kadet 1.3i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zzoran
    CBC Član
    • 25.11.2010
    • 37
    • Dimitrovgrad

    kadet 1.3i

    Posedujem kadet 89 god.1.3i monopoint, loavato autogas.Pre 5-6 meseci zbog povecane potrosnje ulja a na preporuku majstora, "sredio" sam glavu, tj. zamenio siceve ventila, hidorpodizace, gumice ventila dihtung glave motora...
    Potrosnja ulja je tako reci ostala ista (nesto manje ili oko litre na 1000km.). Inace motor pali na kljuc, malo dimi pri prvom paljenju, dobro vuce i trosi normano(bar tako mislim) mesovita voznja oko 9 lit.plina.
    1.Da li su mozda otisle samo uljne karike...
    2.Da li ima smisla menjati komplet karika ili samo uljne ...(Navodno gornjim kompresionim karikama treba se oboriti ivica na tocilu zbog istrosenog cilindra da ne bi pukla , a tako se oslabjjuje karika - (price))
    3.Posto je glava skidana i sredjena da li se mogu zamenti karike bez skidanja glave?
    4. Posto se kod prvog paljenja cuje kliktanje u glavi (valjda hidropodizaci) a stavjeni su novi, da li koristiti redje i gusce ulje ?
    Unapred hvala !
  • rados
    CBC Senator XXL
    • 02.03.2011
    • 539
    • G.Milanovac SRBIJA
    • OPEL ASTRA G Z16XE

    #2
    Re: kadet 1.3i

    pozdrav;trebalo je videti kad je vec skidana glava koliki je anzec na stublinama,a kad menjas karike menjas sve a ne samo mazajuce , nemoze se nikako zameniti karike odozdo nego odozgo sa selnom,moras opet skidati glavu ali kod 1,3 to nije strasno brzo se radi

    Comment

    • zzoran
      CBC Član
      • 25.11.2010
      • 37
      • Dimitrovgrad

      #3
      Re: kadet 1.3i

      To znaci i otvaranje radilice odozdo i skidanje cega sve...

      Comment

      • ragazzoni
        CBC Senator XXL
        • 24.02.2009
        • 774
        • Obrenovac i okolina
        • Opel Omega 2.0i-16v

        #4
        Re: kadet 1.3i

        Treba da identifikuješ gde ti troši ulje, klipni sklop ili glava. Ako zadimi pri prvom paljenju, logično je da ventili-gumice-vođice ne zaptivaju, jer se ulje niz stablo ventila iscedi u cilindre i zadimi. Jednom za svagda-kipni sklop sačinjava klip, set zaptivnih prstenova i stublina ili cilindar. Pravilne mere i zazori omogućavaju korektnu potrošnju ulja. Karičenje na motoru iz 89-e???? Pa može samo ako je istrošenje stublina +0.10-0.12mm. Majstor to nije izmerio i šta sad? Kakvo obaranje ivica na karikama????
        ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
        Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

        Comment

        • zzoran
          CBC Član
          • 25.11.2010
          • 37
          • Dimitrovgrad

          #5
          Re: kadet 1.3i

          Pa progonoza je bila zboj jutarnjeg dimljena da su gumice na ventilima, ali jok..
          Potrosnja je ostala, auto radi "dobro" sem sto troskari ulje, ujutro zadimi i cuje se kliktanje 2-3 minuta narocito kad se malkice doda gas i tu zadzi, ali cim se motor ugreje - skazaljak klimne u radnu temperaturu cukanja nema, sve do narednog paljenja na hladno... Ipak dajte preoruku za ulje da li 10-40 ili nego gusce ... Hvala RAGAZZONI

          Comment

          • ragazzoni
            CBC Senator XXL
            • 24.02.2009
            • 774
            • Obrenovac i okolina
            • Opel Omega 2.0i-16v

            #6
            Re: kadet 1.3i

            E pa sad, ako su novi hidro podizači i dobar pritisak ulja ne bi trebalo da se čuju, ali ako se čuju kad je hladan pređi na 5w-40.
            ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
            Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

            Comment

            • zzoran
              CBC Član
              • 25.11.2010
              • 37
              • Dimitrovgrad

              #7
              Re: kadet 1.3i

              A sta utice na pritisak ulja, ...uljna pumpa ili jos ona i jos nesto, i koji brend 5w-40 preporucujete za motor iz 89... pozz

              Comment

              • ragazzoni
                CBC Senator XXL
                • 24.02.2009
                • 774
                • Obrenovac i okolina
                • Opel Omega 2.0i-16v

                #8
                Re: kadet 1.3i

                Uljna pumpa, zazori delova motora koji se podmazuju pod pritiskom i samo ulje. Što se tiče brenda ulja, obrati se stručnjaku iz ove oblasti-EXPENDABLE.
                ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
                Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

                Comment

                • expendable
                  CBC Senator XXL
                  • 04.11.2009
                  • 3662
                  • Bor

                  #9
                  Re: kadet 1.3i

                  Nedostajala mi je ova bitna informacija (da motor troškari ulje).
                  Vidite, najbolje bi bilo da koristite što kvalitetnije ulje kao što je Motul 8100 X-cess 5W40, no cena nije baš mala.
                  Optima Magnum je vrlo dobro ulje i nešto jeftinije, ali i dalje skupo.
                  Mobil Super 3000 se možda može naći povoljno na akcijama a njegovog "pobratima" Esso Ultron 5W40 bije glas da ga motori malo troše (ionako se povlači i prelazi u gotovo identični Mobil 3000).
                  Shell je skup i nakrkan detergentima te nije baš dobar za stare motore.
                  Jedno od boljih ulja za starije motore u ovoj viskoznosti je: (Texaco) Havoline Synthetic 5W-40 ili (skoro isto) Chevron Supreme Synthetic 5W-40, no cena je (za prvo) i dalje visoka; Chevron se tu i tamo može naći u Trayal prodavnicama ali sve ređe i sve "bajatije" (rok trajanja motornog ulja je 5 god.).
                  Ovako ili onako, izbor naime treba koncentrisati oko nešto jeftinijih ulja (a još uvek dobrog kvaliteta).
                  Prista Ultra 5W40 je jedno od jeftinijih a za stare automobile vrlo dobrih ulja (verovatno ispred Mobil 3000). "Bronza".
                  Drugo mesto bi moglo biti Valvoline Max Life 5W-40 sintetička verzija. No i 10W-40 dolazi u obzir (malo ređe za svoju klasu).
                  Birajte ulja sa "Prista Oil" uvoznom deklaracijom.
                  No pravi pobednik bi po meni bio:
                  Nisotec Autoline SINT SAE 5W-40.
                  Ne bi trebalo da je skupo (600-650 din.), a usavršeno je Sint ulje od pre godinu-dve. Ima i nove i odlične specifikacije. Spada u Mid-SAPS ulja te ispunjava visoke nivoe kvaliteta. API SM/SL/CF, ACEA2008: A3/B4-08, ACEA C3-08 te MB 229.51 (!!) i BMW LL-04 (!?).
                  Ovo je na nivou (naj)boljih ulja. Obično takva koštaju bar 2x više. Osim toga velike kompanije kod nas obično ne šalju ulja sa ACEA 2008 već 2004 što je za klasu lošije.
                  Kao Mid-SAPS idealno je za TNG.
                  Može se lako naći (iole veća NIS pumpa), originalno je, ... i ne košta toliko mnogo što je obzirom na potrošnju ulja jako bitno.
                  Inače bi 10W-40 bilo sasvim dovoljno za vas ali ako je maestro Ragazzoni rekao 5W-40 onda ne razmišljaj već uzimaj.
                  Inače motori u dobrom stanju mogu da koriste sve od 5W-30 do 15W-40.
                  Dakle prvo NIS pa onda ostali (Valvoline, Prista, Havoline, Chevron, ... Esso ... Optima ... Motul).

                  P.S.
                  Sunoco bi takođe bio solidan izbor ali ne znam koje su im cene te kako ih možete naći.
                  Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                  Comment

                  • expendable
                    CBC Senator XXL
                    • 04.11.2009
                    • 3662
                    • Bor

                    #10
                    Re: kadet 1.3i

                    E ovo za Sunoco sam (nenamerno) "slagao" (nisam se setio u trenutku).
                    Za kupovinu ovih ulja info na:
                    Mil&Mil Co. d.o.o., preduzeće bavi se uvozom i distribucijom ulja i maziva, kao i građevinskih mašina i opreme za fundiranje

                    Inače vama treba Synturo Gold 5W40.
                    Više o samim uljima na:
                    http://motornaulja.blogspot.com/2010/09 ... i-deo.html
                    (tekst je u tri dela, imaju zaista širok i bogat asortiman, samo o motornim uljima sam najviše pisao o njima)

                    Uzgred, ako negde treba 5W50, onda to treba za vaš slučaj. No ta su ulja mal(k)o (pre)skupa.

                    Da ne bude da sam neodlučan:
                    Nisotec ostaje izbor no. 1
                    Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                    Comment

                    • zzoran
                      CBC Član
                      • 25.11.2010
                      • 37
                      • Dimitrovgrad

                      #11
                      Re: kadet 1.3i

                      Hvala na velikoj pomoci
                      Bice uradjeno u skoro vreme...
                      Vas blog citam vec poduze vreme (tako sam i dosao od cbc) ..
                      Usput i prodajem ulja (kao radnik) ....
                      Molim i Ragazzoni-ja da aminuje vas izbor i da baci jos neki savet na nas smrtnike koji vole svoje krseve...
                      Hvala i pozzzz

                      Comment

                      • RANK
                        CBC Senator XXL
                        • 28.02.2007
                        • 1635
                        • Beograd
                        • FIAT MAREA WEEKEND 1

                        #12
                        Re: kadet 1.3i

                        Taj motor je predvidjen za mineralno 15W40, takvim sam presao oko 200000km i mogu ti reci da tu nece raditi 5w40, pa ni 10w40. Stavi ono sto je preporuceno od fabrike.
                        "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

                        Comment

                        • expendable
                          CBC Senator XXL
                          • 04.11.2009
                          • 3662
                          • Bor

                          #13
                          Re: kadet 1.3i

                          Nema šanse da gubim više vreme na ovakvo rigidne stavove.
                          Verujem ja vama da se u "zdravlju i sreći" odvezli 5x oko zemlje sa 15W-40, ali ako niste probali 5W-40 ili 10W-40 kako pouzdano znate da nisu za taj motor?
                          Jedno iskustvo nasuprot milionima drugih (makar 10W-40) ili desetinama hiljada (5W-40) ili hiljadama drugih (5W-30).
                          Da se u Kadet D (kocka) ne sipa samo API SE ili SF? Tako piše 'fabrika' (na poklopcu).

                          15W-40 je samo jedna od (boljih) mogućnosti.
                          15W-40 može da koristi 90% motora današnjice (naročito dizel), a praktično svi iz osamdesetih i devedesetih. Ne govorim da li je to najbolji izbor. Čak i Honda ili noviji Mitsubishi motori koji imaju 0W20 kao 'fabričku preporuku' mogu da koriste i 15W-40 a da ne dođe do kvarova, ekstrenog trošenja motora i slično.

                          Motor (o kome govorimo) sigurno (zavisno od uslova) može da koristi ulja od 5W-30 do 20W-50, samo treba izabrati pravo.
                          Ubedljivo najčešće je pravo ulje 10W-40 ili 15W-40, no ne i jednino moguće.
                          Proizvođači retko kad daju jednu mogućnost viskoznosti kao moguću. Obično je to najbolji kompromis ili je u trenutku proizvodnje automobila bilo najbolje ili još češće najisplatljivije.
                          Nije mi cilj da nikog omalovažavam ili slično a još manje da se prepucavam te smatram da samo ČINJENICE mogu pomoći da se bolje razumemo. No kao što kaže 'legenda' previše sam besplatnih lekcija dao da bi to moglo da se nastavi.
                          Znanje će vredeti tek kada se ne poklanja te (iako sam prilično toga "prosuo") ne želim da ulazim u detalje struke (i nauke) da bilo koga ispravljam ili podučavam.
                          Teorija i znanje ionako nikada u ovim našim krajevima neće delovati na više od par % populacije te ioako ne vredi.
                          Zato samo primer iz prakse: 'legenda' je "hrabro" sunuo 5W-40 Elf u svoju Astru (1991) 1.4i sa praktično istom fabričkom preporukom, na svoje zadovoljstvo i zadovoljstvo svog motora.

                          Nadam se da se ne ljutite ali i da je tako, odavno sam digao ruke od toga da me većina ceni (onda ne bi ni mogao da budem objektivan, već bi se bavio "politikanstvom") a najviše me pljuju po raznim forumima ljudi koji pojma sa pojmom nemaju iz zaista raznoraznih razloga, ali ni jedan stručan ili objektivno zasnovan još nisam pročitao. Tako da mi je sve jedno. Kada mi neko od kolega bude rekao da sam negde preterao, ispraviću se (nisam toliko sujetan da bi bio uvek u pravu, što i često kažem) no za sada još nije slučaj, šta više jedan od ljudi koji je sigurno (ali SIGURNO) jedan od vodećih (da ne licitiram cifrom, sigurno u 100 a verovatno i u prvih 10) ljudi u Jugoistočnoj Evropi (nije iz Srbije) za primenu maziva mi je odao priznanje. E do toga mi je stalo više, mada cenim svačiji sud i iskustvo.

                          Fabričke preporuke, naravno, uvek treba slušati i od njih polaziti, to nije sporno, ali obično su preporuke (množina) a ne preporuka (jednina).
                          Nisam želeo da vam "gužvam karakter" ali mi rigidni stavovi (svih vrsta i u svakom pogledu) idu na 'živac'.
                          Samo ljudsko razmišljanje je dovoljno suženo (naspram prirode koja je mnogo složenija) da bi ga dodatno sužavali svojim stavovima. Dovoljno je pravo (ili ekonomija) nemojmo i u tehniku da guramo "zakone" (tako i tačka), to ničemu ne vodi.

                          I na kraju krajeva, lično bih preporučio 20W-40, 15W-50 ili 20W-50 u taj motor (do zime) pa posle 15W-40 ali pre nego što je Ragazzoni rekao svoje, a kad takav stručnjak za motore kaže nešto (makar grešio kao i ja) lično se ne usuđujem da dajem preporuku "preko" njega već mogu samo da ga dopunim (kao što sam i učinio).
                          Lekciju niste dobili besplatno ali savet jeste, učite od onih koji puno znaju o motorima a Ragazzoni je jedan od njih.
                          Ovo važi i za prof. dr. mr. fr. (naročito ovi, fukare) teoretičare sa univerziteta, 'Rag' je često zamazan do lakata a to je (uz teorijsko znanje koje ima) tek prava stvar!

                          Cela priča zbog onog da sa 5W40 ili 10W40 motor neće raditi (dobro), što definitivno nije tačno.
                          Sad sam izgubio pola sata i više nema, ali nema šanse više!
                          Ne odnosi se na vas "Rank" (niste dali savet koji će načiniti štetu) nego uopšteno:
                          Sipajte šta god hoćete i koliko god hoćete, može i zejtin i ulje u "Sinalko" ambalaži, dizel u ulje (da ga razredi), ... meni je svejedno motor je vaš te radite sa njim šta kod hoćete. Jedino nije lepo da druge ubeđujete u takve stvari.
                          Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                          Comment

                          • RANK
                            CBC Senator XXL
                            • 28.02.2007
                            • 1635
                            • Beograd
                            • FIAT MAREA WEEKEND 1

                            #14
                            Re: kadet 1.3i

                            Sve, ali sve se slazem sa tobom, jedino ne vidim potrebu da se u auto od 500eur sipa ulje koje kosta 50eur po zameni... Mislim da je nepotrebno da se nista ne dobija.
                            "dok ne probam lava, za mene je svinja kralj zivotinja!"

                            Comment

                            • kristina990
                              Banovan
                              • 13.04.2009
                              • 1066
                              • Srbija

                              #15
                              Re: kadet 1.3i

                              ...proveriti zašto se čuju ventili,problem mehaničke prirode očitio postoji...u slučaju ponovnog otvaranja motora zameniti karike...karike se ne zatupljuju nego se skida taj rub sa cilindra grecanjem...
                              i na kraju kao prvo, zašto ne probati nisote 5w40 što Steva preporučuje i poštedeti se troška,možda sve vremenom legne na svoje mesto

                              Comment

                              Working...
                              X