Vibracije na leru 147 1.9 JTD 8v

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dusan147
    CBC Senator
    • 08.03.2008
    • 287
    • Novi Sad
    • GT 1.9 JTDm 16v

    #16
    Re: Vibracije na leru 147 1.9 JTD 8v

    Priznajem da imam predrasude kada su u pitanju "odokativne" metode (zasnovane na konceptu "Bosch, Siemens, AEG, Philips... preteruju")... I ja volim "mnogo muzike za malo para", ali to, na žalost, ne može uvek.
    Bosch mašina (čija mana nije što je onoliko skupa) testira injektore kroz 14 faza na raznim pritiscima (od 250bara do 1350bara, u slučaju JTD 1.9 8v injektora) simulirajući razne režime rada. Ako svi testovi prođu sa zadovoljavajućim parametrima, injektori se vraćaju u motor. Pre ove dijagnostike se uradi ultrazvučno čišćenje injektora samo da bi se otklonile trenutne nečistoće - zbog pouzdanosti dijagnostike na Bosch mašini.
    Kod mene je konstatovan problem na tri injektora, dok je četvrti bio na granici ispravnosti. Zamenjeni su ulošci (Bosch original) na svim injektorima. Sve to je trajalo oko 3 sata (bilo je međupodešavanja i ponovnog testiranja, itd...). Ako to može da se uradi za 20min i za 50€ u skoro svakom servisu ili u kućnim uslovima... trebalo bi o tome pisati na ovom forumu da ljudi ne bacaju pare. Ali sa dokazima i argumentima.
    Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

    Comment

    • zoranbg
      CBC Senator XXL
      • 23.03.2005
      • 4098
      • Rooster's Hill , Beog
      • Grande Punto 1.2

      #17
      Re: Vibracije na leru 147 1.9 JTD 8v

      011/3693269 ul.dobropoljska 21 BG diesel.
      ovaj servis kada sam ja zvao pre otprilike 2 meseca je rekao da za moj auto(Corsa B 1.5 dizel 1993god) je testiranje dizni besplatno.
      nisam otishao jer je BAR KOD MENE ,promena goriva i aditiv reshio problem 90%.
      moje dizne bi oni testirali tako shto bi ja ili majstor morali da ih skinemo i odnesemo kod njih.
      za MOJ tipa auta-dizni rekao mi je da nema chishtjenja ako nisu uredu nego se menjaju uloshci koji za moj motor koshtaju oko 25 evra komad.
      preko telefona mi je zvuchao OK i spreman da razgovara.Da sam hteo da ih prekontrolishem sigurno bih otishao kod njih.
      tvoj je auto novije tehnologije i skuplji,tako da je drugachija situacija,ali bi ja bar probao sa aditivom.a ni preventiva nije losha. nisu bash sve renomirane firme totalni prevaranti,mogu te "flashice" ponekad da pomognu.
      Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

      Comment

      • dusan147
        CBC Senator
        • 08.03.2008
        • 287
        • Novi Sad
        • GT 1.9 JTDm 16v

        #18
        Re: Vibracije na leru 147 1.9 JTD 8v

        Slažem se da neki od aditiva može da pomogne - ja sam probao u maju prošle godine Wynn's Power Boost (povećanje cetanskog broja, itd...). Postavlja se pitanje kako ovi aditivi dugoročno utiču na sistem za dovod i ubrizgavanje goriva (pumpa za gorivo, filter za gorivo, pumpa visokog pritiska,...)
        Imam čak i jedan prilog o tome: viewtopic.php?f=336&t=27212
        Učinilo mi se da motor manje "čekića"... Posle toga sam sipao Liqui Molly injector cleaner, pa Wynn's common rail cleaner(dva puta)...
        Problem, međutim, nisam rešio, pa sam ponovo otišao u "Vilić", pre nedelju dana...
        Nemam ništa protiv aditiva (hemije), ali mislim da neke stvari zahtevaju drugu terapiju (fiziku)... Ne mogu da se pouzdam u "majstore", jer oni, uz svo poštovanje profesije, imaju ponekad suženi pogled na stvari. Poverujem samo kada od više ljudi čujem ista ili slična objašnjenja za rešenje nekog problema. Ovaj forum je u tom smislu dragocen, jer može dosta da se nauči i da se uštedi neki novac...
        Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

        Comment

        • dieselman
          CBC Senator XXL
          • 14.11.2005
          • 833
          • tt

          #19
          Re: Vibracije na leru 147 1.9 JTD 8v

          ..samo zarad objektivnosti...probni sto sa slike je EPS815 koji kosta oko 80000 evra nov...dodatna oprema za potpuno ispitivanje i podesavanje CR injektora koja se dodaje uz bilo koji probni sto kosta 3-5000 evra,dok za 8-10000 kupujes vrhunsku opremu...CR injektori nisu nikakva svemirska tehnika,vec se repariraju dosta jednostavno i uspesno...inace je sam sistem fantasticno osmisljen da mi dodje da i ja kupim dizela

          Comment

          • dusan147
            CBC Senator
            • 08.03.2008
            • 287
            • Novi Sad
            • GT 1.9 JTDm 16v

            #20
            Re: Vibracije na leru 147 1.9 JTD 8v

            Ma ništa u mojoj Alfi (147 1.9 JTD 8v, iz 2001. godine i sa pređenih 150kkm) nije svemirska tehnika, ali... injektori ne mogu da se kupe u svakoj prodavnici delova za Alfu, Fiat i Lanciu, za neke male pare, pa da ih sam zamenim ili da mi ih zamene u svakom servisu... Prema ePER cena jednog injektora u Nemačkoj je 292.51€ sa porezom, a sva 4 komada koštaju, na žalost, 1170€.
            Isto tako mašinu (od 80000+nešto€) nemaju ni u jednom servisu ovde u NS osim na mestu gde su mi uradili zamenu uložaka...
            Sa druge strane, firma gde sam zaposlen je jedne godine nabavila neku mernu opremu po ceni od oko 50000$, da bi sada to vredelo oko 5000€. Nije poenta u tome da li je mašina malo ili mnogo skupa, ni da li se common rail injektori lako ili teško repariraju... Naš problem je: da li narod sa foruma misli da je nepotrebni luksuz i preterivanje voditi računa o tehničkoj ispravnosti sopsvenog vozila uz potrebna finansijska ulaganja, na odgovarajućem mestu i sa kompetentnim ljudima.
            Nije sramota ulagati u razvoj i ne treba se podsmevati nekom ko kupi skupu opremu, a pošteno radi svoj posao. Nisam čuo da neko ismeva našu firmu No.1 koja uvozi delove za Alfu, Fiat i Lanciu, gde, na primer, prodaju "original" set kvačila za oko 42000din, a "Valeo" set za 22000din, a razlikuje se samo kutija... Za us.... šucpleh su mi tražili oko 200€ i da ga čekam dve nedelje, jer nemaju na lageru. Vidim iz nekih priloga na forumu da se ova firma baš poštuje iako "dere" neobavešten narod. Jel' to nama imponuje da, kad je neko veliki, može i da brlja? O izvikanim "expertima" - urbanim legendama koji samo pogledom urade dijagnostiku bolje i da ne pričamo.
            Da se vratimo na struku...
            Što se tiče vibracija u leru i "knocking" zvuka mog motora "Autodata 3.18" za taj problem predlaže da se ispita jedno petnaestak stvari (tu su i nosači motora i injektori i pumpa za gorivo itd...)... Imaš li ti dieselman neku ideju (neuzupčenost/prezupčenost, loše gorivo, CKP senzor,...). Šta još da proverim?
            Pozdrav. Dušan.
            Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

            Comment

            • dieselman
              CBC Senator XXL
              • 14.11.2005
              • 833
              • tt

              #21
              Re: Vibracije na leru 147 1.9 JTD 8v

              ..čest uzrok "knocking" zvuka budu hidropodizači ventila,loše zupčenje ili previsok pritisak u railu..treba proveriti...da li je knocking ostao nakon servisa injektora?

              Comment

              • dusan147
                CBC Senator
                • 08.03.2008
                • 287
                • Novi Sad
                • GT 1.9 JTDm 16v

                #22
                Re: Vibracije na leru 147 1.9 JTD 8v

                Hvala za ovu sugestiju... Uzdam se u mišljenja stručnih!
                Sada imam knocking zvuk i vibracije... Vibracije mi izgledaju kao da su mehaničkog porekla (ili zvoni moj šucpleh, ili toplotni štit izduva nije fiksiran...). Naglašavam da je takav knocking zvuk rada motora prisutan od kada sam ga kupio (u martu prošle godine), a da su sada vibracije možda intenzivnije, pa malo "pokrivaju" knocking...
                Kako izgledaju simptomi pogrešnog zupčenja. Meni Alfa ide odlično, ne dimi nešto preterano, ne gasi se, pali uvek i bez greške... Posle one prve zamene kaiševa, španera, remenice (majstor je rekao da treba), vratio sam se sutradan u servis da se požalim na "čekićanje", majstor je provozao Alfu i rekao da je sve OK. Sutradan sam otišao na dijagnostiku (u drugi servis) i konstatovan je problem sa "cranksfaft position" senzorom, što je izbrisano... Možda se greška javila samo zato što je pri uzupčavanju senzor otkačen, pa ponovo zakačen...
                Pritisak u railu... Može li to da se proveri na Examiner-u?
                Pozdrav. Dušan.
                Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

                Comment

                • dieselman
                  CBC Senator XXL
                  • 14.11.2005
                  • 833
                  • tt

                  #23
                  Re: Vibracije na leru 147 1.9 JTD 8v

                  ..naravno,može svaki normalan skener...nego,probao li si da uporediš zvuk svog auta sa par drugih sa sličnim motorom,oni po defaultu imaju taj zvuk(ako imaju kompresije)...može biti onaj subjektivan utisak da je kod komšije uvek trava zelenija...

                  Comment

                  • dusan147
                    CBC Senator
                    • 08.03.2008
                    • 287
                    • Novi Sad
                    • GT 1.9 JTDm 16v

                    #24
                    Re: Vibracije na leru 147 1.9 JTD 8v

                    Uporedio sam zvuk moje Affe sa zvukom (i vibracijama) potpuno iste, ali nečipovane Alfe... "Trava jeste zelenija", ali to kaže i vlasnik te druge Alfe - moja 147ca se trese u odnosu na njegovu i ta njegova je stvarno tiša u leru...
                    Na stranim forumima sam se načitao o neuzupčenosti, nedovoljnoj ili preteranoj zategnutosti kaiša, neispravnoj pumpi za vodu, dotrajalim nosačima motora, injektorima..., pa ću tu i potražiti razlog za moj problem... Neke stvari sam precrtao kao uzrok problema, a neke još nisu proverene. Na žalost, dijagnostiku moram da radim sam ili na forumu - od majstora nema vajde - ovo je za njih ozbiljna enigma!
                    Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

                    Comment

                    • Vlada64
                      CBC Član
                      • 05.06.2009
                      • 27
                      • Smederevo

                      #25
                      Re: Vibracije na leru 147 1.9 JTD 8v

                      Steta sto nisi zapamtio i kod greske cranksfaft position senzora,jer se svi kodovi od P-0011 do P-0025 odnose na njega. U skoro svim kodovima se pominje pogresan tajming ventila i mehanicki kvar na motoru. Ne mora da znaci da je nastao problem sa cranksfaft position senzorom zbog skidanja dzeka sa senzora,jer se moze slobodno skidati kada je kontakt iskljucen. Cudi me i sto ti nije svetlila lampica za chek engine dok ta greska nije izbrisana prilikom dijagnostike.Kod tih kodova se cesto pominje i CMP senzor i CMP actuator.
                      "BROJ I MERA MOJA VERA" - Moto predratnog esnafa tehnicara i inzinjera.

                      Comment

                      • dusan147
                        CBC Senator
                        • 08.03.2008
                        • 287
                        • Novi Sad
                        • GT 1.9 JTDm 16v

                        #26
                        Re: Vibracije na leru 147 1.9 JTD 8v

                        Na žalost nisam zapamtio - to je bilo prošle godine u martu...
                        Siguran sam da nije bilo nikakve greške koja se vidi na ekranu board computera - to bih zapamtio. Dijagnostiku sam radio (u drugom servisu) kad je majstor koji je "uzupčavao" kaiš (u prvom servisu) provozao Alfu i rekao da je sve u redu, a meni se činilo da je zvuk motora, čak i za dizel, mnogo "grub" - kao nekakvo naprezanje...
                        Međutim, svi koji su probali moju Alfu (majstori i neki sa ovog foruma) kažu da, u slučaju "neuzupčenosti", ne bi tako dobro "vukla"... Da li je ovo tačno? Kolika razlika položaja repera za zupčenje može da se toleriše? Da li je moguće da mala razlika položaja repera ne kvari bitno performanse, ali izaziva ovaj "grub"/"naprežući" rad motora.
                        Možda je u pitanju neki banalan problem (neki deo koji rotira dodiruje neku prepreku...).
                        Možda će pomoći ako kažem da se vrlo teško postiže više od 3000o/min u 5. brzini, pri brzini od 160km/h, ali da ova Alfa lako ulazi u obrtaje (i do 4000o/min) u prve četiri brzine...
                        Samo još nije provereno zupčenje i odgovarajući senzor... Idemo dalje - zainatio sam se da ovo rešim!
                        Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

                        Comment

                        • dieselman
                          CBC Senator XXL
                          • 14.11.2005
                          • 833
                          • tt

                          #27
                          Re: Vibracije na leru 147 1.9 JTD 8v

                          ..obavezno treba proveriti zupcenje,jer i najmanje odstupanje moze da ima za posledicu grub rad i losije performanse..to sto odlicno "vuce" je dosta subjektivan osecaj..

                          Comment

                          • Vlada64
                            CBC Član
                            • 05.06.2009
                            • 27
                            • Smederevo

                            #28
                            Re: Vibracije na leru 147 1.9 JTD 8v

                            Nisam bas ukapirao kada su ti ti problemi sa "cekicanjem"nastali. Da li posle zamene zupcastog ili pre toga?
                            "BROJ I MERA MOJA VERA" - Moto predratnog esnafa tehnicara i inzinjera.

                            Comment

                            • zoranbg
                              CBC Senator XXL
                              • 23.03.2005
                              • 4098
                              • Rooster's Hill , Beog
                              • Grande Punto 1.2

                              #29
                              Re: Vibracije na leru 147 1.9 JTD 8v

                              razumem da si se zainatio ,ali tebi auto nije u fabrickom stanju.
                              imash CHip kao prvo,a i sam kazhesh da si skinuo dva katalizatora.

                              a i nije mi jasno taj servis shto ima tu giga-mega mashinu od 200 K evra,zar nemogu oni da utvrde shta je.? ili bar da te razuvere i da ti kazhu da je to u granicama normale.
                              mislim.zashta si istreso tolike evritje kod njih ?
                              Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                              Comment

                              • dusan147
                                CBC Senator
                                • 08.03.2008
                                • 287
                                • Novi Sad
                                • GT 1.9 JTDm 16v

                                #30
                                Re: Vibracije na leru 147 1.9 JTD 8v

                                U vezi sa onim što je rekao dieselman:
                                Majstor u koga imam poverenja je na odmoru, pa kad dođe, eto provere zupčenja... Slažem se da subjektivan osećaj može da zavara. Ljudi koji uzupčavaju kaiš skoro svaki dan (jer rade u servisu) kažu da im ova Alfa suviše dobro ide, da bi bila sa neuzupčenim kaišem... Zatim navode primere i opise rada motora sa neuzupčenošću od jednog zuba, itd... Ja poverujem jer su u pitanju ljudi sa iskustvom. Sa druge strane, veoma mi je logično to što ti kažeš - "mala" neuzupčenost je možda keyword...

                                U vezi sa onim što su rekli Vlada64 i zoranbg:
                                Grublji rad sam uočio posle prvog servisa (promena filtera, ulja, kaiševa...) dva dana od kada sam postao vlasnik Alfe. Sve ostale modifikacije (inače opisane na ovom forumu) rađene su kasnije, pa tumačim da je zvuk/vibracije prisutan posle uzupčavanja (koje je možda urađeno loše)...

                                U vezi sa skupom mašinom za testiranje injektora... Niko ne može garantuje da zamena uložaka injektora rešava sve probleme, ali sam to eliminisao kao uzrok. Sada sam siguran da je problem negde na drugom mestu. Naravno da ova "istraga" košta... I novac i vreme mogu pametnije da se iskoriste. Neko potroši pare na ozvučenje, felne, sajtne, tamna stakla..., a ja bih performanse i da popravim kvar.
                                Da mi je neki "majstor" rekao "...ma vozi sine to baš tako treba, dizel je to..." ili "...tako ti je kad 'oćeš da čipuješ..." to bi bilo verovatno besplatno.
                                Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

                                Comment

                                Working...
                                X