Da li je moguće tjunirati motor 1.9 dCi 88kw (objektivno) ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • shonsy
    CBC Senator XXL
    • 11.05.2007
    • 1391
    • London/Beograd
    • Honda CBR 125R

    #31
    Originally posted by sw.brick
    Pouzdanost i trajnost motora ostaju isti. Pouzdanost nasih proizvoda dopusta nam da na nasu modifikaciju-tuning damo garanciju 5 godina
    gde to tacno pise na svajcarksom sajtu.
    ja sam citao nemacku varijantu, i nigde to nisam primetio.
    verovatno sam propustio taj detalj, pa da pogledam citat-gde se tacno nalazi.
    To se nalazi na sajtu ovlascenih dilera digital tuninga kod nas, vec je govoreno o njima, smart - tuning. Evo i linka:


    Meni je logicno sve sto ti pricas ali takodje smatram da iza "ovih" stoji tim inzenjera. Znaju valjda ljudi sta rade i govore. Mada oni to ipak prodaju tako da su verovatno neke stvari preuvelicane. Cenim da je istina negde izmedju...
    Pozz

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #32
      ah, nisam ni gledao domaci sajt.
      iskreno, sumnjam da bi (makar) jedan masinac konstruktor motora radio na takvom mestu. licni utisak.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #33
        mali prozor jednoredi na kojem biraš marku nakon čega će ti dati ponudu modela
        ok, probao.

        2 puta Volvo atmo motor
        1 put Ferari Maranelo
        1 put Ford Fiesta


        za sva 4 pise identicno, 5% umanjenje potrosnje goriva.
        ali ne pise na sta se odnosi, i na koje uslove rada motora.
        potpuno bezvredan podatka, lako moze da se podvede pod fiktivan- laziran.

        zeleo bih da vidim podatak tipa-
        pre chipa na xxxx rpm ima YY KS

        i ima zz grama/kWh potrosnju goriva

        posle cipa ima na xxxx rpm YY+ N KS

        i tada za YY+N potrosi zz- M grama/kwh goriva.

        ovako, potpuno bezvredni podaci, medjusobno neuporedivi i apsolutno nista ne govore.

        onako odokativno brojke poslagane...bez mogucnosti da se uporede i da se bez osnovane sumnje (u smisli obrade rezultata merenja, tacnosti brojki) smatraju za istinite.

        po meni, nmedovoljno ozbiljan pristup.

        znaci zelim nedvosmisleni podatak da je za isti rpm istovremeno povecan efakat motora i istovremeno to ostvareno sa manje potrosenog goriva.

        ja glatko mogu da napisem oglas, i realizujem mapu (chip) koja to isprati, tipa- potrosnja manja za 20% a ne definisem kada (koji uslovi) a snaga povecana 30%.

        ali, to ne znaci da je motor snazniji, cak naprotiv, motor je slabiji u proseku.

        evo da pojasnim igru oko matematike i brojki.

        ako sam imao fabricki potrosnju 230 grama/kwh (brojka samo kao primer, napamet) i motor koji je stvarao 10kwh energije. to znaci da sam potrosio tacno 2300 grama goriva, ili 2.3kg.

        neka je to pri recimo 1.000 rpm (brojka samo kao primer, radi lakse racunice).

        to je znaci donji radni opseg motora.


        i sada ja napravim mapu.
        pa tako motora trosi i dalje 230 grama /kWh recimo.
        ali sada motor stvara 8kWh energije.

        za to je sada potroseno 1.840 grama goriva.
        ili 20% manje.

        dakle nisam slagao, zaista je potroseno manje goriva.
        to sto sam precutao da je i motor slabiji, nije to promenilo.


        zatim, krenem da obradim gornje radno podrujce motora.

        fabricki imam recimo 100kW snagu na 6.000 rpm.
        i pri tome potrosim 250grama /kwh, ili 25kg goriva za isporucenih 100kWh iz motora.

        napravim svoju novu mapu.
        podignem limit obrtaja na 8.000 rpm.

        snaga motora je sada 133 kW.

        i pri tome potrosim 251 gram/kWh (minimum, motor vise ne radi optimalno po pitanju sagorevanja i imamvecu specificnu potrosnju.
        ja sam dodao samo 1 gram goriva vise, tek da se vidi da postoji povecanje potrosnje).

        za to se utrosi 33.38kg goriva.

        dakle, imam 133kW i 33.4 kg goriva vs 100 kW i 25kg goriva.

        potrosnja -nije- smanjena.

        pri tome tih 133kw je iskljucivo i samo na 8.000rpm, i dalje je na 6.000rpm pocetnih 100kW.

        sta sam dobio.
        pa snaga jeste povecana +30% u uslovima rada motora koji se nece dogoditi u praksi, ili hoce samo i jedino u kratkim intervalima vremena po nekoliko sekundi ili nekoliko desetina sekundi.


        za ostalo radno podrucje motora, normalne upotrebe kao i ranije, nisam nista dobio.
        ako sam imao srece, moja mapa nije donela ni dodatne gubitke, tj uz mnogo srece nisam dobio manje snage motora. (posledica losijeg sagorevanja kao procesa konverzije goriva u toplotu).

        odrzao sam reklamu, imam +30% snage ali je ona neupotrebljiva.
        to saznanje sam zadrzao za sebe.

        sa druge strane, smanjio sam snagu motora, i zaista imam manje potrosenog goriva (sto je i logicno), pa sam odrzao reklamno obecanje o -20% potrosnje.
        to saznanje da je motor slabiji nego ranije sam takodje zadrzao za sebe.

        i sta imam u zbiru ponasanja motora u tim razlicitim radnim rezimima.

        pa najprostije receno, klijent dobije u praksi oslabljen motor sa manjom potrosnjom na pocetku radnog opsega i dobije motor koji se brze vrti i kao posledicu vrtenja motora pojacan motor sa vecom potrosnjom.

        u odnosu na pocetno stanje 10-100kW opsega snage sada imam 8-133kW opsega.

        drugim recima, subjektivno ce se osecati veca razlika prilikom upotrebe auta nego ranije.

        objektivno, motor je nesto slabiji u proseku, u voznom rezimu kakav je prakticno dan za danom upotrebe.

        rezultat objektivno slabijeg motora je i objektivno nesto manje potrosenog goriva.


        prvih par dana, bice raznih ispitivanja gornjeg limita, raznih odusevljenja, bice i neko merenje, i sve ce to pokazati porast efekta motora ali i obavezan porast potrosnje goriva. (to ce se u euforiji potisnuti u zaborav).

        i posle tih par dana ostre voznje kada se shvati da je novcanik odjednom postao dubljih zahteva, vraca se voznja na normalu, tj stedljivu upotrebu gde se ne vozi sa 8.000rpm vec uobicajenim ritmom kao ranije.

        i tako, onda prosto nestane iz upotrebe potencijalni veci efekat motora jer je u neprakticnoj radnoj zoni motora, i taj veci efekat se postigne jednom u 3 meseca pri nekom testiranju/ pokazivanju/ dokazivanju ili jednom u 3 godine, itd.

        sta hocu da kazem, nisam slagao ni za snagu od +30% (ali sam precutao da je to prakticno u voznji neostvarivo u saobracaju jer se ne moze voziti sa konstantnim obrtajima na 8.000 vec mora i menjac da se koristi) a nisam slagao ni za apsolutnu potrosnju -20% (ali sam precutao da je i snaga motora tada -20%, ili cak -21%).

        dakle, prodao sam maglu, odnosno situacije i podatke koji su medjusobno neuporedivi. jednostavnije firizirani podaci za specijalne granicne slucajeve.


        e sad, ako sam ozbiljan sa namerom da poboljsam motor za upotrebu.
        onda pravim mapu na taj nacin da zadrzim sto blize fabrickom nivou obrtnim momenat ali u sto sirem rasponu obrtaja.

        uopste nije cilj, max obrtni momenat na samo jednom izolovanom broju obrtaja. (a umanjeni obrtni momenat na obrtajima koji su visi i koji su nizi od tog jednog ravnoteznog stanja motora sa datim rpm).

        npr.-

        imam 100Nm na 3.000 rpm.
        90Nm na 2.000 rpm
        40Nm na 1.000 rpm
        i, 90Nm pri 4.000rpm.


        neko pocetno, fabricko stanje.

        hocu da poboljsam motor, da ima vise stvarno realno ostvarive snage.

        sta zelim, odnosno kako izgleda to povecanje snage motora.

        imam 99Nm na 3.000 rpm. dakle za 1Nm manje od fabrickog.
        imam 95Nm na 2.000
        55Nm na 1.000 rpm.

        i 93Nm na 4.000 rpm.

        sta je rezultat.

        dakle, na papiru je smanjen obrtni momenat pri 3.000 rpm, (i prakticno) sa 100Nm na 99Nm.

        ali zato, u celom radnom opsegu motora je povecan obrtni momenat, i time efekat motora.

        dobio sam jaci, snazniji motor.

        na 1.000 rpm dobio sam 55/40 tj 37.5% vise snage iz motora.

        to znaci bolje perfomanse u voznji.

        naravno, vise snage povlaci i vecu potrosnju goriva.

        sa jedne strane na papiru sam dobio manje Nm (i manji efekat motora) na tom nekom deklarativnom jedinstvenom broju obrtaja kao maximum.
        ali istovremeno sam dobio za citav niz drugih obrtaja vise Nm, i veci efekat motora.

        daleko bolji motor u odzivu na pedalu gasa, daleko bolje povlacenje, daleko bolje opste perfomanse.

        usled moguce manipulacije brojkama u specificnim, jedinstvenim radnim tackama motora uvek znatno vise cenim dijagram osobina motora za ceo radni opseg.

        motor ima snagu (jacinu, efekat, perfomanse u voznji) onoliko veliku koliko je veca povrsina koju opisuje kriva obrtnog momenta.

        najbolji motor, skoro idealan je onaj gde nema izrazenog max obrtnog momenta vec je isti skoro na svim obrtajima.

        elektro motor je tog tipa.

        sta je poenta, izolovan podatak da je snaga motora xx KS na samo jednom jedinom broju obrtaja ne govori skoro nista, ili tacnije tek stidljiva naznaka, o mogucnostima motora da se upotrebljivo koristi i razvije snagu u voznji.

        isto tako ni izolovan podatak o Nm na samo jednom jedinom broju obrtaja ne ukazuje koliko je zaista motor elastican u celom radnom opsegu, i koliko je sposoban da efikasno sagoreva gorivo.

        efikasno sagorevanja goriva je osnovni faktor potrosnje nekog motora, tek potom iz toga nastaje nekakva merljiva potrosnja.

        litar ili litar/100km nista ne govori o potrosnji, nista vise od obicnog reklamnog nagadjanja (koje je tesko u praksi potvrditi).
        ali litara /kWh ili grama /kWh je vrlo precizno, uvek ponovljivo i tacno govori koliko je potroseno goriva za ostvareni ekefat (iskoriscenu snagu motora).


        neko je davno napisao, pedala gasa je regulator Nm motora (ili snage motora).

        chip tuning da bi od papira postao stvarnost u voznim osobinama na ulici/putu podrazumeva jednu (u reklamama nevidljivu) sitnicu- voznja iskljcivo i jedino na max obrtajima motora tj pun gas.

        cim makar malecno nogom olaksate pedalu nestaje apsolutno sva magija i obecanja o max efektu motora.
        prakticno nestaje svaka svrha cipovanja, osim u jednoj situaciji koji u sam objasnio.

        povecan je obrtni momenat motora u sirokom rasponu obrtaja. potrosnja goriva tu sada nije bitna, gorivo mora pa mora da se trosi jer energije nema ni iz cega.

        dakle, povecanje max snage motora cipovanjem nema bas nikakvog smisla ako se motor nece koristiti na nacin tipican za profesionalne trkace, gas do poda non stop.
        u svim drugim situacijama, motor nece imati obecanu reklamiranu max snagu, nece imati nikakav opipljiv efekat cipovanja.

        naravno, tada nece ni imati motor povecano opterecenje, nece imati prakticno nikakve stete od cipovanja (ali nece imati prakticno ni cip efekte, bice obican standardan motor), bice isto sto i fabricki.


        sve ovo nema nikakve veze sa markom cipa/ cipovanja, poreklom, kvalitetom ili nekvalitetom cipa, ili garancijama ili nemanju garancija.

        prosto, zakoni konverzije energije su neumoljivi i tu nema izuzetaka.

        jedino sto je moguce postici izuzetno dobrim mapama je poboljsanje sagorevanje u odnosu na fabricki setup, vrlo finim regulacijama prema osobinama goriva koje se koristi.

        to zato sto fabrike ne mogu da naprave motor, tj mapu rada motora, bas za svako pojedinacno gorivo bas odredjene mesavine iz bas odredjene rafinerije i bas za odredjenu klimu vec naprave opstu kompromisnu mapu univerzalno primenljivu.

        tu svakako ima mesta da poboljsanje, i doregulaciju sagorevanja ali se tu radi (za sistem ubrizgavanja) o promilima, desetim delovima 1%, a nikako o obecanjima tipa +20% ili slicno.

        i opet, svako povecanje snage predstavlja i povecanje zamora motora, nekada se to zadrzi u prihvatljivim marginama sigurnosti, nekada ne.

        tu svaka mapa je prica za sebe, i svaki motor je prica za sebe.

        jedna cip firma koja je specijalizovana za samo jedan tip motora (fabriku) i taj motor poznaje u dusu moze da postigne rezultate za respekt.

        cip firma koja radi sve marke i sve modele motora istovremeno, sumnjam da moze da obezbedi bas tolike resurse (znanje) za mapiranje.

        kada vidim da cip firma daje pismenu pred sudom ostvarivu garanciju na motor kao celinu, skidam kapu.

        kada vidim da cip firma daje pismenu ili usmenu garanciju na memorijski modul ili samo na mapu/ softver jasno mi je da se boji da stane iza dejstva svog proizvoda. tj dovoljno govori samo za sebe.
        barem meni.

        meni ovaj svajcarski chip tuning deluje neozbiljno, na osnovu ponudjenih podataka (sturih) i na osnovu "zaboravljanja" na bilo kakvu garanciju na motor.

        za razliku, fabrika napravi cip (tuning) i naravno daje pismenu garanciju.
        i to se uzima zdravo za gotovo, podrazumevano stanje.

        ako se nesto dogodi motoru u toku trajanja garancije, fabrika ga popravlja/ menja.

        kada vidim da jedan prodavac cip tuning-a na isti nacin daje garancije ( i realizuje prakticno) , tada za mene nije vise u pitanju sareni marketing.

        kada bi bilo moguce da prostim cipovanjem odjednom motor (auto) pocne da trosi celih 10% manje goriva, odmah bi takav izumitelj bio kandidat za Nobelovu nagradu.

        a kao sto znamo, jos nema tih koji prodaju cip tuning da mogu da prezentuju rezultate koji bi se mogli objektivno verifikovati i nagraditi takvom jednom nagradom.

        za normalnu voznju cip tuning niti steti niti koristi, osim izbijanja nekoliko stotina litara goriva vrednosti iz novcanika ponosnog vlasnika.

        a kada se vec daju novci, preti efekat samoubedjenja da se nesto i dobilo zauzvrat....iako je bez stvarnog pokrica u rezultatima.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • X9
          CBC Senator XXL
          • 28.06.2005
          • 3179
          • Wien-Sabac
          • RX-8 i X-9

          #34
          "I am a rotorhead stuck with pistons for the moment. Its killin me."

          No ROTOR no MOTOR...

          Comment

          • lakilucano
            CBC Senator XXL
            • 31.08.2007
            • 421
            • Bezanijska kosa

            #35
            Umorih se
            bolje sto godina živeti kao bogataš ,nego sedam dana kao siromah.
            Ne predaj se nikad,osim kad moraš.

            Comment

            • sErGiO
              Moderator
              • 30.01.2007
              • 2769
              • Neko selo pored Beogr
              • Alfa Romeo 156SW

              #36
              @brick

              Comment

              • BOOST
                Founder - Admin od Začetka
                • 29.09.2004
                • 8726
                • Gislaved//Sweden
                • SAAB 9000 AERO R; SA

                #37
                Upravo mi javljaju iz BG da je 3G mreza pala kad je eM otvarao stranu
                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                move your mind

                Comment

                • zverko
                  CBC Senator XXL
                  • 19.08.2005
                  • 7085
                  • BGD
                  • Audi A4

                  #38
                  dakle brick nam definitivno svima dodje po jedan mish ... kakav CAR
                  deutsche gemacht-gut gemacht...

                  Comment

                  • M-power
                    Moderator
                    • 10.01.2005
                    • 10060
                    • Bg; Banovo Brdo
                    • CorsaC, astra H,

                    #39
                    Ala ga je obrazlozio...svaka mu cast
                    To date there has never been a faster car built for the public road and,
                    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                    Comment

                    • shonsy
                      CBC Senator XXL
                      • 11.05.2007
                      • 1391
                      • London/Beograd
                      • Honda CBR 125R

                      #40
                      Nije on kriv, to je jace od njega! @nenasan-a treba ubiti!


                      p.s. @sw.brick skidam kapu majstore

                      Comment

                      • nenasan
                        CBC Član
                        • 15.10.2007
                        • 73
                        • Šabac

                        #41
                        Što zar tema nije cool!
                        Jer vidiš da je privukla pažnju a ujedno sam shvatio da to ne treba raditi.

                        Comment

                        • shonsy
                          CBC Senator XXL
                          • 11.05.2007
                          • 1391
                          • London/Beograd
                          • Honda CBR 125R

                          #42
                          Skroz je cool, salio sam se! U stvari, sta sam se bre salio...dodjes brick-u tastaturu, a meni i ostalima po misa!

                          Comment

                          • nenasan
                            CBC Član
                            • 15.10.2007
                            • 73
                            • Šabac

                            #43
                            Ma da znam i ja za šalu.

                            Comment

                            Working...
                            X