Stelovanje paljenja na Yugu!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KdF
    CBC Senator
    • 06.12.2004
    • 242
    • Beograd

    #46
    Da, to je kutija koja se vezuje na masu, platine, klemu 1 bobine i eventualno na klemu 15 bobine. Kod klasicnog paljenja platine stradaju iz dva razloga. Prvo, usled samoindukcije bobine na platinama se u trenutku razdvajanja javlja varnica koja erodira materijal kontakata. Zato postoji kondenzator koji smanjuje tu varnicu. Drugi razlog je struja koja tece preko kontakata i koja iznosi 3-5A.
    U vreme dok je bilo vise automobila sa platinama, ti uredjaji su se reklamirali i prodavali. Mnogi od njih su bili trgovacka prevara, neki nisu. Uredjaj je sasvim univerzalan, dakle samo je vazno da - pol akumulatora bude na masi i da je napon 12V, i da je predvidjen za platine. Ostalo nije bitno. Ako imas nekog ko se bavi elektronikom, on to moze da ti napravi. Delovi nisu narocito skupi.

    Comment

    • nole
      CBC Senator
      • 02.10.2004
      • 231
      • Igalo

      #47
      Problem sa konekcijom pa me nije bilo

      Boost, taj karburator je je uskladjen sa motorom posto je fabricki i radio je koliko toliko dobro. Znaci rijec je o Ladinom motoru 1600 i njenim dvogrlnim karburatorom.

      Servo jos nije popravljan ali posto motor malo bolje radi nego sto je bilo prije par dana tako i servo malo bolje funkcionise ali ipak je rizik ....

      E sta se desava dalje .... poslije rasturanja i stelovanja kod majstora nije nista dirano a simptomi su sledeci:
      Dugo mu treba da upali kada je hladan, ustvari najbolje upali bez sauga i gasa ali cim upali mora se malo skakat po pedali i povuci saug pa tek tada radi normalno. Sa saugom ce upaliti tek iz drugog poduzeg verglanja. U voznji je dobar, dobro vuce - ne nesto posebno ali ajde .... moze da prodje. Sledeci problem je sto opet ima neravnomjeran rad na leru kada je zagrijan. Malo manje nego prije ali je i dalje prisutan taj problem. Simptomi pored malog treskanja su blago variranje obrtaja (200-300 u + i -), kazaljka akomulatora varira reda 2V i ako su svjetla upaljena primijeti se "treperenje". Znaci struja ga opet negdje zeza ili bar meni izgleda da je struja, moguce bas luft u razvodnik ali kako da ga naglo manifestuje. Ne znam, nisam pametan. Kada se malo dodaje gasa isto se desava sve do nekih 2000 a preko toga se sve stabilizuje. Sumnjao sam na akomulator ili alternator ali izgleda da je sve ispravno. Dok je auto radio otkacio sam kleme i nema nikakvih promjena. Kod mene na kadeta zna da malo poboljsa rad i ode mozda 100 obrtaja u + (jedva primjetno) kada se skine klema. Cim se vrati klema akomulator povuce malo i osjeti se opet.

      Comment

      • nole
        CBC Senator
        • 02.10.2004
        • 231
        • Igalo

        #48
        Kada sam vec ovdje onda da pitam tako da ne skitam
        Pitanje za bricka i boosta prvenstveno posto su odlicni poznavaoci karburatora a da ne uvrijedim nekoga ako sam zaboravio te se izvinjajemo ....
        Ovaj komsija je napokon nasao "onaj" karburator za mog kadeta i dao mi ga da ga ocistim i stavim. Bilo mi je cudno zasto taj karb. nije dugo koriscen ali sam odgovor brzo nasao. Sa zadnja strane ima dvije cijevi za vodu, dovod i odvod tako da je jedna cijev slomljena ali to mi nije problem posto imam vec jedan karb. takav uzet od jednog majstora radi vec poznatog federcica i kuglice. E radi se o tome da su sva tri karburatora koja trenutno imam (racunajuci i onaj na autu) isti - Varajet II, Made in France, ali ovaj poslednji dobijeni - slomljeni karb. Nema mehanicki saug a nije ni automatski (na vodu). U stvari i jeste mozda neka vrsta "automatike" ima plasticni crnu okruglu kutiju sa strane pri vrhu blizu vakuma od sauga i ima u sebi oprugu koja je vezana za leptir a sa spoljasnje strane ima jedan kontakt. Alaaa receniceeee E sada sta treba dovesti tu, mislim zice ali odakle .... Mozda mi hvali neki dio, nesto kao termometar sto bi prenosilo vrijednost ili nesto drugo

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #49
          Originally posted by nole
          Kada sam vec ovdje onda da pitam tako da ne skitam
          Alaaa receniceeee E sada sta treba dovesti tu, mislim zice ali odakle .... Mozda mi hvali neki dio, nesto kao termometar sto bi prenosilo vrijednost ili nesto drugo
          Ja imam isti takav na Opelu. Treba ti plus žica od kontakta. Greje se na struju.
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • BOOST
            Founder - Admin od Začetka
            • 29.09.2004
            • 8726
            • Gislaved//Sweden
            • SAAB 9000 AERO R; SA

            #50
            Pocinjem da sumnjam u vaccum ispod karburatora, koliko si siguran da je dihtung ispod karburatora OK, i koliko si siguran da je dihtung izmedju usisne grane i glave motora dobar?

            Jesi li probao da prskas sa start sprejom oko navedenih dihtunga da vidis da li ce mozda ler gas da poleti u obrtaje?

            Jer , kad si naveo, da u zadnje vreme radi bolje i motor i servo, pocinjem da mislim da ti ustvari i nemas vaccum koji je potreban

            Edit: Btw , i sam servo moze da zeza do te mere da motor nema vaccum. Opet smo na istom, a nisi mi rekao da li si probao vec jednom da zachepis vakumsko crevo za servo? Mislim da ga skines sa u**** i da nabijes neki chep u rupu na usisu. Znam da si dobio instrukcije da to uradis ali nisam dobio odgovor ?
            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
            move your mind

            Comment

            • nole
              CBC Senator
              • 02.10.2004
              • 231
              • Igalo

              #51
              Sorry Boost, probao sam to ali se apsolutno isto ponasa
              Nisam siguran za dihtunge i nevjerujem da cu ista dirati dok ne rijesim servo mada posto nije bilo promjene kada sam zacepio crijevo onda mozda bude isto i sa ispravnim servom. Ako se nesto razelektrise ima da pokusam ponesto

              Comment

              • nole
                CBC Senator
                • 02.10.2004
                • 231
                • Igalo

                #52
                Originally posted by Dora
                Originally posted by nole
                Kada sam vec ovdje onda da pitam tako da ne skitam
                Alaaa receniceeee E sada sta treba dovesti tu, mislim zice ali odakle .... Mozda mi hvali neki dio, nesto kao termometar sto bi prenosilo vrijednost ili nesto drugo
                Ja imam isti takav na Opelu. Treba ti plus žica od kontakta. Greje se na struju.
                Doro, zicu sa kontakta i da bude pod naponom non-stop dok je upaljen kontakt ili radi auto. Na koju foru radi, nesto ne mogu da razmisljam, prehvadjen sam tako da sam jedva ziv Ako se upali samo kontakt i on dobije struju sta se desava tada

                Comment

                • BOOST
                  Founder - Admin od Začetka
                  • 29.09.2004
                  • 8726
                  • Gislaved//Sweden
                  • SAAB 9000 AERO R; SA

                  #53
                  Bi-metal
                  Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                  move your mind

                  Comment

                  • Dora
                    Nadzornik!!!
                    • 24.10.2004
                    • 17451
                    • Novi Sad
                    • FIAT

                    #54
                    Originally posted by nole
                    Doro, zicu sa kontakta i da bude pod naponom non-stop dok je upaljen kontakt ili radi auto. Na koju foru radi, nesto ne mogu da razmisljam, prehvadjen sam tako da sam jedva ziv Ako se upali samo kontakt i on dobije struju sta se desava tada
                    Da, ima stalno kontakt dok radi motor, šta se dešava reče BOOST. Stavi žicu i ne sekiraj se.
                    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                    https.autogas.rs

                    Comment

                    • nole
                      CBC Senator
                      • 02.10.2004
                      • 231
                      • Igalo

                      #55
                      Vazi, hvala. Sad je u fazi ciscenja a ja sam jos uvijek bez kadeta moga lijepoga

                      Comment

                      • KdF
                        CBC Senator
                        • 06.12.2004
                        • 242
                        • Beograd

                        #56
                        Desava se to da kad je motor hladan, bimetalna opruga sasvim zatvori leptir sauga i poveca preko jedne poluge gas. Kad se motor upali i kad struja dodje na taj kontakt, onda ona protice kroz grejac bimetalne opruge, i kako se ona greje, polako se otvara saug, tako da je posle nekoliko minuta saug potpuno otvoren, a broj obrtaja je pao na normalnu vrednost za ler. Sistem je prilicno prost i star (skoro 50 godina), ali funkcionise. Ja ipak vise volim rucni saug.

                        Comment

                        • KdF
                          CBC Senator
                          • 06.12.2004
                          • 242
                          • Beograd

                          #57
                          A sto se tice radijalnog lufta osovine razvodnika, on ne bi smeo da se oseti rukom - ako pokusas da klimas osovinu i osecas radijalni luft, to obavezno popravi. Najcesce se pohaba bronzana biksna u telu razvodnika, tako da je dovoljna samo njena zamena. (Ako se i osovina pohabala, onda je to tezi slucaj pa je mozda prostije naci drugi razvodnik.)
                          Osim toga, motor moze da radi neravnomerno na leru i ako je kompresija nije ravnomerna na svim cilindrima. Razlika ne bi smela da bude veca od 1 atmosfere.

                          Comment

                          • nole
                            CBC Senator
                            • 02.10.2004
                            • 231
                            • Igalo

                            #58
                            Jos nisam nista radio i nemam namjeru ubrzo jer se na poslu tumbamo i pretumbavamo tako da ne znam do kada ce mo da "funkcionisemo". Mozda je ovo jedno od poslednjih javljanja jer se spominje prvi februar kao poslednji radni dan a posle .... ko zna. Jedino sam uspio od dva da sklopim jedan karburator i + moj na auto tako da bi trebalo da se napravi jedan da valja. Za saug se i ja slazem .... bolje mehanicki

                            Comment

                            Working...
                            X