Motori bez plivajućeg zamajca

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jomini
    CBC Senator XXL
    • 11.03.2007
    • 490
    • Novi Sad

    Motori bez plivajućeg zamajca

    Kako znati da neki dizelaš nema plivajući? Da li svi common rail imaju plivajući ili ga imaju i stariji dizeli?
    I čemu uopšte služi, osim da se kvari tj. da zahteva svileniju vožnju, od one bez vuče prikolice, većih opterećenja prilikom ubrzavanja i sl?
    San ispunjen. Impreza Turbo.
  • Chubbs
    Everybody lies
    • 29.01.2006
    • 5807
    • Novi Sad
    • Audi A6 1.8T

    #2
    Re: Motori bez plivajućeg zamajca

    plivajuci zamajac su dve ploce sa oprugama izmedju, i sluzi za ublazavanje udara prilikom kretanja i smanjuje vibracije motora. jednostavno receno.

    a evo i ovde nesto:

    Citajuci ovaj text http://www.vrelegume.co.yu/forum/viewtopic.php?t=8152 shvatih da ne znam sta je to "plivajuci zamajac" i koje su razlike u odnosu na obican... Pa... ako bi neko hteo da pojasni, da neki link. Posebno me interesuje zasto je to tako kvarljiva stvar... ?!
    You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
    Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
    Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

    Comment

    • jomini
      CBC Senator XXL
      • 11.03.2007
      • 490
      • Novi Sad

      #3
      Odg: Motori bez plivajućeg zamajca

      A što se tako (relativno) često menja tj. troši? Šta mu smeta?
      Kako ga čuvati, a voziti se umesto vozati se?
      San ispunjen. Impreza Turbo.

      Comment

      • vulkan
        CBC Veteran
        • 03.09.2011
        • 151
        • sabac
        • mazda nisan

        #4
        Odg: Re: Motori bez plivajućeg zamajca

        Znači poput onih opruga u srcu lamele. Samo treba više para kad dotraje.

        Comment

        • jomini
          CBC Senator XXL
          • 11.03.2007
          • 490
          • Novi Sad

          #5
          Odg: Motori bez plivajućeg zamajca

          Iščitavajući po netu, mogu samo da zaključim da je bezbolnije voziti dizelku bez plivajućeg. Ako pričamo o održavanju. Ima li neki common rail bez plivajućeg?
          San ispunjen. Impreza Turbo.

          Comment

          • Chubbs
            Everybody lies
            • 29.01.2006
            • 5807
            • Novi Sad
            • Audi A6 1.8T

            #6
            Re: Motori bez plivajućeg zamajca

            nemam licnog iskustva sa dizelima i plivajucim zamajcima ali ono sto sam primetio da probleme imaju ljudi sa kolima iz uvoza sa "125.000" na satu.
            You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
            Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
            Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

            Comment

            • Chubbs
              Everybody lies
              • 29.01.2006
              • 5807
              • Novi Sad
              • Audi A6 1.8T

              #7
              Re: Motori bez plivajućeg zamajca




              You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
              Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
              Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

              Comment

              • nikaragva
                CBC Senator XXL
                • 03.06.2008
                • 521
                • B. Palanka
                • Opel Astra h 1.9CDTI 16V

                #8
                Odg: Motori bez plivajućeg zamajca

                Sta ja znam gledaj na to kao na zamenu kvacila. Nista tu nema spektakularno skupo. Veci je problem sto kvacilo kosta kao 2,3 nase prosecne plate, nego sama cena kvacila.
                Po tome gledajuci, nista sem juga i eventualno golf 2 i kadeta i nije za nas.

                Comment

                • b_samardzic
                  CBC Senator XXL
                  • 02.04.2005
                  • 1557
                  • Smederevo

                  #9
                  Odg: Motori bez plivajućeg zamajca

                  Stavlja se obicno na turbodizele sa vise od 100KS.
                  Stavlja se zbog menjaca koji strada od udarnih pulseva motora. Udarno pulsno opterecenje je opasno ispod 2000 o/min jer su vece pauze izmedju pulseva.
                  Ranije su menjaci pravljeni da trpe mnogo vece udarne momente, sad su shvatili da je plivajuci jeftinije resenje za fabriku.
                  Brzina sagorevanja goriva u cilindru je ista zato je pri vecoj brzini klipa mnogo manji udar na klip a samim tim i na ceo prenosni mehanizam.
                  Mape ubrizgavanja su namerno oslabljene na nizim obrtajima da bi se produzio radni vek plivajuceg zamajca.
                  Postoji tema ovde gde je covek na laguni stavio obican zamajac od renoa trafic. Tada je bio mnogo jeftiniji polovan menjac nego plivajuci zamajac.

                  Comment

                  • jomini
                    CBC Senator XXL
                    • 11.03.2007
                    • 490
                    • Novi Sad

                    #10
                    Odg: Motori bez plivajućeg zamajca

                    To znači da su automatici zahvalniji za plivajući?
                    San ispunjen. Impreza Turbo.

                    Comment

                    • gorky
                      CBC Senator XXL
                      • 08.06.2007
                      • 860
                      • Vojvodina,Kikinda

                      #11
                      Odg: Motori bez plivajućeg zamajca

                      automatski menjaci nemaju plivajuci zamajac...

                      Comment

                      • jomini
                        CBC Senator XXL
                        • 11.03.2007
                        • 490
                        • Novi Sad

                        #12
                        Odg: Motori bez plivajućeg zamajca

                        Eto... A i logično s obzirom na onaj gornji post.
                        San ispunjen. Impreza Turbo.

                        Comment

                        • noob
                          CBC Član
                          • 10.09.2011
                          • 21
                          • Beograd

                          #13
                          I ja izbegavam vozilo sa plivajućim zamajcem.
                          Konkretno kod 406 2.0hdi verzija od 90ks nema plivajući.
                          Dajte spisak da napravimo, ko je siguran neka napiše koji model nema

                          Comment

                          • macaneli
                            CBC Senator XXL
                            • 04.08.2008
                            • 327
                            • sremska mitrovica - Genova
                            • S-max

                            #14
                            Odg: Motori bez plivajućeg zamajca

                            ford focus 1.8tddi 66kw nema plivajuci
                            ima se,moze se-nema se,mora se

                            Comment

                            • fault-code
                              CBC Član
                              • 26.02.2012
                              • 29
                              • Novi Sad
                              • Stilo JTD

                              #15
                              Odg: Motori bez plivajućeg zamajca

                              Koliko je meni poznato svaki auto sa euro3 dizel motorom pa na dalje preko 100KS ima plivajući. To su uglavnom PD i CR motori sa raspoloživim velikim obrtnim momentom. Sve kako je to @b_samardzic već objasnio taj obrtni momenat je fabrički ograničen u cilju zaštite transmisije u celosti. Neki to kasnije chip tuningom zanemare pa se odvrnu snagu ispod 2000rpm što rezultira propadanjem plivajućeg zamajca veoma brzo, nekima o tome vredi pričati a nekima ne. Međutim taj plivajući zamajac uglavnom treba da preživi garantni rok od 3 godine ili 100 000 km kao nov, često preživi i 250 000 pa samim tim nije nikakava drama menjati ga na recimo svakih 150 ili 200 hiljada. Navodim primer, često bude i preko toga. Sve zavisi ko ga i kako vozi i kakvu nogu ima na gasu. Problem je to što kod nas ti najstariji euro 3 dizeli iz 2000. (12 godina) na tabli imaju navodno 130 000km a zapravo su izanđane mašine sa par stotina hiljada kojima je sat vraćen. Pa onda nesrećni novi vlasnici kod nas posle 50-ak hiljada već moraju da menjaju pomenuti zamajac. Sreća je što kod probranih CR i PD motora taj zamajac uglavnom bude jedini izdatak, većina tih motora može da sahrani bar 3 zamajca pre otvaranja. U tom slučaju ja biram pre da menjam plivajući na 150-200 hiljada nego da radim koje kakve polugeneralne i sl. Uzgred elastičnost tih dizela sa 100 pa i skoro 200 KS sa do 2000ccm je osećaj neuporediv sa inertnim slabašnim dizelima do 90KS. Potrošnja takođe uglavnom manja i.t.d.
                              Hoću da kažem da je izbegavanje plivajućeg zamajca samo kratkoročno rešenje, mali je broj tih vozila i i imaju puno godina. Za 2-3 godine praktično ih neće biti to su sad već stari modeli.

                              Comment

                              Working...
                              X