Xenon aftermarket balast i sijalica AC vs DC?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stefan90
    CBC Član
    • 13.11.2012
    • 90
    • Beograd
    • Audi TT mk1

    Xenon aftermarket balast i sijalica AC vs DC?

    Koja je konkretna razlika izmedju ac i dc ballasta i sijalice?

    Imam tt '99 imao je aftermarket xenone kad sam ga kupio pre 4-5godina, i do tad sam 2 puta menjao sijalicu H1 i sve je bilo ok. pre nedelju dana mi je riknula jedna sijalica i da ne bi bilo razlike u boji posto nisam bio siguran koja je oznaka K, kupio sam par H1 8k,
    Medjutim sijalice trepcu non-stop, i odjednom se ugase u voznji kad na prekidac ugasim i upalim opet se upale, ali idalje trepcu i posle nekog vremena se opet gase.

    Pozvao sam coveka od koga sam kupio sijalice i on je rekao da je to jer je moj ballast AC a sijalice su DC i da mogu da promenim i ballast i da ce sve biti ok, neka sica ballasti nisu skupi ali nije u tome stvar.

    Kontam razliku na papiru Oba imaju ulaz DC 9-16v izlaz je na mom AC ~80v, a na tom DC ne znam koji je napon ali uglavnom je dvosmerna struja i taj ballast nema trafo. (procitao sam takodje da sa DC balastima sijalice trepcu i da nisu kvalitetni i mnogo brzo riknu)

    Gledao sam razne tekstove po netu i nasao da su ti DC ballasti ustvari osakaceni AC za trafo i jos neke komponente i da su ludi kinezi to izmislili kako bi smanjili troskove proizvodnje.

    Ali nigde nisam nasao razliku izmedju AC i DC sijalice tj kako da prepoznam koja je koja. Mislim da je idalje bolje resenje kupiti AC sijalicu i furati ove balaste dok su zivi ,nego preci na DC. posto u ovoj najezdi kineza vrv nemoze ni da se nadje AC balast vise.

    Ako neko zna kako da prepoznam razliku izmedju AC i DC H1 sijalice molim za objasnjenje, ili ako neko zna gde imaju da se kupe ali da su provereno AC.
  • Stefan90
    CBC Član
    • 13.11.2012
    • 90
    • Beograd
    • Audi TT mk1

    #2
    Nasao sam sijalice koje su provereno AC valjda nadam se
    Idem sad da ih pokupim pa cu da javim.
    Inace ako neko ima dilemu nikako DC ballasti i DC sijalice, ocajnog su kvaliteta ballasti nemogu da izdrze ni 4-5meseci a sijalice jos manje, gotovo uvek se javlja blinkanje etc etc. a nije velika razlika u ceni sijalca par DC je 12-15e AC 16e
    A ballasti DC par je oko 20e AC sam nasao ceo kit za 4500din, tako da nemojte da stedite 5-6eura zarad nicega.
    Ja nisam hteo da ustedim nego mi je poslednji put riknula sijalica pre 2 godine i tada nije bilo ovih DC pa nisam ni obracao paznju uopste jer nisam ni znao da postoje 2 vrste. Kinezi da bi ustedeli 3 kondenzatora i jedan grec a prodaju ih jeftinije ne vidim njihovu logiku razmisljanja

    Ako su ove sijalice ok, kad proverim napisacu koje su marke pa cisto kao neki orientir i da ima neka fora kako da se razlikuje sijalica kad menjate ako vam rikne , Nisu iste izgledaju isto ali ima razlike slikacu kad pokupim pa cu postaviti.

    Comment

    • Franjo
      Banovan
      • 14.08.2009
      • 2831
      • Inđija - Beograd
      • Renault megan II res

      #3
      Ako je DC, radi se o jednosmernoj struji i ne ide preko balasta. Na H1 piše za koji napon (V) i snaga (W). Sve halogene (H) sijalice rade na deklarisanom naponu 12V ili 24V D.C. Postoje i xenon H1, ali ispred imaju dodatne slovne oznake i rade kao D1 D2 xsenonke sa balastom - umnoživačem napona.

      Farel d.o.o. Auto sijalice, delovi, grejaci, LED, diode, bendiksi, oprema, metlice brisaca, grejaci, svecice, cetkice, alnasera, alternatora, diode, tecnost, patosnice, otiraci, komplet, hitna, pomoc

      Auto sijalice PHILIPS

      Comment

      • Stefan90
        CBC Član
        • 13.11.2012
        • 90
        • Beograd
        • Audi TT mk1

        #4
        Ma znam sta je klasicna/halogena sijalica, ovo je xenon h1 sijalica bas to sto si rekao radi kao fabricki xenon ima ballast i takve imam u kolima.
        Ali kinezi su smislili novu foru kako da skresu troskove i sad prave nesto sto nije nie za k.,,,

        Klasican (aftermarket) ballast kao kod mene
        Input DC 9-16v
        Output AC ~ 85VAC (35w)
        Ima ignator 23kV
        I ima INVERTER DC>AC

        "novi" kineski DC ballast
        Input DC 9-16v
        Output DC
        Ima ignaor
        ali nema INVERTER.
        Sijalice gotovo uvek trepere neki blaze neki slabije zavisi od kvaliteta sijalice i ballasta ali u sustini svi dc su loseg kvaliteta samim tim jer se prave iskljucivo jer su jeftiniji od AC.

        Takodje i sijalice se razlikuju
        Kad se pogleda na svetlu uperis nekom lampom u sijalicu i onaj krug u sredini koji zapravo sija ako su obe elektrode iste to je AC sijalica ako je jedna kraca onda je DC sijalica. i to je to. Samo ja to do danas nisam znao

        Ovo ocigledno pojavilo od skoro,poslednji put kad sam kupovao sijalicu bilo je samo klasicnih i nikad nisam ni cuo za ovo AC/DC samo aftermarket xenon h1 sijalicu kupim i to je to. za 4 godine menjao 1 levu 1 desnu. ove sadasnje sijalice koje su DC po testovima na stranim sajtovima ne mogu da traju ni par meseci a ballasti max 5-6meseci.





        PS. Ovo sve sto sam napisao sam procitao na netu trazeci uzrok zasto mi se gase farovi i trepte od kada sam promenio sijalice a kada vratim moju staru 1 koja radi sve je ok.
        Tako da ja sam imao iskustva samo sa DC sijalicom ali ne i sa ballastom ovo sam usput nasao da se pojavilo na trzistu i da nije dobro. Da li je to toliko losije od standardnog AC ballasta ne znam, ali mozda uzmem par cisto da bi ih testirao posto vec imam sijalice, sacuvacu ih pa kad budem imao 20e viska uzecu ballaste pa da vidimo razliku , ali ako je verujuci netu to ne valja.
        kazu da je jos jedna fora sto ovi prodavci po ebay furaju DC kao skracenicu za digital a AC za analog , ustvari je fora u izlaznoj struji, a svi su digitalni vecinom danas na trzistu.

        Comment

        • Franjo
          Banovan
          • 14.08.2009
          • 2831
          • Inđija - Beograd
          • Renault megan II res

          #5
          Originally posted by Stefan90 View Post
          ... ali nema INVERTER.
          U pravu si, jedino po pitanju kvaliteta! Sve ostalo je pogrešno. DC nije skraćenica za digital, već Direckt, što znači jednosmerna, a AC amplitudna=naizmenična C = struja. Na desnoj slici, ceo sklop sa VN-transformatorom je INVERTER DC/AC. Što se tiče sijalica, DC su sa žarnim vlaknom, kao "obična" kućna sijalica, koja radi, gle čuda, na 220V AC. Xenon sijalice imaju dve elektrode, između kojih se stvara VN luk. Za start je potreban visoki napon oko 20KV, koji daje Ignitor. Nakon "palenja" napon je oko 80-160V AC. O kvalitetu i trajnosti sijalica, sve je poznato. Teško, da koja izdrži deklarisanih, na primer 3000 časova.

          Novija generacija ovih uređaja (balast), trebala bi da je kvalitetnija, jer se struja invertuje na drugi način. Ali i osetljivija na preopterećenje, iako postoji sistem zaštite.

          HID Xenon Ballast-China HID Xenon Ballast Manufacturers & Suppliers - Made in China

          Deso Ballast (white type) - China Ballast,Deso Ballast

          Comment

          • Stefan90
            CBC Član
            • 13.11.2012
            • 90
            • Beograd
            • Audi TT mk1

            #6
            Nisam ja rekao da je DC digital AC analog , naravno da znam sta je jednosmerna a sta naizmenicna struja vec da se Ebay prodavci koji prodaju DC ballaste koriste tim lazima, kao paznja za nekog ko bude kupovao

            Znam i da bi DC sijalica trebalo da ima vlakno ali ova nema i ne radi dobro na mom ballastu dok druga radi razlika je u tome sto jedna ima iste obe elektrode a druga kadotu i anodu nesto poput LED kad pogledas u onaj mali krug na samoj sijalici.
            Jako cudno to nikad do sad nisam video.

            A razkija je sto taj bez invertera nema Square form. nasao sam dosta teksta o tome ali nisam siguran nista dok ne budem video DC ballast i ispitao ga licno

            Mada sto se sijalica tice siguran sam da postoji razlika uporedjivao sam sijalice obe nove sa obe stare stim da je jedna stara riknula pa je malo pocrnela i nevidi se lepo ali na ovoj staroj sto radi jasno se vidi da su obe elektrode iste duzine i debljine dok kod ove druge izgleda kao led. prazan mi je telefon sad slikacu posle obe sijalice da vidis razliku.

            AC vs DCBoth types of ballasts take the DC power from vehicles and power the HID bulbs for light. The difference in these ballasts is in the type of electricity being outputted to the HID bulb. AC ballasts output AC power, while DC ballasts output DC power. With AC ballasts, you can expect longer life in both bulbs and ballasts. Aside from that, AC ballast systems are brighter than DC ballast systems. With competition becoming so fierce in this industry, many manufacturers have given into DC ballast technology in order to lower their prices. Unlike our competitors, we still insist on AC ballasts to ensure proper life span, and most importantly, maximum light output!
            Iskreno moguce je da obe rade na naizmenicnoj struji ali neka razlika postoji.
            Last edited by Stefan90; 19.01.2013, 16:10.

            Comment

            • Franjo
              Banovan
              • 14.08.2009
              • 2831
              • Inđija - Beograd
              • Renault megan II res

              #7
              Ne znam, otkud taj tekst, koji ništa ne konkretizuje. Samo, da proizvođači mnogo ulažu u tu DC tehnologiju, radi smanjenja troškova proizvodnje. Nisam našao nigde takav DC to DC balast, jer je neizvodljivo. Sve ovo zahvaljujući N. Tesli i njegovom VN luku. Ako pogledaš u tehničke podatke bilo kojeg balasta, nači ćeš podatke o frekvenciji struje, što je dokaz, da se radi o AC, jer je DC "ispeglana" - jednosmerna!

              Više pažnje bih posvetio izboru sijalica i kupovao proverene brend marke. Bez obzira, gde se iste proizvode, philips je philips, a narva je narva.

              Comment

              • Stefan90
                CBC Član
                • 13.11.2012
                • 90
                • Beograd
                • Audi TT mk1

                #8
                Iskreno ne znam po komp principu rade te navodno DC . za ove klasicne znam da formijau voltin luk kad ignator opali i onda rade na 60-120vac. ali gledao sam neke klipove kineza na youtube nakace balast na neki uredjaj sa grafikom( ne znam kako se zove uredjaj) i lepo se vidi ispeglana struja. i onda nakaci neki drugi i vidi se da je naizmenicna, e sad da li je to mozda marketinski trik(a slika od grafika sa neceg drugog) i samo losiji i bolji ballast i sijalica, ne znam dok se ne uverim

                Covek koji mi je prodao sijalice tvrdi da ako uzmem od njega DC balaste da ce sijalice koji mi je prodao 100% da rade kako treba.
                Ali ja ne bih da menjam moje ballaste dok su zivi ,jel mislim da su sasvim ok, onako na oko deluju mi mnogo kvalitetniji od ovih plasticnih pre bih nasao dobru sijalicu. Ugradjeni su u nemackoj odakle je auto , ne kazem da tamo nema kineza dale od toga ali predpostavljam da je bolji kvalitet nego ovo sto dolazi kod nas.

                Ako imas neki sajt prodavnicu u bg gde mogu da kupim kvalitetnu sijalicu please daj neki kontakt. Ili bar marku sijalice
                Sijalica koja mi treba je H1 ona sa kablovima. mislim da philips proizvodi sijalice samo za fabricke tipa d2s etc...

                Ovo sam nasao u jednoj radnji u BG icicu u ponedeljak da pokupim nisam danas stigao Xenon Sijalica H1 AC (par) Cnlight nesto oko 16e par kosta.

                Kakva je ta marka Cnlight? evo i ovde naglasavaju da je H1 AC a imaju i DC varijatnu isto izgleda isto kacenje samo je 13e par.
                mogu da ti dam link sajta samo je malo outdated sajt zvao sam ih da proverim cene. ali ne znam da li smem da linkujem ovde.
                I za ballaste isto prodaju ceo kit za 4500dinara pise Normal AC ballast i imaju DC ballast kit 3500din. isto h1 dve sijalice 2 balsta bla bla ....

                Comment

                • Bingodalton
                  CBC Senator XXL
                  • 12.11.2012
                  • 316
                  • Novi Sad
                  • GP 1.9 JTDM Sporting

                  #9
                  Evo jedne slicice



                  Malo ce pomoci da se odredi razlika.

                  Comment

                  • Stefan90
                    CBC Član
                    • 13.11.2012
                    • 90
                    • Beograd
                    • Audi TT mk1

                    #10
                    Upravo ta slika stoji na sajtu ove prodavnice gde sam nasao sijalicu i oni proadju i AC i DC sijalice i balaste tako da neverujem da je marketinski trik. Sve to na slici jednostavno objasnjava AC ballast ima inverter DC nema bla bla

                    I ta slika sijalice pokazuje kako funkcionise, ali kad pogledas samu sijalicu jako je tesko izgleda utvrditi razliku jedino kroz neku lupu da se gleda elektroda. ova moja ac je sprzena moram da skinem drugu sa auta pa da pogledam a na ovoj DC sto sam greskom kupio deluje da je jedna manja i tanja .

                    Comment

                    • Bingodalton
                      CBC Senator XXL
                      • 12.11.2012
                      • 316
                      • Novi Sad
                      • GP 1.9 JTDM Sporting

                      #11
                      Evo jos malcice objasnjenja za DC varijantu
                      Yes, that would be true. 1 electrode would wear more quickly if DC. AC would wear equal at both. A True DC bulb (they do exist but rare) would have a slightly thicker electrode on 1 side.

                      Odatle potice i razlika u sijalici.

                      Naravno, na nekom sajtu sam pronasao i razliku Analogni/Digitalni, obe varijante su zapravo AC, stim sto se kod Digitalne varijante poboljsava stabilnost uz pomoc DSP cipa, tako da se manjim varijacijama izlazne snage povecava radni vek sijalice.

                      Comment

                      • Stefan90
                        CBC Član
                        • 13.11.2012
                        • 90
                        • Beograd
                        • Audi TT mk1

                        #12
                        Da bas tako sam i ja nasao. I ne mogu da verujem da mi je zapala DC sijalica koje su retke lol.

                        DA obe varijatne pravih ballasta su AC, jer je to jedini nacin da sijalica radi kako treba bez prekidanja etc etc. nisam siguran da li su moji analogni ili digitalni ali su ac provereno, i stari su cca 4+godina tako da kontam da su analogni.

                        ali sa ovom sijalicom koja mi je ziva starom, sija extremno i nema nikakvog trzanja, imao sam pre 2godine s6 '03 sa fabrickim xenonima i sija isto, bar ja nisam video razliku, stim da je na s6 4300k predpostavljam posto su oem valjda takve, a na tt 6000k bile tad.

                        Imam jos jedno pitanje da ne bih otvarao novu temu ako se neko razume u ovo bilo bi extra.

                        Moji farovi trenutno imaju hid xenon kit za kratrko svetlo, i imaju projektore naravno, a dugo svetlo je reflektorsog tipa sa halogenom sijalicom, hteo bih da otvorim far prefarbam reflektor u crno isecem rupu ubacim jos 1 projektor i da napravim dugo svetlo, stim da sam na netu video da imaju da se kupe projektori koji su bi-xenon , i iamju u sebi neku klapnu koja skracuje svetlo na pola, e sad moguce da su i moji projektori takvi jer kad se pogleda od napred sa ugasenim svetlom deluju mi kao da imaju crtu po sredini moguce da lupam ali moracu da otvorim far pa da vidim. uglavnom ako je takva situacija.

                        Opcija 1
                        Stavljanje 2og ballasta
                        Xenon H7 sijalice
                        Projektora klasicnog
                        I kacenje napanja ballasta na napajanje sa trenutne H7 sijalice za dugo svetlo.

                        Problem 1 predpostavka da ce xenon sijalica brzo riknuti od tolikog paljenja i gasenja? blicanja etc. a + joj treba neko vreme da se stabilizuje , jedino mozda varijanta sa nekim skupljim digitalnim balastom?

                        Opcija 2
                        Stavljanje 2og ballasta
                        Xenon H7 sijalice
                        Projektor BI-xenon
                        Kacenje napajanja ballasta kao i ovaj trenutno tako da bi imao duplo kratko svetlo 2 projetkora po faru.
                        A klapna Bi=xenon projektora na kabl od H7 sijalice tako da bi paljenje i gasenje dugog svetla bilo zapravo pomeranje klapne , dok bi far bio nonstop upaljen kao kratko svetlo?


                        Sta vi mislite o ovome. Malo mi je glupo da zamenim moje projetkore sa bi-xenon i da uraidm ovo ruzno ce izgledati far sa 1 projetkorom a druga strana nema nista.
                        I da li je legalno da imam 2 lupe za kratko svetlo? cini mi se da sam video ovo kod bmw?

                        Comment

                        • Bingodalton
                          CBC Senator XXL
                          • 12.11.2012
                          • 316
                          • Novi Sad
                          • GP 1.9 JTDM Sporting

                          #13
                          Ja na Stilu imam vise godina ksenone i mogu reci da je razlika u osvetljavanju puta i znakova bas bas velika. Mali problem je sto kineske sijalice nisu bas toliko precizno uradjene, tj zizna daljina nije bas pogodjena kao kod klasicnih halogenih sijalica pa se dobija malo vise rasipanja. Prosto iz daljine auto kad gledas vidis da sljasti iz farova iako su bas spusteni.

                          Sto se tice boje, ne znam zasto si kupio 8000k, sem zbog estetike. 5500-6000k bi bio moj maksimum, 4500k mnogo bolje sijaju. Jacina svetlosti se povecava sa opadanjem temperature boje.
                          Druga stvar je sto policiji zapadnu za oko plavicasti farovi, a ovi od 4500k su "boje sunceve svetlosti" i mogu samo da pomisle da su malo jace sijalice, posto naravno znas da su naknadno ugradjeni xenoni bez automatskog niveliranja farova (ne elektronskog, vec automatskog) i peraca farova zabranjeni.

                          Sto se tice tvojih ideja, nisam u poslednje vreme pratio sta se pojavilo na trzistu, pa ne znam za taj projektor sa klapnom.
                          Ako ides na to, svakako ti savetujem Opciju 2. Opcija 1 nece biti bas dobra za dugo, pogotovo sto ne znam sta se desava kad upalis dugo, da li ti se kratko gasi? Na Stilu se gasi kratko kad upalis dugo, jedino kad blicas onda je upaljeno i kratko.

                          Ako ti u toj Opciji 2 rikne ta klapna, moras da menjas ceo projektor, a posto ces morati da seces far, da ga otvaras, pa lepis silikonom, mislim da je to suvise komplikovano. Moj predlog ti je obican reflektor koji je za bi-xenon sijalice i da uzmes H4 bi-xenon, pa nek sijaju kao u Opciji 2 na kratkom oba projektora, a na dugom svetlu da se kod H4 sijalice menja zizna daljina (uvlacenjem-izvlacenjem ili podizanjem-spustanjem sijalice) cime se dobija dugo svetlo. Tako neces imati problema ni kod blicanja.
                          Last edited by Bingodalton; 19.01.2013, 21:22.

                          Comment

                          • Stefan90
                            CBC Član
                            • 13.11.2012
                            • 90
                            • Beograd
                            • Audi TT mk1

                            #14
                            Da to znam sto se tice stavljanja xenona u reflektor je po meni idiotski jer mi se cesto desava da mi naidje u sustret neko sa xenonima bez projektora i zaslepi me skroz ma koja god da je boja svetla.

                            8k sam kupio cisto estetski da staivm trenutne sijalice su bile 6k ili cak 4.3k nisam siguran posto ne pise na njima nista sijaju cisto belo tako da neke od te 2.

                            Znam da je vise K znaci manje lumena ali vidi se dobro hteo sam estetski, no sad cu najverovatnije uzeti 6k ili 4.3k videcu jos do ponedeljka kad budem uzeo neke kvalitetnije sijalice.

                            A to sa H4 sijalicom sam cuo i nije mi bas jasno predpostavljam da je to isto ovo sto ja zovem klapnom mozda i nije klapna mozda je i to uvlacenje sijalice nisam siguran video sam samo da projektor ima neka 2 kabla koja izlaze iz njega i to treba da se poveze na kabl od dugog svetla tako da kad ti pomeris rucicu on pomeri sijalicu ili preklopi lens kako god nisam siguran kako radi. "solenoid controlled flap" ovo pise za te projektore sto imaju bi xenon a moze navodno bilo koja sijalica dobijau se 3-4 uloska adaptera h1/h4/h7/h11 etc

                            Inace meni radi i kratrko kad upalim dugo. Moram ovih dana da skinem farove, pre 2 nedelje sam naleteo na lezeci na nekom sporednom putu na sred puta od cca 15+km samo pravo na sred 2 lezeca skocio sam pola metrA sa cca 120km/h i pukao mi je jedan nosac fara. nego kod mene mora da skinem ceo prednji branik koji je da se useres ima 150 srafova koje nemozes ni da zamislis gde su zavuceni po PS. kad skidas branik moras da skidas i prednje tockove da bi dokvatio neke srafove ali sam se snasao sa okretanjem pun levi desni 10puta etc

                            Tako da kad skinem farove provericu moguce da su moji projektori bi xenon ali su samo stavljeni da rade kao kratko tj nije povezano nista jer ima reflektor za dugo i h7 halogenka.

                            Hvala na savetima videcu jos kako i sta, video sam neku sliku bas tt mk1 sa duplim projetorima tj. sa 3 jer je i maglenka u faru izgleda jako lepo kad je upaljeno svetlo obe sijaju za kratko a kad se upali dugo jedna idalje ostaje kako sotji a druga se otvara/podize sta vec i pravi veliko jos neki ringovi za pozicije oko oba projektora ili ce biti pretrpano.

                            PS. nikako ne kapiram to sa pranje farova kakve veze ima sa xenonima?
                            Last edited by Stefan90; 19.01.2013, 22:07.

                            Comment

                            • Bingodalton
                              CBC Senator XXL
                              • 12.11.2012
                              • 316
                              • Novi Sad
                              • GP 1.9 JTDM Sporting

                              #15
                              I kod Stila je jebada sa zamenom sijalice, skidanje branika, ali moze i pun desni pa se odvrnu 2-3 srafa sa unutrasnjeg blatobrana i moze se sve.

                              Bitno je da ti radi kratko kad upalis dugo, inace ne bi nikako mogao nijednu od varijanti za dugo svetlo da iskoristis.

                              Gledao sam te projektore sa klapnom, nije losa varijanta, svidja mi se. Valjda i traje. To sa sijalicom je drugacije, bas se vlakno (tj staklo) sijalice pomera. Ili se uvuce/izvuce za par mm, ili se bukvalno podize, kao kad bi prst uperio negde i podizao ga gore dole, da objasnim plasticno. Koristio sam to na jugicu, ali to je previse kako onaj far od juga razbacuje. Svi se bune.

                              Vidim da ima sa Angel Eyes varijantom tih projektora, ma imas da biras.

                              Najbitnija ti je instalacija. Na Jutubeu imas sigurno uputstvo i za TT.
                              Uglavnom, skines far, obelezis negde na podu samolepljivim trakicama gde si postavio far i postavis ga uperenog u neki zid. Upalis far preko akumulatora ako ti je lakse, i obelezis granicu kratkog i dugog svetla i gde je ziza svetlosti.

                              Onda pristupis rastavljanju fara, sve to lepo odradis kako valja, pa postavis projektor, pricvrstis ga nekako (zaboravih kako su to radili), onda postavis far na ono isto mesto gde je i bio i upalis ga pa podesis projektor da baca kao sto je sa starom sijalicom bacao. Kad to zavrsis, ucvrstis projektor.

                              Inace, ono sto sam ja gledao, lik je radio sa akrilnom plastikom (valjda nisam odvalio) koju je postavio tako preko projektora i kako se zagrejalo, skroz je poprimilo oblik. Onda je isekao rupe u toj plastici gde su projektori i tu plastiku je ofarbao u crno i postavio je u far. Znaci nije farbao reflektore unutra nego je bukvalno dobio crn far sa projektorima. Posle je samo zatvorio far i to je to. I bas je dobro ispalo. Pronadji na YT, videces.

                              Comment

                              Working...
                              X