Renault 18 radiator?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Retardinjo
    CBC Član
    • 15.10.2004
    • 28
    • NBGD B70

    #16
    Izvinjavam se!!!...pao sistem,a ispit stiso,pa tek sad imao vremena da instaliram windows...

    Nisam jos nacisto,da li je ovo sto cu ispricati da sam radio pouzdano,ali sam sa ovim isao do vikendice u vrcinu 30km puta 2+bubanj potok+zemun+vracar i nije bilo problema...

    Razmisljao sam koja je razlika izmedju starog sistema koji je radio i novog koji vraca vodu,a to je samo mesto na kojem se kaci na hladnjak crevo sa posude, tj. sobzirom da je sada hladnjak okrenut naopako (izlaz na ulaz i ulaz na izlaz,sto mu po konstrukciji uopste ne smeta jer je skroz simetrican), crevo sa posude je prikaceno na sada donjem delu hladnjaka...
    Razmisljao sam i o tom vazduhu koji se stvara i mislim da nema drugog mesta da dobija vazduh pod pritiskom osim iz motora,onda taj vazduh zauzme odredjenu zapreminu,napravi pritisak u sistemu i naravno da mora da se digne nivo tecnosti,ali mi je nemoguce da se motor sj*be u toku namestanja hladnjaka,pa da sada ubacuje vazduh,a pre 5 minuta vazduha nije bilo...

    Moj zakljucak je sledeci:Ja ranije nisam imao problema sa tim vazduhom zato sto je crevo za posudu bilo postavljeno na vrh sistema i vazduh je izgleda izlazio u posudu,a sada posto je vazduh laksi od vode,on napravi cep na vrhu sistema,a u bocu ide tecnost jer odozdo nista ne moze da pokupi osim tecnosti...Znaci ispada da je i ranije bilo vazduha,samo sto ga izgleda nisam primecivao,jer je sve to funkcionisalo "besprekorno"...

    Kupio sam crevo za juga 45 koje na sebi ima fabricki utopljeno crevo za posudu,iseko postojece gornje crevo,skratio ga,i uz pomoc mesingane cevke izmedju, ubacio jugovo crevo sa izvodom...Dole onu rupu koja je fabricka za izvod za posudu zapusio,probam...vraca tecnost opet,ali mnogo manje...E,sad postoji druga stvar sto je jugovo crevo ka boci mnogo deblje,pa sobzirom da ima pad od hladnjaka do boce,mehurici ne mogu da se nabiju na dole nego isplivaju...Isecem to crevo,naso naki umetak od serva za kocnicu,posluzilo kao reducir i koleno,spojim tanko crevo,upalim sve uredu...

    Stari sistem sa obrnutim hladnjakom moze da se koristi,ali samo ako motor ne ubacuje vazduh!!!

    A,da...cep na boci koji ima ventil za vazduh ka boci sam zavrnuo...sistem je pod "malo vecim" pritiskom,tako da ne moze izgleda vise ni da ubacuje vazduh...ne znam da li je ovo istripovano,ali od kad sam zavrnuo cep,da vazdug ne izlazi iz boce i izgleda vise ne ulazi u sistem primetio sam da mi bolje ide auto,a i cale, koji ga je totalno odvojeno vozio, se bez mog pitanja pohvalio istom konstatacijom...Ne znam da li ovo ima logike,ali auto sad ide...A inace na cepu za ulje u motoru nema krema,niti ga je bilo,niti je beo dim nazad...sto bi trebalo da znaci da nema mesanja...

    Sad mi preostaje da vidim kako ce to da pelcera na dalje...vreme ce pokazati...Kad se digne hauba,upada u oci mali milion selni...deluje ko da ce da poleti!!!

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #17
      onda taj vazduh zauzme odredjenu zapreminu,napravi pritisak u sistemu i naravno da mora da se digne nivo tecnosti
      hm, fizika kaze da je vazduh gas a samim tim i stisljiv fluid a to direktno znaci da je nemoguce da vazduh napravi pritisak usled zagrevanja niti da moze da podize nivo tecnosti.

      nsto drugo je uzrok, vazduh zasigurno nije taj koji pomera tecnost.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • Retardinjo
        CBC Član
        • 15.10.2004
        • 28
        • NBGD B70

        #18
        Originally posted by brick
        onda taj vazduh zauzme odredjenu zapreminu,napravi pritisak u sistemu i naravno da mora da se digne nivo tecnosti
        hm, fizika kaze da je vazduh gas a samim tim i stisljiv fluid a to direktno znaci da je nemoguce da vazduh napravi pritisak usled zagrevanja niti da moze da podize nivo tecnosti.

        nsto drugo je uzrok, vazduh zasigurno nije taj koji pomera tecnost.

        Sto vise "stisnes" vazduh on je pod vecim pritiskom...to je logicno...a kada ga i pritom zagrejes pri istoj zapremini prostora u kome je smesten bice jos veceg pritiska...

        Za vazduhom dignut nivo tecnosti uzmi kao primer vreme inflacije i tocenje goriva iz svacega osim sa pumpe...Imas bure puno nafte i autobus,i treba da naftu iz tog bureta naravno prebacis u rezervoar autobusa...Najlakse je resenje da se,posto na buretu odozgo ima dve rupe,manja i veca,gurne crevo kroz vecu, skroz do dna i da se necime zaptije prostor izmedju rupe i creva,dok se drugi kraj creva gurne u rezervoar...Na onu malu rupicu se nakaci kompresor sa autobusa i vazduh pod pritiskom izbaci svu naftu kroz crevo,tj.nafta prati put manjeg pritiska,jer je u buretu postalo "tesno"...

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #19
          Sto vise "stisnes" vazduh on je pod vecim pritiskom...to je logicno...a kada ga i pritom zagrejes pri istoj zapremini prostora u kome je smesten bice jos veceg pritiska...
          vazduha da, ali ne i tecnosti, a u sistemu hladjenja se nalazi tecnost. a tecnost je nestisljiva i dok ima imalo vazduha pritisak tecnosti se nece povecavati, sve do ravnoteznog nivoa kada se gas ne moze dalje sabijati (a to je vrlo daleko od moguceg u realnosti pri postizivim temperaturama vazduha sto znaci da je prakticno nemoguce).


          ...Imas bure puno nafte i autobus,i treba da naftu iz tog bureta naravno prebacis u rezervoar autobusa...Najlakse je resenje da se,posto na buretu odozgo ima dve rupe,manja i veca,gurne crevo kroz vecu, skroz do dna i da se necime zaptije prostor izmedju rupe i creva,dok se drugi kraj creva gurne u rezervoar...Na onu malu rupicu se nakaci kompresor sa autobusa i vazduh pod pritiskom izbaci svu naftu kroz crevo,tj.nafta prati put manjeg pritiska,jer je u buretu postalo "tesno"...
          da potpuno tacno osim jednog ali..
          zaboravio si da rezervoar autobusa NIJE pod pritiskom, odnosno u njemu je atmosferski pritisak. za razliku od toga u sistemu hladjenja je u posudici/rezervoaru NADPRITISAK koji gura tecnost na dole. taj nadpritisak iznosi oko 2,5 bara i stoga vazduh koji je unutar sistema nece pomerati tecnost sve dok ne dostigne pritisak >2,5 bara.

          kako je u sistem usao pod 1.0 bara to znaci da treba da se zagreva u zatvorenom prostoru sve dok se ne stvori toliki pritisak. a to se nece dogoditi sa promenom temperature koja je moguca u autu i sistemu hladjenja jer ce pre toga tecnost prokuvati a motor se raspasti.


          razlog problema na koji se naislo je verovatno remecenje toka kretanja tecnosti kroz sistem time sto je posudica/rezervoar za ekspanziju prikljucen ispod nivoa tecnosti u glavi motora, odnosno ispod glave motora. rezultat je da se motor pregreva a hladnjak je hladan jer kroz njega ne cirkulise tecnost posto je blokiran protok vazdusnim cepom.

          kao i kod kucnog grejanja, ekspanzioni sud mora da bude najvisa tacka u sistemu, inace rad sistema prestaje usled stalnog uvlacenja vazduha.

          da ne idem dalje u off topic, fabrika je napravila adekvatan sistem i sve sto je dovoljno je samo ispostovati fabricko resenje i sve ce raditi bez greske, kao i do sada skoro 20 godina.

          NHF, ali ipak inzenjeri koji su konstruisali sistem ulozili su adekvatan trud da naprave kako valja.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • KdF
            CBC Senator
            • 06.12.2004
            • 242
            • Beograd

            #20
            Tecnost se kao i svako drugo telo siri porastom temperature (princip rada obicnog termometra sa zivom ili alkoholom)!

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #21
              upravo tako, tecnost se siri sa porastom temperature, povecava se volumen a pritisak ostaje isti.
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • zoranbg
                CBC Senator XXL
                • 23.03.2005
                • 4098
                • Rooster's Hill , Beog
                • Grande Punto 1.2

                #22
                ma da Brick,ostaje isti pritisak,ako ima gde da se siri,a ako nema?
                mnogo smo daleko otisli.
                Poenta svega je jedna stvar.ODAKLE MU VAZDUH U HLADNJAKU!!.
                po meni glava.ne zato sto je to jedino mesto gde moze da udje,nego zato sto je to jedino mesto gde moze da udje jer je pritisak gasova u motoru veci od pritiska u hladnjaku.
                Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                Comment

                • KdF
                  CBC Senator
                  • 06.12.2004
                  • 242
                  • Beograd

                  #23
                  Uzgred, ako nekom zatreba, u Ikarbusu u Zemunu postoji radionica gde prave hladnjake prema uzorku. Hladnjaci su dobro napravljeni, od mesinga i bakra, letovani i hartletovani, bolji i dugotrajniji od plasticno-aluminijumskih, ali su prilicno skupi. U svakom slucaju, odlicna zamena ako ne moze da se nadje originalni deo.

                  Comment

                  • KdF
                    CBC Senator
                    • 06.12.2004
                    • 242
                    • Beograd

                    #24
                    Kod nekih sistema je kompenzacioni sud uvek pod pritiskom sistema jer je sa njim direktno u vezi, i tu jeste uslov nivo. U njegovom poklopcu su ventili za regulaciju pritiska u sistemu.
                    Kod nekih sistema kompenzacioni sud nije u direktnoj vezi sa sistemom vec je u vezi preko potpritisnog i natpritisnog ventila, koji regulisu protok tecnosti iz sistema u sud i nazad, a zavisno od pritiska. U njemu je uvek atmosferski pritisak i njegov nivo nije bitan!

                    Oba sistema su zavorena, i u njima pri radnoj temperaturi vlada pritisak veci od atmosferskog, zbog cega je i temperatura kljucanja tecnosti veca nego na atmosferskom pritisku.

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #25
                      ma da Brick,ostaje isti pritisak,ako ima gde da se siri,a ako nema?
                      ako nema, puca sud u kome se tecnost nalazi. tipican primer je zamrzavanje pa otapanje leda kada dolazi do njegovog sirenja, i pucanja suda u kome se nalazi.

                      upravo zbog toga je namerno u autu sistem konsturisan sa prostorom za sirenje, ekspanziona posuda tzv zatvoreni sistem ili ranije na starijim automobilima, otovren sistem gde se voda kada predje odredjeni pritisak jednostavno preliva napolje i curi van hladnjaka (Mercedes 123 serija recimo tipican primer).
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • zoranbg
                        CBC Senator XXL
                        • 23.03.2005
                        • 4098
                        • Rooster's Hill , Beog
                        • Grande Punto 1.2

                        #26
                        evo ovako
                        Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                        Comment

                        • to je to
                          CBC Član
                          • 04.04.2005
                          • 62

                          #27
                          sad




                          edit:002
                          nista meni ovde nije jasno

                          Comment

                          • Retardinjo
                            CBC Član
                            • 15.10.2004
                            • 28
                            • NBGD B70

                            #28
                            Rezultati testa:

                            Juce i prekljuce sam sa njim presao nesto vise od 500km i naravno morao sam da pratim sta ce se dessavati ispod haube stajanjem na svakih 40-ak kilometra...desava se to da se nivo tecnosti ne dize,ali se postepeno poveca pritisak u celoj instalaciji i da na svakih oko 100km(ako se vozi non stop) moram da stanem,otvorim haubu,podignem posudu uvis,odvrnem cep,odvrnem cep za ispustanje vazduha na crevu dok ne potece rashladna,vratim sve kako je bilo i picim dalje...to traje oko 1-2 minuta...

                            Posto on tu ocigledno dobija vazduh iz motora (i rashladna tecnost ssmrdi na gasove) i od toga nema nista osim otpada,pa cekanja da odobre uvoz vozila starijih od 3 godine,pa da se naleti na nesto jeftino...pokusao bih do tada nekako da ga zeznem, da ga, sto se kaze, iskoristim do "kraja"...On inace ima sistem da na cepu boce ima ventil koji je bazdaren na fabricki pritisak.Vazduh mu se skuplja u crevu koje je na najvisoj tacki sistema i tu pravi vazdusni balon,jer crevo koje vodi od tog creva na najvisoj tacki do boce ima pad na dole i onda uzlaznu putanju do boce, tako da vazduh ne moze da "savlada tu nizbrdicu".Pokusao bih da dignem bocu uvis tako da crevo koje vodi do dna boce nema nikakav pad nego da ima samo uzlaznu putanju kako bi vazduh mogao da izlazi u bocu koju bih ostavio otvorenu, da moze da izlazi napolje...ili (kao sledeca opcija)da pored ovoga na kraju krajeva namestim na bocu cep sa nizim pritiskom jer ovaj po prilicno "zalepi",tako da creva posle 100 predjenih kilometara postaju ko kamen...

                            Da li je ovo moguce da se izvede, a da radi i da li ce mu pri ovom resenju smetati sto ce sada nivo u boci biti na visem nivou od fabrickog...(mada, fabricki, nivo tecnosti u boci koji je izmedju minimuma i maksimuma,znaci normalan, je ispod nivoa tecnosti u cevima koje vode tecnost u sistem za grejanje kabine),ni to mi nije jasno,ali mi to govori da po "nekoj" logici dizanje boce u vis ne bi trebalo da pretstavlja problem...
                            Znaci sad ne postoji mogucnost ni fabricki hladnjak od 150jevreja da se stavi...i on bi se isto ponasao jer motor ubacuje vazduh unutra...interesuje me da li neko mozda zna neki "pokvareni" sistem da zeznem ovo cudo i iskoristim to sto motor odlicno vuce za te godine!

                            Comment

                            • dranix
                              CBC Senator XXL
                              • 04.10.2004
                              • 3079
                              • Antwerpen/Belgium
                              • Saab 9-3

                              #29
                              Ne duva iz procepa na dihtungu glave. Siguran sam. Ostalo se resi

                              Comment

                              Working...
                              X