Audi 80 Obrada glave -HITNO-

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tasicss
    CBC Član
    • 29.04.2008
    • 48
    • Vranje
    • Opel Astra F 1.7DR

    Audi 80 Obrada glave -HITNO-

    Posedujem Audi 80 B3 1988god 1.8E 66kw god. Naime, imam problem sa vazduhom u rashladnom sisemom, tj creva su mi naduvena, voda izbija na cep boce a i grejanje ne radi kako valja. Sto se tice temperature radi od 80c do 100c. Otisao sam do majstora i on kazeda je dihtung glave progoreo i da pusta kompresiju u vodeni kanal. Treba da se menja dihtung glave i obradjuje ista pa mi recite koliko je sve to preporucljivo raditi sobzirom da se skida jedan deo materijala obradom glave da bih lepo legla na novi dihtung, JER SE GLAVA MORA OBRADJIVATI AKO SE STAVLJA NOVI DUHTUNG,DO SADA KOLIKO JE KOD MENE MOTOR NIJE NIKAD PREGREVAN TAKO DA MISLIM DA GLAVA NIJE KRIVA AKO SE SAMA NE ISKRIVI.Negde na forumu od ranije sam procitao da moze da prsne glava ako se ne varam pa da zbog toga dodje do tog vazdusnog cepa u rashladnom sistemu.
    Prekosutra vozim auto kod majstora da to resavamo pa mi je sve ovo hitno da mi ne uzima pare za bezveze sa obradom glave ako vec ne mora i dali je opasno ili odstupa od standarda obradom glave jer ne volim prepravke tog tipa. HVALA
    "Never drive faster than your guardian angel can fly"
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #2
    Re: Audi 80 Obrada glave -HITNO-

    Ne mora se obradjivati ako nije kriva. Postoji način da se utvrdi a ako majstor nema načina onda se obradi za svak islučaj da ne bi ponavljao to za koji dan opet. Obrada glave je standardni postupak i ne skida se previše pogotovo ako nije stvarno ekstra deformisana. To takodje ne košta nešto posebno pa bi tebalo svakako uraditi.
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • Franjo
      Banovan
      • 14.08.2009
      • 2831
      • Inđija - Beograd
      • Renault megan II res

      #3
      Re: Audi 80 Obrada glave -HITNO-

      Kao što Dora reče, ravnanje nije skupo, ovde oko 20 evra i stavljanjem kvalitetnog dichtunga kao "Getz" obezbedit ćeš da ti se to ne ponovi. Prošle godine "zaribala" mi je radilica na yugu, pa sam pretresao ceo motor. Nisam ravnao glavu jer mi je izgledala dobra. Samo sam stavio novu zaptivku i nakon pređenih 2000 progorela između 3. i 4. cilindra. Tako, sicher ist sicher!

      Comment

      • tasicss
        CBC Član
        • 29.04.2008
        • 48
        • Vranje
        • Opel Astra F 1.7DR

        #4
        Re: Audi 80 Obrada glave -HITNO-

        znaci ipak mora ravnanje...A recite mi jer postoje vise dihtunga prema razmeru obrade glave ili je jedna standarda debljina, jer sam primetio da na nekin dihtunzima postije od 1 do 3 rupice (parcic dihtunga koji viri) verovatno je to dimenzija kako je meni rekao jedan majstor, jel ima istine u tome?
        "Never drive faster than your guardian angel can fly"

        Comment

        • Franjo
          Banovan
          • 14.08.2009
          • 2831
          • Inđija - Beograd
          • Renault megan II res

          #5
          Re: Audi 80 Obrada glave -HITNO-

          Jedna standardna. Obradom glave neznatno se smanjuje kompresioni prostor i time povečava stepen kompresije. Ugradnja deblje zaptivke (dichtunga) obrađena je već u drugoj temi. Ako je ugrađena orginal zaptivka za taj motor, onda se ne vide nikakve rupice sa strane. Ne verujem da je ekspanzija gasova izbila takvo parče zaptivke! Tu bi onda šikljala i voda i ulje, a glava znatno deformisana, pa je pitanje njene upotrebljivosti. U svakom slučaju to mora da se uradi, a kada se skine glava možda će trebati da se uradi još po nešto na samoj glavi (u glavi) motora. Srećan rad i vožnja nakon opravke.

          Comment

          • mistermobil
            CBC Senator XXL
            • 09.11.2008
            • 469
            • pecinci

            #6
            Re: Audi 80 Obrada glave -HITNO-

            Nista strasno nema u tome,kao sto rekose ljudi ranije,poravnaj glavu,zameni dihtung,stavi neki kvalitetan i vozi bez brige.Jedino moze biti problem ako se na hidrotestu kad majstor skine glavu pokaze da je glava puno kriva,ispucala i neupotrebljiva.Onda ces morati nabaviti novu,tj polovnu dobru.Nemoj da se sekiras,jeste nesto skuplje,ali za tvoj auto ni to nije preterano skupa varijanta,jedino sto ces morati obavezno i tu drugu glavu da proveris da li je u redu.Medjutim posto kazes da nikad nisi pregrevao motor,onda je verovatno u pitanju samo dihtung.
            Ko leti,vrijedi
            Ko vrijedi,leti
            Ko ne leti,ne vrijedi..
            (Grunf,TNT..)

            Comment

            • Dora
              Nadzornik!!!
              • 24.10.2004
              • 17451
              • Novi Sad
              • FIAT

              #7
              Re: Audi 80 Obrada glave -HITNO-

              Franjo,
              To parče zaptivača što viri napolje je standardni deo zaptivača koji brojem rupica odredjuje fabričku debljinu zaptivača. Viri zato da bi bio vidljiv
              Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

              https.autogas.rs

              Comment

              • Franjo
                Banovan
                • 14.08.2009
                • 2831
                • Inđija - Beograd
                • Renault megan II res

                #8
                Re: Audi 80 Obrada glave -HITNO-

                I hope so! That`s a question? A o pregrevanju motora, pitanje zašto je izbacio rashladnu tečnost? Ali to je gotova stvar i mislim da smo se složili: kod majstora i neka odradi radnju solidno, koliko košta da košta. Naravno, sa garancijom od najmanje 6 meseci!

                Dora, tvoja je konačna!

                Comment

                • tasicss
                  CBC Član
                  • 29.04.2008
                  • 48
                  • Vranje
                  • Opel Astra F 1.7DR

                  #9
                  Re: Audi 80 Obrada glave -HITNO-

                  Za koji dan ide na izalicu pa cemo videti sta je problem ,javicu, cisto ako neko bude nekad imao (a da nema nikad) slicnh problema da zna sta mu je raditi! ne bih trebalo da je pregrevan motor, letos sam bio sa njim na moru oko 400km u pravcu, ide ko blesav 200kmh na plinu samo eto sto gubi vodu, ne bih trebalo da je glava deformisana, motor bih tad bar gubio na snazi...valjda.....
                  "Never drive faster than your guardian angel can fly"

                  Comment

                  • ragazzoni
                    CBC Senator XXL
                    • 24.02.2009
                    • 774
                    • Obrenovac i okolina
                    • Opel Omega 2.0i-16v

                    #10
                    Re: Audi 80 Obrada glave -HITNO-

                    Uopšteno o zaptivačima glave i problemima vezanim za njih.
                    Kod pojave vezane za problem naduvavanja creva vode, gubljenja grejanja u kabini i variranja temperature, stvari naime stoje ovako-Pre bilo kakve intervencije na glavi motora potrebno je tačno ustanoviti o kakvom se problemu radi. Potrebno je ustanoviti da li zaista dolazi do prodora produkata sagorevanja u tečnost za hlađenje-najčešće se u posudi javljaju mehurovi dok motor radi i tečnost postaje masna i dosta penušava, a iz posude je moguće osetiti specifičan miris. Ovo je moguće identifikovati i specijalnom tečnošću koja menja boju. Kod vozila sa TNG-om događalo mi se da isparivač ili zaptivke u njemu budu oštećene pa prodire plin u sredstvo za hlađenje i stvara mehurove.
                    Dalje treba obratiti pažnju na vodenu pumpu da li dobro zaptiva, čep hladnjaka ili p. suda, termostat, kao i na sva prelivna creva koja idu od motora ili hladnjaka. To su creva ili otvori minimalnog protoka koji služe za otparavanje prostora u glavi motora jer ukoliko se pojavi para, tu protoka vode nema pa dolazi do ''LOKALNOG USIJAVNJA'' glavi i progorevanja zaptivača. Tečnost preko ovih kanala struju odmah po startovanju motora, bez obzira da li je termostat otvoren. Sa ovim problemom se susretao Vagen pri konstrukciji motora VR6 kada su celokupnu temperaturu motora skinuli do 60 stepeni celzijusa a on je i dalje progorevao zaptivač.
                    Što se tiče obade glave, nju je potrebno izvesti jer materijal koji se hiljadama puta zagrejao i ohladio verovatno se i deformisao. Ova obrada može biti vrlo minimalna i kretati se do nekoliko stotih delova mm. Potpuno je bezopasna, svodi se praktično na čišćenje površine i sem teorijske promene prektično nema nikakvih promena u performansama i trajnost. (naslušao sam se toliko teorija o tome kako treba motor obavezno vratiti na standard jer........STRAŠNO)
                    Dalje treba obavezno proveriti da li je gornja površina bloka motora ravna!! To od majstora retko kome padne na pamet, a važna je koliko i poravnatost glave.
                    Otvore sa navojima obavezno pročistiti, ukoliko je otvor popunjen uljem ili tečnošću, prilikom dotezanja vijaka glave PUCA BLOK.
                    Što se tiče debljine zaptivača ona je jako bitna i potencira se kod dizel motora. I NIKADA DEBLJINA ZAPTIVAČA NE ZAVISI OD OBRADE GLAVE, VEĆ OD NADVIŠENJA KLIPOVA IZNAD POVRŠINE BLOKA!!!!
                    Obično za neke motore sa vihornom komorom je ovako:
                    Do 0.6 mm- 1 rupa
                    Od 0.6 mm-0.83 mm- 2 rupe
                    Od 0.83-0.95mm – 3 rupe ili recke i td.
                    Majstor obično zna da kaže UZMI DEBLJI, MEKŠE ĆE RADITI!!!!!!
                    Pa ljudi moji kad će mo se držati fabričkih normi, bar onoliko koliko je moguće na ovim prostorima!!!!
                    Svakako uraditi i hidro test glave, mada iskusni ljudi na mašinskoj obradi obično znaju za dati tip glave gde su slabe tačke. Pridržavati se načina pritezanja striktno iz uputstva zaptivača, ako je dato u NM ili u stepenima. Srećno.
                    ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
                    Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

                    Comment

                    • tasicss
                      CBC Član
                      • 29.04.2008
                      • 48
                      • Vranje
                      • Opel Astra F 1.7DR

                      #11
                      Re: Audi 80 Obrada glave -HITNO-

                      Veoma detaljno objasnjeno, nadam se da nije sve to sto je navedeno kod mene, mada obradicu glavu a i skrenucu paznju majstoru da pogleda povrsinu bloka pa cemo videti o cemu se zapravo radi. Inace se ne oseca specifican miris u rashladnoj tecnosti sto uslovljava pojavu ulja u antifrizu, znaci izgleda da je dihtung samo. Neko je rekao da je moguce da je glava prsla ali kako mehanicar kaze da je to desava bas veoma retko kod benzinskih motora. Sve u svemu nadam se da nije nista opasno. izbacivanje vode je pocelo nakon stavljanja termostata od 87c, pre njega sam imao na nizoj temperaturi, gubio je vodu ali ne ovoliko kao sada a i pritisak u crevima je daleko veci sa stavljanjem orginalnog termostata koji otvara na visoj (normalnoj) temperaturi.
                      "Never drive faster than your guardian angel can fly"

                      Comment

                      • Goran Zemun
                        CBC Član
                        • 06.11.2009
                        • 69
                        • beograd

                        #12
                        Re: Audi 80 Obrada glave -HITNO-

                        Postoji metoda utvrdjivanja propustljivosti dihtunga,uzorkuje se vazduh iz boce za antifriz i tecnost u alatu promeni boju ako ima gasova iz cilindra. cela akcija traje minut i vrlo je pouzdana..
                        F.I.A.T.......Fix..It..Again..Toni...

                        Comment

                        • ragazzoni
                          CBC Senator XXL
                          • 24.02.2009
                          • 774
                          • Obrenovac i okolina
                          • Opel Omega 2.0i-16v

                          #13
                          Re: Audi 80 Obrada glave -HITNO-

                          Zavisi koliko je ko opremljen. Nikada nemojte bežati od originalnog termostata, ma kolika bila temperatura na njemu. (NPR. za Jugo važi da ima loše grejanje, da ima potrošnju oko 10l/100 km, i td. Stavite Teleoptikov termostat sa gumicom i motor će proživeti, bez trzanja sa izuzetnim grejanjem kabine.) Povedite računa da bude prvoklasan, a eventualne greške tražite u drugim elementima. Karakteristično za dihtung je da će on sve više i više progorevati pa se čak može dogoditi da preko noći uđe voda u cilindre. pa ujutru ne možete okrenuti motor. Što se napuknuća glave tiče ona može da pokazuje simptome vrlo dugo, bez značajnog pogoršanja karakteristika. Ijoš nešto, nema pravila i ne mora da bude da je stradao zaptivač samo ako je voda u ulju. To nije tačno zavisi prvenstveno šta se sa čim prespojilo, uljni kanal sa vodenim ili kompresioni prostor sa vodenim. Neretko se dešava da se prespoje i prostori dva cilindra.
                          ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
                          Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

                          Comment

                          • tasicss
                            CBC Član
                            • 29.04.2008
                            • 48
                            • Vranje
                            • Opel Astra F 1.7DR

                            #14
                            Re: Audi 80 Obrada glave -HITNO-

                            Gde se moze nabaviti ta tecnost, kako se zove, mozda nije do dihtunga, da ne skidam za dzaba i da mi mehancar uzima pare!
                            "Never drive faster than your guardian angel can fly"

                            Comment

                            • Goran Zemun
                              CBC Član
                              • 06.11.2009
                              • 69
                              • beograd

                              #15
                              Re: Audi 80 Obrada glave -HITNO-

                              Taj alat imaju svi veci servisi,da si negde blize mogao bi to uraditi kod mene. naravno besplatno.
                              F.I.A.T.......Fix..It..Again..Toni...

                              Comment

                              Working...
                              X