Opet nesrecni Yugo :-)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Delija
    CBC Senator XXL
    • 29.08.2005
    • 310
    • NS
    • plavi auto

    Opet nesrecni Yugo :-)

    Kao prvo, pozdrav svima!!!


    Imam problemcic sa 55-icom...

    Detaljno cu opisati situaciju, pa se nadam da vas nece mrzeti da procitate...

    Naime, kada je hladan, tj. kad se ne pali 12+ sati (i to ne uvek, recimo svaki 3. put), imam problem sa paljenjem, tj. kao da pre****. Kao da povuce na trenutak, al' se onda gotovo trenutno "ugusi", pa tek posle kojeg minuta i malo spricanja po gasu mogu da ga upalim i to sa pedalom gasa do maksimuma, kao kad pre****. Imam utisak kao da u karbu uopste nema goriva.
    U toku dalje voznje, samo jednom ili dvaput mi se ponovo "ugusio", dok je u ostalih 6-7 slucajeva (pocelo je u poslednje vreme) u daljoj voznji sve sasvim normalno.

    Pre ~4000km sam cistio karburator, a 500km kasnije sam stavio i filter za gorivo (ostao je rezervni od caletove bivse Samare), a stavio sam ga kad mi se malo zapusio karb, pa mi se gasio u toku voznje (odmah sutradan sam ga montirao) i od tada je sve bilo OK do pre otrilike 2 nedelje.

    Medjutim kad smo pre neki dan kod majstora u Vrscu (pre nego sto sam dosao u NS) otvorili karburator u njemu je bilo malo prljavstine, pa rek'o da je to uslo pre nego sto sam stavio filter (filter deluje OK, a dosta je "fin", pa ne bi trebalo da propusta bilo sta). Majstor je malo podesio plovak u karbu i mislili smo da ce biti OK. Medjutim, to nije sredilo stvar.


    Jos jednu stvarcicu sam primetio, a to je da se u kabini malo oseti gorivo. Gledao sam da li negde na karbu curi gorivo, al' nisam nista uocio.


    Svaki savet dobrodosao.

    Na kraju cu verovatno morati do nekog karb servisa, al' rek'o ovde sigurno ima strucnjaka. (registrovao sam se tek danas, al' vas posecujem duze vreme )



    p.s. Pre nedelju dana sam menjeo rezervoar (stari je skroz oksidisao i na kraju se i probusio - iscurelo mi je 15l ), al' napominjem da je to pocelo da mi se desava pre zamene istog.
    Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    #2
    Deluje da ti se gorivo vraca u rezervar, dakle da je nesto sa povratnim ventilom u pumpi za benzin.

    U najgorem slucaju moze da je membrana na pumpi otisla i da se korivo sjuri u motor i da zeza stvar. Kako je tacno regulisano na tvom autu nesiguran ali nije nemoguc scenario za mehanicke pumpe za benzin.
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind

    Comment

    • zoranbg
      CBC Senator XXL
      • 23.03.2005
      • 4098
      • Rooster's Hill , Beog
      • Grande Punto 1.2

      #3
      hmmmm... lici na benzinsku pumpu....
      jesi proveravao da ti nevraca...i koliki ti je nivo u karbu ..na prvo hladno paljenje??
      probaj jedno jutro,da skines poklopac filtera za vazduh,pa nali benzin u onu pregradu pored sauh leptira( benzin ce otici pravo pod plovak...otprilike kao za casicu rakije.
      a onda pali sa skoro celim sauhom bez noznog gasa...i kad upali nediraj nozni gas...nego samo malo spusti ili povuci sauk( da ga nadjes).

      ako tako radi bez problema....onda je do benzinske pumpe.,najverovatnije.
      Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

      Comment

      • zoranbg
        CBC Senator XXL
        • 23.03.2005
        • 4098
        • Rooster's Hill , Beog
        • Grande Punto 1.2

        #4
        he heh e preteceme Boost..dok sam ja kucko..on hop!...)
        da moguc je scenario...da gurne benzin u ulje...
        Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

        Comment

        • Delija
          CBC Senator XXL
          • 29.08.2005
          • 310
          • NS
          • plavi auto

          #5
          Hvala na brzom odgovoru, to je i meni palo na pamet, posto nigde spolja nisam video tragove curenja benzina, a takodje se u voznji (dok pumpa konstantno radi) ne oseti.

          Jedino me malo buni ono kad mi se u toku voznje (al' vec posle 2-3 minuta od problematicnog starta) ponovo ugusio i to sto se u kabini oseti gorivo...


          @zoranbg
          Nisam primetio da mi se povecao nivo ulja...
          Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...

          Comment

          • dfast
            CBC Senator XXL
            • 26.05.2005
            • 1302
            • Hoofddorp NL /Bgd

            #6
            Meni izgleda kao da iglicasti ventil iznad plovka ne zatvara kako treba pa preliva. Zato pre**** i onda ga verglas sa punim gasom dok ne upali. Mada sve je tu moguce, treba sve pregledati.
            Mada ako bi vratio svo gorivo u rezervoar, u loncetu je ipak dovoljno goriva da to povuce a da se ne ugasi, a ovde se gasi gotovo trenutno po paljenju, zato mislim da preliva a i po malo se oseca u voznji.

            Comment

            • Delija
              CBC Senator XXL
              • 29.08.2005
              • 310
              • NS
              • plavi auto

              #7
              On malo povuce na pocetku i cini mi se da si u pravu u vezi toga da se ponasa kao da je mnogo manje goriva u loncetu, nego sto bi normalno trebalo da bude. Nista, pogledacu kako se krece nivo goriva u filteru (toga, sto je najlogicnije i na oko vidljivo, se ja krelac nisam setio )...

              A inace, miris se oseca vise kad auto odstoji, nego za vreme same voznje. Naravno, posle pedale do daske na startovanju oseca se miris garezi.

              BTW, potrebno je dosta "pumpanja" da bi upalio sa gasom do daske... Nije dovoljno samo da verglam.
              Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...

              Comment

              • Delija
                CBC Senator XXL
                • 29.08.2005
                • 310
                • NS
                • plavi auto

                #8
                Izgleda da je ipak pumpa...

                Elem, sad sam bas bio do auta i filter za gorivo (koji bi trebao da bude pun do pola) je bio skoro prazan. Sad sam malo zaverglao i upalio je iz cuga (samo 3 sata nije vozen), tako da je izgleda problem kada nivo padne ispod pumpe, tj, kad pumpa ostane prazna. Sad je nivo vracen na pola filtera, pa cu da odem za pola sata da vidim koliko ce da opadne za to vreme, a ujutru cu da znam na cemu sam.

                Inace, izgleda da sa smanjenjem temperature, nivo brze opada.

                A sto se pumpe tice, ima nekih italijanskih za 800din i nasa Teleoptik za 1100din, s'tim sto mi ljudi preporucuju ovu skuplju.
                Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...

                Comment

                • zoranbg
                  CBC Senator XXL
                  • 23.03.2005
                  • 4098
                  • Rooster's Hill , Beog
                  • Grande Punto 1.2

                  #9
                  ta italijanska je turska...a ova nasa je bolja..ne sto je nasa..nego je stvarno bolja.
                  ako nadjes nasu...nisam siguran da se prave jos.
                  ako mislis na one Dzombaste teleoptikove??
                  Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                  Comment

                  • Delija
                    CBC Senator XXL
                    • 29.08.2005
                    • 310
                    • NS
                    • plavi auto

                    #10
                    Ne znam, druze, nisam video kako izgleda, samo sam nazvao telefonom i to mi je covek rekao.
                    Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #11
                      izgleda problem kada nivo padne ispod pumpe, tj, kad pumpa ostane prazna
                      meni ne izgleda to kao uzrok problema, jer sve i da je pumpa prazna kao i filtar u pitanju je karburatorski motor, sto znaci da se benzin za startovanje motora ne cuva u pumpi (bila puna ili prazna svejedno) vec u loncetu karburatora.

                      ja bih se orijentisao na karburator i njegovu detlajnu kontrolu, pogotovu sedista iglicastog ventila.

                      IPMov karburator po kvalitetu nije nesto, tako da na svakih otprilike 50-60.000km se baca i menja za novi, iz moje prakse otprilike mu je toliko radni vek dok se mehanicki ne pojede sediste ventila i sam iglicasti ventil, a nesto malo duze izdrze dizne dok se ne pohabaju (prosire)...

                      ja bih karburator odmah menjao ali ne za IPM (koji ne valja sam po sebi ni kada je novi) vec za neki Weber adekvatan za tu usisnu granu bilo original italijanski bilo rusek ili poljske licence i resio trajno problem.

                      inace, cim se ventil preko plovka zatvori pumpa prestaje da funkconise, ne pumpa gorivo vec radi tada na prazno membrana.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • Delija
                        CBC Senator XXL
                        • 29.08.2005
                        • 310
                        • NS
                        • plavi auto

                        #12
                        Ozbiljno uzeto u obzir.

                        Koliko bi me tako nesto kostalo, posto bas i nisam pri kinti?

                        poz.
                        Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...

                        Comment

                        • Delija
                          CBC Senator XXL
                          • 29.08.2005
                          • 310
                          • NS
                          • plavi auto

                          #13
                          E da, a koliko bi me kostao taj IPM karburator, posto ne nameravam bas da se jos 100000km druzim sa jugicem?


                          Da li tvoja dijagnoza objasnjava miris benzina u kabini, posto me to bas kopka?


                          Takodje, da li ulazi u "profil" to sto se to desava tek kad auto duze stoji, tj. uglavnom kad "prespava", posto ako stoji 6-7 sati, onda pali 100% bez problema?
                          Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...

                          Comment

                          • dekideki
                            CBC Senator XXL
                            • 26.07.2005
                            • 1914
                            • Beograd

                            #14
                            Ajnspric sistem ti pravi problem.

                            Pogledaj karburator sa leve strane kola. Imas cetiri srafa i membranu koja sluzi da spricne gorivo pri iznenadnom stiskanju pedale direkt u usis i time kompenzuje koji bi doziveo motor da nje nema.
                            e, sad!
                            ta cetiri srafa hoce da se razlabave, membrana (koja je i dihtung ujedno) da procuri, i, posto je ceo taj ajnspric sistem na nizoj tacki od rezervoara karburatora, desava se da to malo goriva potrebnog za start i dalji rad ISCURI i ispari tako da se cesto NI NE VIDI da je u tome problem. taman je potrebno toliko vremena da ti gorivo totalno iscuri iz karburatora - za krace vreme ostane jos malo neiscurelog, i pumpa ne dozvoli da presushi.
                            podmesti ruku ispod pomenute membrane i videces da je mokra.
                            jos da su uslovi ekstremno niske temp. i slicno, eto vreglanja do smrti akumulatora. inace, DA, upalice na kratko is prve jer ima malo sabijenog goriva u cilindrima, i posle ce da se ugasi - kao da je ostao bez goriva.
                            imao sam ISTI problem i resio ga zamenom membrane i stezanjem srafova (ne preteruj u stezanju, oblaznicce ti).

                            Inace, sto se potrosnje tice i rada (kad upali) motora pri bilo kojim rezimima, sve je naizgled ok. (taj karb. je inace odlican! ja ga imam i akam do besvesti vec 170.000 bez frke. sad je popio i GAS diznu u sebe! na njemu nema sta da crkne a da se ne vidi i da ne znas sta je. ovo je retki izuzetak...) Sto se tice Weber-a, TO JE WEBER karburator samo u IPM izvedbi (weber je IDENTICAN po konstrukciji).

                            Poreklo mirisa benzina u kabini je tesko ustanovljivo. Resio sam problem tako sto vise ne sipam PUN vec uvek do pola. nikad vise se nije osecao... Sistem odushka rezervoara je lose odradjen kod nas u zastavama i ne uzbudjuj se oko toga.
                            .

                            Comment

                            • Delija
                              CBC Senator XXL
                              • 29.08.2005
                              • 310
                              • NS
                              • plavi auto

                              #15
                              E pa i to bi onda moglo da objasni slab miris goriva, koji se u principu pojavi bas kad auto ostane duze neaktivan.



                              BTW, momci, stvarno ste faktori!

                              Postavio sam temu na jos par foruma i niko da bekne, a vi...ALAL' VERA!!!

                              Pozdrav svima!
                              Life is not measured by the number of breaths you take but by the moments that take your breath away...

                              Comment

                              Working...
                              X