Ne daleko ,samo povećanje obrtnog i konja,ali da je to stvarno da se oseti,a ne da ti uznu kintu i kao kažu;Pa šta si ti očekivao a u stvari ne osećaš nikakvu promenu.
Pa me zato i zanima kakva su iskustva na 1.9 dci 88kw;da li može šta može gde može i koliko to košta.
Znači interesuje me samo softver jer ne bih tako daleko išao kao npr.izduvna K&N filter remus itd.
pa onda odes negde i uradis ono sto se popularno zove chip tuning. mnogi ga u srbiji rade ali bi ti ja iz iskustva preporucio da ga radis kod nekih koji daju pisanu garanciju na rad.
Idi na http://www.digitaltuning.ch/prodotti.php?m=2&s=1 izaberi svoj auto, motor, pogledaj sta ces dobiti a predstavnik njihovih proizvoda (softvera) u Srbiji je smarttuning i oni se nalaze u Rakovici www.smarttuning.co.yu Ljudi su strucni, ljubazni, okreni ih i dobices odgovor na sva svoja pitanja. Pozdrav
Chip je definitivno strava stvar, mislim na ovaj sto rade u Smart tuning-u, jer prvo - za dizelase je najisplatljivije jer najvise snage dobijaju, drugo - obrtni moment, trece - smanjuje potrosnju i cetvrto - daju garanciju od 5 godina, sto je fantasticno! Radicu i ja 100% pa mozemo zajedno i da odemo...samo ne znam kad jer je ipak oko 550 eura. A pazi, sto se tice K&N filtera za vazduh, to ti preporucujem. Dobio sam fantastican zvuk, malo je i zivnuo, a potrosnja ostala ista. To ti je ujedno najjeftinije(sto bi mogao da uradis), imas JED filter koji je identican kao K&N, bukvalno nema razlike, Turci ga uradili vrhunski, a mnogo je jeftiniji od Americkog K&N-a. Jedino sto treba da vodis racuna je da smislis dobro mesto gde bi ga ugradio(negde gde je najhladniji vazduh) jer je meni, recimo, mesto filtera za vazduh tacno iznad turbine, sto je najgore moguce mesto. Tu je tako visoka temperatura da mi se cesto gusio kad dodajem gas ili pocne da usporava pri ravnomernm gasu, cak su mi pucali nosaci od temperature. Samo, lepo u startu ga ugradi gde treba, a ne kao ja da se posle zaebavas. Znaci ako zelis sportski zvuk i da osetis maaalo poboljsanje na gasu, uzmi sporski filter, a naravno, bez oklevanja, chip za konjice!
Ja licno ne bih stavljao KN filter, a i ako bih ga stavljao verovatno bi to bio pravi KN a ne neka turska ili kineska kopija... Dosta ljudi se zalilo da su imali problem sa protokomerom zbog tog filtera. E sad mene zanima da li su ti ljudi koji su imali problema koristili originalni KN filter ili neke kopije (posto ljudi kod nas svaki "pecurka" filter zovu KN. Te koopije obicno kostaju 15-20 EUR. Koliko znam originalni KN filter kosta 60-70 EUR minimum
Zvao sam Smart i kažu da je neka akcija i da bi mogao da se dobije (chip)za nekih 350 evropljana.
To je ok.
Ipak je to tehnologija koju treba poštovati i navodno su baš oni predstavnici švajcarske firme.
A koliko znam oni su prvi i među najboljima pa videćemo.
A za k&n ću da se raspitam koliko je u Turskoj,ali pravi.
Pa ljudi i kod njih ima bogatog sveta koji prati nove tehnologije ne nora sve što je u Turskoj kupljeno da bude falš.
Ja imam primer sa Kumho gumama.
najvise snage dobijaju, drugo - obrtni moment, trece - smanjuje potrosnju i cetvrto - daju garanciju od 5 godina
vise snage i/ili momenta (rada) uz manju potrosnju goriva (energije) nije za ocekivati, cak stavise sa velikom sigurnoscu se moze reci da spada u mistifikaciju.
nema energije koja dolazi iz nicega...
na linku ka sajtu Digital Tuning, lepo pise da NEMA nikakve garancije na vozilo , na motor niti 1 jedini dan.
garancija se odnosi (pise eskplicitno) na sam EEPROM, tj memorijsku jedinicu.
s obzirom na poznate standarde izrade memorijskih cipova takva garancija je bespredmetna.
poznato je iz iskustava da se moze ocekivati bar 30 godina rada EEPROM memorija bez kvara...
zamena softvera koji upravlja motorom ima svrhe, ima nekih dobitaka ima nekih gubitaka, ali ni priblizno koliko se reklamama obecava, bez izmena na hardveru motora.
ko voli neka izvoli, ali i neka ima informaciju da garancije nema pa prema tome i da sav preuzima sav rizik na svoj trosak.
logicno je da garancije nema, s obzirom na promenu termickih karakteristika motora i pomeranje marginala sigurnosti (zamora) materijala.
Da, baš sam ih pitao sa obzirom na polovan motor i već zamorene elemente u njemu,da li je moguće da izdrži neke promene,jer možda su za motor sa 180000 km to veliki tereti.
Npr. video sam jednog passata koji mnogo dimi i pitao vlasnika šta je kvar a on će;ma kreteni se igrali sa čipvima pa mi ugradili nešto što ovaj jadnik nije mogao da izdrži.
Šta je pravi odgovor to samo motor zna pa verovatno i logika da ne može da se da garancija proističe iz takvih i sl. iskustava.
Sve ovo mi je dovoljno da dva puta razmislim.
A za k&n ću da se raspitam koliko je u Turskoj,ali pravi.
Pa ljudi i kod njih ima bogatog sveta koji prati nove tehnologije ne nora sve što je u Turskoj kupljeno da bude falš.
Ja imam primer sa Kumho gumama.
Ne kazem da je to sto je kupljeno u Turskoj fals, daleko od toga, samo kazem da se nikako ne bih usudio da stavim sportski filter nekog no name proizvodjaca ili sa imenom ali nepoznatim u svetu auto sporta. Jedini filteri koje bih stavio na auto bili bi KN, Sparco ili neka renomirana firma a sad da li su kupljeni u Turskoj, Srbiji ili Americi nebitna je stvar ako kupis kod ovlascenog distributera...
Sto se cipa tice slazem se sa brickom, ne mozes dobiti snagu ni iz cega, dakle mora auto trositi vise goriva ako ide bolje. Mozda pri nekoj umerenoj voznji ima smisla o tome govoriti ali pri vecem opterecenju ne bih se slozio da auto trosi manje. Isto tako mislim da dosta elemenata trpi zbog tog "chip'-a, pre svega mislim na delove transmisije koji su proracunati za odredjenu snagu motora i obrtni moment...
Ja licno ne bih stavljao KN filter, a i ako bih ga stavljao verovatno bi to bio pravi KN a ne neka turska ili kineska kopija...
Pazi, radi se o JED filterima, koji su se pokazali odlicno. Pa zar mislis da bi Gang Land tek tako kupcima poceo da prica o ovim filterima, a imali su K&N. Jednostavno su uvideli da su identicni i po kvalitetu i po rezultatima, te su poceli njih da rade jer su pristupacniji nasim ljudima. Ako si upoznat sa nekadasnjim Zverkovim saxom, sada je Skijashev, znas da i on, sa onoliko opreme mnoooogo vrednije od ovoga o cemu mi pricamo, ima upravo taj JED filter za vazduh. Mislis li da je bas resio da se usteka sa parama kad je kupovao filter ili je i to neka potvrda kvaliteta o kojoj ja govorim?!
Comment