Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dusan147
    CBC Senator
    • 08.03.2008
    • 287
    • Novi Sad
    • GT 1.9 JTDm 16v

    Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

    Problemi su počeli juče po onoj hladnoći i snegu kada je ujutru board computeru očitan minimalni nivo ulja u motoru (inače "Selenia" Wide Range 5W-40). Dan pre toga je bio maksimalni nivo ulja (opet prema BC). Ovu razliku sam protumačio hladnoćom i nagibom na parkingu (dešavalo se i leti da ovaj davač ulja ima čudna pokazivanja)...
    Posle duže gradske vožnje (motor je već imao propisanu radnu temperaturu) počeli su da se čuju čudni zvuci/lupanje iz motora (dum, dum, dum...) naročito kada se oduzme gas, a Iz auspuha je izlazilo dosta sivog dima! Onda to privremeno prestane, pa opet počne... Odem na parking da probam u leru malo da turiram da čujem odakle dolaze i kakvi su to čudni zvuci. Posle 2500/o/min skinem nogu sa gasa, a obrtaji ne padnu na ler vrednost od 850o/min, već odu na preko 5000 (crvena zona JTD) - očigledno JTD otišao "sam" u obrtaje - iberturaža... Brzo ugasim motor (key off)... Iza auspuha crna površina na snegu i sve smrdi na spaljeno ulje... Posle toga nije hteo da upali.
    Ovo je priča. A sad pitanje: odakle je u****no ulje u motor (turbina je rastavljena i pregledana u "TurboNS" servisu u Veterniku i sve je OK). Napominjem da je Alfa čipovana.
    Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.
  • trapadžija
    CBC Član
    • 17.11.2009
    • 11
    • novi sad

    #2
    Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

    pre koliko si ga cipovao?

    Comment

    • dusan147
      CBC Senator
      • 08.03.2008
      • 287
      • Novi Sad
      • GT 1.9 JTDm 16v

      #3
      Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

      Prvi čip je bio u aprilu 2008, pa zatim u maju 2008, pa zatim u martu 2009 i najzad u aprilu 2009... Nije bilo nikakvih problema ove vrste. Turbina je remontovana u maju prošle godine, a ulošci injektora su menjani u junu ove godine... Sve vreme Alfa ide bez problema, nadprosečno dobro, a potrošnja je OK. U oktobru sam bio do Bratislave i nazad (oko 1000km, od 160km/h do 190km/h) i nikakav problem - sve sa istom mapom.
      Ma lako ćemo za mapu - ima li ideja otkuda ulje u usisu motora, ako je turbina OK.
      Ima li još neki odušak, separator, oil catch can ili nešto sl. što može da napravi ovo?
      Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

      Comment

      • djukic
        CBC Senator XXL
        • 27.03.2005
        • 2526
        • Beograd

        #4
        Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

        To mislis da je trosila ulje? tj. sagorevala ga . Da jeste nebi trebalo da mozes da je ugasis na KLJUC posto na taj nacin prekidas dovod goriva. Ako krene u iberturu jedino jakna na usisu vazduha moze da je ugasi ili ce raditi dok ima ulja...
        https://t.me/pump_upp

        Comment

        • Velickovic
          CBC Član
          • 15.07.2009
          • 54
          • Hell

          #5
          Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

          Da nisi malo preforsirao motor tom voznjom 160-190 ? Na koliko obrtaja si vozio?
          Moguce da je otiso separator ulja pa je izbacio ulje na iberlauf, to se desilo prijatelju na G4 TDI potrosio je 1L ulja na 400km zbog sepratora.
          Najgora stvar je da su karike zapekle od forsiranja + chipovan motor, ili je otisla neka gumica ventila.

          Comment

          • dusan147
            CBC Senator
            • 08.03.2008
            • 287
            • Novi Sad
            • GT 1.9 JTDm 16v

            #6
            Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

            Pa dobro - to je bilo forsiranje, ali u oktobru... Problem se pojavio juče... Ali moguće je da je to posledica otkaza "separatora" ili kako ga zovu "oil vapour control" sistema... Kažu da se to zaprlja i da može da se očisti - imali neko iskustva sa tim čišćenjem?
            Na slici dole je prikazan taj sistem za kontrolu uljnih para kod 147 JTD 8v.



            Funkcija "separatora", čiji je poprečni presek presek dat na drugoj slici, je da spreči da preterana količina ulja dospe u motor preko u****, već samo manja nekondenzovana količina - uljne pare. Ostatak koji je kondenzovan ide nazad u motor/karter. Pretpostavljam da otkaz "separatora" znači mnogo manji (ili nikakav povrat) kondenzovanih uljnih para u u karter, već u motor preko u**** i... eto nevolje. Pada mi na pamet da crevo koje izlazi iz separatora, a koje dolazi posle protokomera, skinem sa rebrastog creva u**** i pustim da uljne pare ili kondenz idu u atmosferu...
            Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

            Comment

            • ale944
              CBC Senator XXL
              • 20.03.2006
              • 1457
              • Beograd

              #7
              Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

              ali, opet, ako je bilo ulje, zasto se ugasila na kljuc ?
              http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

              Comment

              • milannik
                CBC Senator XXL
                • 23.12.2004
                • 1455
                • Niš

                #8
                Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

                Ma jesi provrio ti ima li ona sad ulja, ali sipkom, ne po davacu??
                Da nije pobrljavila neka struja, ler gas, protokomer?

                Comment

                • dusan147
                  CBC Senator
                  • 08.03.2008
                  • 287
                  • Novi Sad
                  • GT 1.9 JTDm 16v

                  #9
                  Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

                  @ale944
                  U toj panici, kad sam mislio da će motor da ode u k.... nisam siguran da se ugasio baš na "key off" ili kada je sagoreo ulje - uglavnom to je trajalo nekoliko sekundi i prestalo je ili odmah po "key off" ili sekund posle...

                  @milannik
                  Prema šipci je bilo minimalno ulja kao i prema davaču...
                  Nisam to spomenuo, a važno je - injektorima su izgoreli ulošci i sutra ću da probam da startujem JTD sa repariranim injektorima... Motor sada samo vergla, ali neće da upali...
                  Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

                  Comment

                  • zoranbg
                    CBC Senator XXL
                    • 23.03.2005
                    • 4098
                    • Rooster's Hill , Beog
                    • Grande Punto 1.2

                    #10
                    Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

                    @DJukic , jel pomaze u iberturi da se otkachi crevo sa iberlaufa .. ako tuda dolazi ulje u usis ?
                    na mom motoru je mnogo lakshe da se svuche iber sa u****,nego da zaptivam dovod vazduha(nepristupacno,zamaskirano na dole kod hladnjaka) .

                    @Dusan147 mozda to nema nikakve veze sa iber turom i sa uljem.kad ga budes upalio videtjes dali gura veliki pritisak uljnih para i ulja ka usisu,a mozes i shipku(merach ulja) da izvuchesh pa tjesh da vidish dali duva.
                    sa tolikikim sagorevanjem ulja morao bi dim na auspuhu da ti bude plavkast..

                    a sad malo off: moj auto moze da ide 150kmh fabrichki,i to sam jednom probao i dosta.. sad mi nepada na pamet da ga negde duzhe vozim preko 120 kmh .. traktor je to ipak..
                    160-190 .. chipovi u dizelasha 4 puta.. mnogo je prijatelju.. uzmi benzinjaru pa se ganjaj, i ja vishe nevidim neki smisao dizelu u kolima za nas obicne vozache (10-15000 km ) godishnje . cena dizela i benzina ista..jeste da troshe jos uvek 20 % manje od benzinaca.. ali to je sitna lova postala...
                    izvinjavam se na offu..morao sam.
                    Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                    Comment

                    • dusan147
                      CBC Senator
                      • 08.03.2008
                      • 287
                      • Novi Sad
                      • GT 1.9 JTDm 16v

                      #11
                      Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

                      Sasvim je normalno voziti JTD u proseku 160km/h na autoputu (3300o/min i uz 6.6l/100km), a posebno ako nema vidljivih/očiglednih/nesumnjivih loših posledica... Fabrički deklarisana max. brzina je 190km/h, a crvena zona obrtaja na 4500.
                      Da je to problem, desilo bi se već nešto, od oktobra pa do sada... Meni se problem pojavio juče i to u katastrofalnom obliku, ali pri brzinama od 40km/h jer je NS bio zavejan...
                      BTW - imao sam ja i peti čip, ali ga je Gumetina (na moju sugestiju, a zbog nešto veće potrošnje) skinuo.
                      Znači - prvo pitanje: odakle ulje u motoru - Velickovic - hvala na sugestiji...
                      Drugo pitanje: kako da čistim "oil vapour control valve"?
                      Treće pitanje: može li crevo "uljnog oduška" u atmosferu?
                      Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

                      Comment

                      • Velickovic
                        CBC Član
                        • 15.07.2009
                        • 54
                        • Hell

                        #12
                        Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

                        Ako hoces dug vek motra nemoj ga voziti preko 3000rpm, neki maximim je 3300rpm kod TDI PD motora tada pocinje da menja zvuk, napreze se.
                        Izgorele sve 4 dizne? Da mu nisi sipao loz-ulje mozda?
                        Promeni separator ulja za svaki slucaj, ako nije mnogo skup.
                        Inace mozes probati da otkacis crevo separatora sa u****, ako baca ulje u voznji onda nevalja.
                        Ja cu kod mene zameniti cisto radi preventive, nezelim havariju motora.

                        Comment

                        • dusan147
                          CBC Senator
                          • 08.03.2008
                          • 287
                          • Novi Sad
                          • GT 1.9 JTDm 16v

                          #13
                          Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

                          Iberturaža nastaje zbog gorenja ulja koje uđe u motor kroz usis, pa je i normalno da su ulošci injektora "spaljeni". Razvijaju se temperature znatno veće od temperature u cilindru u normalnoj eksploataciji (kada sagoreva dizel).

                          Za svaki motor (i transmisiju) je više problematična nagla promena režima rada (start, promena stepena prenosa na niže, kočenje motorom i sl.) nego kontinualan rad u nešto oštrijem režimu... Ako je 3000o/min granica preko koje se ne sme, onda "jače" dizele Audija, BMWa, Alfe, Fiata i Lancie neće niko da kupuje. Možda samo "Fiat Pandu". Danas sam se vozio takvim taksijem - baš lepo vuče.

                          Na žalost separator ulja je kod moje Alfe deo plastične dekle i ne može da se menja, a i čišćenje je praktično nemoguće (slika)...

                          Dakle danas je sve raskačeno (cevi, creva, intercooler, odušci itd.) i motor je bio kao čist atmosferac. Ugrađeni su reparirani injektori i JTD je upalio - ima malo nepravilan rad (što može da bude posledica novih uložaka tj. reparacije injektora), a može da bude i nešto ozbiljnije (klipnjače, klipovi, karike, ventili, ležišta...). Problem je što curi ulje na turbini (izlaz ka intercooleru), pa je vraćena u servis. Ako se ispostavi da je problem sa njom, repariraćemo je... Ako nije problem u turbini, tj. ulje ne može iz nje da ode u karter zbog pritiska u karteru, pa ide u intercooler, šta onda? Naglašavam da je sve prohodno i raskačeno.
                          Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

                          Comment

                          • mistermobil
                            CBC Senator XXL
                            • 09.11.2008
                            • 469
                            • pecinci

                            #14
                            Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

                            Mislim da je u pitanju turbina u tvom slucaju ipak.To je cest problem kod chipovanog JTD motora.Nisi odgovorio ima li plavog dima ili ga je bilo ranije kad malo jace `nacepis gas` na auspuhu.Duva li na merac.I kazi mi ako nije tajna koliko iznosi remont turbine posto si ga vec radio
                            Ko leti,vrijedi
                            Ko vrijedi,leti
                            Ko ne leti,ne vrijedi..
                            (Grunf,TNT..)

                            Comment

                            • dusan147
                              CBC Senator
                              • 08.03.2008
                              • 287
                              • Novi Sad
                              • GT 1.9 JTDm 16v

                              #15
                              Re: Ozbiljan problem sa 147 1.9 JTD 8v - iberturaža

                              Videću vrlo uskoro šta je sa turbinom, a onda i koliko je popravka... Moja turbina je uvek bacala ulje (što se videlo kad pukne intecooler crevo ili spadne šelna zbog pritiska ili zato što je labava), ali to nisu bile količine koje bi mogle da zabrinu. Na auspuhu je uvek bilo crnog dima (u leru pri turiranju više nego kod nečipovanih Alfi), a samo ponekad svetlog (pri ubrzavanju i sl.), ali prema opštem utisku u vožnji i drugim bitnim parametrima to nije bilo problematično - svi turbodizeli imaju tanak film ulja u intrecooler instalaciji...
                              Poslednji put (u junu prošle godine) turbina je otvorena, očišćena, proverena na turbinskom stolu i ocenjena kao sasvim OK za to godište (Alfa je iz 2001). Ovo sam opisao u jednom prilogu koji je izbrisan od strane administratora (navodno zbog reklame turbo servisa u kojem je za sitne pare odrađen remont turbine), pa sam sad u dilemi da li ponovo da ih hvalim ili da ti ove podatke pošaljem na PP? A ako administrator/moderator, koji je tada obrisao moj prilog, ima to u nekoj "arhivi izbrisanih, a korisnih poruka" možda da je vrati?
                              Grešiti je ljudski, ali je osećaj božanski.

                              Comment

                              Working...
                              X