Problemi su počeli juče po onoj hladnoći i snegu kada je ujutru board computeru očitan minimalni nivo ulja u motoru (inače "Selenia" Wide Range 5W-40). Dan pre toga je bio maksimalni nivo ulja (opet prema BC). Ovu razliku sam protumačio hladnoćom i nagibom na parkingu (dešavalo se i leti da ovaj davač ulja ima čudna pokazivanja)...
Posle duže gradske vožnje (motor je već imao propisanu radnu temperaturu) počeli su da se čuju čudni zvuci/lupanje iz motora (dum, dum, dum...) naročito kada se oduzme gas, a Iz auspuha je izlazilo dosta sivog dima! Onda to privremeno prestane, pa opet počne... Odem na parking da probam u leru malo da turiram da čujem odakle dolaze i kakvi su to čudni zvuci. Posle 2500/o/min skinem nogu sa gasa, a obrtaji ne padnu na ler vrednost od 850o/min, već odu na preko 5000 (crvena zona JTD) - očigledno JTD otišao "sam" u obrtaje - iberturaža... Brzo ugasim motor (key off)... Iza auspuha crna površina na snegu i sve smrdi na spaljeno ulje... Posle toga nije hteo da upali.
Ovo je priča. A sad pitanje: odakle je u****no ulje u motor (turbina je rastavljena i pregledana u "TurboNS" servisu u Veterniku i sve je OK). Napominjem da je Alfa čipovana.
Posle duže gradske vožnje (motor je već imao propisanu radnu temperaturu) počeli su da se čuju čudni zvuci/lupanje iz motora (dum, dum, dum...) naročito kada se oduzme gas, a Iz auspuha je izlazilo dosta sivog dima! Onda to privremeno prestane, pa opet počne... Odem na parking da probam u leru malo da turiram da čujem odakle dolaze i kakvi su to čudni zvuci. Posle 2500/o/min skinem nogu sa gasa, a obrtaji ne padnu na ler vrednost od 850o/min, već odu na preko 5000 (crvena zona JTD) - očigledno JTD otišao "sam" u obrtaje - iberturaža... Brzo ugasim motor (key off)... Iza auspuha crna površina na snegu i sve smrdi na spaljeno ulje... Posle toga nije hteo da upali.
Ovo je priča. A sad pitanje: odakle je u****no ulje u motor (turbina je rastavljena i pregledana u "TurboNS" servisu u Veterniku i sve je OK). Napominjem da je Alfa čipovana.
Comment