Vibracije na leru 147 1.9 JTD 8v

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dusan147
    CBC Senator
    • 08.03.2008
    • 287
    • Novi Sad
    • GT 1.9 JTDm 16v

    Vibracije na leru 147 1.9 JTD 8v

    Imam neprijatne vibracije na leru (zvuk kao čekićanje na oko 800o/min). Da li bi dotrajali nosači motora mogli da budu uzrok?
    Moja Alfa je iz 2001god, čipovana je, zatvoren je EGR, izbačena su oba katalizatora, stavljen je BMC-CDA, protočni izduv i prednji intercooler...
    Pozdrav. Dušan.
    Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.
  • dusan147
    CBC Senator
    • 08.03.2008
    • 287
    • Novi Sad
    • GT 1.9 JTDm 16v

    #2
    Re: Vibracije na leru 147 1.9 JTD 8v

    Jel' ima iko bilo kakvu ideju - neuzupčenost, na primer... filter za gorivo i sl. Pored vibracija i "čekićavog" zvuka na leru, pri ubrzanju se oseća nešto kao naprezanje... Kod drugih 147ca koje sam vozio, pri ubrzanju se primeti glatki rad motora... Napominjem da je sve ovo bilo prisutno od samog početka, dakle pre intervencija koje su navedene u prethodnom postu...
    Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

    Comment

    • mrki
      CBC Senator XXL
      • 08.11.2006
      • 550
      • nis, serbia

      #3
      Re: Vibracije na leru 147 1.9 JTD 8v

      dok ne odgovori neko strucniji:

      nisi dodao plivajuci zamajac i dizne(zbog seckanja u voznji) na spisak mogucih uzroka problema.

      Comment

      • dusan147
        CBC Senator
        • 08.03.2008
        • 287
        • Novi Sad
        • GT 1.9 JTDm 16v

        #4
        Re: Vibracije na leru 147 1.9 JTD 8v

        Zamajac je skinut i pregledan i majstor kaže da je OK... Nemam seckanje u vožnji - Alfa ide odlično, jedini problem je "naprežući" zvuk pri ubrzavanju i "čekićav" zvuk i vibracije u leru. Injektori na common rail motorima praktično ne mogu da postanu "manje prohodni" jer tu vladaju pritisci od oko 1500bara... Problem sa injektorima kod common rail dizela je što mogu da postanu "više prohodni" nego što treba, a onda se ide na zamenu (skupo) ili reparaciju (manje skupo)... Na osnovu iskustava sa raznim servisima i "majstorima" moram da budem oprezan, jer ne bih da menjam nešto što je OK, pa da ne rešim problem. Zato bih voleo da se u ovu diskusiju uključi i neko ko je kompetentan...
        Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

        Comment

        • zoranbg
          CBC Senator XXL
          • 23.03.2005
          • 4098
          • Rooster's Hill , Beog
          • Grande Punto 1.2

          #5
          Re: Vibracije na leru 147 1.9 JTD 8v

          meni je tako chekitjo auto dok sam vozio na D2. Sipaj najbolji evrodizel koji mozhesh i sipaj ovaj aditiv :
          http://www.wynns.be/product.aspx?nav=1& ... 51668&l=EN

          chekichanje na ispravnom dizelu moze da bude od niskog cetanskog broja goriva,tako zvani "knocking"
          imash i razne "podizache" cetanskog broja goriva,neki od tih aditiva neshto i rade.
          wynns,liqui moly,sonax,stp ... su neke proverene firme.

          ja imam odlichna iskustva sa ovim aditivom sto sam ti dao link,ali ima i drugih od istog proizvidhacha ili od drugih.samo nisam probao pa neznam.
          ja sam primetio mnogo lakshi start ( na pola kljucha),skoro potpuni izostanak dima kod pljanjenja,mnooogo manje dima kod ubrzavanja, tishi i mirniji rad ( pre mi je vibrirala i ruchica menjacha naprimer sada vishe ne), i bolje potezhe i nekako auto ide "glatkije" ..,na jednom mestu gde sam morao na usponu da vratim u drugu brzinu,sada prodjem tretjom.
          pazi i ja sam rodjeni skeptik ,ali meni JESTE pomoglo,mozda je nesto bilo delimicno zapusheno ovo-ono.nemam pojma.
          a mozda tje da traje efekat samo dok je aditiv u rezervoaru ...,mada i nije preterano skup, 550 dinara na pun rezervoar,kod mene je to 46 litara goriva.
          od sad tju da ga sipam sigurno bar par puta godisnje.

          naravno proveri sve shto mozes na motoru,ako sumnjas da je prezupcio.. nek ti skinu poklopac kajsha pa nek vide dali je kajsh "u reperima".filter dizel goriva ako nije dugo menjan promeni,filter vazduha .. i tako neke stvari sto nisu skupe,ali mogu da znache.

          evo ima bash svasta za dizele,nekom malo pomogne nekom ne verovatno : http://www.wynns.be/catalogue.aspx?g=1&s=26&l=EN&nav=1

          evo naprimer : http://www.wynns.be/product.aspx?nav=1& ... 76459&l=EN
          pishe u opisu izmedju ostalog :
          Helps to improve the combustion and engine performance.
          Reduces diesel knocking noise.

          ili .. http://www.wynns.be/product.aspx?nav=1& ... 13964&l=EN
          Applications
          For all high-pressure diesel engines of the type common rail (HDi, JTD, CDI, TDCi, CTDi, dCi …) or pump/injector unit (VW TDi) and all diesel engines manufactured from 1998.

          itd....
          Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

          Comment

          • dusan147
            CBC Senator
            • 08.03.2008
            • 287
            • Novi Sad
            • GT 1.9 JTDm 16v

            #6
            Re: Vibracije na leru 147 1.9 JTD 8v

            Hvala zoranbg na iscrpnom odgovoru - i ja sam imao dobre rezultate sa jednim aditivom - sećam se da je bio neki "diesel booster", pa ću probati opet... Sledi izveštaj!
            Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

            Comment

            • Vukajlo
              CBC Član
              • 21.11.2007
              • 12
              • Beograd

              #7
              Re: Vibracije na leru 147 1.9 JTD 8v

              Meni je na stilu pomoglo ultrazvucno ciscenje dizni i to extra. Stvarno je utisak bio da auto ide "glatkije" (sto je rekao prethodnik), pogotovo na uzbrdicama na malom gasu. E sad meni su preporucili ciscenje zbog neravnomernog rada sve 4 dizne. Istovremeno sam promenio i jedan nosac motora koji je bio uzrocnik prenosenja vibracija na kabinu, ali ciscenjem sam stvarno osetio "glatkiji" rad na manjem broju obrtaja. Sto se tice cekicanja, jednom sam ga doziveo trajalo je par dana dok se lose gorivo nije istrosilo iz rezervoara, i to se javljalo samo na leru nezavisno da li je auto zagrejan ili hladan , a cesto mi se palio senzor za vodu u nafti kao upozorenje.

              Drugar je na alfi imao problem sa dve dizne (ogromne vibracije na leru), njemu su rekli da mu ne pomaze ultrazvucno posto su bas u jako losem stanju. Tada kada su mu konstatovali lose dizne navodno nije bilo setova za reparaciju jtd dizni koji su se navodno pojavili pre par meseci. Skoro je uradio kompletan remont dizni 4 x 9000 = 36000 din. u nekom bosch servisu u bg. i neprepoznaje auto, odustao je od prodaje a inace su mu se vibracije pojacavale vremenom do te mere da mu je i jedan roler otisao prevremeno (ne znam kako), majstor kaze da je dosao na vreme.

              Comment

              • dusan147
                CBC Senator
                • 08.03.2008
                • 287
                • Novi Sad
                • GT 1.9 JTDm 16v

                #8
                Re: Vibracije na leru 147 1.9 JTD 8v

                Do sada sam promenio 3 nosača motora (U 147ci ih ima 4).
                Nisam radio ultrazvučno čišćenje JTD injektora o čemu sam pisao u maju prošle godine... Sledi citat:

                ...dakle, prava adresa za proveru, reparaciju, popravku i zamenu injektora na common rail mašinama je: Vilić Diesel Servis, Stevana Vukomanovića - Čike 1, Novi Sad. Na adresi http://www.dieselvilic.co.rs/ mogu da se nađu detalji o mogućnostima i potrebi tretmana injektora... U kraćem razgovoru sa g-din Vilićem, vlasnikom servisa, stekao sam utisak da se radi o kompetentnom čoveku i entuzijasti za ovaj posao. Objasnio mi je neke bitne stvari i razrešio neke dileme...
                U servisu postoje dve mašine za tretman injektora. Na savremenijoj mašini za oko za oko sat i po uradi se potpuna dijagnostika i predlog servisa injektora.
                Ova dijagnostika omogućava tačno podešavanje rada injektora koji se vraćaju u dizel motor... Ovo je posao na mašini koja košta oko 200000€ i koju sam video na delu. U servisu tvrde da samo ova mašina može da proveri rad injektora besprekorno tačno... Koja je cena novog injektora za 147JTD 8v?
                Na manje sofisticiranoj i straijoj mašini (koju u servisu zovu "simulator") dijagnostika je za četiri injektora je duplo jeftinija, ali ta mašina ne može sve... I meni se čini da ovo prvo nije baš jeftino, ali za dizel agregat kamiona ili neke skupe mašine (bager, buldozer, itd) verovatno se isplati, jer je tu cena injektora, verovatno, srazmerna ceni agregata/motora. Cena servisa, naravno, zavisi od kvara na injektoru... Pored injektora ovde rade i turbine, pumpe visokog pritiska i ostalu dizel skalameriju.

                Poenta je da postoji servis koji može sa injektorima da uradi sve, uz uslov: "koliko para toliko muzike"... Koliko sam samo čitao na ovom forumu o majstorima koji "oderu" vlasnika Alfe, a ne urade baš posao..."
                Izgleda da i meni sledi, što reče vukajlo, reparacija injektora... Skupo je ali mora...
                Pozdrav. Dušan.
                Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

                Comment

                • xxx1
                  CBC Član
                  • 17.12.2007
                  • 93
                  • Batajnica

                  #9
                  Re: Vibracije na leru 147 1.9 JTD 8v

                  Originally posted by dusan147
                  jedini problem je "naprežući" zvuk pri ubrzavanju i "čekićav" zvuk i vibracije u leru
                  A da ne pogledas mozda zazor ventila?

                  Ili ako ima hidropodizace, onda su oni u pitanju... Ako je pri samom paljenju auta zvuk cekicanja slabiji nego kada se auto zagreje (sve ovo vazi kada je auto u leru), onda su ventili.
                  Akceleracioni momenat je kad okine varnica pa se zapali corba pa klip krene da zalece na dole

                  Comment

                  • dusan147
                    CBC Senator
                    • 08.03.2008
                    • 287
                    • Novi Sad
                    • GT 1.9 JTDm 16v

                    #10
                    Re: Vibracije na leru 147 1.9 JTD 8v

                    I to je ideja, spomenuću majstoru i ventile...
                    Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

                    Comment

                    • dusan147
                      CBC Senator
                      • 08.03.2008
                      • 287
                      • Novi Sad
                      • GT 1.9 JTDm 16v

                      #11
                      Re: Vibracije na leru 147 1.9 JTD 8v

                      Danas sam zamenio tzv. "uloške" za sva četiri injektora, naravno u "Diesel Vilic Servis". Sada je rad motora u leru osetno mirniji, a imam i utisak da bolje vuče u 4-toj i 5-toj brzini... Pored toga, zapaža se da na malom broju obrtaja (1000-1500) sada radi "glatko"... U servisu je odličan posao odradio Miloš, koga nije mrzelo da mi sve lepo objasni - sve u stilu "istine i laži o injektorima" - pozdrav za Miloša.
                      Evo i slike skalamerije koja radi dijagnostiku...



                      Zahvaljujem svima na veoma korisnim sugestijama bez kojih ne bih rešio ovaj problem... Pozdrav od Dušana.
                      Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

                      Comment

                      • dusan147
                        CBC Senator
                        • 08.03.2008
                        • 287
                        • Novi Sad
                        • GT 1.9 JTDm 16v

                        #12
                        Re: Vibracije na leru 147 1.9 JTD 8v

                        Kao pozitivna posledica servisa injektora smanjila se i potrošnja - na relaciji od nekoliko kilometara oštrije gradske vožnje sa uzbrdicama i pod opterećenjem, pre servisa je potrošnja bila oko 7l/100km, a sada oko 6l/100kim (tzv. Trip B average consumption)...
                        Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

                        Comment

                        • zoranbg
                          CBC Senator XXL
                          • 23.03.2005
                          • 4098
                          • Rooster's Hill , Beog
                          • Grande Punto 1.2

                          #13
                          Re: Vibracije na leru 147 1.9 JTD 8v

                          koliko te je koshtala intervencija ?
                          koliko para delovi a koliko ruke?
                          koliko je samo kontrola naprimer?
                          interesujeme ako bih ja naprimer otisao da prekontrolishem .
                          Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                          Comment

                          • dusan147
                            CBC Senator
                            • 08.03.2008
                            • 287
                            • Novi Sad
                            • GT 1.9 JTDm 16v

                            #14
                            Re: Vibracije na leru 147 1.9 JTD 8v

                            Dijagnostika rada injektora (skidanje sa motora, ultrazvučno čišćenje, provera ispravnosti na mašini sa slike, vraćanje na motor) košta 4000din za 4 injektora. Cena reparacije zavisi od zahvata, a najbolje je da se direktno pita u servisu. Za moje injektore reparacija je obuhvatila zamenu tzv. "uložaka", što je platila jedna firma sa kojom sarađujem, pa ne znam tačnu cenu.
                            Uzgred, majstor Miloš me je savetovao da više ne koristim nikakve aditive za gorivo, jer mogu da naprave štetu na injektorima.
                            Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

                            Comment

                            • neshaoct
                              Banovan
                              • 18.08.2007
                              • 1754
                              • Beograd, Rakovica

                              #15
                              Re: Vibracije na leru 147 1.9 JTD 8v

                              Originally posted by dusan147
                              ...Injektori na common rail motorima praktično ne mogu da postanu "manje prohodni" jer tu vladaju pritisci od oko 1500bara... Problem sa injektorima kod common rail dizela je što mogu da postanu "više prohodni" nego što treba, a onda se ide na zamenu (skupo) ili reparaciju (manje skupo)... Na osnovu iskustava sa raznim servisima i "majstorima" moram da budem oprezan, jer ne bih da menjam nešto što je OK, pa da ne rešim problem...
                              Ovo je bio glavni uzrok svih tvojih 'ajeba...

                              Žao mi je što tek sada vidim temu...
                              Na ko zna koliko Stila JTD isti simptomi...sve se rešava sa :
                              Originally posted by dusan147
                              ...skidanje sa motora, ultrazvučno čišćenje, provera ispravnosti na mašini sa slike, vraćanje na motor, košta 4000din za 4 injektora.
                              Inače, priča o mašini od 200.000 eura koja ''jedina to može da uradi'' je preterivanje. Kako dizne rade se proverava mnogo lakše...i tačno se vidi da npr. ne bacaju ujednačeno, itd...itd...Uostalom, slikaću ti sledeći put aparaturu i postaviti...
                              Bitno je da si rešio problem...

                              Comment

                              Working...
                              X