U pitanju je auto iz garazhe, dakle bmw 320i, motor M54B22, 2171 kubik, dohc 24v, dupli vanos. Po knjizhici u karter (sa filterom) ide 6 litara ulja.
Trenutno je u autu ulje gradacije 5W40, i za ovih prevezenih 1000+ km od kad je kod mene ne primecujem neku drastichnu potroshnju, po nekoj slobodnoj proceni oko 0,1-0,15 dl, a u tom periodu je auto uglavnom vozhen u gradskom saobracaju, sa puno "hladnih" startova motora. Motor je preshao 122 k km. Definitivno =]
E sad, jedna stvar mi nije jasna. Danas sam na hladnom motoru proverio nivo ulja i ostao blago zbunjen. Naime, pre nekoliko dana sam proverio nivo na "mlakom" motoru i bio je tamo gde sam i ochekivao, malo nizhe od nivoa na kojem je bio kad sam uzeo auto (i tad je nivo proveren sa mlakim motorom). Medjutim, danas je na merachu nivo bio "milimetar" ispod minimuma?!

Lampica za ulje se nijednom nije "oglasila" osim "redovne procedure" pri samom startu motora, zasvetli se par sekundi i pogasi sa ostalim lampicama (abs, airbag, eml, asc...).
Onda sam brzhe-bolje bacio pogled u "User manual" za E46 i tamo nashao uputstvo po kojem se nivo ulja meri na sledeci nachin (preveshcu sa engleskog):
- Parkirajte vozilo na ravnoj podlozi, sa sva chetiri tochka u istom nivou.
- Nakon shto je motor dostigao normalnu radnu temperaturu iskljuchite ga.
- Nekih 5 minuta nakon shto ste iskljuchili motor izvucite merach i izbrishite ulje sa njega.
- Vratite merach u motor do kraja, ponovo ga izvucite i proverite nivo ulja.
Pouchen ovim (iako tamo ne pishe nishta novo, interesovao me je samo konachan "rezultat") reshio sam da uradim bash sve "by the book", vratio sam se do auta i za svaki sluchaj ponovo proverio nivo sa hladnim motorom - ulje je opet bilo ispod minimuma na merachu. Zbog toga mi je bila frka da uopshte startujem motor, ali sam nekako sakupio snage i ipak okrenuo kljuch
Uradio sam sve po gore navedenim instrukcijama i odahnuo kad sam video da je nivo ulja na merachu opet tamo gde treba da je =]
E sad, neke stvari mi nisu jasne. Kako to da sa hladnim motorom ulja nema u karteru, odnosno ima ga ali iznenadjujuce malo? Zar ne treba da je obrnut sluchaj - da sa zagrejanim motorom ulja u karteru ima manje, imajuci u vidu da je resto "angazhovano" tokom rada motora?
Samo da dodam i ovo - nakon nekog vremena sam ostavio da se motor totalno ohladi, i vratio se da ponovo izmerim nivo. Opet je bio "na milimetar" ispod minimuma
Razumeo bih da se radi o nekom mineralnom ulju kojem treba malo rada motora da se lepo zagreje i dostigne neko "radno stanje", ali ovde se radi o 5W40
I razumeo bih da se radi o malim razlikama u nivou, ali od ovog nivoa sa hladnim motorom do nivoa sa zagrejanim motorom po nekoj mojoj proceni ima 0,6-0,7 dl ulja. Dakle, shta se deshava sa tim uljem, i gde ono "nestaje" kad je motor hladan? Da li je ovo uopshte normalna pojava mada ponavljam da je ovako izmeren nivo ulja sasvim ok shto se "User Manuala" za ovaj model tiche?
Dakle, u chemu je ovde "kvaka", gde mi nestaje 0,7 l ulja iz kartera?
Shta je u pitanju? Dupli Vanos, odnosno zadrzhavanje ulja u tom sistemu? Da li je gradacija ulja u pitanju, iako se radi o "BMW approved" longlife ulju preporuchene gradacije? SHTA?
Da, josh samo ovo: da li je ovaj nachin za proveru ispravna procedura, ili i to zavisi od modela do modela, obzirom na samu konstrukciju motora? Sa mojim ranijim automobilima sam nivo ulja merio na hladnom motoru i dolivao po potrebi, tako da mi je ovo sa zagrejanim motorom "novo"...
Ajmo sad, struchni komentari i objashnjenja napred!
Trenutno je u autu ulje gradacije 5W40, i za ovih prevezenih 1000+ km od kad je kod mene ne primecujem neku drastichnu potroshnju, po nekoj slobodnoj proceni oko 0,1-0,15 dl, a u tom periodu je auto uglavnom vozhen u gradskom saobracaju, sa puno "hladnih" startova motora. Motor je preshao 122 k km. Definitivno =]
E sad, jedna stvar mi nije jasna. Danas sam na hladnom motoru proverio nivo ulja i ostao blago zbunjen. Naime, pre nekoliko dana sam proverio nivo na "mlakom" motoru i bio je tamo gde sam i ochekivao, malo nizhe od nivoa na kojem je bio kad sam uzeo auto (i tad je nivo proveren sa mlakim motorom). Medjutim, danas je na merachu nivo bio "milimetar" ispod minimuma?!


Lampica za ulje se nijednom nije "oglasila" osim "redovne procedure" pri samom startu motora, zasvetli se par sekundi i pogasi sa ostalim lampicama (abs, airbag, eml, asc...).
Onda sam brzhe-bolje bacio pogled u "User manual" za E46 i tamo nashao uputstvo po kojem se nivo ulja meri na sledeci nachin (preveshcu sa engleskog):
- Parkirajte vozilo na ravnoj podlozi, sa sva chetiri tochka u istom nivou.
- Nakon shto je motor dostigao normalnu radnu temperaturu iskljuchite ga.
- Nekih 5 minuta nakon shto ste iskljuchili motor izvucite merach i izbrishite ulje sa njega.
- Vratite merach u motor do kraja, ponovo ga izvucite i proverite nivo ulja.
Pouchen ovim (iako tamo ne pishe nishta novo, interesovao me je samo konachan "rezultat") reshio sam da uradim bash sve "by the book", vratio sam se do auta i za svaki sluchaj ponovo proverio nivo sa hladnim motorom - ulje je opet bilo ispod minimuma na merachu. Zbog toga mi je bila frka da uopshte startujem motor, ali sam nekako sakupio snage i ipak okrenuo kljuch

Uradio sam sve po gore navedenim instrukcijama i odahnuo kad sam video da je nivo ulja na merachu opet tamo gde treba da je =]
E sad, neke stvari mi nisu jasne. Kako to da sa hladnim motorom ulja nema u karteru, odnosno ima ga ali iznenadjujuce malo? Zar ne treba da je obrnut sluchaj - da sa zagrejanim motorom ulja u karteru ima manje, imajuci u vidu da je resto "angazhovano" tokom rada motora?
Samo da dodam i ovo - nakon nekog vremena sam ostavio da se motor totalno ohladi, i vratio se da ponovo izmerim nivo. Opet je bio "na milimetar" ispod minimuma

Razumeo bih da se radi o nekom mineralnom ulju kojem treba malo rada motora da se lepo zagreje i dostigne neko "radno stanje", ali ovde se radi o 5W40

Dakle, u chemu je ovde "kvaka", gde mi nestaje 0,7 l ulja iz kartera?


Da, josh samo ovo: da li je ovaj nachin za proveru ispravna procedura, ili i to zavisi od modela do modela, obzirom na samu konstrukciju motora? Sa mojim ranijim automobilima sam nivo ulja merio na hladnom motoru i dolivao po potrebi, tako da mi je ovo sa zagrejanim motorom "novo"...

Ajmo sad, struchni komentari i objashnjenja napred!

Comment