve vrste "freona" koji su u tacno odredjenoj proporciji umiksovani u jednu mesavinu.
        ako je nesto iscurilo taj koji bi da dopunjava nema nikakvog nacina da utvrdi koja je komponenta (A ili B) i koliko iscurila osim ako je vidovnjak ili ima neke natprirodne sposobnosti nepoznate do sada

        sustina je da ako je ista iscurelo, klima sistem mora da se isprazni, pa se evakuise, pa se napravi mesavina "freona" A i mesavina "freona" B pa se u tu mesavinu doda tacno odredjena gramaza tacno odredjenog ulja za konkretan kompresor i onda se sve to premeri i u**** preko porta niskog pritiska u sistem.
        pa se premere pritisci u sistemu (ili kompjuter dijagnostike u autu preko presostata ukaze na problem i upali treptanje lampice/displej sa kodom greske) i ustanovi da li sarza tacna ili ima previse/premalo u sistemu.

        dakle, samo stari sistemi sa R12 su mogli da se dopunjavaju ali i tada se praznio sistem zbog nepoznanice koliko je ulja iscurilo zajedno sa "freonom" a to specijalno ulje curi napole zajedno sa gasom a mora da bude tacno odredjena kolicina u sistemu.
        svako dopunjavanje je fakticki napamet i kolicina ulja se ne zna, sto je recept za ubrzanu havariju kompresora.

        profesionalci (i proizvodjaci) izricito su protvi dopunjavanja vec za praznjenje- punjenje uz primenu vage i tacnog merenja svega.

        klima sistem je koliko jednostavan u smislu upotrebe toliko i komplikovan u smislu termodinamicke ravnoteze tecnog i gasovitog stanja u svakoj fazi kompresije i sabijanja radnog fluida.

        ne postoji mala greska u punjenju, svaka greska je kriticno velika i gotovo sigurno dovodi do havarije sistema i prakticno nepopravljivih kvarova osim kompletne zamene sklopova za nove.

        nemam nista protiv kontrola, u smislu merenja parametara sistema kao prevencije ali imam protiv nasumicnog otvaranja inace ispravnog sistema i menjanja "freona" tek tako.

        to je moj stav jos od kada sam poceo da koristim klimu u autu tamo negde 87 godine, i sto sam pitao profesionalce za KGH i ponesto procitao u knjigama na tu temu.

        ako mogu da uporedim, otvaranje klime svake godine za mene je uporedivo sa otvaranjem bloka radi provere letecih lezajeva.
        moze da steti ako se ne uradi savrseno pedantno i u odgovarajucim uslovima okoline a obicno nicemu ne koristi na ispravnom sistemu/ motoru.

        u Africi (a isto je i u Aziji) milioni automobila koriste klime decenijama i tamo ne postoji godisnje dopunjavanje klime a klime rade u daleko tezim klimatskim uslovima i ne kvare se.
        prakticno proziveo to iskustvo i stoga ne podlezem navodima ovdasnjih servisera koji su tek pre koju godinu prvi put u zivotu videli auto klimu uzivo. ne mislim na nikoga konkretno, generalno ne svidja mi se da mi nesto izmisljamo sto se inace ne radi u svetu.

        za 20 godina iskustva sa klimama raznih vrsta verujem da sam statisticki dovoljno dugo bio u kontaktu za te kvarove koji nastaju zato sto nisam svake godine otvarao i dopunjavao klimu.
        a nijednom se klima do sada nije pokvarila sama od sebe, na 4 auta koja sam posedovao.

        mozda sam imao srece, ali ja vise verujem u fiziku i poznate zakonitosti nego u detelinu sa 4 lista.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • Srdjan
          CBC Senator XXL
          • 30.09.2004
          • 2416
          • Bajina Basta/Beograd

          #19
          E pa dobro. Da uzmemo da je to sve tako kao sto kazes...
          Onda jel moze mala napomena sta treba raditi ili sta ne treba raditi da bi klima sto duze ostala u funkciji???
          Jel postoji neko odrzavanje, nesto sto treba redovno raditi, kontrolisati, menjati...

          Znaci jedna napomena kako odrzavati klimu u auto da bi ista radila godinama bez problema...

          Posle sveg ovoga mislim da to sve zanima i da prestanemo bacati pare na razne godisnje dopune itd...

          Pozdrav!
          Lancia Kappa 2.0 20v

          Comment

          • Vladd
            CBC Senator XXL
            • 09.07.2006
            • 581
            • NBG

            #20
            Znaci ako hladi, vizuelni pregled kaisa i nista vise. Ako se stvara kondenzat sa bakterijama, sprej za ventilacioni sistem. Sta bi vise.

            Narocito su opasne "kontrole" sa "ispiranjem" i "dopunjavanjem" sistema, kod starijih modela. Mogu da imaju freon 12, koji je znatno skuplji od 134. E ali ulje i semerinzi na 12-ici se "ne podnose" sa 134. I odmah sledi crkavanje kompresora, zbog "majstorske" ustede-prevare..

            Poz.

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #21
              Da uzmemo da je to sve tako kao sto kazes
              nemoj da uzimas ako nisi uveren (ti sam) da ima smisla.
              procitaj na vise mesta, knjige iz te oblasti, internet je prepun tema o klimatizaciji,...
              ja ti samo nudim drugacije informacije da bi mogao da procenjujes i razmisljas i u drugim kategorijama.
              a do informacija nisam dosao na precac, niti brzo od juce ali stojim iza onoga sto sam napisao jer sam uveren da je tacno.

              kada me nesto interesuje, onda jako duboko i temeljno kopam do fundamenta da bi mogao da samostalno procenjujem necije zakljucke.

              nikome ne veruj(em) ako nema podloge koja je proverljiva a to u tehnici obicno znaci fizika ili hemija sve je odavno objasnila zasto i kako bas tako.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • -Miki-
                Moderator
                • 09.11.2005
                • 708
                • Valjevo
                • Honda Accord coupe cg4

                #22
                Originally posted by brick
                kada me nesto interesuje, onda jako duboko i temeljno kopam do fundamenta da bi mogao da samostalno procenjujem necije zakljucke.

                nikome ne veruj(em) ako nema podloge koja je proverljiva a to u tehnici obicno znaci fizika ili hemija sve je odavno objasnila zasto i kako bas tako.
                i ja se isto toga pridrzavam !


                Saab 9-3 sport sedan 1.9 TiD 150KS

                Comment

                • Vladd
                  CBC Senator XXL
                  • 09.07.2006
                  • 581
                  • NBG

                  #23
                  Pa cak i da ima "nepoverenja", ili da se neko ne razume u tehniku, i nikada nije voleo matis i fiziku, postoje "univerzalna" pravila.

                  Npr "ne diraj nista dok radi", i sl, a pri tome obratiti paznju na majstorske "pretnje" da neko "ne proveravanje" moze da dovede do ne znam kakve skupe havarije.
                  Pa ni u uputstvu za koriscenje doticnog vozila, ne postoji posebna napomena da se nesto oko klime "proverava" i ispira. Cak ni za promenu ulja u motoru ne traze "ispiranje' . A sudeci po "majstorima" veca steta je zamena kompresora klime nego generalka.

                  Poz.

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #24
                    danas je lako parirati majstorima. u doba interneta i gugleta koga obozavam nema sta nema da se pronadje ako se zeli makar na nekom jeziku a cesto i na 2-3-4 jezika ista materija obradjena nezavisno od razlicitih izvora a zakljucci uporedivo isti.
                    uz to fabrike svega i svacega nude obimnu raznoraznu dokumentaciju for free a gde je podosta toga potanko objasnjeno a narocito kako nesto funkcionise/ treba da se odrzava.

                    e sad majstori kod nas (cast izuzecima) koji su po mom iskustvu vecina uopste ne prati niti fabricku dokumentaciju a kamoli gugletom upoznaje tehnoloske inovacije.
                    a tehnika se menja danas jako brzo, tehnologija izrade necega skokovito napreduje iz generaciju u genraciju nekog proizvoda a time se i bitnije menjaju potrebe/ navike odrzavanja.

                    nekada su se na TVima redovno menjale lampe u horizontalnom izlazu, citav ritual... a danas ukljucis TV i najcesci kvar je daljinski i njegovi pohabani dugmici. a lampasi su se pravili jos u 80tim godinama.

                    za koju godinu vise i nece biti auta bez klime, eto cak i Zastava je uvrstila klima uredjaj u svoju ponudu opcione opreme.

                    obicno su stvari mnogo jednostavnije nego sto majstori mogu ispricati, ne samo za temu klimu.
                    tek u gradjevinarstvu sta se sve moze cuti od majstora
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • djukic
                      CBC Senator XXL
                      • 27.03.2005
                      • 2526
                      • Beograd

                      #25
                      Joooj evo pomenu i gradjevinarstvo. To je bre oblast gde NIKO od inzinjera do radnika na skeli neprati nikakve tehnicke inovacije.

                      Nego da se vratimo na temu: Cime da ocistim radijator (grejanje kabine). Nepusta nigde ali je zacepljen i time je smanjen protok, grejanje je slabo a ide zima...
                      https://t.me/pump_upp

                      Comment

                      • -Miki-
                        Moderator
                        • 09.11.2005
                        • 708
                        • Valjevo
                        • Honda Accord coupe cg4

                        #26
                        Originally posted by djukic
                        Nego da se vratimo na temu: Cime da ocistim radijator (grejanje kabine). Nepusta nigde ali je zacepljen i time je smanjen protok, grejanje je slabo a ide zima...
                        Sona kiselina , naravno sipaj par cepova u sistem motor vruc podrazumeva se pusti da odradi 15-tak minuta i ispusti sve .
                        Trebalo bi da pomogne , isprobano je u praksi...


                        Pozz
                        Saab 9-3 sport sedan 1.9 TiD 150KS

                        Comment

                        • -Vedran-
                          CBC Senator XXL
                          • 03.10.2004
                          • 3255
                          • Beograd

                          #27
                          Ja sam skoro menjao samo filter kabine i klima radi savrseno.
                          Ali postoji tu jedna stvar koja me nervira. Kad iskljucim klimu, a ventilator jos duva oseca se neki kao ustajali miris koji prodje mozda posle 30-ak sekundi. Zasto se to dogadja?Brick?
                          Power of dreams !!!

                          Comment

                          • djukic
                            CBC Senator XXL
                            • 27.03.2005
                            • 2526
                            • Beograd

                            #28
                            Svojevremeno na jednom od foruma napisano mi je u vezi mirisa da je najsigurnije sredstvo za sprecavanje pojave da se ventilator bez klime ostavi da radi nekoliko min. pre gasenja auta. Na ovaj nacin se isusi kondenz i sprecava stvaranje gljivica i bakterija.
                            Ovo primenjujem i od tada nemam nikakvih problema s mirisima.
                            https://t.me/pump_upp

                            Comment

                            • -Vedran-
                              CBC Senator XXL
                              • 03.10.2004
                              • 3255
                              • Beograd

                              #29
                              OK/tnx....probacemo
                              Power of dreams !!!

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                #30
                                za biljke i malecne zivotinjice koje bi da se nastane u cevovodima klima ventilacije pogodni uslovi su temperatura+ vlaga zajedno.
                                samo vlaga a da je hladno (sneg) ili toplo a suvo (pustinja) nisu povoljni za razvoj.

                                u tropima sve ubrzano raste samo tamo gde ima i vlage i visoke temprature.
                                isto je i sa nasim autom.

                                kao sto je djukic naveo, susenjem isparivaca/ cevovoda gde prolazi vazduh nestaje jedan od nuznih uslova pa se gljivice i ostalo iz tog domena ne pojavljuje.
                                isprobano u praksi godinama unazad, prirodna zakonitost bez primene hemije
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X