Nivo ulja, E46 320i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    Nivo ulja, E46 320i

    U pitanju je auto iz garazhe, dakle bmw 320i, motor M54B22, 2171 kubik, dohc 24v, dupli vanos. Po knjizhici u karter (sa filterom) ide 6 litara ulja.

    Trenutno je u autu ulje gradacije 5W40, i za ovih prevezenih 1000+ km od kad je kod mene ne primecujem neku drastichnu potroshnju, po nekoj slobodnoj proceni oko 0,1-0,15 dl, a u tom periodu je auto uglavnom vozhen u gradskom saobracaju, sa puno "hladnih" startova motora. Motor je preshao 122 k km. Definitivno =]

    E sad, jedna stvar mi nije jasna. Danas sam na hladnom motoru proverio nivo ulja i ostao blago zbunjen. Naime, pre nekoliko dana sam proverio nivo na "mlakom" motoru i bio je tamo gde sam i ochekivao, malo nizhe od nivoa na kojem je bio kad sam uzeo auto (i tad je nivo proveren sa mlakim motorom). Medjutim, danas je na merachu nivo bio "milimetar" ispod minimuma?!

    Lampica za ulje se nijednom nije "oglasila" osim "redovne procedure" pri samom startu motora, zasvetli se par sekundi i pogasi sa ostalim lampicama (abs, airbag, eml, asc...).

    Onda sam brzhe-bolje bacio pogled u "User manual" za E46 i tamo nashao uputstvo po kojem se nivo ulja meri na sledeci nachin (preveshcu sa engleskog):

    - Parkirajte vozilo na ravnoj podlozi, sa sva chetiri tochka u istom nivou.
    - Nakon shto je motor dostigao normalnu radnu temperaturu iskljuchite ga.
    - Nekih 5 minuta nakon shto ste iskljuchili motor izvucite merach i izbrishite ulje sa njega.
    - Vratite merach u motor do kraja, ponovo ga izvucite i proverite nivo ulja.

    Pouchen ovim (iako tamo ne pishe nishta novo, interesovao me je samo konachan "rezultat") reshio sam da uradim bash sve "by the book", vratio sam se do auta i za svaki sluchaj ponovo proverio nivo sa hladnim motorom - ulje je opet bilo ispod minimuma na merachu. Zbog toga mi je bila frka da uopshte startujem motor, ali sam nekako sakupio snage i ipak okrenuo kljuch

    Uradio sam sve po gore navedenim instrukcijama i odahnuo kad sam video da je nivo ulja na merachu opet tamo gde treba da je =]

    E sad, neke stvari mi nisu jasne. Kako to da sa hladnim motorom ulja nema u karteru, odnosno ima ga ali iznenadjujuce malo? Zar ne treba da je obrnut sluchaj - da sa zagrejanim motorom ulja u karteru ima manje, imajuci u vidu da je resto "angazhovano" tokom rada motora?

    Samo da dodam i ovo - nakon nekog vremena sam ostavio da se motor totalno ohladi, i vratio se da ponovo izmerim nivo. Opet je bio "na milimetar" ispod minimuma

    Razumeo bih da se radi o nekom mineralnom ulju kojem treba malo rada motora da se lepo zagreje i dostigne neko "radno stanje", ali ovde se radi o 5W40 I razumeo bih da se radi o malim razlikama u nivou, ali od ovog nivoa sa hladnim motorom do nivoa sa zagrejanim motorom po nekoj mojoj proceni ima 0,6-0,7 dl ulja. Dakle, shta se deshava sa tim uljem, i gde ono "nestaje" kad je motor hladan? Da li je ovo uopshte normalna pojava mada ponavljam da je ovako izmeren nivo ulja sasvim ok shto se "User Manuala" za ovaj model tiche?

    Dakle, u chemu je ovde "kvaka", gde mi nestaje 0,7 l ulja iz kartera? Shta je u pitanju? Dupli Vanos, odnosno zadrzhavanje ulja u tom sistemu? Da li je gradacija ulja u pitanju, iako se radi o "BMW approved" longlife ulju preporuchene gradacije? SHTA?

    Da, josh samo ovo: da li je ovaj nachin za proveru ispravna procedura, ili i to zavisi od modela do modela, obzirom na samu konstrukciju motora? Sa mojim ranijim automobilima sam nivo ulja merio na hladnom motoru i dolivao po potrebi, tako da mi je ovo sa zagrejanim motorom "novo"...

    Ajmo sad, struchni komentari i objashnjenja napred!
    http://www.bmw.tv
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #2
    evo ti mog objašnjenja a ti proceni da li se kvalifikuje makar približno u ono stručno

    ulje se kao i svaka tečnost sa zagrevanjem širi po zapremini a hladjenjem skuplja.
    to i sam znaš i nije ništa novo rečeno.

    e sad možda/ verovatno je deo kartera na koji nailazi šipka za merenje namerno takvog oblika, kao neka kadica slična menzuri znači uzana a visoka, da 1/2 litre ulje usled širenja i skupljanja se konvertuje u 20mm gore dole ocrtanosti na šipci.

    to je dosta dobro rešnje, jer znači da ako npr se potroši-iscuri- ispari samo 0,2 litre ulja to će biti vrlo primetno na šipci i verovatno će to aktivirati senzor za nizak nivo ulja (ako ga ima taj motor) što znači da je sam mehanizam za "dojavu" greške u nivou ulja tj šipka vrlo osetljiva na promene pa ćeš ti kao korisnik na proveri veoma brzo i na najmanji začetak problema sa uljem biti upozoren.

    po meni, to je dobro rešenje za svaku pohvalu.

    inače i ja sam navikao na tradiciju, uvek merim nivo ulja posle prospavane noći na leden motor pa pri takvim uslovima poredim stanje na šipci.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • overspeed
      CBC Senator XXL
      • 24.05.2005
      • 2779
      • Kosovska Mitrovica

      #3
      Hmm, ja sam pokushavao da smislim shta bi moglo da bude, a ovo sto pishesh ima smisla - na taj nachin bi razlike u temperaturi ulja davale bash ovakve "simptome" ali uz uslov da je posuda (zavrhsetak iste) za merach bash takvog oblika kao shto kazhesh... Mada mi i u tom sluchaju te oscilacije deluju kao (pre)velike...
      Inache, auto ima u karteru senzor za nivo ulja a lampica na tabli simbolizuje taj senzor (nizak nivo ulja), ali se ne pali a nivo je sa hladnim motorom ispod minimuma, i to je ono shto me chudi? Jedino shto mi pada na pamet je da on odreaguje na nizak nivo ulja ali kad ono dostigne radnu temperaturu, i ako tad ochita nizak nivo onda pali lampicu? Mislim, gadjam naslepo...

      Elem, moguce da su tako reshili to sa merachem bash da bi vlasnik imao pravovremenu informaciju. Opet, po "User Manualu" nivo ulja je OK, ali sam samo zbunjen... Valjda je za verovati tom uputstvu. Znam samo da se nivo ne meri na gore opisan nachin na bmw-ovim chetvercima iz ranijih generacija...

      Lepo ja napisah da je u pitanju misterija...
      http://www.bmw.tv

      Comment

      • starac vujadin
        CBC Senator XXL
        • 27.08.2005
        • 2617
        • Stari grad

        #4
        Meni se desilo po jednom i na Hondi i na Alfi da su posrkali ulje iznenada iako redovno pratim nivo ulja. Bio sam iznenadjen, pogotovu kada mi se desilo prvi put jer nisam imao nikakvu promenu u eksploataciji - nisam vozio 200km/h sat vremena, vukao prikolicu, ili vec...Jedina stvar koju sam uspeo da dokucim je da su bila u pitanju ful sinteticka ulja i da se radilo u oba slucaja radilo o periodu sa naglim promenama temperature, servisni interval je bio blizu, palila se klima...nemam pojma da li to ima neke veze, ali znam da se to desilo po jednom i vise nikada, hvala Bogu. Posle toga je sve bilo normalno. Mozda je u pitanju neka "automobilska homeopatija"

        Sto se tice objasnjenja za merenje ulja ono se ne nalazi u samo u BMW instruction manualu vec sam ga vidjao i u uputstvima za druga kola. A zasto tako napisu? Zato sto ljudi cesto ne kontrolisu ulje dok se ne pojavi neki problem (koliko puta ljudi pomisle pre nego sto sednu "hajde da proverim", a onda kazu sebi sledeceg sekunda "`ajde drugi put cu, necu sad da se prljam"...i tako prodju nedelje...)...a problem se javi u toku voznje tj. pali se lampica i onda vozac hoce usplahireno odmah da vidi da li ima ulja, a ne moze odmah da izmeri. Tako da prakticno to sto su napisali nije uputstvo KAKO TREBA DA SE MERI ULJE, vec uputstvo KADA NAJRANIJE MOZES DA IZMERIS ULJE PO GASENJU MOTORA. Vecina vozaca na Zapadu ne kontrolise ulje sami, vec to im ot rade u servisu i ovo uputstvo je napisano za njih.

        E sad, neke stvari mi nisu jasne. Kako to da sa hladnim motorom ulja nema u karteru, odnosno ima ga ali iznenadjujuce malo? Zar ne treba da je obrnut sluchaj - da sa zagrejanim motorom ulja u karteru ima manje, imajuci u vidu da je resto "angazhovano" tokom rada motora?
        Pa, ne treba...isto tako je u svakom motoru...isto kao sto je nivo rashladne tecnosti najnizi kad je auto ugasen, isto kao sto je pritisak guma nizi nego kada se auto krece...

        Mislim da ti je auto na minimalnoj granici, preporucujem ti da dolijes i pratis situaciju. Ako krene to da se ponavlja mogao bi da predjes na sinteticko 10-60 ulje. Mada, mislim da ti se nece desavati i da nije nista strasno u pitanju...U svakom slucaju kontrolisi ulje kao sto si ranije radio, na hladan motor - oko toga se nista nije promenilo, niti ce.

        P.S. Eh, stara dobra vremena kada su dobra kola imala cajgere za pritisak i temperaturu ulja...

        Comment

        • overspeed
          CBC Senator XXL
          • 24.05.2005
          • 2779
          • Kosovska Mitrovica

          #5
          Originally posted by starac vujadin
          Mislim da ti je auto na minimalnoj granici, preporucujem ti da dolijes i pratis situaciju. Ako krene to da se ponavlja mogao bi da predjes na sinteticko 10-60 ulje. Mada, mislim da ti se nece desavati i da nije nista strasno u pitanju...U svakom slucaju kontrolisi ulje kao sto si ranije radio, na hladan motor - oko toga se nista nije promenilo, niti ce.
          Pa sad ne znam iskreno kako da postupam, da se drzhim ove poznate prakse ili da "poslusham" savet iz User Manuala? Nije valjda da su nalupali tamo da je nivo OK kad je nivo izmedju dva zareza na merachu, a merenje napravljeno sa zagrejanim motorom? To je izuvishe ozbiljna "tema" da bi smeli da dozvole sebi da daju neke paushalne savete tog tipa. Ili se bar nadam da je tako

          Elem, zamisli da je User Manual u pravu - i da je u motoru sasvim dovoljno ulja (a jeste mereno sa zagrejanim motorom, bash kako oni predlazhu). I sad ja uradim kao shto ti kazhesh, i kao shto sam uostalom i radio sa svim bivshim automobilima, proverim na hladno a ono nivo ispod minimuma (kao shto jeste). Onda 'ladno dolijem ceo litar kako bi nivo doshao do na milimetar ispod linije maksimuma (izmedju dva zareza staje litar, opet po User manualu).
          A ako je User Manual u pravu, onda sam sipao skoro ceo litar ulja preko dozvoljenog maksimuma, a to skoro da nije nishta bolje od situacije da vozish na ili ispod minimuma.

          Opet, chudi me da ako je sad vec ispod minimuma (tako bar pokazuje merach, sa hladnim motorom), zashto se ne pali lampica za nizak nivo ulja? Senzor je u karteru, lampica sigurno nije crkla jer se upali po davanju kontakta i onda pogasi za dve-tri sekunde. Senzor je takodje ispravan, jer ta lampica signalizira ili nizak nivo ulja ili kvar senzora, a ona uporno "cuti".

          Motor se u leru i pri obrtajima ispod 3500 u kabini i ne chuje, lako dizhe obrtaje, troshi u granicama normale (kao i pre mesec dana), ne zagreva se, chak kad upalim klimu dok je motor u leru ne osetim ni onaj karakteristichan "pad" obrtaja, znachi apsolutno nishta. Da mu fali ulja, ne verujem da bi se ovako ponashao, u najmanju ruku bi ga odalo jache zagrevanje (iznad one "sredine" na cajgeru gde bmw uvek "zakuca") ili povecana potroshnja, mozhda malo izmenjen zvuk u radu... bilo shta...

          Ne znam, stvarno mi je chudna cela stvar, a racionalnog objashnjenja nigde... Ehh, da je sad Boost ovde...
          http://www.bmw.tv

          Comment

          • starac vujadin
            CBC Senator XXL
            • 27.08.2005
            • 2617
            • Stari grad

            #6
            I meni su se kola, prilikom spomenutih primera, ponasala isto potpuno normalno i nije se palila lampica za nizak nivo ulja.

            Ako si vec tako u nedoumici i plasis se da nesto ne upropastis, mozes da uradis kompromisnu stvar - dolij do vrha crte na mlak motor. Onda ti bar nece padati nivo na hladan motor ispod crte i bices mirniji. Uostalom, da si miran i da mislis da je sve ok ne bi pisao ovo sve

            Inace, bez obzira na fabricku preporuku (a ja licno volim da se drzim fabrickih preporuka u ogromnoj vecini slucajeva i ne volim da pametujem oko toga) ja bih autu koji ima, da tako kazemo, "sportsku" konstrukciju motora uvek drzao ulje na vrhu, a ne na sredini...nebitno da li je hladan ili mlak.

            Comment

            • overspeed
              CBC Senator XXL
              • 24.05.2005
              • 2779
              • Kosovska Mitrovica

              #7
              Originally posted by starac vujadin
              Uostalom, da si miran i da mislis da je sve ok ne bi pisao ovo sve
              Daleko od toga da sam miran, nego me to uputstvo is Usera () dovodi u nedoumicu...

              Originally posted by starac vujadin
              Ako si vec tako u nedoumici i plasis se da nesto ne upropastis, mozes da uradis kompromisnu stvar - dolij do vrha crte na mlak motor. Onda ti bar nece padati nivo na hladan motor ispod crte i bices mirniji.
              Eevooo reshenjaaa!!!

              Da znash da cu tako da uradim, tako cu u svakom sluchaju biti u dozvoljenim marginama, sa hladnim ili vrucim motorom, svejedno.

              Hvala na saradnji i savetima koleZa
              http://www.bmw.tv

              Comment

              • dranix
                CBC Senator XXL
                • 04.10.2004
                • 3079
                • Antwerpen/Belgium
                • Saab 9-3

                #8
                Neki automobili imaju na sipki crte za hladnan motor ili za ugrejan.

                Comment

                • Manfred
                  CBC Senator XXL
                  • 04.08.2007
                  • 905
                  • Beograd

                  #9
                  Moja pretpostavka je da se po uputstvu meri na mlak motor da ne bi recimo na hladan motor neko sipao do vrha shipke, a posle kad se ugreje i rashiri napravi neki problem... koliko shvatam iz dosadashnjeg iskustva, ni motoru ne prija bash da se davi u ulju...

                  Comment

                  • Flavio
                    CBC Senator XXL
                    • 13.06.2006
                    • 1926
                    • 012 Centar
                    • KaraWagon 1.4T.Spark

                    #10
                    @overspeed,imao sam potpuno istu misteriju u prvih ~ 2 meseca koriscenja Alfe (iz garaze).Kad me nije infarkt strefio (bukvalno) u jednom momentu .Da neduzim sada,primenjujem i ja Brikovu praksu odavno.Znaci,merodavan mi je nivo na hladnom motoru,koji je prenocio,i to na odredjenom (uvek istom) mestu na parkingu.Prema takvom rezultatu vrsim i eventualna dolivanja.Mozda ovo zvuci malo blesavo itd. ali cenim da takvim postupkom anuliram sve moguce smetnje pri ocitavanju tipa ne bas ravan teren,uvek za malo razlicita temp. motora/ulja itd..

                    Comment

                    • JNC
                      CBC Senator XXL
                      • 19.12.2006
                      • 1332
                      • Beograd

                      #11
                      Kod mene na Mazdi 3 u uputstvu pise da se zagreje motor, saceka 5 minuta i onda meri nivo ulja. Ja tako radim iako po navici prvo proverim na hladan motor i iskreno uopste nema razlike .

                      Comment

                      • ///M_Power
                        CBC Senator XXL
                        • 05.05.2008
                        • 335
                        • Beograd - Minhen

                        #12
                        Proveri ti to jos jednom. U nekim situacijama moze se desiti da motor baci vise ulja u samu cev oko meraca nivoa ali se ovo obicno manifestuje kao previsok nivo ulja, i posle par merenja i brisanja sipke ocitava pravi nivo. Hladan ili blago zagrejan motor, ne bi trebalo da bude neke razlike na meracu sve dok si sacekao par minuta da se ulje spusti u karter.
                        Proveri merenje vise puta i brisi merac pre vracanja...
                        Ovo govorim za BMW jer sam imao/vozio i E46 i E36 (preko 10 godina)...

                        Comment

                        • overspeed
                          CBC Senator XXL
                          • 24.05.2005
                          • 2779
                          • Kosovska Mitrovica

                          #13
                          Samo da rezimiram celu prichu, i da prenesem saznanja do kojih sam doshao u vezi ove "misterije"

                          Dakle, iscimao sam zeta u shvabiji i objasnio mu celu prichu. On radi za ATU (u pitanju je "lanac" servisa razbacanih shirom D), i izmedju ostalih brendova, servisiraju i bmw. E sad, on jeste mehanichar sa skoro 10-ogodishnjim iskustvom, ali je poprichao sa najiskusnijim od majstora-kolega iz tog servisa (inache radi se o Stuttgartu), i prenecu ukratko shta mu je ovaj lik rekao povodom ovog "pitanja".

                          BMW naravno prodaje svoje automobile shirom sveta, a to znachi da poneki primerak "zavrshi" i u recimo nekoj nedodjiji na 1500 metara nadmorske visine, gde je prosechna godishnja temperatura npr. 5 stepena C, odnosno gde ima jako puno dana sa temperaturom ispod nule tokom godine. Ono uputstvo u "User manualu" da se nivo meri sa radno zagrejanim uljem je napisano UPRAVO zbog vlasnika tih automobila, bez obzira da li zhive negde na severu Norveshke ili u planinama Oregona Jer, jedino ako isposhtuju proceduru da zagreju ulje pre merenja, i nakon toga sachekaju 5 minuta, toliko ce biti dovoljno da se ulje dovoljno "razlije" i slije u karter, nakon chega ce i izmeren nivo biti najmerodavniji.

                          Sa druge strane, ova procedura "nece da shkodi" vlasnicima koji zhive u toplijim predelima, dakle nivo ce biti isti bilo da se meri na totalno hladan, ili na motor koji je ugrejan na radnu temperaturu, ali da se meri tek nakon nekoliko minuta kako bi se ulje vratilo u karter.

                          Dakle, ono u "User manualu" je takoreci "Solomonsko reshenje" problema, napisano iz prinude jer ne mogu da se prave razlichita uputstva za korishcenje i odrzhavanje za razlichita trzhishta.

                          Druga stvar koja me je "bunila" tj. da je nivo sa hladnim i zagrejanim motorom bio drastichno razlichit - ovaj lik je rekao da "korito kartera" (shta god to znachilo) ima takav oblik i "sholjicu" u koju "upada" onaj merach da ochitan nivo ponekad mozhe da zavara, i da merenje treba ponoviti bar dva, a ako postoji sumnja i 3 puta, da bi se stekla "prava slika". Kad sam malo "vratio" film, uvideo sam da nikad nisam merio vishe puta uzastopno - kad je motor bio hladan merio sam jednom (naravno, prvo bih uvek obrisao merach i tek onda merio), kad je bio topao isto sam merio samo jednom, znachi nikad preko toga (tj. ne uzastopno). I onda sam napravio test - na hladnom motoru sam izmerio nivo (3 puta ), onda zagrejao motor, sachekao 10-ak minuta i napravio ponovo 3 merenja Nivo ulja je (ochekivano) bio isti u oba sluchaja. Dakle, namerno nisam sachekao 5 minuta (kao ranije, i kao shto bukvalno pishe u "User manualu") nego duplo duzhe, jer je 5 minuta nedovoljno da se nivo u potpunosti slije u karter. Znachi, tu su po meni napravili propust, jer je 5 minuta malo, i nakon toga izmerena vrednost nije merodavna, jer nivo u sledecih 5 minuta poraste josh cca. 5 mm. Elem, never mind...

                          Dakle, "misterija" je reshenja. Veliki blok shestaka ima "korito" i "sholjicu" koji zahebavaju pa nivo valja proveriti bar dva puta, jerbo se u suprotnom mozhete naci u chudu, bash kao shto sam ja...

                          I samo josh ovo: ovaj majstor je zetu rekao da obzirom da zhivim tu gde zhivim (obzirom na lokalne klimatske okolnosti), mogu da kontrolishem ulje i dolivam po potrebi na hladan motor. Ono uputstvo iz "Usera" mogu da praktikujem samo kad temperature padnu ispod 5 stepena, jer u tom sluchaju zbog zgusnutog ulja nivo ochitan "na hladno" mozhe bitno da bude manji od realnog.

                          Dakle, to je to. Znachi, toliko sam hvalospeva chuo o BMW-ovim shestacima, a kobasichari ni "sholjicu" ne znaju da naprave kako valja...

                          Al' dobro, pisao sam skoro da sam proshli vikend "skoknuo" do CG... Obzirom na to koji su sve naochigled "besni" (i vrlo "masni") automobili morali da mi se sklanjaju iz "brze" trake na onom dugachkom usponu ka Sozini, sve mu oprashtam...

                          ENDE
                          http://www.bmw.tv

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #14
                            super, logična objašnjenja.
                            ja bih mogao i da izmedju redova pročitam da se BMWdosetio kako da spreči tužakanje nekog Amera koji živi na 2500m n/v pa "sredi" svoju mašinu .

                            inače, mislio sam da se podrazumeva- 3 puta meri jednom seci.
                            uvek se nivo na šipki bilo koje tečnosti meri 3 puta sa brisanjem nivoa izmedju.
                            bez obzira na model auta, vrstu ulja i tečnost koja se proverava.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • TECA
                              CBC Senator XXL
                              • 14.10.2007
                              • 2355
                              • Oz

                              #15
                              Da nisu sile povrsinskog napona malo upletene kod merenja nivoa tecnosti,kada je u pitanju cevcica zaronjena u neku posudu.Davno sam isao u skolu ali mislim i da temperatura tu igra neku ulogu.

                              Comment

                              Working...
                              X