Fiat Bravo, 1.9 MJT/120KS, el-ventil geometrije turbine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mirko_NS
    CBC Član
    • 17.04.2008
    • 80
    • Novi Sad

    Fiat Bravo, 1.9 MJT/120KS, el-ventil geometrije turbine

    U pitanju je novi Bravo, 1.9MJT/120KS, 2007., 112000km. Vrlo cesto po davanju kontakta el-ventil kontrole geometrije turbine (nalazi se iza hladnjaka) pocinje da pisti i vibrira. Pistanje i vibracije se nastavljaju i po startovanju motora.

    U toku voznje nisam primetio nikakve probleme sa ubrzanjem ili slicno, niti se pale "lampice" greske, auto ne ulazi u "safe mode"...

    Da li neko ima ideju sta moze biti problem i da li moze imati negativnog uticaja na turbinu?

    Svakako za par dana idem na redovni servis, ali me do tada zanimaju ideje i saveti - da ne bude kupi drugi, a problem ostane...
  • Stratos
    CBC Senator XXL
    • 10.09.2008
    • 2594
    • Novi Sad

    #2
    Re: Fiat Bravo, 1.9 MJT/120KS, el-ventil geometrije turbine

    da ne bude kupi drugi, a problem ostane...
    Hamletovska dilema
    Mislim da je taj ventil PWM kontrolisan,tako da pre kupovine novog možeš da mu proveriš ispravnost signala nekim instrumentom.

    Comment

    • Ognjen
      CBC Senator XXL
      • 21.02.2008
      • 438
      • Novi Beograd
      • -

      #3
      Re: Fiat Bravo, 1.9 MJT/120KS, el-ventil geometrije turbine

      Croma 2006 1.9 i 150ks, verujem da i ja imam isti problem. Bez nekog pravila se ujutro pri prvom paljenju javlja taj zvuk iz motora, najviše mi liči na brujanje cevi neke instalacije pod pritiskom, i traje max 10 sekundi. Najčešće se javlja kada je temperatura između recimo 9 i 14 stepeni. Nikada se nije javio kada je neki minus ili na većoj temperaturi. Prijavljivao sam serviseru, ali ga kod njega nismo mogli izazvati. Ne prijavljuje nikakve greške i na dijagnostici je sve u redu.
      Nisam znao šta da popravljam, tako da ga već godinu dana vozim tako i nisam imao nekih problema.

      Comment

      • Mirko_NS
        CBC Član
        • 17.04.2008
        • 80
        • Novi Sad

        #4
        Re: Fiat Bravo, 1.9 MJT/120KS, el-ventil geometrije turbine

        Jesi proverio da slucajno taj zvuk ne proizvodi crevo od filtera goriva do pumpe visokog pritiska? U tom slucaju treba zameniti O-prstene na krajevima creva...

        Kod mene se taj zvuk ne javlja uvek po davanju kontakta, ali se javi uvek po startovanju motora i ne prestaje...

        @Stratos
        Servis ima i Examiner i Bosch dijagnostiku - nadam se da ce znati kako da provere taj PWM...

        Comment

        • Gavra
          CBC Senator XXL
          • 06.03.2008
          • 2031
          • Beograd

          #5
          Re: Fiat Bravo, 1.9 MJT/120KS, el-ventil geometrije turbine

          Ni Examiner ni Bosch ne mogu da provere taj PWM.... ......
          Poslednji nek ugasi svetlo

          Comment

          • Mirko_NS
            CBC Član
            • 17.04.2008
            • 80
            • Novi Sad

            #6
            Re: Fiat Bravo, 1.9 MJT/120KS, el-ventil geometrije turbine

            Znaci, samo osciloskop + bi neko trebao da zna odnos signal/pauza zavisno od toga koliko turbina puni ili od cega vec treba da zavisi oblik PWMa...

            Comment

            • Gavra
              CBC Senator XXL
              • 06.03.2008
              • 2031
              • Beograd

              #7
              Re: Fiat Bravo, 1.9 MJT/120KS, el-ventil geometrije turbine

              Bas tako
              Poslednji nek ugasi svetlo

              Comment

              • Ognjen
                CBC Senator XXL
                • 21.02.2008
                • 438
                • Novi Beograd
                • -

                #8
                Re: Fiat Bravo, 1.9 MJT/120KS, el-ventil geometrije turbine

                Originally posted by Mirko_NS
                Jesi proverio da slucajno taj zvuk ne proizvodi crevo od filtera goriva do pumpe visokog pritiska? U tom slucaju treba zameniti O-prstene na krajevima creva...

                Kod mene se taj zvuk ne javlja uvek po davanju kontakta, ali se javi uvek po startovanju motora i ne prestaje...
                Nisam. Jako je teško pogoditi trenutak kada se to čuje, a tada sam obično sam i teško je davati kontakt i slušati pod haubom. A sve to traje jako kratko, obično prestane već par sekundi po davanju kontakte, u najgorem slučaju pri prvom, i najmanjem davanju gasa.
                Kako da ustanovim kvar tih O-prstena, sem slušanjem i pipanjem?

                Comment

                • Mirko_NS
                  CBC Član
                  • 17.04.2008
                  • 80
                  • Novi Sad

                  #9
                  Re: Fiat Bravo, 1.9 MJT/120KS, el-ventil geometrije turbine

                  Koliko sam ja shvatio nikako drugacije sem da "uhvatis trenutak" - dakle, kad pocne da pisti, otvori haubu i proveri sta pisti. Sami o-prsteni nisu skupi (u sustini to ti je gumica u obliku slova "O"), pa ih mozes zameniti za svaki slucaj...

                  Comment

                  • Ognjen
                    CBC Senator XXL
                    • 21.02.2008
                    • 438
                    • Novi Beograd
                    • -

                    #10
                    Re: Fiat Bravo, 1.9 MJT/120KS, el-ventil geometrije turbine

                    Idem onda na zamenu i pratim šta se dešava.
                    hvala

                    Comment

                    • Mirko_NS
                      CBC Član
                      • 17.04.2008
                      • 80
                      • Novi Sad

                      #11
                      Re: Fiat Bravo, 1.9 MJT/120KS, el-ventil geometrije turbine

                      Nadam se da ces resiti problem - u svakom slucaju, javi se da nam kazes...

                      Comment

                      • Mirko_NS
                        CBC Član
                        • 17.04.2008
                        • 80
                        • Novi Sad

                        #12
                        Re: Fiat Bravo, 1.9 MJT/120KS, el-ventil geometrije turbine

                        Bio servisu - i strucnjaci su ustanovili da je turbina "otisla" i da je vreme za remont iste...

                        Doduse, nisu uspeli da mi objasne:
                        1. Zasto ventil pisti i kada je samo dat kontakt, tj. auto nije startovan - tada turbina nije u "igri", pa mi nije jasno kako utice na ventil
                        2. Zasto auto ne trosi ulje - na 10000km fakticki nista nije potrosio
                        3. Zasto turbina nije masna i nema ulja oko nje - ima malo "garezi" (ne znam bolji izraz) na crevima oko turbine, ali ulja nema (na Stilu sam imao ulja na tim crevima i ispod turbine, pa sam tako presao 60000km, a i dalje ide)
                        4. Kako to auto normalno i kontinualno ubrzava, bez "knedle" ili neceg slicno...

                        Comment

                        • Stratos
                          CBC Senator XXL
                          • 10.09.2008
                          • 2594
                          • Novi Sad

                          #13
                          Re: Fiat Bravo, 1.9 MJT/120KS, el-ventil geometrije turbine

                          strucnjaci su ustanovili da je turbina "otisla"
                          Možeš li nam opisati primenjenu metodologiju analize...koja je za rezultat dala "da je turbina "otisla""?
                          Npr. "odokativna ošacometrija","analiza radnih parametara",....ili bilo kako drugačije.

                          Ili

                          Kako su utvrdili "da je turbina "otisla""?

                          Comment

                          • Mirko_NS
                            CBC Član
                            • 17.04.2008
                            • 80
                            • Novi Sad

                            #14
                            Re: Fiat Bravo, 1.9 MJT/120KS, el-ventil geometrije turbine

                            Nisam bio prisutan, ali s'obzirom na guzvu u servisu - rekao bih da nije bilo vremena (a, mozda ni znanja - bila je subota, pa nisu svi mehanicari na poslu) da urade ozbiljnu analizu...Covek me nije dobro ni saslusao - on je kanda bio ubedjen da se meni pali lampica u obliku turbine

                            Sve u svemu - korektan odnos prema meni kao redovnoj musteriji u poslednjih 3 godine bi bio da su mi rekli da nemaju trenutno vremena i da mi zakazu novi termin samo za ovaj problem... S'obzirom na ponasanje - nadalje cu kod njih obavljati samo redovan servis (i to samo zato da bih zadrzao garanciju na uradjen veliki servis), a za sve drugo trazicu novi servis...

                            Comment

                            • Dragon
                              CBC Senator XXL
                              • 15.11.2006
                              • 963
                              • Beograd

                              #15
                              Re: Fiat Bravo, 1.9 MJT/120KS, el-ventil geometrije turbine

                              Moj ti je savet da potrazis misljenje i u drugom servisu. Imao sam problem sa turbom. Poslao sam je na remont kod Zeravice u Novo Milosevo. Ispostavilo se da nije potreban remont nego samo ciscenje i centriranje.
                              Loneliness has followed me my whole life, everywhere. In bars, in cars, sidewalks, stores, everywhere. There's no escape. I'm God's lonely man.

                              Comment

                              Working...
                              X