Tipo 2.0 8v + LPG - problemi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zloran
    CBC Veteran
    • 11.01.2005
    • 130
    • Beograd

    Tipo 2.0 8v + LPG - problemi

    Pozdrav svima!

    Posle duzeg vremena evo ponovo problema.
    Pre jedno dva meseca motor je poceo da teze pali, tj. nece da upali bez davanja gasa, a i tada neko vreme radi nemirno sa tendencijom gasenja. Kada mu to prodje dok se ne zagreje radi skoro normalno, a onda ler gas pocne da opada na 600-700 o/min i sam pocinje da dize ler gas i da ga vraca, i na kraju se ugasi. U tom periodu su mi se desile pri paljenju i tri jake detonacije, kojih kod ovog auta nikada nije bilo. Takodje se dogodilo jes nesto neverovatnije, dva pute posle samogasenja, gore lampice od alternatora i od ulja, motor nastavljao da radi (zaostala kolicina LPG?).
    Sve ovo je pocelo da se dogadja sa pojavom niskih temperatura, ako je -3 nisko (proslih zima nije bilo problema ni na -15, doduse nisam imao LPG, ali ionako pali samo na benzin), i jos jedna stvar, par dana pre pojave opisanih simptoma pran je motor jer ga je trebalo predihtovati, dihtung kartera, semering na razvodniku paljenja ...
    E sad, majstor je sve proverio - sa drugim delovima - razvodnu kapu i ruku, bobinu i neki modul pored nje, svecice, kablove, lambda sondu, nasao cak i drugi kompjuter, ali sve isto. Sumljao je na presostat, narucen iz Italije, stigao pred praznike, juce zamenjen. Malo bolje motor radi ali sve u svemu isto.
    Dijagnosticki kompjuter pokazuje da je vreme ubrizgavanja 6-7ms pre zamene presostata i 3-4ms posle, a trebalo bi da bude 2-3ms. Takodje na leru lambda vuce u +, dok se na 3000-4000 o/min vraca u sredinu.
    Pritisak goriva je proveren i OK je.

    Auto je trenutno u servisu, pokusace jos da se igra, da poskida sve sto je vezano za LPG instalaciju, da eliminise i to kao uzrok, ako ima sta da se eliminise.

    Kakva su vasa razmisljanja? Boost? Dora?
    Pozdrav / Zloran
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    #2
    A da li je lambda sonda ispravna?
    Koje vrednosti lambda izbacuje dok govoris o da vuce na + pa posle nazad?

    Razgradi simptome po grupaciji pogonskog goriva, neverujem da je potpuno isti simptom.
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind

    Comment

    • Zloran
      CBC Veteran
      • 11.01.2005
      • 130
      • Beograd

      #3
      Pa kaze da je menjao lambda sondu i da se isto ponasa, a sto se tice vrednosti - nisam siguran a mozda nisam dobro ni pogledao, ali ima samo graficki prikaz - pravouganik sa onacenom normalom u sredini i "-" i "+" pa kursor seta.
      Pozdrav / Zloran

      Comment

      • Zloran
        CBC Veteran
        • 11.01.2005
        • 130
        • Beograd

        #4
        Iskreno da kazem juce sam samo gledao kako se ponasa na benzinu, ali kako rekoh u voznji je vrlo slicno, samo sto je na gasu prilicno izrazenije.
        Pozdrav / Zloran

        Comment

        • BOOST
          Founder - Admin od Začetka
          • 29.09.2004
          • 8726
          • Gislaved//Sweden
          • SAAB 9000 AERO R; SA

          #5
          Hm.. pretpostavka: Prilikom pranja motora, je vlaga dospela pod neki kontakt od nekog senzora i storila oxidacioni sloj.

          Da je samo sa benzinom, pretpostavio bi da je u pitanju senzor na glavi koji daje informaciju temperature modora ECU jedinici, ali ovako, ostaje da se razmisli malo ...
          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
          move your mind

          Comment

          • Zloran
            CBC Veteran
            • 11.01.2005
            • 130
            • Beograd

            #6
            Ma to sam i ja pomislio i rekao to majstorima - i automehanicaru koji mi odrzava auto i majstoru koji mi je ugradjivao LPG - i kod njega sam bio - ali mi objica rekose da je malo verovatno.
            Pozdrav / Zloran

            Comment

            • Dora
              Nadzornik!!!
              • 24.10.2004
              • 17451
              • Novi Sad
              • FIAT

              #7
              Re: Tipo 2.0 8v + LPG - problemi

              Originally posted by Zloran
              Pozdrav svima!

              jake detonacije, kojih kod ovog auta nikada nije bilo. Takodje se dogodilo jes nesto neverovatnije, dva pute posle samogasenja, gore lampice od alternatora i od ulja, motor nastavljao da radi (zaostala kolicina LPG?).
              Sve ovo je pocelo da se dogadja sa pojavom niskih temperatura, ako je -3 nisko (proslih zima nije bilo problema ni na -15, doduse nisam imao LPG, ali ionako pali samo na benzin), i jos jedna stvar, par dana pre pojave opisanih simptoma pran je motor jer ga je trebalo predihtovati, dihtung kartera, semering na razvodniku paljenja ...

              Kakva su vasa razmisljanja? Boost? Dora?
              Suviše sam umoran da bih nešto bolje rekao ali dok je u servisu neka pogleda emulator ili ako je stavljen rele (verovatnije) koji prekida dizne, da li je korodirao usled vlage od vode pri pranju.

              Ako je sistem za gas namešten kako treba onda je dovoljno izvaditi osigurač i sve je eliminisamo od gasa tako da nema potrebe za rasklapanjem i vadjenjem.


              Jedina zajednička tačka gasu i benzinu koja može da izazove ovakve probleme je emulator ili rele ako je stavljen umesto njega. Releji su vrlo loši i prave probleme.

              Ako baš hoćeda bude siguran neka vrati dizne u prvobitno stanje i onda proba na benzin. Ako lepo radi pravac kod majstora za gas. Ako ne radi kako treba na benzin, onda znaš i sam, posle popravke će i na gas raditi kako treba.
              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

              https.autogas.rs

              Comment

              • Zloran
                CBC Veteran
                • 11.01.2005
                • 130
                • Beograd

                #8
                Dora,
                Ima emulator.

                Ako baš hoćeda bude siguran neka vrati dizne u prvobitno stanje i onda proba na benzin.
                To sam i ja razmisljao. Samim vadjenjem osiguraca se iskljucuje sklop LPG-a, ali ostaju konektori na diznama, pa sad ako je tu neki problem treba to eliminisati. Nadam se da i automehanicar razmislja tako.

                Nego imam za tebe jos jedno pitanje: Kako se odrazava prisustvo difuzora na rad motora? Ovo pitam zato sto difuzor ima mnogo manji precnik za prolazak vazduha nego sto je u originalu. Da li to znaci samo manju snagu kada motor radi na benzin - zbog restrikcije i eventualne promene u protocnosti vazduha koja ide ka motoru?
                Pozdrav / Zloran

                Comment

                • Zloran
                  CBC Veteran
                  • 11.01.2005
                  • 130
                  • Beograd

                  #9
                  Mali Update:

                  Zvao sam automehanicara, ali je u frci - imao je neku havariju sa strujom u kuci - i samo mi na brzinu rece da je sve od LPG poskidao i da nije to pravilo neki problem zato sto nije dobio nikakvo poboljsanje, skinuo je usisnu granu i kaze da je bila PUNA CADJI??? Odakle???
                  Sutra skida auspuh da proveri drugu stranu.
                  Pozdrav / Zloran

                  Comment

                  • BOOST
                    Founder - Admin od Začetka
                    • 29.09.2004
                    • 8726
                    • Gislaved//Sweden
                    • SAAB 9000 AERO R; SA

                    #10
                    Normalno motori znaju da imaju EGR ventil ? Jel taj majstor ili nije ?

                    Stvarno, sta ima da skida izduvnu granu?
                    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                    move your mind

                    Comment

                    • Zloran
                      CBC Veteran
                      • 11.01.2005
                      • 130
                      • Beograd

                      #11
                      Ajd' sad ti meni kao laiku objasni sta je EGR ventil?

                      A sto se tice skidanja izduvne grane nije ni rekao da ce da je skida, rekao je auspuh, da vidi da nije zacepljen. Tako mi barem rece.

                      Ajde daj malo svetla .
                      Pozdrav / Zloran

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        EGR ventil
                        Exhaust Gas Regulation, ventil koji povezuje usisnu i izduvnu granu motora radi vracanja delimicno sagorele mesavine na ponovno dogorevanje i time cistiji izduv radi ekologije.

                        osnova u radu modernog motora. koristi se i na benzincima i na dizelima.

                        ne vidim potrebu da se skida auspuh da bi se ustanovilo stanje (zapusenosti).
                        dovoljno je izmeriti instrumentom na za to predvidjenom portu izduva.
                        mozda da potrazis drugog majstora?
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • BOOST
                          Founder - Admin od Začetka
                          • 29.09.2004
                          • 8726
                          • Gislaved//Sweden
                          • SAAB 9000 AERO R; SA

                          #13


                          Redovno imaju termostatski vaccum ventil za upravljanje EGR ventilom.
                          Uslov je da je temperatura motora preko 60C stepeni da bi se se dozvolilo upravljanje EGR ventilom. Sto veci vaccum u usisu to je vise otvoren..

                          Zna da se zaglavi, jer ukoliko se auto vozi cesto u nizim obrtajima i malom opterecenju motorom, iz razloga sto upravo tada prolazi najvise izduvnih gasova kroz njega .

                          Ako imas nameru sam da uradis sta treba sam, mogu ti dati uputstva. Sad samo treba da ga lokalizujes.
                          U svakom sluchaju, ide cev sa izduvne grane u ventil, pa sa njega na usisnu granu. EGR ventil je upravljan vaccumom , sdakle jedno gumeno srevo ide na njega sa usisne grane.
                          Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                          move your mind

                          Comment

                          • Dora
                            Nadzornik!!!
                            • 24.10.2004
                            • 17451
                            • Novi Sad
                            • FIAT

                            #14
                            Originally posted by Zloran
                            Dora,

                            Nego imam za tebe jos jedno pitanje: Kako se odrazava prisustvo difuzora na rad motora? Ovo pitam zato sto difuzor ima mnogo manji precnik za prolazak vazduha nego sto je u originalu. Da li to znaci samo manju snagu kada motor radi na benzin - zbog restrikcije i eventualne promene u protocnosti vazduha koja ide ka motoru?
                            Na ovo bih voleo prvo BOST da odgovori ako bude hteo

                            Jel tvoj auto ima katalizator?
                            Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                            https.autogas.rs

                            Comment

                            • BOOST
                              Founder - Admin od Začetka
                              • 29.09.2004
                              • 8726
                              • Gislaved//Sweden
                              • SAAB 9000 AERO R; SA

                              #15
                              Da mogu da odgovorim, daj mi podatak precnika difuzora i zapremine motora naravno i nivo KW koji su prisutni u originalnom stanju.
                              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                              move your mind

                              Comment

                              Working...
                              X