Problemi sa kabinskim ventilatorom!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NemanjaNS
    CBC Veteran
    • 26.10.2004
    • 121
    • Novi Sad

    Problemi sa kabinskim ventilatorom!!!

    Evo drugog problema sa alfom za sad,
    od kako je zahladnelo - kada upalim auto, prvih 7-8 minuta mi se cuje ventilator u instrument tabli, jako neprijatan zvuk, skripi, cvili itd.. Znam gde je (to je mali ventilator koji uvlaci vazduh iz kabine radi merenja temperature, podaci za klimu), ali ne znam kako da ga ucutkam. Ovo je verovatno vise pitanje za elektrase ali mozda se nadje neko ko zna
    Kopao sam po alfinim forumima i ovo je izgleda cesta pojava, svi voze sa tim i nerviraju se, samo jedan lik je naprskao sa WD40 i resi problem na ~nedelju dana..
    Ne znam da li da i ja iskoristim WD40, bojim se da nekako ne zeznem senzor. Kako srediti sam ventilator, tj zasto se cuje? da li to treba podmazati? (odvojio bih vremena da rastavim tablu, kad bih znao sta da radim sa ventilatorom kada dodjem do njega).
    Jedan klik u Photoshopu i vec smo spremni za Evropu..
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #2
    cuje se "kvalitet". trajni lek je zamena za novi.

    to zavisi od konstrukcije. ranije su ventilatori ( u stvari elektromotori) bili predvidjeni za podmazivanje i imali su ogrlicu od filca na koju se nakapa nekoliko kapi specijalnog masinskog ulja i oinda su potpuno besumni. novije konstrukcije sa plasticnim biksnama (jeftina izrada, jeftin i kvalitet koji se dobije) se mehanicki potrosi i ne pomaza nikakvo podmazivanje osim pomoci najblize kante za smece.

    ako je vec to bolest koja napada taj model Alfe a nisu uspeli da rese ti gde si potrazio informacije, verovatno se radi o jeftinom plasticnjaku koji prosto mora da se zameni za novi. ako imas vremena i strpljenja izvadi postojeci, probaj da ga potopis u masinsko ulje, ocedis ga i vratis u auto. ako ima napretka resio si bar privremeno problem, a ako nema jedino sto si potrosio je malko para za flasicu ulja i tvoje vreme.

    bez probe ne znam kako bi saznao kako da resis trajno kvar.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      #3
      Hm.. skini propeler s ventilatora i ocisti iza njega prema lezaju. Navukao je mikroprasinu i dlacice pa se cuje dok je supstanca absorbirala vlagu. Kad malo krene i grejanje u kupeu, dodje do isusenja i prestane.
      Klasican problem za te konstrukcije .
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment

      • Nikola
        CBC Senator XXL
        • 29.09.2004
        • 975
        • Indjija/Vojvodina

        #4
        Meni se skripanje javilo na Alfi 33, ali posle 12-13 godina upotrebe auta.

        U Alfinom servisu su ga skidali i podmazivali, ali je to samo bilo privremeno resenje.

        Bez zamene nista... ali meni je je skripao samo pri malim brzinama...
        .:Cuore Sportivo:.
        Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`

        Comment

        • srdjan_p
          CBC Senator XXL
          • 01.12.2004
          • 1915
          • ZR

          #5
          To ti je isto kao sa kulerima za komp.
          Skinesh ga, okrenesh sa druge strane gde se vidi lezaj i tu unutra sunesh kap ulja za podmazivanje mashina za shivenje. To bi trebalo da reshi problem na nekih par meseci.

          Comment

          • dranix
            CBC Senator XXL
            • 04.10.2004
            • 3079
            • Antwerpen/Belgium
            • Saab 9-3

            #6
            Nikola,
            Evo kako ja sredjujem neke druge male motore ako su im biksne i cetkice jos uvek dobre. Potopim POTPUNO motor u benzin i pustim ga da radi recimo 5 minuta. Kad sve izadje iz njega pustim da se dobro osusi preko noci.Podmazivanje uljem na bazi teflona u spreju. Ne mora bas takvo ulje ali mora da je u spreju jer je mesavina pomesana sa rastvaracem i dobro penetrira izmedju osovine i biksne. Kad rastvarac ispari ostane samo ulje.Posao sa benzinom je malo opasan pa zato treba imati krpu za gasenje ako se desi varnica kad ukljucujes motorcic pa sve podje po zlu. Ovo resenje samo ako je bas tesko da se nadje novi motor ili je skup.Polovni moze da bude isto tako los ili (bolji-gori) nego tvoj sada. Pozdrav

            Comment

            • Nikola
              CBC Senator XXL
              • 29.09.2004
              • 975
              • Indjija/Vojvodina

              #7
              Hvala, dranix!
              Ali ne skripi meni nego Nemanji )
              .:Cuore Sportivo:.
              Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`

              Comment

              • dranix
                CBC Senator XXL
                • 04.10.2004
                • 3079
                • Antwerpen/Belgium
                • Saab 9-3

                #8
                Uh, izvini Nikola. Ipak je vazno da ti ne "skripi".

                Pozdrav svima

                Comment

                • Ivvan
                  Moderator
                  • 29.09.2004
                  • 1574
                  • Nis
                  • SAAB 9000

                  #9
                  dranix zanimljiv nacin ciscenja,a da li moze da se upali van benzina kako se ne bi zapalio od eventualne varnice pa da se onda potopi

                  Pozdrav
                  Turbos make torque,and torque makes fun

                  Comment

                  • Jakovljevic
                    CBC Senator
                    • 11.10.2004
                    • 205
                    • Paracin

                    #10
                    tako se i meni cuo ventilator na 190, i sredjeno je, ali mi se sad javio problem, da kad pustim na max, obavezno izgori osigurac!!!

                    Comment

                    • dranix
                      CBC Senator XXL
                      • 04.10.2004
                      • 3079
                      • Antwerpen/Belgium
                      • Saab 9-3

                      #11
                      Ivane,
                      Cetkice ne mogu da varnice pod benzinom i ne moze da se upali.Mislio sam da se pazi na varnicenje kad se motor spaja sa napajanjem i da taj kabl bude duzi.

                      Comment

                      • Ivvan
                        Moderator
                        • 29.09.2004
                        • 1574
                        • Nis
                        • SAAB 9000

                        #12
                        Jedno 2-3 metra

                        Pozdrav
                        Turbos make torque,and torque makes fun

                        Comment

                        • Black Knight
                          CBC Senator XXL
                          • 13.10.2004
                          • 2020
                          • Novi Beograd, kicblo

                          #13
                          A silikonski sprey? Da li on moze?
                          Injection is good,but I'd rather be blown!

                          Comment

                          • Darth Nihilus
                            CBC Senator XXL
                            • 13.04.2005
                            • 417
                            • Srbija, Paracin

                            #14
                            Ventilatorcic

                            Meni je toliko zvrjao ventilatorčic u Alfi , baš onaj koji meri temperaturu kabine za klimu, da je to bilo nepodnošljivo! Jednostavno ga otvoriš, očistiš i podmažeš sa kap silikonskog ulja. Sad se ne čuje, radi savršeno. Cijuče mi po malo glavni ventilator za kabinu do koga je nemoguće doći. Ima da se rasturi cela instrument tabla da bi se odvio šraf koji ga drži i motor izvukao van. Rešio sam da isečem deo plastike i izvučem motor napolje. Nikako da nahvatam vremena za operaciju.
                            Do not underestimate the power of the Dark Side

                            Comment

                            • mirko
                              CBC Senator
                              • 18.05.2006
                              • 202
                              • Prokuplje

                              #15
                              Ventilacija

                              Treba mi neko ko se malo bolje razume u elektriku. Crkavaju mi oni otpornici u obliku cevčice, ili kako se već zovu, koji regulišu broj obrtaja ventilatora. već su mi crkli za I i II brzinu a za III se greje nenormalno a za IV ide direktno pa su počeli i kablovi da mi se tope pa sam skinuo i otpornike i el motor. Da li je moguće da je sve to zbog motora jer se malo teze okreće. skinuo sam ga da mu zamenim četkice i podmažem one biksnice pošto nisu propale(metalne su). A za otpornike ću se već snaći.

                              U pitanju je fiat tipo. kupio bih ja to novo ali nema a sa otpada pa i ja imam stare delove
                              'AJDE SADA LEPO PRIZNAJ PA ĆU TI OPROSTITI ŠTO TE JE MOJ BRAT ÐURA TUKAO!

                              Comment

                              Working...
                              X