Potrosnja struje u autu i dopuna akumulatora?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • milanjovanovic
    CBC Član
    • 06.10.2015
    • 74
    • Beograd
    • Audi a2

    Potrosnja struje u autu i dopuna akumulatora?

    Moze li neko odgovoriti posto postoje neke nedoumici oko punjenja alkumulatora u toku rada. Naime da li se akumolator puni ako se upali auto i ostavi da radi u mestu , ukljuce grejaci , svetla , broj obrtaja je na oko 700/min. Neko kaze da je najbolje upaliti sto vise potrosaca kako bi se brze napunoio akumuluator preko alternatora, nekako mi nelogicno, valjda ce brze da se napuni ako su mu iskljuceni potrosaci, pa on visak iskoristi za dopunu.

    Drugo pitanje jeste vezano za ovaj broj obrtaja, ukoliko on spadne na oko 1000 /min u toku vonje a ukljuceni grejaci, ventilator, svetla da li se u tom trenutku trosi akumolator ili i tada alternatro daje dovoljno struje , ili je bolje prebaciti u nizi stepen prenosa pa napr to podici na 2000 obrtaja da bi se u nekim siutacijama kada to zelimo voznjom da malo dopunimo akumulator.


    Jer ima neko pravilo koje vazi da napr ako su grejaci ukljuceni, radio, svetla... i broj obrtaja je npr preko 1500 to je dovoljno da alternator podmiri i dopunjuje akumolator , znaci zanima me neki minimalni broj obrtaja koji je dovoljan za punjenje akumulator.
  • comi 1342
    Moderator
    • 28.09.2005
    • 1126
    • NS
    • Giulietta ,PUG 106,

    #2
    Aku se puni dužom vožnjom na višim obrtajima, pokušaj dopune na leru je beskorisno trošenje goriva.
    "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
    "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

    Comment

    • milanjovanovic
      CBC Član
      • 06.10.2015
      • 74
      • Beograd
      • Audi a2

      #3
      Slazem se, ali jer moze neki odgovor i za ostala pitanja.

      Comment

      • zoranbg
        CBC Senator XXL
        • 23.03.2005
        • 4098
        • Rooster's Hill , Beog
        • Grande Punto 1.2

        #4
        puni se isto i na leru,ako je isti napon na klemama (na primer 14v ) akumulator ce vuci istu struju za dopunu,jer jacina struje zavisi od razlike napona pri istom otporu.a trenutni otpor (napunjenost akumulatora ) je isti.
        Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

        Comment

        • zverko
          CBC Senator XXL
          • 19.08.2005
          • 7085
          • BGD
          • Audi A4

          #5
          Alternator ne puni akumulator vec ga odrzava ! Akumulator jednom u tri meseca treba izvaditi i dopuniti punjacem.
          Last edited by zverko; 21.01.2016, 11:51.
          deutsche gemacht-gut gemacht...

          Comment

          • nikaragva
            CBC Senator XXL
            • 03.06.2008
            • 521
            • B. Palanka
            • Opel Astra h 1.9CDTI 16V

            #6
            Naravno da se puni i u leru.

            Ako je napon u leru 13 volti recimo, a pri voznji na visokim obrtajima 14V, onda je automobil neispravan.

            Napon vrlo malo varira i u teoriji obrtaji su nebitni za punjenje.

            Ako je sve ispravno, akumulator se dopunjava uvek kada motor radi.


            Naravno, pogotovo ako je automobil/akumulator stariji i pogotovo zimi, pozeljno je s vremena na vreme dopuniti akumulator kucnim punjacem.

            Ali opet, ako je sve ispravno, u teoriji, onda to mora da fercera i u autu.

            Comment

            • zverko
              CBC Senator XXL
              • 19.08.2005
              • 7085
              • BGD
              • Audi A4

              #7
              u zabludi ste... ne puni se vec odrzava, dopunjuje ali samo to nije dovoljno. sto se napina tice, mora da bude isti i na 700 i na 7700rpm. accu se puni na punjacu.

              Sve o akumulatorima,sulfatizacija,desulfatizacija i popravka akumulatora ,šeme punjača,VRLA akumulatori,elektrolit,kleme,korozija ploča,AGM


              ovaj lik je stalker za akumulatore.
              deutsche gemacht-gut gemacht...

              Comment

              • zoranbg
                CBC Senator XXL
                • 23.03.2005
                • 4098
                • Rooster's Hill , Beog
                • Grande Punto 1.2

                #8
                puni se na alternatoru kao i na punjacu. 14v je 14v ( dal je sa alternatora,punjaca...). normalno je da kad ga stavis na punjac kuci i punis ne prekidno 10-12 sati,da je mnogo bolje (vise ce da se napuni),jer je jednostavno duze vremena punjen bez praznjenja.druga stvar su kvalitetni i sofisticirani punjaci,koji promenom napona tokom vremena i pulsom sa modulacijom,gadjaju u srž hemije samog akumulatora i izvlace maksimum sto se tice samog punjenja.
                ja jos nisam cuo da je neki proizvodjac automobila trazio da se donosi akumulator na "redovno odrzavanje" , niti je to u uradio neki proizvodjac akumulatora u garantnom roku.
                ono sto je bolje i sto ja praktikujem ,da potpuno isparavan akumulator 1 ili maksimalno 2 puta (narocito pred zimu i tokom zime) stavim na obican kucni punjac 10-12 sati.

                sto se tice pitanja koje je postavio za potrosace na kolima tokom" punjenja" akumulatora na kolima,generalno je bolje da bude sto manje ukljuceno potrosaca,jer je napon ipak blago povisen kada nije opterecen alterantor(razlika 14v opterecen,14,5 neopterecen),a i trosis gorivo i naprezes alternator bez potrebe.
                akumulator koji je zdrav a jako ispraznjen,NECES napuniti na kolima,jer jednostvano suludo je da ti auto radi 8 - 12 sati bez prekida,da bi ga sa nekih 20% kapaciteta napunio na 100 % . zato ga skines i stavis na kucni punjac,ili odneses u Akuservis da ga napune kvalitetnijim punjacem (ako ga imaju )
                Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                Comment

                • zverko
                  CBC Senator XXL
                  • 19.08.2005
                  • 7085
                  • BGD
                  • Audi A4

                  #9
                  nije bitna voltaza vec amperaza. jbte, procitaj malo ... nisam dzaba postavio link. sta mislis zasto crkavaju akumulatori?
                  deutsche gemacht-gut gemacht...

                  Comment

                  • zoranbg
                    CBC Senator XXL
                    • 23.03.2005
                    • 4098
                    • Rooster's Hill , Beog
                    • Grande Punto 1.2

                    #10
                    pa ne mozes u kolima da utices na amperazu kojom se puni akumulator.voltaza je konstantna (da kazemo 14,5V ) a amperaza zavisi od trenutne napunjenosti akumulatora ) sto je prazniji manji je otpor pa je veca amperaza) I=U/R .
                    ako to hoces da kazes da je potpuno ili skoro potpuno ispraznjen akumulator bolje puniti na punjacu,to moze da bude samo iz razloga da je punjac sofisticiran.
                    to jest da moze da prati trenutnu napunjenost akumulatora i da pomocu promene napona ili PWM-om. puni akumulator na najbolji nacin prema hemiji tog akumulatora.
                    u tom slucaju,jesi u pravu.
                    Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                    Comment

                    • Boki Ar
                      CBC Senator XXL
                      • 11.11.2004
                      • 2827
                      • Aranđelovac
                      • Vektra

                      #11
                      Pravilno održavanje akumulatora zahteva punjenje strujom jednom u tri meseca. Preporučeno je da bude sat vremena na 15v. Ne bih o tome da retko ko ima mogućnost da ovo učini.

                      Comment

                      • banekg
                        CBC Senator XXL
                        • 06.09.2010
                        • 1274
                        • Nis
                        • Toyota Carina e 2.0

                        #12
                        Alternator ne puni akumulator, vec ga odrzava, osvezava, nazovite kako hocete, ali radi na razlici u potencijalu i nadoknadjuje potrebnu struju koju vuku potrosaci izrazenu u amperima. Najprostije receno, ako u svom autu dodate razne potrosace, pojacala, aktivne woofere, raznu rasvetu i slicno, pozeljno je i da stavite alternator vece amperaze.

                        Zverko je potpuno u pravu.
                        Long Live CBC!!!

                        Comment

                        • zoranbg
                          CBC Senator XXL
                          • 23.03.2005
                          • 4098
                          • Rooster's Hill , Beog
                          • Grande Punto 1.2

                          #13
                          koja je razlika izmedju punjenja i odrzavanja ?!
                          ja sam zbunjen sad
                          Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                          Comment

                          • nikaragva
                            CBC Senator XXL
                            • 03.06.2008
                            • 521
                            • B. Palanka
                            • Opel Astra h 1.9CDTI 16V

                            #14
                            Definisite punjenje i definisite odrzavanje

                            Po teoriji, akumulator sluzi iskljucivo da se automobil, odnosno motor upali, pokrene. Zato se i zove starter baterija.

                            Posle toga njegova fja prestaje. Alternator pocinje da radi uporedo sa motorom i napaja vozilo strujom. Takodje i dopuni ono sto je potroseno.

                            Zato ce skoro uvek pre "crci" akumulator koji se vozi svaki dan 5x po 1km, po gradu, nego akumulator koji se vozi svaki dan 100km, jer ne stize da se dopuni i vremenom ce se isprazniti previse.


                            U jednom od mojih auta akumulator iz fabricke je trajao oko 9,5 godina, bez da je ikada stavljen na punjac.
                            Vozilo je svaki dan sa dva paljenja prelazilo 100-150km.

                            Comment

                            • expendable
                              CBC Senator XXL
                              • 04.11.2009
                              • 3662
                              • Bor

                              #15
                              Posle svega samo da dopunim konkretnom temom na blogu (da se ne traži, mada nije teško naći):


                              Što više potrošača sve će se manje puniti akumulator (valjda je logično a "savetnici" su (čist) MRAK ... tu struje nema).

                              Koliko obrtaja? U tekstu su neke naznake (da ne prepisujem). Tačne vrednosti se moraju MERITI (zavise od vozila, opreme, šta je uključeno i slično) ali je dovoljna orijentacija (navedeno u tekstu).

                              Baš da se šalta u niži stepen prenosa zbog obrtaja ... nisam siguran. Povećaće potrošnju goriva (sigurno) a akumulator će se tek naznatno bolje napuniti (dopuniti).
                              Akumulator se puni desetinama minuta (ako je skoro pun) ili SATIMA ako je skoro prazan ... za ove druge par minuta gore-dole ništa ne znači (kao i u leru, samo bespotrebno arčenje goriva).

                              Ispražnjen akumulator (već rekoh više puta, ali ajd' još jednom (i još 58x u narednim godinama) se dopunjava eksternim punjačem ILI višesatnom vožnjom van grada. U gradu se može dopuniti samo skoro pun akumulator (pre i posle zime (bar) dopuniti punjačem, jer je preciznije reći da se u gradu samo sporije prazni).
                              Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                              Comment

                              Working...
                              X