JTD motor i ove vrućine...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ji 4Tze
    CBC Senator XXL
    • 04.05.2006
    • 806
    • bg
    • Honda CR-V 4WD

    #16
    Nemoj da nagađaš kad je hlađenje motora u pitanju.
    Ne znam kako je na novijem motoru, ali ako je termoprekidač za ventilator, proba se kratkim spojem na kontaktu ventilatora da li je do njega. Ako se motor ohladi dok se vozi na otvorenom, onda je nešto oko ventilatora, ili prekidač ili sam ventilator jer je termostat otvorio i voda slobodno kruži kroz hladnjak.

    A npr. ako se temperatura ne smanjuje na otvorenom, termostat ne otvara, i to dodatno proveriš tako što upališ hladan motor, sačekaš da se ugreje do radne temperature, pa vidiš po crevima da li termostat otvara, ono donje treba da bude jednako vrelo kao i ono gornje.

    Uglavnom, nemoj da se ********š s tim

    Comment

    • byMaX
      CBC Član
      • 29.07.2008
      • 72
      • Beograd

      #17
      Ma ko se bre zayebava Ji, idem danas kod majstora. Neću da se zezam sa 11.5k čak i da sam lako došao do njih, a nisam
      www.benchmark.co.yu/forum
      Benchmark Hardware Community

      Comment

      • E_K_V
        CBC Senator
        • 09.05.2005
        • 220
        • Podgorica

        #18
        da ne otvaram novu temu, i ja ima 156 2.4JTD i evo nekih mojih zapazanja po pitanju temperature, odmah kad je kupljena zamijenjen je termostat i na mojoj alfi temperatura redovno varira od nekih 80c do 90c, na nekoj normalnoj voznji uvijek je blize 80c, kada je klima ukljucena i kada je vozim uzbrdo na vecim obratajima krene da prelazi 90c i dodje vjerovatno do blizu 100c, ali ja sam zbog starijih kola isprepadan od pregrijevanja pa kad krene da se penje ja redono oduzimam gas...zato me interesuje da li ima nekih posledica na nju ukoliko predje 100c, jer ipak je crveno tek na 130c...
        FERRARI THE ULTIMATE DREAM MACHINE

        there is nothing like ferrari.georgeus design and precision performance are the hallmarks of Enzo Ferrari`s automobiles....

        Comment

        • byMaX
          CBC Član
          • 29.07.2008
          • 72
          • Beograd

          #19
          Bio sam danas do Dragana, i na tu temu je rekao da, ako kompjuter ne prijavi overheating, ne može da bude problema. Na 110 ne treba voziti kola, ali može da se ode do majstora, nije tragično.

          Kod mene je problem bio samo u konektoru koji dovodi struju na ventilator, koji je počeo da dogoreva, pa se više nije ni uključivao. Majstor ga je očistio i rekao da će mi nabaviti ceo kabl, samo da mu je potrebno vremena.
          www.benchmark.co.yu/forum
          Benchmark Hardware Community

          Comment

          • igorkrnic
            CBC Senator XXL
            • 02.12.2007
            • 572
            • Kikinda

            #20
            aj da i ja ne pravim novu temu,

            ja nesto nisam ni obracao paznju na temperaturu u ovoj novoj alfi samo mi bese drago sto je ispod 90 ali sad nesto po skoplju se vozam, ono 45 stepeni napolju, guzva, kreni stani, a meni motor na oko 80 stepeni

            da mi nije termostat skikno il je to ok za dizele ?
            kapiram da su se dizeli uvek manje grejali od benzinaca ?

            Comment

            • E_K_V
              CBC Senator
              • 09.05.2005
              • 220
              • Podgorica

              #21
              meni moja rijetko kad predje 80c...bez ako nije bas neka katastrofa od guzve i sl....a i tada dodje do 90 i odma ide opet dolje...u svakom slucaju ovoj mojoj je radna temperatura uglavnom 80c
              FERRARI THE ULTIMATE DREAM MACHINE

              there is nothing like ferrari.georgeus design and precision performance are the hallmarks of Enzo Ferrari`s automobiles....

              Comment

              • igorkrnic
                CBC Senator XXL
                • 02.12.2007
                • 572
                • Kikinda

                #22
                pa da imao sam dosta dizela i znam da se svi manje greju nego benzinci al vidim ovde se spominje 90 stepeni i za dizele pa reko dal da pregledam ovaj termostat al nesto ne verujeem da je crko tako da ostavicu ja to

                Comment

                • byMaX
                  CBC Član
                  • 29.07.2008
                  • 72
                  • Beograd

                  #23
                  Ne kapiram, pa koja ti je temperatura?
                  Između 80 i 90 stepeni je ok, zar ne?
                  www.benchmark.co.yu/forum
                  Benchmark Hardware Community

                  Comment

                  • igorkrnic
                    CBC Senator XXL
                    • 02.12.2007
                    • 572
                    • Kikinda

                    #24
                    izmedju 80 i 90 je na 40-strepeni spolja u gradu a inace nocu je izmdju 70 i 80

                    p.s. zna li neko koliki je rezervoar kod 1.9 jtd ? 60 ili 50 l (+rezereva) ???

                    Comment

                    • nidza
                      CBC Senator XXL
                      • 16.04.2008
                      • 496
                      • nbgd

                      #25
                      Na Stilu je 58l.
                      Ne brže od života. Vodite računa sa kim sedate u kola kao suvozač.

                      Comment

                      • VNOV
                        CBC Veteran
                        • 21.04.2008
                        • 150
                        • beograd

                        #26
                        Originally posted by igorkrnic
                        izmedju 80 i 90 je na 40-strepeni spolja u gradu a inace nocu je izmdju 70 i 80

                        p.s. zna li neko koliki je rezervoar kod 1.9 jtd ? 60 ili 50 l (+rezereva) ???
                        Trebalo bi da je 63 l.

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #27
                          jer ipak je crveno tek na 130c.
                          kada dizel dodje u crveno i 130C kasno je, vec je kraj motora i velika je sansa da ces dobiti jedan teg od 200kg mase.


                          dizel je daleko osetljiviji od benzinca na pregrevanje, po mom iskustvu.

                          krajnja temp kod dizela da jos mozes voziti bez rizika je oko 95-100C, eventualno 105C.

                          ne zaboravi da je to temp rashladne tecnosti na hladnije delu,na periferiji glave motora a da je u sredini glave temp visa za 5-10C.


                          podatak koji bolje pokazuje dozvoljeno opterecenje motora je temp glave motora, ne bi trebalo da predje nekih 260-280C i ako je to ispunjeno miran si.

                          nazalost takav instrument se ne ugradjuje u dizele, cak ni kao deo kontrole ECU pa kada se dizel pregreje ulaskom u crveno posledice su obicno stravicne- po dzep.

                          temp ulja je takodje koristan podatak, i bolje odrazava trenutno stanje opterecenosti motora i koliko je zapravo termicki opterecen.

                          ako imas merac temp ulja to gledaj i prati kao primarni indikator radnog rezima motora.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • nidza
                            CBC Senator XXL
                            • 16.04.2008
                            • 496
                            • nbgd

                            #28
                            ECU kontroliše i mnogo manje važne stvari (konkretno kod mene će nekoliko dana ranije da prijavi sijalicu pre nego što crkne), pa se stvarno pitam koliko postoji realna opasnost od pregrevanja modernog dizel agregata kakav se ovde spominje? Zapravo, nije mi poznato da se ijedan moderniji agregat oštetio usred pregrevanja. Verujem da je moguće, ali u isto vreme sam siguran da je verovatnoća veoma mala.

                            Čak i mnogo stariji automobili, daleko pre računarske ere u kolima, imaju alarm za poremećaj u pritisku ulja ili temperaturi rashladne tečnosti.

                            Nešto nisam siguran da bilo koji moderni agregat, bio on dizel ili ne, uopšte može da "uđe u crveno", pre nego što ECU odreaguje na neki način. Ispravite me ako grešim.
                            Ne brže od života. Vodite računa sa kim sedate u kola kao suvozač.

                            Comment

                            • byMaX
                              CBC Član
                              • 29.07.2008
                              • 72
                              • Beograd

                              #29
                              Ne može, definitivno bi stao sa radom pre toga. Inače, sw.brick je malo preterao, ne može blok motora tako lako da se zezne - ni na 120, a ne na 105 stepeni...
                              www.benchmark.co.yu/forum
                              Benchmark Hardware Community

                              Comment

                              • nidza
                                CBC Senator XXL
                                • 16.04.2008
                                • 496
                                • nbgd

                                #30
                                Ne može blok, ali mogu dihtunzi i glava - skoro sigurno. Radi se o tome da postoji dovoljno sistema koji će da upozore, a i ugase motor u krajnjoj nuždi.
                                Ne brže od života. Vodite računa sa kim sedate u kola kao suvozač.

                                Comment

                                Working...
                                X