Problemi sa kabinskim ventilatorom!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nikolans78
    CBC Senator
    • 16.03.2006
    • 277
    • Vankuver, Kanada

    #16
    moguce je da su ti zbog toga otpornici izgoreli, jer ti motor vuce vecu struju ako se teze okrece. Druga varijanta je da je motor ili zice negde u kratkom spoju, pa kad se na momente spoji, uzrokuje pregorevanje. Podmazi i sredi taj motor prvo, pregledaj zice, pa vidi kako se ponasa.

    Comment

    • mirko
      CBC Senator
      • 18.05.2006
      • 202
      • Prokuplje

      #17
      Hvala brate i ja mislim da je problem sa motorom. Najveći problem mi predstavlja to što ne mogu tako lako da ga otvorim i izvučem rotor jer je nekako zapertlovan. A trebao bi da obradim onaj deo gde naležu četkice jer se nekako čudno zajeo ima neke kanale koji smetaju četkicama a ne bi trebalo. A sve to ne mogu da uradim dok ga ne rasklopim.
      A ove vrućine sačuvaj bože ubi me promaja od prozora.
      'AJDE SADA LEPO PRIZNAJ PA ĆU TI OPROSTITI ŠTO TE JE MOJ BRAT ÐURA TUKAO!

      Comment

      • darko-sice
        CBC Senator
        • 01.11.2005
        • 200
        • Aleksinac

        #18
        Sve ti je to zbog biksna....ako mozes sredi biksne i to je to....
        POZZZ

        Comment

        • mirko
          CBC Senator
          • 18.05.2006
          • 202
          • Prokuplje

          #19
          Ma stvar je rešena Nabavio sam drugi motor koji će mi poslužiti za prvu pomoć a i duže. Ispalo je da su skoro svi motori za ventilaciju isti, uglavnom bosh, pa sam nabavio jedan citroenov.
          I sada moj auto ponovo duva , mislim hladi
          'AJDE SADA LEPO PRIZNAJ PA ĆU TI OPROSTITI ŠTO TE JE MOJ BRAT ÐURA TUKAO!

          Comment

          • supic dejan
            CBC Veteran
            • 11.07.2006
            • 146
            • Novi Sad

            #20
            ventilator kabine za 190-ku

            Ventilator kabine mi je stao, a s‚obzirom da su se piksne verovatno istrošile, da li je pametnije nabaviti nov motor ili reparirati stari? Koliko košta nov, a koliko polovan i gde nabaviti? Da li paše od nekog drugog modela?

            Comment

            • mishio
              CBC Senator XXL
              • 29.05.2007
              • 1204

              #21
              ja sam pre 2godine uzeo polovan za 100evra, ne znam kako se sad krecu cena .. ali posle par meseci se i taj polovan cuo, ali je bar radio ..

              Comment

              • Djux
                CBC Veteran
                • 10.08.2007
                • 133
                • Zemun

                #22
                Mislim da bi to dobar elektricar bez problema mogao da sredi. Inace cest kvar na W201

                Comment

                • Durango
                  CBC Senator XXL
                  • 01.02.2006
                  • 590
                  • Zemun, Srbija

                  #23
                  Meni je u pocetku skripao i posle potpuno stao. Polovan sam platio 100 eura zato sto imam klimu pa je sa dva ona kotura. Za sada radi dobro.
                  Stari sam nosio kod par elektricara i svi su rekli da ne mogu da ga poprave.
                  MERCEDES-BENZ - Geprüfte Qualität

                  Comment

                  • supic dejan
                    CBC Veteran
                    • 11.07.2006
                    • 146
                    • Novi Sad

                    #24
                    da nema neka zamena za ovaj motor, npr. od nekog drugog modela ili proizvođača?

                    Comment

                    • Durango
                      CBC Senator XXL
                      • 01.02.2006
                      • 590
                      • Zemun, Srbija

                      #25
                      Koliko sam ja primetio, do motora ne moze da se dodje jer kuciste ne moze da se otvori. Za 124-ku sa klimom postoje 2 tipa: Bosch i Siemens. Ne znam da li je tako i kod 190.
                      MERCEDES-BENZ - Geprüfte Qualität

                      Comment

                      • dr.benz
                        CBC Član
                        • 06.01.2008
                        • 73
                        • beograd

                        #26
                        Ventilator kabine za 190 ne odgovara ni od jednog drugog auta,bilo da ima klimu ili ne. Inace cest kvar na ovim modelima, po mom iskustvu se ne moze remontovati,jer su pokusaji kod raznih majstora bili skroz bezuspesni!
                        Ne bih da ovo koristim kao reklamu,ali ako nekog zanima kupovina polovnog ventilatora,mislim da imam 2 ili 3 kom, polovni u extra stanju bez ikakvog lufta u biksnama! Za clanove foruma popust!

                        Comment


                        • #27
                          Ja sam remontovao u jednom servisu, necu ovde da ih reklamiram, vratili su ga u fabricko stanje i trajalo je 4-5 godina dok nisam prodao auto. Nije se culo ni malo, bilo je OK uradjeno, kao fabricki, ali mislim da se ne isplati vise. Plus servis je u Somboru (100km od Novog Sada) sto je dodatni problem i pitanje da li jos postoji ili ne

                          Da, nekad se isplatilo jer su polovni bili papreno skupi, sada moze da se nadje, evo lepo dr.benz ima, provereni su, ispravni, nemaju lufta i daje covek popust clanovima svaka cast.

                          Evo u cemu je, inace, problem kod ventilatora: Oni nemaju klasicne lezajeve na krajevima osovine vec caure od samopodmazujuce bronze. Ta bronza, kao sto joj ime kaze je samopodmazujuca. Kako se celicna osovina rotora okrece u njoj, caura se minimalno trosi, i to sto se trosi sluzi kao mazivo i sprecava bilo kakve sumove u cauri. Nazalost, posle hiljada i hiljada radnih sati, caura se dovoljno potrosi da osovina vise nije u centru i sam ventilator postaje bucan posto rotor vibrira jer ga caure vise ne drze u centru ili pri jos vise potrosenim caurama kaci od stator. Zameniti caure u ovom stadijumu manji je problem, nego kad se one skroz raspadnu (imao sam to jednom) tada mora ici kompletan remont elektromotora sto se u danasnje vreme sigurno vise ne isplati.

                          Inace meni je tada (tip motora bez klime) usled raspada caure. osovina debljine recimo 5mm se nasla u rupi promera recimo 15mm sto je spoljni precik te caure. Uvek se raspadne samo jedna caura, nikad se ne desi da se odjednom raspadnu obe. Daljim okretanjem rotora usled magnetnog polja, pri nepostojanju caure, rotor sa namotajima je uleteo u stator (stalni magneti po obodu koji su pravilno rasporedjeni) i udarcem rotora o te delove desilo se to da su se isekli namotaji i motor je bio non stop u kratkom spoju sa masom (preko statora ventilatora)

                          Nije tacno da ne moze niko da ih remotuje, ja sam kontra primer jer su mi remontovali motor koji se totalno raspao i vratili u fabricko stanje, ali problem u ovoj prici je sto nije posao za kucnog majstora, a nema ni svaki suster elektricar te caure od samopodmazujuce bronze ni strug da ih napravi/prilagodi ni ostali alat ako je veca havarija (pec, balanserku...). Naravno da se stavi bilo koji drugi naizgled slican materijal umesto caure, nema sanse, skripalo bi i raspalo bi se od pregrevanja. Mora ta samopodmazujuca bronza kako se strucno zove i imaju je specijalizovani servisi za elektro motore nije to nista novo, niti je MB to izmislio, koristi se kod mnogih tipova elektro motora. Pozicija caure je takva da se bilo kakav klasicni lezaj ne moze staviti. Verovatno ni caura nije standardna nego se pravi na strugu od neke deblje/vece, a mozda i jeste zaista ne znam.

                          Kao sto rekoh, ja sam imao ovaj najgori moguci slucaj. To je mnogo veci problem za popravku (tako sam kupio taj auto) motor je toliko dotrajao da se jedna caura skroz raspala i rotor je uleteo u stator tako da su se isekle sve zice na rotoru od udara. Isekli su ih oni limovi koji cine kostur rotora, plus su se i oni sam pri tome smakli u stranu pa je i kostur rotora bio ostecen. Limovi daju oblik samom rotoru, tanki su, paralelni slicno kao kod manjih transformatora, medjusobno su lakom izolovani i sluze da sprece pojavu tzv vrtloznih struja koje bi nastale da je rotor napravljen od jednog komada gvozdja.

                          Kada se ovo desilo, naravno, nisam to znao i probao sam prvo da zamenim osigurac. No, bez obzira kakav bih stavio osigurac, bilo koje jacine cim upalim ventilator u momentu je izbijao. Zato jer je motor bio skroz unisten i svo vreme u kratkom spoju.

                          Tako da su meni ljudi namestili prvo te limove rotora u pravilan polozaj, zatim namotali namotaje sa lak zicom odredjene duzine i debljine, sve to sklopljeno jos jednom lakirali, ispekli u peci lak i na kraju balansirali na balans masini sa nekom zutom smolom koja isto fabricki postoji kao kapnuta na odredjenim mestima na namotaje slicno kao kad se balansiraju tockovi da ne tresu. Kazem extra sam bio zadovoljan uslugom, ljudi su sve odradili vrhunski pogotovo sto nisu samo menjali caure, vec premotavali motor, pekli, balansirali...

                          To je bila trecina cene polovnog motora tada, a prakticno sam dobio nov. No to je bilo tada, kazem u neka druga vremena, sad se vise to ne isplati jer je cena remonta u medjuvremenu skocila, a cena polovnih motora su pale.

                          Pitanje da li ta firma jos postoji, ali ostaje kao mogucnost u specijalnim slucajevima, ako npr niko nema takav ventilator za oldtajmer i slicno onda mu mozemo pomoci na ovaj nacin

                          Comment

                          • vaskemica
                            CBC Veteran
                            • 22.01.2008
                            • 108
                            • Srbija,Kragujevac

                            #28
                            I meni se čuje ventilator kad radi,pa ako dr.benz može neka stavi cenu jer me interesuje kupovina pošto će moj verovatno uskoro završiti pa da imam drugi kad je prilika da se uzme dobar.
                            Nije dozvoljen link prema drugom forumu, promenio Dora

                            Comment

                            • Gazda Milutin
                              CBC Senator
                              • 31.01.2008
                              • 267
                              • Pancevo

                              #29
                              ventilator u kabini i jos po nesto...

                              Pozdrav svima sa foruma!

                              Rondajutji po internetu naiso sam na ovaj US sajt coveka koji drzi servis, prodavnicu delova i objasnjava kako ugraditi ovo-ono.

                              Nadam se da ce svima dobro doci da iscitaju popravke i pregledaju slike istih step by step.

                              Mozda je ovaj sajt neko od clanova vetj postavio negde ali za svaki slucaj evo njega ponovo:

                              www.mercedesshop.com

                              PS Idite na DIY articles (Do It Yourself ) a mozete pregledati i lager radnje koji je odlicno koncipiran (model,godiste, tip motora...) Svaki deo je fotografisan u vise polozaja tako da se moze prepoznati bez gledanja u recnik.

                              PPS Za rasklapanje merdze da bi se stiglo do motora kabine postoje detaljne slike u poglavlju CHASSIS u DIY articles.

                              'Ajd zdravo
                              - Govori tiho i vodi psa sa sobom! -

                              Comment

                              • Henry
                                CBC Član
                                • 03.10.2007
                                • 14
                                • Beograd, Rakovica

                                #30
                                problem sa grejanjem kabine

                                Danas mi u sred voznje prestalo sa radom grejanje kabine.

                                Iz pocetka je radilo (tako sto sam ukljucio automatsko odmagljivanje stakala i primetio da lepo radi, tacnije ubija kako odmagljuje i pri tom duva topao vazduh). Zatim sam namestio neko srednje grejanje bez klime, usmerio u soferku i takodje je sve lepo radilo. Nakon izvesnog vremena ugasio sam provetravanje jer je kisa i magljenje stakala stalo.

                                20ak minuta kasnije ponovo je krenula kisa i problemi sa magljenjem i pokusao sam sa automatskim odmagljivanjem koje je odradilo posao ali vise nije duvalo topao nego hladan vazduh. Takodje ni normalno grejanje vise nije bilo u funkciji - hoce da duva, snaga je ok i reaguje na pojacavanje/smanjivanje ali jedino sto izlazi je hladan vazduh.

                                Postoji 3 nacina da duva topao vazduh - automatsko odmagljivanje stakala, standardno grejanje i ako se ne varam grejanje preko klime (nisam isprobavao do danas jer mi naravno nije trebalo a kola sam uzeo pre nekih mesec dana). Kod mene ni jedna opcija ne radi, prosto duva hladno i kraj.

                                Da li je neko imao slicnih problema i da li postoji preporuka za dobrog auto elektricara kod koga bih mogao da odem da resim problem...

                                Unapred hvala
                                Ne obra se bostan dok sljive ne popadaju.

                                Comment

                                Working...
                                X