Opel Vekrtra 1.6i, gubi snaga motora i potrosnja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jasko
    CBC Član
    • 05.08.2008
    • 32
    • sarajevo

    Opel Vekrtra 1.6i, gubi snaga motora i potrosnja

    OPEL vectru 1.6i 90godiste
    imam problem vec pola godina izgubio je mnogo na snagu npr gas radi do pola onda poslje nema efekta ne osjeti se nista... a i potrosnja se povecala sa 7-8l na otveronom na 10-12l
    prijatelj mi pogledo auto i vidio da ne radi kako treba ventil za ubacivanje zraka jer kad ga zatvoris treba da se ugasi auto ili da se primjeti poremecaj u ravnomjernost rada motora ali nista se ne desaje pa smo otvorili ventil i bilo puno sljake prasine crne ali one male cjevcice nismo mogli ocistiti nikako jedno smo uspjeli i na kraju smo sastavili i radio je jedno 5 min ventil onda se valjda opet zacepio pa nastavio raditi kao prije ali mislimo da je zbog toga potrosnja goriva veca ali zasto se ponovo zacepio i zasto se smanjila snaga motora kao da ga gusi kad povecas opterecenje motora...
    Imali ko ideju ??
    thx
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    #2
    Al' si ga zbrz'o jarane...

    Chekaj malo, stani, polako...

    Koji ventil za ubacivanje zraka, mozhesh li da razjasnish malo? Najbolje bi bilo okachiti neku sliku, da vidimo shta je u pitanju... Ako kazhesh da ste jedva ushtelovali auto da radi kako treba ali da je nakon 5 minuta pocheo da zeza kao pre, da li to znachi da i pri radu u leru postoje nepravilnosti? Imash li detonacija kad patosirash pedalu gasa u leru?

    Kad je na autu zadnji put radjen servis? Filteri, svecice... kad i shta je menjano? Jesi li ikad chistio dizne na autu? Koliko je preshao auto, ili bar koliko pishe na satu?

    PS. Dobrodoshao na forum, a pravom si mestu...
    http://www.bmw.tv

    Comment

    • jasko
      CBC Član
      • 05.08.2008
      • 32
      • sarajevo

      #3
      pa da kad je u leru ima nepravilnosti al tih 5 min kad smo bili sredili bio je sasvim normalan i miran kao nov pa mi je prijatelj do "daske" dao gas pa je valjda to zagusilo ponovo neznam sta se desilo motor je preso 310.000 km ali na motoru se promjenjeni dihtunzi i izbrusen...
      moracu postavit sliku pa da vidite taj ventil

      Comment

      • overspeed
        CBC Senator XXL
        • 24.05.2005
        • 2779
        • Kosovska Mitrovica

        #4
        Bilo bi bolje... Iskreno ne razumem koji to ventil "ubacuje" vazduh/zrak u motor? Ako ste chistili ler ventil (IAC) onda u redu, valja i njega ponekad ochistiti jer se nakupi tu naslaga, prljavshtine, pa zeza u leru, radi neravnomerno, a hoce i da se ugasi motor pri zaustavljanju na semaforu, kochenja sa manjih brzina i sl. Medjutim, taj ventil nema nikakvu funkciju kad je motor u radnom rezhimu, on svoju funkciju preuzima i vrshi samo kad obrtaji padnu ispod 1300-1400 rpm, sve preko toga - on ni na koji nachin ne utiche na performanse, narochito ne na potroshnju...
        Ako ste pak chistili leptir u usisnoj grani onda je to druga stvar, jer nije nikakav senzor u pitanju... Jedino me na ove dve stvari asocira tvoja pricha, ali nijedna nije dovoljno dobra kao objashnjenje za probleme koje imash sa autom... Zato najbolje daj slike pa da vidimo...

        I ne reche, kad i shta je servisirano, kad si menjao vazdushni filter, filter goriva, svecice kad su promenjene zadnji put, ili bar jesi li proveravao u kakvom su stanju? Daj malo vishe info, ovako lovimo u mutnom...
        http://www.bmw.tv

        Comment

        • jasko
          CBC Član
          • 05.08.2008
          • 32
          • sarajevo

          #5
          svjecice su nove a vazdusni filter i filter za gorivo neznam ali u dobrom su stanju
          pogodio si leptir u usisnoj grani to smo cistili... on nije radio ni sad ne radi vise jer bio je sasvim zacepljen prljastinom valjda i sad ali tesko da se prociste kanali... jer su uski kanali da li on ima veze sa potrosnjom pa je smjesa u motoru drugaciju vise goriva dodaje da bi nadoknadio manjak zraka da li to moze biti.
          Takoder smo skontali da bi mogao katalizator biti tesko zaprljan pa da tako nastaje pritisak od katal. do motora i time zagusuje motor kad dam vise od pola gasa na pedali ali skidali smo i iznenadio se bio je vec skinut davno uopste ga nema znaci nije do tog ali smo barem tu vidili da dihtung ne valja pa moram promjeniti
          uglavnom dacu danas majstoru ako bude imao vremena da vidi detaljnije sta je upitanju
          steta, da mi je da smanjim potrosnju jer ipak je to 1.6i sad trosi kao da je 1.8i .

          Comment

          • CannoN
            CBC Senator XXL
            • 15.09.2007
            • 485
            • Beograd

            #6
            Leptir u usisnoj grani (throttle) ne moze da ne radi a motor da prima gas.

            Comment

            • Dren
              CBC Senator XXL
              • 24.08.2005
              • 1068
              • Sarajevo

              #7
              Malo vi to bolje "snimite", ovako fali podataka...

              Je li se to smanjenje snage i povećanje potrošnje desilo odjednom, naglo, ili postepeno, je li prekontrolisana sva struja, paljenje, uglovi i slično ?

              Polako jedno po jedno, pa će se već naći problem.

              Comment

              • JAPANX
                CBC Senator XXL
                • 10.08.2006
                • 2159
                • Beograd

                #8
                mirise mi na lambada sondu

                Comment

                • skorohaker
                  CBC Član
                  • 20.07.2007
                  • 25
                  • Beograd

                  #9
                  ^ Mislis, smrdiii? Ali, kako proveriti bez stavljanja druge, ta Vektra ima starinski racunar, cini mi se, ne znam moze li dijagnostika sa sigurnoscu pokazati na sondu ako nije crkla skroz (spor odziv i sl).

                  Comment

                  • jasko
                    CBC Član
                    • 05.08.2008
                    • 32
                    • sarajevo

                    #10
                    evo konacno sam slikao taj ventil... oznacen je sa bjelom strijelicom.

                    kao sto ja znam postepeno se to desilo smanjenje snage i poslje povecanje potrosnje imao sam problem sa elektronikom prije 2 god majstor kaze da je morao promjeniti sve kablove za elektroniku jer se bio gasio kad se prebaci u leru....

                    evo link sa slikama


                    Comment

                    • RS-4
                      CBC Veteran
                      • 29.04.2008
                      • 162
                      • Norway

                      #11
                      To sto si slikao je tkz. EGR ventil, iz navedenog problema bih zakljucio da isti nije problem vec bi trebao da prekontrolises:

                      1. pritisak benzina u sistemu
                      2. senzor temperature motora sa konektorom
                      3. lambda sondu

                      svi ovi potupci su vec detaljno opisani samo potrazi u "search" opciji.

                      Za sve ovo majstoru treba jedan manometar i unimer pa kad zavrsite test baci rezultate ovde a verujem da cete u jednom od ova tri moguca uzrocnika pronaci resenje problema.

                      Pozdrav

                      Comment

                      • jasko
                        CBC Član
                        • 05.08.2008
                        • 32
                        • sarajevo

                        #12
                        Re: snaga motora i potrosnja

                        zaboravio sam se javit rijesen je problem hvala vam na pomoci uzrok je bio zacepljenje aspuha negdje se zacepilo i konacno poslje 3 majstora skontao je da je do auspuha skino kod motor onaj prikljucak za auspuh i isprobao i isao kao zmaj i zamjenio sam oba lonca znaci od motora do kraja....
                        sad stvarno ide odlicno vuce drugom sam isao do 90 km/h super samo da mogu preticati samo moram vidit za potrosnju ali cini mi se da manje trosi ali vidjecu na daljim relacijama... hvala jos jednom

                        Comment

                        • CannoN
                          CBC Senator XXL
                          • 15.09.2007
                          • 485
                          • Beograd

                          #13
                          Re: snaga motora i potrosnja

                          Sigurno ce manje trositi - lepo da si resio problm

                          poz

                          Comment

                          • zverko
                            CBC Senator XXL
                            • 19.08.2005
                            • 7085
                            • BGD
                            • Audi A4

                            #14
                            Re: snaga motora i potrosnja

                            To sto si slikao je tkz. EGR ventil
                            auto 90.god pa jos benzinac, ne bi se slozio da ima EGR. mozda gresim... evo neka se javi neko ko poznaje te motore
                            deutsche gemacht-gut gemacht...

                            Comment

                            • alexa05
                              CBC Senator XXL
                              • 23.07.2006
                              • 1769
                              • Smederevo
                              • Opel Vectra B 2.0DI 16v

                              #15
                              Re: snaga motora i potrosnja

                              I meni malo cudno al' rek'o aj' da ne lupam. Da nije neki vakum uredjaj to na slici?
                              EX OPEL KADETT E C14NZ TUNED WITH LPG EQUIPMENT BY IVAN T

                              NOW OPEL VECTRA B 2.0DI 16V (X20DTL)

                              SVE PROLAZI PA CAK I DOZIVOTNA ROBIJA

                              Comment

                              Working...
                              X