Vibracije na leru 147 1.9 JTD 8v

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vlada64
    CBC Član
    • 05.06.2009
    • 27
    • Smederevo

    #31
    Re: Vibracije na leru 147 1.9 JTD 8v

    Dobro,znaci utvrdili smo da je doslo do problema nakon prvog servisa:menjanje kajseva,ulja i filtera.Znaci da tu i treba traziti resenje,a namecu se par odgovora.Prvo:koliko si zaista zapamtio rad motora i koliko si mogao da uocis neke stvari za samo dva dana.Drugo:da ma sta god majstori pricali (uz duzno postovanje)mozda je ipak doslo do pogresnog uzubljivanja i sto se utvrdjuje proverom uzubljivanja.Trece:mozda je u motor bio sipan neki uljni modifikator koji je prikrivao neke stvari na motoru i koji je ispusten sa zamenjenim uljem. Cetvrto:senzor radilice treba da bude namesten na odredjenom rastojanju od remenice(mozda je on slucajno pomeren ili nije vracen kako treba,ako su ga iz nekog razloga skidali pri zameni zupcastog. Ovo je samo moje logicno razmisljanje na osnovu svega sto si ti napisao i ne mora da znaci da sam u pravu,ali to je moj nacin razmisljanja!!! Ovo sto mi pricamo je samo nagadjanje,ali me cudi da niko od tih sto su vozili i pregledali auto ne da precizan odgovor sta se to cuje,neki razlog ma koji on bio,pa makar i neka glupa sitnica ipak postoji!? Kada cujes rad motora mozes bar od prilike da odredis odakle se nesto cuje,da li su to ventili,bregasta,drzaci motora ili neki shus pleh i onda da ispitas taj deo. Ovako...
    "BROJ I MERA MOJA VERA" - Moto predratnog esnafa tehnicara i inzinjera.

    Comment

    • dusan147
      CBC Senator
      • 08.03.2008
      • 287
      • Novi Sad
      • GT 1.9 JTDm 16v

      #32
      Re: Vibracije na leru 147 1.9 JTD 8v

      Ovo je Vlada64 već niz konkretnih sugestija i ideja... zbog kojih ovaj forum ima smisla. Razmišljanje jedino može da mi reši problem.
      Idemo redom:
      a) Kada sam kupio Alfu (a išao sam sa prijateljem-automehaničarem) nije nam grublji zvuk motora privukao pažnju - verovatno ga nije bilo,
      b) Zupčenje proveravam kada sa odmora dođu majstori kojima verujem,
      c) Alfa je kupljena od ljudi koji su je uvezli iz Belgije (prešla je 140kkm i iz 2001. je) - možda je prethodni vlasnik sipao neki aditiv u motor ili u rezervoar (to nećemo saznati)
      d) Pre tri nedelje sam menjao ulje (oko 4.5l Selenia WR 5W-40) pri čemu je urađen tretman "ispiranja" motora odgovarajućim Wynn's sredstvom. I u prvom servisu (pre više od godinu dana) je stavljeno to isto ulje. Možda bi bolje išlo neko 10W-40 ulje (Selenia Turbo Diesel) s obzirom na starost motora, ali o tome ima podeljenih mišljenja...
      e) Položaj senzora radilice... Ne znam da li ovu caku zna većina majstora... Spomenuću i to kada budem radio operaciju b)
      f) Majstor koji je juče provovozao Alfu kažu da nisu ventili - oni, kad nisu kako treba, daju drugačiji zvuk... Ali se slaže da zvuk nije kako treba (čovek ima Golfa TDI)
      g) Slažem se da ekspert može na osnovu malog broja elemenata da reši problem, čak i ako je situacija nova... Moj problem ukazuje na razliku izmeću "majstora", majstora, "eksperta" i eksperta...
      h) Idemo dalje...
      Pozdrav. Dušan.
      Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

      Comment

      • dieselman
        CBC Senator XXL
        • 14.11.2005
        • 833
        • tt

        #33
        Re: Vibracije na leru 147 1.9 JTD 8v

        ..nameće se i mogućnost loše mape kojom je flešovan ECU pa da pomera početak ubrizgavanja suviše rano tj. da ga previše pomera na malim obrtajima(na visokim neće da smeta)...postoji li šansa da ti tuner vrati org. mapu za probu?...senzor radilice nema nikakve veze sa ovom pričom pa bi ga trebalo zanemariti...

        Comment

        • dusan147
          CBC Senator
          • 08.03.2008
          • 287
          • Novi Sad
          • GT 1.9 JTDm 16v

          #34
          Re: Vibracije na leru 147 1.9 JTD 8v

          To je i meni palo na pamet, međutim, naglašavam problem je postojao dok na Alfi nije bilo nikakvih intervencija (ni remapa ni ostalih), a sada je isti problem postao dosta izražen... Mape su došle posle prve pojave problema. Ukupno sam promenio 3 mape... Izražene vibracije u leru su se pojavile nedavno, a poslednju mapu (1.6bara pritiska na turbini) sam stavio kod Raleta pre tri meseca... I pre toga i posle toga je zvuk motora bio isti - manje ili više čekićanja u leru, grub rad motora pri opterećenju (polazak iz mirovanja, ubrzavanje i sl.), a sada i vibracije u leru. Kada se u mirovanju da gas do 1200o/min motor radi kao sat, a volan ne vibrira... Može li da bude nešto do transmisije?
          Sa Raletom čije mape imam sam se dogovorio da se vidim kad dođe sa odmora, pa ćemo razgovarati i o tvojim sugestijama....
          Pozdrav. Dušan.
          Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

          Comment

          • Vlada64
            CBC Član
            • 05.06.2009
            • 27
            • Smederevo

            #35
            Re: Vibracije na leru 147 1.9 JTD 8v

            Dieselman je u pravu za cipovanje imam i ja svoje misljenje o tome,ali cu da ga zadrzim za sebe (mislim na obrtaje u petoj brzini).Necu sada da ga uvlacim u to jer je cipovanje radjeno nakon sto su nastali ti problemi.Sto se senzora radilice tice,naveo sam kao mogucnost,za konkretni auto nisam siguran. Primer: FIAT MAREA 1.4; razmak izmedju CKP senzora i "remenice" sa koje ocitava okretanje radilice iznosi 0.8-1.5mm i treba se proveravati.
            "BROJ I MERA MOJA VERA" - Moto predratnog esnafa tehnicara i inzinjera.

            Comment

            • dieselman
              CBC Senator XXL
              • 14.11.2005
              • 833
              • tt

              #36
              Re: Vibracije na leru 147 1.9 JTD 8v

              ..ok,mora imati odredjeni zazor,ali samo u smislu odrzavanja signala u zadatim vrednostima...ako je signal presao prag-ima okidanje injektora,ako nije-nema...mislim,ne moze da utice na kuckanje...

              Comment

              • Vlada64
                CBC Član
                • 05.06.2009
                • 27
                • Smederevo

                #37
                Re: Vibracije na leru 147 1.9 JTD 8v

                Mislio sam uopste na rad motora,jer je bitno i za tajming paljenja,ima visestruku namenu.Kao sto znas,radi na principu magnetnog polja i salje podatke EMC-u,ako je udaljen daje slabije i signale sa kasnjenjem isto tako ako je preblizu moze da hvata ranije podatke sa zubaca remenice.
                "BROJ I MERA MOJA VERA" - Moto predratnog esnafa tehnicara i inzinjera.

                Comment

                • dieselman
                  CBC Senator XXL
                  • 14.11.2005
                  • 833
                  • tt

                  #38
                  Re: Vibracije na leru 147 1.9 JTD 8v

                  ..za timing je vazan odnos polozaja markera tj. njegov signal sa signalom bregaste kao referencom za red palenja...uglavnom razumemo se.

                  Comment

                  • dusan147
                    CBC Senator
                    • 08.03.2008
                    • 287
                    • Novi Sad
                    • GT 1.9 JTDm 16v

                    #39
                    Re: Vibracije na leru 147 1.9 JTD 8v

                    Ako je senzor radilice tzv. "diskretan uređaj" kod kojeg nije bitan nivo signala, već samo postojanje razlike u nivou signala (i frekvencije pojave te razlike), jasno je da zazor/rastojanje može da bude u nekim granicama (Vlada64 ih i navodi za MAreu)... Ovo bi obavezno trebalo proveriti, jer je u pitanju baš "podmukao" kvar... Ko zna iz kojih razloga se javila greška o crankshaft senzora (odstojanje-zaozr, mehanički kvar, električni kvar...)
                    Ono što mene zanima je sledeće: ako zupčasti kaiš za JTD 1.9 8v ima 190 zubaca i dugačak je L=1836mm, onda je "dužina" koja odgovara jednom zubu 1836/190=9.66mm... S obzirom da neuzupčenost može da bude samo na ceo zub (a ne na pola zuba ili manje) prosto mi je neverovatno da je serviser koji je uzupčavao pogrešio i promašio reper na jednom od zupčanika za skoro 10mm po obimu.
                    Ako je ovo malo verovatno da li je moguće da je neuzupčenost nastala kasnije zbog, na primer, nedovoljno zategnutog kaiša...
                    Ili... kako izgleda-zvuči-vibrira ako je kaiš:
                    a) labav
                    b) suviše napet?
                    Pozdrav. Dušan.
                    Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

                    Comment

                    • Vlada64
                      CBC Član
                      • 05.06.2009
                      • 27
                      • Smederevo

                      #40
                      Re: Vibracije na leru 147 1.9 JTD 8v

                      Ne postoji zvuk labavog i pretegnutog zupcastog.Naime zupcasti nikada ne moze da bude pretegnut jer ga spaner pomocu opruge automatski priteze.Isto tako ni nov ne moze da bude labav,vremenom moze da se istegli i da se pojedu zupci.tako da dobije nesto lufta na remenicama.Provera kajsa na tvojoj ALFI se vrsi na nekih 50000km ili 3god.,a zamena na100.000km Ili 5god,ali je pozeljno proveru vrsiti pre zbog samog kvaliteta kajsa.Provera se vrsi na dva nacina: prvi-vizuelni,tako sto se pregleda u kakvom je stanju kajs,dali je ispucao,da li su zupci pojedeni i drugi tako sto na na najvecoj slobodnoj duzini kajsa probas da zakrenes kajs sa dva prsta.Ne sme da se zakrene za vise od 45 stepeni,ako ide preko toga to znaci da je istrosen.
                      "BROJ I MERA MOJA VERA" - Moto predratnog esnafa tehnicara i inzinjera.

                      Comment

                      • dusan147
                        CBC Senator
                        • 08.03.2008
                        • 287
                        • Novi Sad
                        • GT 1.9 JTDm 16v

                        #41
                        Re: Vibracije na leru 147 1.9 JTD 8v

                        Mislio sam na simptome (nazvao sam ih ponašanje/zvuk/vibracije) neodgovarajuće zategnutosti kaiša... Labav i/ili potrošen kaiš jeste realna mogućnost - realnija od pogrešnog zupčenja za 1 zub...Iako to nisam radio čini mi se previše labavo da kaiš može da se zavrne za 45° sa dva prsta - šta se tek dešava na 2000-3000o/min ili pri kočenju motorom i sl. Međutim i ranije sam čuo za to "merilo" dobre zategnutosti kaiša. Zar ne postoji neki dinamometar ili nešto slično za egzaktno merenje zategnutosti?
                        Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

                        Comment

                        • Vlada64
                          CBC Član
                          • 05.06.2009
                          • 27
                          • Smederevo

                          #42
                          Re: Vibracije na leru 147 1.9 JTD 8v

                          Pa,rekao sam ti da ja samo pokusavam da izvucem zaklucak po redosledu dogadjanja,inace ja bih prvo posumljao na ventile i siceve ventila i izmerio kompresiju,ali bih ipak prvo proverio zupcenje cisto da eliminisem tu mogucnost.
                          "BROJ I MERA MOJA VERA" - Moto predratnog esnafa tehnicara i inzinjera.

                          Comment

                          • dusan147
                            CBC Senator
                            • 08.03.2008
                            • 287
                            • Novi Sad
                            • GT 1.9 JTDm 16v

                            #43
                            Re: Vibracije na leru 147 1.9 JTD 8v

                            Ok... redosled provere je:
                            a) zupčenje...
                            b) kompresija...
                            c) ventili (zazori, hidropodizači...)...
                            d) nosači motora - na njih se vraćam iako su već svi zamenjeni novim... Ako je motor neravnomerno oslonjen (ne bih sada da idem u detalje) to može da bude gore nego ako nije oslonjen na nekom mestu...
                            Da vidimo šta će biti!
                            Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

                            Comment

                            • Vlada64
                              CBC Član
                              • 05.06.2009
                              • 27
                              • Smederevo

                              #44
                              Re: Vibracije na leru 147 1.9 JTD 8v

                              Prvo meris kompresiju,ako je dobra i priblizno jednaka na svim cilindrima nema potrebe da skidas glavu i proveravas ventile i siceve.
                              "BROJ I MERA MOJA VERA" - Moto predratnog esnafa tehnicara i inzinjera.

                              Comment

                              • dusan147
                                CBC Senator
                                • 08.03.2008
                                • 287
                                • Novi Sad
                                • GT 1.9 JTDm 16v

                                #45
                                Re: Vibracije na leru 147 1.9 JTD 8v

                                Ok Vlado64, promenjen je redosled... Mislim da sam kompresiju već merio na jednom Examineru u Futogu i da je sve bilo OK...
                                Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

                                Comment

                                Working...
                                X