Ok, posto nesto "mirisem" da ce Alfa 156 biti izbor mnogih Alfista koji su sada na nekoj starijoj ili slabijoj Alfi, kao i to da ce biti interesatna za uvoz mnogima da pocnemo sa nekim tips&tricks u vezi kupovine polovne Alfe 156. Neka me drugi sa 156-cama dopune u ovome sto cu da napisem, pogotovu oni koji imaju JTD...
156 se prodala u dosta pristojnom broju kod nas od uvoznika Delte. Ta kola imaju nesto vecu cenu kao polovna jer su u proseku presla manje kilometara nego njihovi vrsnjaci u inostranstvu i moze se znati servisna istorija automobila. Zbog toga se cesto u oglasima kao dodatni adut cesto napise "kupljen u Delti", "odrzavan u Delti". S druge strane kola kupljena ovde vozena su po losijim putevima i to treba uzeti u obzir jer to vuce neke probleme koje uvezene Alfe nemaju. Takodje treba znati da ima falsifikatora Deltinih racuna i papira koji na taj nacin hoce da povecaju cenu kola. Isto tako "odrzavan u Delti" moze da znaci da je samo jedan servis odradjen, a to jel` te nije odrzavanje. Sve se to moze proveriti.
Uvoz iz Italije cesto je meta pljuvanja, s jedne strane opravdanog jer u Italiji se ne vodi uredna servisna istorija kola i jer u proseku voze nesto ostrije od drugih. Ipak, predrasuda je da Italijani ne odrzavaju kola i da su aljkavi. Pogotovu je smesno kada mi to kazemo kod kojih je tehnicka kultura na vrlo niskom nivou. Uvesti Alfu iz Italije uopste nije losa stvar ako se moze "iskontrolisati ceo proces". Nigde nema tako dobrih servisa za Alfe nego u Italiji i nigde nema toliko Alfi nego u Italiji. Zato ako imate nekog poznatog koji poznaje kola, ili ako mozete sami da odete i kupite Alfu u Italiji to moze biti dobar potez.
Kupovina u Nemackoj je najmanja rizicna ako se auto kupuje "naslepo", ali dobre 156 nisu tako jeftine u Nemackoj kao sto se misli. Neki minimum da auto necemu valja je oko 6000 evra.
Sto se tice drugih zemalja ima uvoza iz Holandije i Belgije, a ta kola su mahom sa ugradjenim gasom. Ja prezirem gas u Alfi, ali za ljude koji nemaju taj otpor prema gasu mozda to i nije losa solucija jer Alfe nisu stedise benzina.
Nakon svega, ipak bih prednost davao kolima koja su kupljena kod nas, kod ovlascenog dilera.
Kod nas na placevima polovnjaka situacija je uglavnom vrlo losa. To su mahom kola koja na Zapadu niko nije hteo. Uostalom, sta mislite kakva je 156-ica koja kod nas kosta 6000-7000 evra...da li ste se zapitali koliko je taj auto placen plus neko treba da zaradi nesto na njemu ovde...Mislim da ovde u klubu i forumu Alfista treba da sirimo pristojnu tehnicku kulturu, a ne da pristajemo i podrzavamo "balkanska poluresenja s koca i konopca" i zbog toga ne treba ohrabrivati ljude da kupuju "krseve u najavi". Kupovina takvih kola samo ce povecati broj nezadovoljnih korisnika Alfe, pa ce se zbog toga siriti prica kako su to losa i nekvalitetna vozila. Bar mi ovde treba da imamo stroze kriterijume za dobro Alfista.
Odlucili ste odakle cete nabaviti 156 i sada ostaje da se izabere dobar primerak. Za pocetak gledajte da je auto presao sto manje km. To bi, po meni, trebalo da bude primarna stvar kada se kupuje Alfa. Da ne bude zabune Alfe mogu da prdju dosta kilometara, ali pre svega ako su uredno odrzavane i da ih je vozio sto manji broj razlicitih ljudi. Normalno, kilometraza moze da se steluje, ali uvek se moze naci neki primerak gde se to moze znati - bilo zato sto je odrzavan sve vreme ovde, ili zato sto znate auto od ranije ili ga neko drugi zna (ako je auto u inostranstvu). Ako ne mozete to znati, onda se gledaju neke stvari koje mogu pokazati da li je auto puno presao.
Alfa 156 je prilicno zahvalan auto da se gleda da li je limarija ostecena i prilicno nezahvalna za one koji hoce nesto da sakriju. Ona je izvajana sa puno dizajnerskih detalja, krivina, nabora tako da je tesko sve to "ispeglati" u slucaju havarije. Dobro pogledajte spojeve branika, haube i krila. Ako je auto udaran vrlo tesko ce svi ti spojevi izgledati kao fabricki - uvek ce postojati naki zazor. Fabricke natpise pozadi vrlo je tesko namestiti na prvobitnom mestu, pa ako nisu tu ili stoje nekako kako ne treba to je dobra indikacija da je auto farban otpozadi, a samim tim najverovatnije udaran. Pored toga treba obrattiti paznju da li se poklapaju oznake na svim staklima i farovima.
Unutrasnjost 156 dok ne upalite motor nece vam mnogo reci da li je auto presao mnogo posto su ti delovi uglavnom u ok stanju i posle nekoliko godina - sedista, dugmici, pokazivaci, itd...Unutra ima vise nivoa opreme - plastika, koza, drvo, karbon look. Kozna sedista su izvanrednog kvaliteta i postoje dve vrste. Drvene aplikacije mogu biti od plastike i od pravog drveta. ovo drugo je relativno retka pojava. Enterijer je znatno unapredjen od Giugaro restylinga. GTA verzija ima posebna sedista, kao i multifunkcionalni display na sredini konzole koji je posle usvojen i kod svih drugih restilizovanih 156-ica.
Sto se tice motora ne zna se koji je bolji i sa svakim necete pogresiti. Twin Spark ima problem sa varijatorom koji je ovde nasiroko obradjen. Uglavnom rezime je - nista strasno, ali nervira. Pored toga treba ponekad ocistiti leptir u****, o cemu je ovde isto raspravljano. 1.6 ide vrlo solidno, 1.8 izvanredno, 2.0 malo bolje od njega, ali sa mnogo vise lakoce i ubedljivosti. 2.0 trosi oko 12-14 litara, slabije varijante za 1-1,5 manje u proseku. 2.0 se smatra najuravnotezenijom i najuspelijom varijantom. 2.5 V6 je stepenica iznad sa izvanrednim perfomansama, 6 brzinskim menjacem i elektronskom komandom gasa, ali trosi i do 18 litara po gradu. Pored toga radi se vecnoj masini koja se tesko kvari. GTA je nesto opet posebno, njegova potrosnja krece se do 20 litara, ali ko uopste u Alfi 156 GTA o tome vodi racuna. Radi se o bolidu na 4 tocka koji je mozda i suvise fina masina za ovdasnje podneblje. JTS motor je sjajan, ima bolji obrtni moment od TS, mada nema takoi lep zvuk. S obzirom da se radi o motoru sa dir.ubrizgavanjem benzina treba ispitati kako se ponasa u duzoj eksploataciji sa ovdasnjim losim benzinom. O JTD verzijama koje su isto za svaku pohvalu napisace Brabus & Co. Uopste sa motorima u 156 ne bi trebalo da bude puno problema samo se treba drzati servisnih intervala i sipati propisane tecnosti. Tu ne sme da bude improvizacija.
Oko manuelnih menjaca i kocnica takodje ne bi trebalo da bude problema. Selespeed menjace na kolima koja su puno presla treba izbegavati kod nas jer ako krenu da zezaju nesto vezano za elektroniku mozete samo da placete. Ako kupite 156 GTA treba proveriti da li su vam napred diskovi od 305mm ili 330mm. Ako su od 305 odmah ih treba zameniti sa 330mm. Alfa je to sama menjala tokom redovnih servisa, ali se jos ponegde moze naci primerak sa manjim promerom koji je nedovoljan i izaziva pregravanja i hiper ubrzano trosenje plocica.
Elektronika moze biti problem. On se cesto istice u zapadnoj stampi, mada kako su mi rekli u Delti ti problemi nisu kod nas toliko izrazeni kao neki drugi problemi koji opet nisu izrazeni u inostrantvu. Uglavnom stara prica sa italijanskim kolima - paljenje i gasenje lampica na instrument tabli bezveze, lazno paljenje abs senzora, otkazivanje nekih eletronskih sklopova. Verzije do kraja 2000 godine su podesene da se klima uvek pali sa paljenjem motora, ali to se u instruction manualu moze resetovati. Uopste, verzije od kraja 2000. godione su znatno (spolja neprimetno)unapredjene, kao i restilizovana Giugaro 156 od 2003. koja je kvalitativno na jos visem nivou. Koliko sam shvatio iz tudjih iskustava i saveta autoelektricara, nije dobro Alfe voziti sa losim akumulatorom jer to moze da izazove vezane probleme sa elektrikom.
Stvar koja izaziva kod nas najvise problema je donji postroj. Alfa je koncipirala za 156 multilink ogibljenje koje je napredno i omogucava sjajno ponasanje na putu. Ali, to je napravljeno za neke druge zemlje u kojima nema rupcaga na svakom koraku. Znaci, kod nas cesto odlaze selen blokovi, viljuske, gumice u ramenima, balans stangla...kada se auto proba vrlo je bitno da se oslusne da li nesto cvili, lupa ili skripi dole. Svaki ljubitelj Alfe 156 zna sta koji zvuk znaci . Srecom, pa ti delovi i nisu toliko skupi. Vezano s tim je i kontrola trapova. Nailazio sam na ljude koji nikako ne mogu da rese problem stelovanja trapova i onda krene drvlje i kamenenje na Alfu. Radi se o tome da oni voze zapusten auto u kome su lezista trapova u takvom stanju da se ne mogu vise dovesti na fabricke norme. Trapove treba redovno kontrolisati. Veliki tockovi i felne su lepi, ali oni samo gore navedeno mogu da pogorsaju, tako da tu treba naci neki kompromis. Inace, 156 se prodavao sa tzv. Sport Paketom 1,2 i 3. On se mogao naruciti i kod Delte. SP3 je imao 16" felne, zavesice, Bilstein amortizere, Eibach opruge i jos neke detalje u unutrasnjosti auta. Taj paket dosta unapredjuje ponasanje na putu, ali cini voznju malo neudobnijom. Ja bih licno mnogo voleo da na mom autu to imam. Takodje, kupci kola koja su kupili sasvim uredan auto (recimo u Nemackoj) koji je presao 200000 km (uglavnom na izvanrednim auto putevima) i na kojem je sve utegnuto i nista ne skripi, cijuce moraju da znaju da ta kola ako se ne vodi dosta racuna odjedanput pocnu da prave velike probleme sa donjem postroju na nasim putevima.
Od ostalih eventualnih problema u inostranoj stampi sam vidjao da se tu i tamo desavlo prodiranje vode u kabinu u ranijim godistima.
Da ne zaboravim da obavezno dobijete oba kod kljuca kad kupujete auto.
O servisima i delovima ima posebnih diskusija ovde na forumu - dobro je 156 odrzavati u servisima koji imaju dijagnostiku jer je to savremen auto.
Verovatno sam nesto zaboravio, pa cu dopuniti kasnije...
Sjajan tekst Vujadine!
Samo par opshtih napomena sa moje strane. Prema kilometrazhi koja stoji na brojachu Alfi sa poreklom iz Italije budite krajnje obazrivi! Italija je generalno zemlja autotransporta (chitaj najvishe koriste drumski prevoz). Nije ni malo chudna stvar da ljudi dnevno prevaljuju i po 300 km odlazeci i vracajuci se sa posla, shto realno umanjuje shanse da na automobilu bude neka mala prihvatljiva kilometrazha. Ovo se pogotovo, podvlachim, pogotovo odnosi na JTD motore koji su Italijanima omiljeni! Dakle ako je mala kilometrazha obratite pazhnju na enterijer i druge stvari koje mogu signalizirati stepen korishcenja automobila. Generalno sam chuo da se na dijagnostici mozhe utvrditi koja je prava kilometrazha automobila (nisam siguran da je 100% tachno), ali zakachiti auto na kompjuter pre kupovine bi bio dobar potez...
Vezano za TS motore preporuka je definitivno ici na 2.0 verziju, jer je taj motor komplet Alfin - motori 1.6 i 1.8 koriste Fiatov blok shto generalno te motore ne chini manje kvalitetnim, ali... Ultraalfisti, znate na koji agregat cete ici!
Na karoseriji 156-ica, do sada nije primecena pojava korozije, a jedini deo koji mozhe korodirati (i verovatno jeste) je fabrichki izduvni lonac...
Prichu bih sada naveo na katalizator, njegovo eventualno uklanjanje te i ponashanje / odrzhavanje posle zamene... Hajdemo, iskustva?
Eh, da zaboravio sam dve stvari...
Karavan verzija (Sportwagon i Crosswagon) spadaju medju najlepse karavane, ali nemaju veliku nosivost. Alfa je kod konstrukcije karavana napravila jedna vrlo pametan, a u sustini cicijaski pristup. To je prakticno prekrojena limuzina sa vrlo malo razlicitih delova u odnosu na limuzinu. Isto je medjuosovinsko rastojanje, cak i zadnji farovi... Sve je to ok, to niko ni ne primecuje, ali su napravili jednu gresku - nisu pojacali zadnje ogibljenje (a vec smo pricali da je osetljivo), tako da 156 SW nikako nije za tegljenje cementa i drugih jako teskih stvari, vec za neke "fine prevoze", sto se ipak mora uzeti za manu...Nikako ne stavljati sport paket na sw verziju - sve ovo sto sam napisao je jos gore u tom slucaju.
Crosswagon je izdignuta verzija sa pogonom na cetiri tocka. Ta verzija se jos pravi i nije nimalo jeftina. Uz nju ide samo 1.9jtd 16v motor. Pogon na cetiri tocka je izuzetno napredan sa tri diferencijala. Izrada i materijali su vrlo luksuzni, jedina je mana sto se stavljaju serijske gume koje nisu za ozbiljnu offroad voznju. Vrlo smekerski auto.
I jos jedna stvar - nemojte na Alfu 156 stavljati alarm po mogucstvu, a ako ga stavljate samo vrhunske i kod najboljih majstora. Moze biti dosta stete od losih alarma.
Kao prvo sve pohvale Vujadinu i Kilazu na svim ovim informacijama. Eh, koliko bi meni bilo lakse prilikom kupovine da sam sve ovo mogao procitati na jednom mestu a ne da jurim sa svih strana.
Elem, ja cu izneti moja misljenja o 156 JTD SW (sportwagon), koja nisu za sada velika jer je imam tek par meseci tj. nekih 5kkm. Odmah cu se nadovezati na misljenje Vujadina o SW. Jeste da SW ima relativno mali prtljaznik, ali ja to ne dozivljavam kao manu jer je po meni bolje da auto ima lepsu liniju nego li 500-600l prtljaznika(ako mi treba tako nesto onda bih kupio kombi ili nesto slicno). A i greota je da Alfa sluzi za prenos tereta vec jedina namena SW, jos jednom ponavljam po mom misljenju, je da se u njega mogu staviti neke kabaste stvari (u mom slucaju kolica za dete?) za razliku od limuzine.
Moj savet prilikom kupovine polovne 156-ice da se urade sledece stvari kao sto je bilo u mom slucajum, nisam nikakav masjtor auto niti samo ga mogao oterati u garazu kod majstora.
Prvi je da detaljno zagledaju spoljasnost i unutrasnjost Alfe jer ce tako pre da se vidi predjena kilometraza nego li na satu. Osim u slucaju kada znate vlasnika i ono sto je bitnije da mu i verujete.
Drugo je da ga obavezno nakacite na komp jer ce se tu najverovatnije videti sve vece havarije i problemi. Cena kacenja kompa je oko 20eur.
U mom slucaju auto je preslo 99 kkm do kupovine i odmah sam ga odvezao u servis. Pri tome mi je uradjen generalni servis (zamena svih kaiseva, filtera i ulja), zamena selen blokova, akumulatora (jer je auto stajalo dugo na placu, a na vise mesta sam cuo da je elektronika izuzetno osetljiva na los akumulator) i popravio zadnji brisac jer je bio zardjao. Nakon predjenih 5kkm desio mi se jedan problem sa elektronikom. Prozor vozaca se sam otvarao prilikom paljenja auta i taman kada sam hteo da promenim kontrolnu jedinicu sve se vratilo u normalu (kuc, kuc da ne cuje zlo ). Znaci sve sto je bilo je samo potrosne stvari koje bi i trebale zameniti do 100kkm.
E, da se vratim na motor. Ono sto sam ja zeleo je 1.8 ili 2.0 ali u ponudi mi je bila samo ovaj 1.9JTD 110ks, tako da i nije bilo mnogo izbora . Nakon toga kada sam seo za volan, mogu vam reci samo da sam se odusevio kako ide ova naftarica jer nisam ocekivao da ce to biti tako dobro. Koga da sam provozao u autu, ili da je on provozao nije mogao da veruje kako vuce i ubrzava taj motor, imajuci u vidu da je auto tesko skoro 1400kg a motor i nije nesto ekstra jak (nista sto cip-tuning nece ispraviti ). A bez obzira na broj obrtaja kako se pritisne gas auto vuce fenomenalno, i ima veoma tih rad za jednog dizela sa srpskim gorivom . Za ovih 5kkm auto nije potrosio ni grama ulja a motor i dalje pevusi kao i prvog dana (kuc, kuc da ne cuje zlo ). Neka prosecna potrosnja, za sada samo u zimskim uslovima, je gradska (Beogradska) potrosnja oko 8.5l, a auto put (voznja oko 150km/h) je oko 7l. I umalo da zaboravim polozaj vozaca (osim za ekstremno visoke i krupne ljude) je fenomenalan, skoro da si spusten do asfalta a menjac i ostale sve komande su tako okrenute ka vozacu da je to predivno.
Ono sto je mene u prvi mah zbunilo i zacudilo je radna temperatura,koja je kod mene oko 75C, a tek u gradu kad je sada otoplilo znalo da ode do 90C. Nakon lutanja po netu, konslutacija u servisu, uvideo sam da je kod 156-ica to normalno. Na sajtu www.alfa156.net (koji inace svim sadasnjim kao i buducim vlasnicima preporucujem da ga dobro pregledaju) nasao sam podatak da Alfa za razliku od ostalih proizvodjaca ne prikazuje srednju temperaturu, vec trenutnu pa zato i ima ceste oscilacije iste.
Samo jos jedna topla preporuka, 156-icu treba samo odrzavati u dobrim i proverenim servisima.
Toliko za sada od mene, i jos jednom napominjem da je sve ovo samo moje misljenje.
“Alfa Romeo is something special. It occupies a place apart...It is a way of life...”
Jedno pitanje ukratko.Naime imam Alfu 146,hocu da je prodam i uzmen sebi Alfu 156 1.9 JTD.Alfa je kraj 99,presla 75000km,u fulu,kaze ekstra stanje,za 4400eura,neocarinjena.Ta mi se cjena cini prihvatljivom,nije puno skupa cjena ,pa me interesuje kakvi su im dizel motori,posto nemam iskustva sa njima.Ista kazete na kilometrazu?Pozdrav Alfisti
Mogu da zamislim koliko sam ja tek bio smesan sa svojim pitanjima dok bas nista nisam znao...
Sala mala...
Pa i ja sam reagovao tako kad je u pitanju dizel, ono kao Wagen i Mecka pa na kraj sveta, ali treba samo da se susretnes sa pogledom nekoga ko vozi "naftaricu" kad mu to kazes i iz tog pogleda ces da zakljucis da nema razloga za brigu, eto to ti ja kao laik kazem!
A sto se tice onoga da ne odgovara visokim ljudima, stvarno ne vidim zasto! Jer ja sam visok 185 i uvek imam problema sa nogama i sa niskim krovovima, ali kad sam seo u 156-icu prvo sto mesta za noge ima ohoho, a drugo sedi se tako nisko da se bukvalno od brisaca ne vidi put, osecao sam se kao patuljak! Moram da priznam da mi se to jedino nije svidelo...
Inace podatak da je drugar sa Lanciom Deltom Integrale presao 760 000 kilometara bez otvaranja motora! Promenila je nekoliko vlasnika, vracana kilometraza, radio kao taxi, da bi se na kraju svi vlasnici okupili, slucajno naravno i shvatili sta su vozili i prodali nekome ko verovatno jos uvek eksploatise taj auto!
Stoga... Samo kupuj!!! Jel tako bigfoot?!
In essence, then, Alfa has always understood what makes driving a thrill. But it has never been able to make a car. Well, not a car that a rational, normal human being might want to buy.
Bio sam i na sajtu www.alfa156.net, i tu se stvarno moze naci svasta.Cak sam se upisao u knjigu gostiju .Sutra cu zvati coveka da odemo pogledati auto.Ako bude ok kaparisacu,pa cu reci da me priceka par dana,dok svoj ne resim.A imam zagrijanu musteriju za svoju Alfu.Da sam prodao svoju danas bi odma otisao po nju.Ali polako vidicemo.
Kao prvo obrati paznju na jednu cinjenicu. Koliko je meni poznato da akao je to auto '99 god. da ima motor 105ks i da je to euro 2 motor . A posto si ti rekao da je auto ne ocarinjen onda ne znam kako to mislis da izvedes. Ali jos jednom ponavljam nisam 100% siguran u to, pa ti dobro proveri.
A sto se tice te naftarice sta da ti drugo kazem osim sve pohvale . Kao sto si mogao procitati u mom postu ja sve sto sam menjao na autu je bio potrosni materijal, a sam motor pevusi (kuc, kuc da ne cuje zlo lool ). A sto se tice potrosnje, mogu ti samo reci da je mene put do skupa u Madjarskoj skoro pa duplo jeftinije izasao nego Milasa u njegovoj 146 1.4 . Samo je bitno da proveris da li je auto u ok stanju, da li ima dva kljuca, kod i servisnu knjizicu (jes' da nije sve to garant) ali je dobar pokazatelj dobrog odrzavanja. Jer ako je auto dobro odrzavano sa njim ces preci kilometre i kilometre.
Samo ti jos jednom kazem proveri da li je euro 2 ili 3 motor.
“Alfa Romeo is something special. It occupies a place apart...It is a way of life...”
Kao prvo obrati paznju na jednu cinjenicu. Koliko je meni poznato da akao je to auto '99 god. da ima motor 105ks i da je to euro 2 motor . A posto si ti rekao da je auto ne ocarinjen onda ne znam kako to mislis da izvedes. Ali jos jednom ponavljam nisam 100% siguran u to, pa ti dobro proveri..
Sve cu znati za par dana,a i za tu normu.Do registracije mi treba 1400eura..A vjerujem ti na potrosnji i sto kazez za 1.4.Zato sto je kod mene 1.4 i trosi ko lud .
Pozdrav
Comment