Re: Razlika izmedju peugeot 205 GTI XU9JA i XU9JA/Z motora
Ovako, XU9JA (D6B) je model bez katalizatora. To su najčešće modeli od '86-87 do '89. Kasnije je uveden ovaj drugi kataliziran motor XU9JAZ (DKZ), mada je u nekim zemljama, tipa UK bio ugrađivan isključivo D6B motor, jer su kasno uveli eko normu. Kod njih recimo ima jako malo tih JAZ auta i većinom su zadnja godišta proizvodnje 205.
A razlika je konkretno u mehaničkim komponentama i u elektronici. XU9JA ima Jetronic management koji je bazni jednostavan analogni sistem i kontroliše samo ubrizgavanje (paljenje je na razvodnik), XU9JAZ ima Motronic management koji je napredniji (usavrsen) digitalni sistem, kontroliše i ubrizgavanje i paljenje, tako ti Motronic modeli puno lepše rade nemaju one klasične probleme sa ler gasom kao Jetronic motori i malo manje troše. I XU9JAZ se mogu se tankovati sa 95 oktana benzinom, dok XU9JA ide po papirima samo na 98 oktana, može se staviti i 95, ali treba skroz "skresati" ugao paljenja, pa se auto kasnije čini prilično trom.
Mehanička razilka je u bregastoj i klipovima. Od tuda je i razlika u snazi/kompresiji, XU9JA ima oštrije bregaste sa više trajanja, XU9JAZ ima malo "nežnije" bregove sa manje trajanja. Klipovi su u XU9JA "plićeg tanjira" pa daju 9.8:1 CR, a u XU9JAZ dubljeg s tim ima i nižu kompresiju 9.2:1 .
Ovo za spuštanje hm
zbilja neznam, moguće je nešto krivo složeno, probaj ponovo složiti federe/amortizere. To znalo dešavati kada se promene gumeni nosači u uporištima amortizera, onda bi se napred podigao za koji centimetar pa čak i dva, zavisno koliko su stari nosači bili potrošeni/spljošteni.
p.s. ako je koni kit podigao auto, pitanje je kakve su opruge bile pre na njemu. Može "sesti" još malo, ali to se meri u mm.
Originally posted by LEZA
A razlika je konkretno u mehaničkim komponentama i u elektronici. XU9JA ima Jetronic management koji je bazni jednostavan analogni sistem i kontroliše samo ubrizgavanje (paljenje je na razvodnik), XU9JAZ ima Motronic management koji je napredniji (usavrsen) digitalni sistem, kontroliše i ubrizgavanje i paljenje, tako ti Motronic modeli puno lepše rade nemaju one klasične probleme sa ler gasom kao Jetronic motori i malo manje troše. I XU9JAZ se mogu se tankovati sa 95 oktana benzinom, dok XU9JA ide po papirima samo na 98 oktana, može se staviti i 95, ali treba skroz "skresati" ugao paljenja, pa se auto kasnije čini prilično trom.
Mehanička razilka je u bregastoj i klipovima. Od tuda je i razlika u snazi/kompresiji, XU9JA ima oštrije bregaste sa više trajanja, XU9JAZ ima malo "nežnije" bregove sa manje trajanja. Klipovi su u XU9JA "plićeg tanjira" pa daju 9.8:1 CR, a u XU9JAZ dubljeg s tim ima i nižu kompresiju 9.2:1 .
Ovo za spuštanje hm

p.s. ako je koni kit podigao auto, pitanje je kakve su opruge bile pre na njemu. Može "sesti" još malo, ali to se meri u mm.

Comment