@Fiat-Dijagnostika, može li se na nekim modelima isčitati prava km ili to nije moguće da se sazna prava km? I kojim modelima ako može?
Motori bez plivajućeg zamajca
Collapse
X
-
Odg: Motori bez plivajućeg zamajca
Trgovci polovnjacima uglavnom angažuju svog čoveka da im podešava km prvo prilikom uvoza a onda na placu ili gde već prodaju vozilo. U 90% slučajeva pomeraju km samo na tabli (km-satu) i nigde više, tako da je dijagnostikom moguće videti pravu km u recimo motornom računaru. Ja sad ne mogu da pričam za sve modele pošto ne znam sve detalje ali daću primer za Stilo recimo. Mislim da gotovo niko od majstora za km nema alat kojim može na Stilu da promeni km na motornom računaru preko OBD-a. Pešačkom metodom je to moguće uraditi promenom sadržaja eeproma na ploči samog ECU-a a koji se mora odlemiti, pa staviti u programator... Dakle komplikovana procedura da bi se neko sa svakim autom tako igrao. A zašto bi? Kad niko i ne proverava km kad kupuje auto, svi gledaju u tablu. E sad ako pomenuti eeprom nije reprogramiran i uparen sa km satom onda dijagnostika na motornom računaru pokazuje jednu a tabla drugu km. Takođe i na tabli u 90% slučajeva ne resetuju servisni interval pa je moguće videti da je recimo zadnji servis rađen na 280 000 npr. A na satu 130 000 km. Sve to u principu nije garancija da km nije pomerana al će ti bar biti lakše tako nego da posle par meseci vidiš 500-600 000 na motornom i počneš da ubeđuješ sam sebe da to ne radi kako treba
Ali tema ovde plivajući je nešto što će svaki dobar mehaničar moći da načuje kad upali/ugasi auto i da ti proceni bar približno njegov vek trajanja.
Comment
-
-
Odg: Motori bez plivajućeg zamajca
Originally posted by gorky View Postautomatski menjaci nemaju plivajuci zamajac...
Kao sto neko rece 100ks je granica za plivajuci zamajac.
Ja vozim Focusa TDCi od 100ks i on ima to cudo.
Medjutim,drugar mi ima Fordov otpad i ubedjuje me da stavim ceo set od Transit Connect (250e sa rukama) jer on nema plivajuci zamajac i kaze da je do sad tako prepakovao bar 20 Focusa u poslednjih 3 godine i nikad mu se niko nije javio da je imao problem sa pucanjem menjaca ili radilice,kao sto mnogi tvrde.
Mozda Ford ima jace menjace ali ne verujem.
Drugar mi vozi 406 2.0hdi 110ks i stavio je set od onog sa 90ks pre 120 000km i nikakav problem nije imao.
Comment
-
-
Odg: Motori bez plivajućeg zamajca
za normalnog vozca-coveka prelazak sa plivajuceg na obican zamajac nema veze-problema gde je to moguce
za ljude koji forsiraju a ima i onih koji neznaju da voze opet nema veze-slomice oni sta god im das-ugradis
licno imam iskustva sa takvim stvarima i tamo gde sam to ugradio niko se nije vratio ali to je bilo kod NORMALNIH vozaca -ljudi
ZA masu vozila-popularnih modela imas zamenske setove bez plivajuceg i u tome kao proizvodjac prednjaci VALEO i na nasem trzistu je poprilicno dobra ponuda
Comment
-
-
Odg: Motori bez plivajućeg zamajca
Jel postoji neka matematika koja opravdava takav rizik? Iskreno ne znam koja je razlika između seta sa i bez plivajućeg ali cenim da sigurno nije upola jeftinije. Ako na to dodam rizik da pukne radilica ili ko zna šta drugo, ako dodam da će se vibracije posle toga pojačati hoću li dobiti duži vek trajanja tog seta?
Comment
-
-
Odg: Motori bez plivajućeg zamajca
Evo moj automobil je primer auta kojem realno moze da se menja plivajuci zamajac na vec 150-200,000km (motor je 110kw, 320Nm, menjac m32-6).
Plivajuci zamajac je donedavno kostao 700-800e sachs, taj ide u prvu ugradnju. Visoku cenu je drzao sam opel, za taj rezervni deo, jer Sachs nije mogao da ga prodaje kao svoj deo. Sada je taj ugovor istekao i taj kosta oko 400e, sto je mnogo realnija cena od one prve.
Uzecemo da zamajac MORA da crkne na 150,000km. I da ga kupimo po 400e Sachs original po toj ceni bi trebalo da moze da se nadje, ima i jeftinijih.
Znaci to dodje 0,0026666666666667 evra po km, ili po sadasnjem kursu 0,296 dinara. Mislim da je to smesna cifra, jer ako je uporedimo sa gorivom po km, tek onda vidimo kolika je smesnoca i usteda u pitanju.
Comment
-
-
Odg: Motori bez plivajućeg zamajca
recimo da imas setova sa plivajucim koje sam menjao cija cifra prelazi 2000e.vrlo poularan model auta- audi a4 tdi 2008-9- 10god.da ti priblizim auto to je onaj a4 sa diodama u farovima.nijedan fabricki sachov set nemoze da izdrzi 50k km.dali nebi razmisljao o ,,budzenju,, obicnim setom-zamajcem.nazalost u tom modelu nije moguce jer nepostoji ni slican obican tome
razlika izmedju g4 tdi sa f 228 izmedju obicnog seta i plivajuceg je duplo.stranci predlozim i jedan i drugi stime da za plivajuci dajem garanciju samo 6meseci-jer i ja tako dobijam od uvoznika.vrlo je zajbano reklamirati kvacilo pa i kad je novo vozilo u garantnom roku
konkretno kad sam spomenuo g4 fabricki imas ugradjenih i plivajucih i obicnih zamajaca.menjaci fizicki isti nose druge slovne oznake.pre par godina sam hteo da vidim u cemu je razlika u tim menjacima i gledajuci kroz vw etku-u prevodu tis-video sam da se lageri i bitne stvari ne razlikuju .isti su im kat br.to vazi za vw g4.i na sila recimo jtd 80ks stavljano od mare-e jtd.prvi i dan danas vozi ,znaci 4god a drugi je bio u taksiju i ko zna koliko je presao i tako je prodat.imao sam ih jos ali su mnogo malo prelazili km pa tako da o njima i netreba pricati ali pokazalo se kao ok prepravka
u svakom slucaju sigurno je bolji plivajuci zamajac jer njegova glavna karakteristika nije samo ublazavanje udarca pri kretanju vec pri GASENJU jer se on krece u oba smera .to se najbolje odrazava kod dizel vozila
Comment
-
-
Odg: Motori bez plivajućeg zamajca
Znaci taj audi kosta 0.04e po kilometru -> ako gledamo zamajac. Jbg, premijum marka, premijum cene. Nije isto voziti se u astri i u a4.
Da li utice kocenje motorom na vek zamajca?
Comment
-
-
Odg: Motori bez plivajućeg zamajca
u pocetku su plivajuci setovi imali lamele sa oprugama -ublazivacima,znaci standarnu lamelu.kad su presli na lamela bez opruga-ublazivaca znatno brze su zamajci crkavali.ja onako u zezanju kazem da su to ,,klot,,lamele
Comment
-
-
Odg: Motori bez plivajućeg zamajca
Opel Frontera 2.3 TD od 1995 g. Do danas presla oko 430 000 km .I ima taj plivajuci zamajac , ali cudo jos se ne cujeSve , pa i taj plivajuci zavisi od vozaca do vozaca.nekome istera pola milion nekome ni 100 hiljada . . . .
Comment
-
-
Odg: Motori bez plivajućeg zamajca
Originally posted by MN026 View Postne ,priznali su da nesto nije stimalo.sa luk-ovim setovima je izdrzavao 120-150k ali su oni i skuplji-recimo 300-400e,sto opet nije neka kilometraza.
Comment
-
Comment