1,9 jtd vs. 1,3 M jet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bolenbgd
    CBC Član
    • 23.11.2007
    • 60
    • stilo jtd kaaaravela

    #31
    poredjenje 1.3 mj i 1.9 jtd je poredjenje baba i zaba

    razlika u njima je za 600 kubika i da ovaj jtd ima neku losiju turbinu isao bi bolje od malishe

    sto rece jedan pametan


    "No Replacement For Displacement"

    ali da imam malisu od 1300 ccm ne bih platio oko 24ooodinara za registraciju

    pa ko voli nek izvoli
    >>DAHAR<<
    "Never trust anything that bleeds for 5 days and doesent die"

    Comment

    • kole
      CBC Član
      • 05.06.2008
      • 66
      • zrenjanin

      #32
      Originally posted by bolenbgd

      razlika u njima je za 600 kubika i da ovaj jtd ima neku losiju turbinu isao bi bolje od malishe
      Tako je. Ova dva nisu klasa.
      Na kraju, 1.9jtd nije zamenjen sa 1.3mjet om već su se uporedo prodavali.
      Za svakog po nešto.

      Comment

      • space2703
        CBC Član
        • 12.05.2008
        • 18
        • Zrenjanin, Srbija

        #33
        Možda bi pravo pitanje trebalo da glasi: 1.3 multijet 90KS ili 1.9JTD 86KS (2004-) ?

        Mališa igra regularno na 90ks u grandepuntu sa drugačijom turbinom pa i 105ks u jednoj izvedbi. Koliko vidim, čipovanje njega na 90ks je svima poznato i razrađeno.

        Kubikaža uz savremene turbine postaje sve manje bitna...

        Comment

        • bolenbgd
          CBC Član
          • 23.11.2007
          • 60
          • stilo jtd kaaaravela

          #34
          @space2703
          ...pa i nije bas, tj. ne slazem se sa tobom.

          mali savremeni motori stizu snagom i donekle obrtnim momentom starije vece motore
          imaju veci broj obrtaja..........
          ali da li ce ikad ti motori moci da predju kilometraze kao i ovi stariji
          ovo posebno vazi za krajeve gde ima dosta uzbrdica gde se motor dosta napreze
          sumnjam
          dajem primer ti sad imas motore 1900 2000 dizele koji imaju po 150-160ks
          pa ih ja opet ne vidim u terenskim vozilima vec samo vece kubikaze od 2500 pa nadalje bez obzira na broj konja
          kad kazem terenska vozila ne mislim na karavane sa podignutim klirensom vec prave terence tipa patrol toyota landcruiser g klasa aj da pomenemo i terenske pickupove hilux l 200.... patfindera
          jednostavno novi malishani moraju da prave veci broj obrtaja da bi radili

          e tu se sad javlja problem izdrzljivosti motora na duge staze
          kolko god sadasnji materijali i njihova obrada bili usavrseni u odnosu na one materijal od pre 20 godina koji su korisceni u izradi motora postoji neka granica njihove izdrzljivosti

          a i ono sto je u nekoj temi dal na ovom ili nekom drugom forumu postavljeno
          automobili iako koriste sve vise laganije materijale aluminium i plastiku sve su tezi to vazi posebno za manja kola tipa corse i traze sve vise snage u odnosu starije modele
          jbg mozda sam u pravu a mozda i nisam.


          nema potrebe citirati ceo post koji je neposredno iznad


          Poruku izmenio: neshaoct
          >>DAHAR<<
          "Never trust anything that bleeds for 5 days and doesent die"

          Comment

          • zak982
            CBC Član
            • 28.10.2007
            • 24
            • Beograd

            #35
            imao sam prilike da testiram uporedno i 1.3Mjet (burazerov službeni ) i 1.9JTD hlx ( isto službeni koji smo vozili na servis ) , obojica slično vozimo tako da vozač i nije bio neki faktor a i menjali smo kola da bi proverili rezultate. Na startu 1.9 jtd ostavlja mjet za 1.5 dužinu i to je činjenica tu nema priče ali čim mjet pređe tih svojih 3000 obrtaja i turbina da svoj kick razlika se odmah poništava i budu rame uz rame . motor kod 1.3 traži veće obrtaje i traži da se vozi kao benzinac znači do 4000-4500 obrtaja pa tek onda promena brzine . Koliko sam se raspitao po servisima takva vožnja mu ne škodi.
            Druga razlika koju sam primetio je potrošnja 1.3 mjet 6.5l sa klimom po gradu šta god mu radio a 1.9 jtd oko 8 l uz to da ga baš i ne derem
            Što se održavanja tiče kod Bogunovic su slicne cene servisa za oba .
            1.3 mozda ima skuplje delove ali ti delovi spadaju u kategoriju delova koji se ne kvare cesto
            Shit happens .... all the time !!!!!!!!!

            Comment

            • mrki
              CBC Senator XXL
              • 08.11.2006
              • 550
              • nis, serbia

              #36
              cinjenica je da je 1,9jtd pogodniji za iole duza putovanja jer se vrti na nizim obrtajima pri nekoj vecoj krstarecoj brzini 130-140 km/h.

              ako je cena odrzavanja slicna, a potrosnja drasticno niza (po gradu) onda je 1,3 mozda bolje resenje, mada mislim da bih u ovom trenutku ipak izabrao 1,9.

              Comment

              • space2703
                CBC Član
                • 12.05.2008
                • 18
                • Zrenjanin, Srbija

                #37
                @bolenbgd:

                Šta podrazumevate pod "izdržljivost" motora? Nije najskuplja stavka u održavanju da li će neko oglodati cilindar i zameniti klipove, karike i slično posle 300.000 ili više. Novac odlazi na elektroniku, ležajeve, sve i svašta, na gorivo takođe. Šta je sa "izdržljivošću" tih delova? Dokaza o tome da je 1.3 manje žilav od 1.9 još uvek nema a vreme će pokazati možda suprotno.

                Ja sam glasao za 1.9 zbog voznih karakteristika, a ako bi gledao finansije ne bih bio siguran šta je bolje.

                Comment

                • nidza
                  CBC Senator XXL
                  • 16.04.2008
                  • 496
                  • nbgd

                  #38
                  Bez svake sumnje je da je u pitanju dobar i trajan motor. Poslednja generacija Multijeta u Fiatu ima 5 godina garanciju ili 500.000 pređenih km. Servisni interval je sa 20, podignut na 30 hiljada kilometara, ako se dobro sećam podataka sa predstavljanja novog Brava.

                  Ne vidim da išta ide u prilog JTD u odnosu na novi koncept, sem što ste u konkretno ovoj temi uporedili dva motora drastično različitih kubikaža, a u realnosti mnogo sličnijih performansi. Novi Multijet od 1.6 koji se ugrađuje u Bravo sa 120KS, zapravo ima vrlo slične karakteristike kao JTD 115KS, manje kubika, više konja, više Nm sa max momentom takođe na 2000rpm i drastično većom garancijom (5/500k vs 2/100k).

                  Svi podaci su iz glave, dozvolite mi da sam pogrešio, ali siguran sam da su cifre, ako ne baš ove, onda veoma blizu.

                  Ja bih svoju (pre)cenjenu zadnjicu sa velikim zadovoljstvom dao za novog "fićka" i baš ovim motorom iz teme od 1300 "kubika".
                  Ne brže od života. Vodite računa sa kim sedate u kola kao suvozač.

                  Comment

                  • kole
                    CBC Član
                    • 05.06.2008
                    • 66
                    • zrenjanin

                    #39
                    Mislim da smo se malo udaljili od teme koja je bila 1.9jtd (80 ili 86 ks) vs 1.3mjt (70ks) Punto. ima par lepih poređenja.

                    Neki uporno pukušavaju da dokažu kako je 1.3>1.9, upoređujući verzije motora 1.3 mjeta (koje nikada nisu išle u mali Punto), sa 8 god. starijim jtdom. Usput najsnažnija verzija 1.3 mjeta zaostaje po snazi i momentu za izvornim 1.9jtd (115ks), ali nema veze jer nisu ista generacija pa ni klasa.

                    Fiatovi motori sa blokom 1.3 (1248cm3) i 1.9 (1910cm3) su kroz vreme uporedo evoluirali.

                    Verzije:
                    1.3 (70,75,90,105 ks)
                    1.9 (80,85,115ks u verziji jtd, pa zatim mjet 120, 130,140, 150, 182ks biturbo)

                    Ovaj 1.3 istog godišta uvek će biti slabiji po svemu pa i po potrošnji i od 1.9.

                    Ispravite me ako grešim.

                    Comment

                    • nidza
                      CBC Senator XXL
                      • 16.04.2008
                      • 496
                      • nbgd

                      #40
                      Zašto bi u gradskoj vožnji bio slabiji po potrošnji? Prednost kubikaže i unutrašnjih otpora je očigledna. Na otvorenom pri srednjim brzinama će se sigurno pokazati prednost veće kubikaže. Prosečna potrošnja pri vožnji adekvatnoj za 1300 kubika mora da bude niža.

                      Potpuno je isto, ako ne i drastičnije poređenje u gradskoj vožnji između 1.9 i 2.4. Svaki ima svoje prednosti i mane.

                      Pa čak i između 1.9 JTD ima razlika. Moj motor troši po gradu manje nego 115KS, iz dva razloga - efikasnija turbina, niži obrtni moment i kraći menjač. Kako krene da se prelazi 80-90 na sat, gde su slični, 115KS je u definitivnoj prednosti. Zbog kraćeg menjača ubrzavaju vrlo slično do nekih razumnih brzina, ali meni već na 120 auto ulazi u previsoke obrtaje za ekonomičnu vožnju i tu već kreće drastičan skok u potrošnji.

                      Za autić kao što je Punto, 1.3 Multijet je ko budali šamar.
                      Ne brže od života. Vodite računa sa kim sedate u kola kao suvozač.

                      Comment

                      • zak982
                        CBC Član
                        • 28.10.2007
                        • 24
                        • Beograd

                        #41
                        Originally posted by bolenbgd
                        poredjenje 1.3 mj i 1.9 jtd je poredjenje baba i zaba



                        sto rece jedan pametan


                        "No Replacement For Displacement"

                        Taj pametni se odavno pokrio ušima i zaćutao kad je video sledeće :

                        Mazda RX8 1301cc 231ks


                        Limiti današnje auto industrije su oko 100 ks na svakih 1000cc radne zapremine,a nekada je za 100ks bilo malo i 2000cc
                        Ta izjava važi samo za motore istih generacija .
                        Shit happens .... all the time !!!!!!!!!

                        Comment

                        • kole
                          CBC Član
                          • 05.06.2008
                          • 66
                          • zrenjanin

                          #42
                          Originally posted by nidza
                          Zašto bi u gradskoj vožnji bio slabiji po potrošnji?
                          Kad sam rekao slabiji po potrošnji mislio sam da troši manje. Naravno.

                          Comment

                          • Coo
                            CBC Član
                            • 07.10.2007
                            • 38
                            • BGD

                            #43
                            @ zak982 - Mazda RX8 1301cc 231ks je ako se ne varam Vankel motor, tako da je tek to off od cele price...

                            Comment

                            • mrki
                              CBC Senator XXL
                              • 08.11.2006
                              • 550
                              • nis, serbia

                              #44
                              @kole:
                              i 1,3 mjet i 1,9 jtd su isli u obican punto.
                              sto u verziji 2 sto u 2b. tako da ima smisla uporedjivati ih.

                              u prvom postu sam napisao da se radio poredjenju ovih motora u Puntu 2b!
                              ne samo u konstrukcijskom smislu koji je bolji, vec sve karakteristike u realnom zivotu:
                              odrzavanja, potrosnja , registracija i sl....

                              Comment

                              • kole
                                CBC Član
                                • 05.06.2008
                                • 66
                                • zrenjanin

                                #45
                                U mali Punto nisu išli 1.3 od 90 i 105 ks

                                Comment

                                Working...
                                X