Mokre svecice, cilindri, tesko prvo paljenje...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ludidzora
    CBC Senator XXL
    • 09.01.2012
    • 310
    • Banatsko Veliko Selo
    • Fiesta 200 iz mesta!

    Mokre svecice, cilindri, tesko prvo paljenje...

    Evo mene opet sa nexiom. Ja se nadam da nije problem sto ovde postavljam pitanja, ali su uglavnom uopestena i radjena je po nemcu...

    Naime dosao novi problem. Posto sam primetio da tesko pali, skoro pa jedva, i kada sam ga up[alio radio je na 3 klipa. IV nije radio. Skinem svecicu vidim mokra, malo je obrisem i vratim i opet nece. Zamenim je sa III, uplaim i opet radi na 3, stim sto sad ne radi III cilindar. Skinem je i stavim staru i radi na sva 4. Reko crkla svecica. Danas opet uplaim malo auto, naravno jedva, kad ono radi na 2. Ali sad ne rade I i III cilindar. Skinem svecice sad su i one mokre, kao i sve ostale, neka manje neka vise. Ocistim ih, vratim, zaverglam, ovaj put ne toliko puno, i opet ista situacija, radi na 2 cilindra, skinem svecice opet mokre. Takodje sam provalio i da su klipovi mokri, uzmem tanku okruglu turpiju, ili bilo sta duze, gurenem do klipa i izvadim i na vrzu bude mokro ali i malo crno, kao garez + benzin. I oseca se na benzin. Svecice su CRNE. Pretpostavljam da je bogata smesa i da dobija i puno goriva, cak bi rekao i da je potrosnja velika, mada sam ga malo vozio, oko 20km. Da napomenem da je auto na plinu radio lepo, 20-ak sati u mestu, sa benzinom u rezervoaru, tako da ne verujem da su dizne propustile inace ni na plinu ne bi lepo radio, mesao bi plin i benzin.

    Ono sto me zanima je kompjuter i kako rade dizne. Da li su non-stop otvorene a regulise se pritisak, ili se otvaraju zatvaraju srazmerno broju obrtaja motora, ili kombinacija ova dva???

    Sto se tice kompa, jel moguce da on ne radi? Ili da je nesto crklo. Lampica za gresku se pali kada se da kontakt i gasi se po startovanju motora, posle toga se ne pali, cak ni ako se lambda sonda otkaci, protokometar... Niti se ona pali niti ima promene u radu. Ler se sam reguise, ali ne znam jel to radi komp...

    Neki predlog sta moze biti uzrok???
  • GTX
    CBC Senator XXL
    • 13.09.2008
    • 422
    • Subotica
    • Nexia 1.5 16v

    #2
    Odg: Mokre svecice, cilindri, tesko prvo paljenje...

    Tebe bas krenulo
    Dizne nisu non stop otvorene,a regulator pritiska odrzava pritisak u rejlu.Kad se lambda sonda zagreje,ako je otkacis trebalo bi da se upali check lampica.To sto se pri davanju kontakta upali i nakon startovanja ugasi je ok,tako treba.Neispravna lambda sonda moze da prouzrokuje prebogatu smesu,ali zbog nje ne moze da izostane varnica u nekom cilindru.Za pocetak proveri kablove i razvodnik.Protokomer nemas,to je MAF senzor ako mislimo na isto.Nisi napisao koje svecice su u pitanju?Da li si probao sa drugim setom svecica?
    Last edited by GTX; 07.02.2012, 22:11.

    Comment

    • ludidzora
      CBC Senator XXL
      • 09.01.2012
      • 310
      • Banatsko Veliko Selo
      • Fiesta 200 iz mesta!

      #3
      Odg: Mokre svecice, cilindri, tesko prvo paljenje...

      Svecice su Bosch, iste kao i stare, varnicu ima, skinuo sam ih sve, pokacio na kablove, zaverglao i svaka baca varnicu. Kablovi su novi, kapa takodje. Fora je sto je radio na benzinu, dan i po ali ga je ******la pumpa, ono sto se davio, a sad kad upali radi, ne davi se, lepo prima gas samo me ovo be u glavu. A da me je krenulo, krenulo me je... Sad sam probao opet, ali je stajao jedno 4-5 sati bez svecica, vratio ih, zaverglao malo, i opet su mokre. Znaci u startu ih zamasti, odma dok ih uvrcem... xaxaxa... salim se malo... Verovatno cu sutra montirati drugo bocu samo za probu na plin, da vidim sta ce biti.

      Kad sam rekao protokomer mislio sam na ono u kucistu filtera za vazduh. Sto se tice lambde ne secam se jel bio vruc, hladan ili "mlak" motor, probacu na radnu temperaturu. A za lampicu znam da treba da se ugasi kad se startuje motor, naravno ako je sve OK. I sto me zanima na koji fazon pravi smesu, ulogu igra lambda, i broj obrtaja i jos... Ako nisu non-stop otvorene znaci povecava/skracuje vreme koliko je drzi otvorenu kada to treba, ali na osnovu kojih senzora, da znam gde da trazim...

      I jos jedno, jel nexia ima senzor radilice na bloku, posto kod mene ga nema, zacepljena je rupa sa nekom plastikom, mozda je to i on, ali ne verujem, posto nema konektora na sebi, koliko sam video, a na instalacii u blizini imam zicu "viska"...

      Comment

      • GTX
        CBC Senator XXL
        • 13.09.2008
        • 422
        • Subotica
        • Nexia 1.5 16v

        #4
        Odg: Mokre svecice, cilindri, tesko prvo paljenje...

        To na kucistu filtera je senzor temperature vazduha.Za senzor radilice nisam siguran,do sad nisam imao razloga da se bavim njim mada sam jednom pitao majstora da li ga ima na sta je odgovorio potvrdno,e sad...Znam da ga SOHC motori imaju.Jel ti ta zica viska sa desne strane motora kad stanes ispred auta?Senzor,ako ga ima bi trebalo da se nalazi sa leve,dole kod zupcanika.Zameni te Bosch svecice,kod mene je posle desetak hiljada km keramika pocela da se mrda...NGK i Denso su se kod mene dobro pokazale.
        Last edited by GTX; 07.02.2012, 23:52.

        Comment

        • ludidzora
          CBC Senator XXL
          • 09.01.2012
          • 310
          • Banatsko Veliko Selo
          • Fiesta 200 iz mesta!

          #5
          Odg: Mokre svecice, cilindri, tesko prvo paljenje...

          Sad kao da ne radi ni jedna nova... Posto imam samo jednu staru, stavim nju i 3 nove, i uvek dok verglam javlja se samo jedan cilindar i to onaj gde je stara svecica. Ostale su mokre dok je ona suva, u bilo koji cilindar da je stavim. A sve i jedna svecica baca varnicu. Jel moguce da su pocrkale a da bacaju varnicu, ali ne dobru???

          I jedno pitanje, kad je motor u fazi, tj. kada se poklapaju oznake na remenicama gore i na remenici dole, koji ciliondar je na paljenju, I ili IV?

          Comment

          • ludidzora
            CBC Senator XXL
            • 09.01.2012
            • 310
            • Banatsko Veliko Selo
            • Fiesta 200 iz mesta!

            #6
            Odg: Mokre svecice, cilindri, tesko prvo paljenje...

            E a kod mene je IV... ako se gleda sa leva na desno, tj. ovaj do menjaca... Ustanovljeno po polozaju razvodne ruke u kapi, pod uslovom da su kablovi dobro pobodeni, ali posto je auto radio, jesu. A i tad su zatvoreni i usisni i izduvni ventili na tom cilindru, dok prvi zatvara izduv a otvara usis. A sto se tice kaisa, ne skidam ga... I ja misim da bi trebalo I i ako je stvarno tako kako se desilo ovo kod mene? Jel moguce? Da se zamene remenice pa da se pomeri za 180`... ili nesto drugo.. ili je sve OK...

            A zar ne bi trebalo za dva okreta radilice bregasta jednom???

            Comment

            • GTX
              CBC Senator XXL
              • 13.09.2008
              • 422
              • Subotica
              • Nexia 1.5 16v

              #7
              Odg: Mokre svecice, cilindri, tesko prvo paljenje...

              Comment

              • Dora
                Nadzornik!!!
                • 24.10.2004
                • 17451
                • Novi Sad
                • FIAT

                #8
                Odg: Mokre svecice, cilindri, tesko prvo paljenje...

                Ovde ima dve bregaste pa se to deli na pola i onda je 1:1 Šalim se malo

                Uglavnom ne znam kod tog modela ali nije bitno da li je prvi ili četvrti ako je na paljenju taj koji treba a utvrdio si da jeste pomoću ventila i razvodne ruke.
                Skinuti sve svećice, skinuti plus sa bobine da ne dobija struju, bilo bi poželjno skinuti i kablove sa dizni ako je prostupačno i onda pun gas i vrtiš anlaserom neko vreme. Vratiš sve nazad a svećice zagreješ brenerom, let lampom ili ako nemaš onda bar na šporetu da budu skroz suve i probaš da upališ.
                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                https.autogas.rs

                Comment

                • ludidzora
                  CBC Senator XXL
                  • 09.01.2012
                  • 310
                  • Banatsko Veliko Selo
                  • Fiesta 200 iz mesta!

                  #9
                  Odg: Mokre svecice, cilindri, tesko prvo paljenje...

                  Evo danas sam nesto cackao oko kola, menjao levu kuglu i kraj spone pa sam zapeo kod spone, kad sam vec kod nje, ima neko neki predlog za skidanje??? I posto sam tu zastao uzeo sam rezervoar da skinem da ga ocistim.

                  Sto se tice paljenja, upalio sam ga ali na plin. Stavio sam bocu i svecice osucio na sporet, nista vise, nisam verglao na prazno, i upalio je kao mina. Znaci nesto oko benzina ****, a verovatno su dizne zaglavile i pustaju, to ce se proveriti sledece. A sad mi je glavni problem pranje rezervoara, posto u nutra ima taloga, crno, nesto kao katran, i zalepilo se po rezervoaru. Cime da ga sperem da ga sto bolje ocistim? A drugo, da posuda/pregrada u kojoj je pumpa, u nju slabo ulazi goprivo, kad stavim pumpu u nju i upalim je, veoma brzo izvuce benzin iznje i povuce vazduh, kada je ugasim ona se polako napuni gorivom. To je bez opterecenja, presipao sam gorivo u kantu, mozda je i normalno kad radi tako, da tu tako sporo gorivo dolazi, mozda u radu stize da se napuni posto i prelivno crevo ide tu, a mozda je i nesto zapuseno u toj posudi, kanalic neki kuda ulazi gorivo u nju... predlog???

                  Comment

                  • GTX
                    CBC Senator XXL
                    • 13.09.2008
                    • 422
                    • Subotica
                    • Nexia 1.5 16v

                    #10
                    Odg: Mokre svecice, cilindri, tesko prvo paljenje...

                    Da li se u toj pregradi gde ulazi pumpa nalazi i plovak reostata?

                    Comment

                    • ludidzora
                      CBC Senator XXL
                      • 09.01.2012
                      • 310
                      • Banatsko Veliko Selo
                      • Fiesta 200 iz mesta!

                      #11
                      Odg: Mokre svecice, cilindri, tesko prvo paljenje...

                      Ne bi rekao... Znaci to je jedna plasticna komora, precnika 10-15 cm... i visoka do pola rezervoara... a oblik je nekako ovakav, koliko sam mogao da vidim kroz rupu gde ide pumpa... i da, sto sam primetio u njoj kao da je malo viosi nivo nego u rezervoaru, ili mi se samo cini...

                      Slika otprilike kako izglda, odozgo...

                      Comment

                      • Boki Ar
                        CBC Senator XXL
                        • 11.11.2004
                        • 2827
                        • Aranđelovac
                        • Vektra

                        #12
                        Odg: Mokre svecice, cilindri, tesko prvo paljenje...

                        Spona se najlakše vadi ovakvim alatom.



                        U pravu su što se tiče komore, ide u nju povrat.

                        Comment

                        • ludidzora
                          CBC Senator XXL
                          • 09.01.2012
                          • 310
                          • Banatsko Veliko Selo
                          • Fiesta 200 iz mesta!

                          #13
                          Odg: Mokre svecice, cilindri, tesko prvo paljenje...

                          Evo sad sam opet nesto cackao, i skinuo sam regulator pritiska na kraju rejla, i bilo je toliko prljavstine, verovatno nije skroz bilo zapuseno ali je difinitivni smanjivala protok i povecavao se pritisak u rejlu i zbog toga bila bogata smesa, moze biti??? kad sam malo srafcigerom pipnuo tu prljavstinu odma je poselo i gorivo iz njega da izlazi kroz te otvore, e sad videcemo jel ce biti OK posto trenutno nemam ni benzina, morao sam da napojim drugu masinu pa izvukao iz ovog.

                          A drugo, opet za dizne, vec sam dobio informaciju da ih ne drzi non-stop otvorene, ali onda po oveme sa slike, moze samo da ih istovremeno pali/gasi, posto su svi dzekovi vezani paralelno na dve zice, sa instalacije na dzeku gde se bode, kada dam kontakt ima 12V, sto bi znacilo da su sve 4 otvorene pumpa radi i ubrizgava gorivo pre verglanja, to tako treba ili???

                          I trece, za sta je ovaj dzek sa druge slike?

                          Comment

                          • GTX
                            CBC Senator XXL
                            • 13.09.2008
                            • 422
                            • Subotica
                            • Nexia 1.5 16v

                            #14
                            Odg: Mokre svecice, cilindri, tesko prvo paljenje...

                            Pumpa radi par sekundi kad das kontakt,zatim se iskljucuje i ponovo krece kad pocnes da verglas (sad imas i varnicu) mada si to vec sigurno primetio Sto se tice ubrizgavanja,evo objasnjenje sa Wikija
                            Multi-point fuel injection

                            Multi-point fuel injection injects fuel into the intake ports just upstream of each cylinder's intake valve, rather than at a central point within an intake manifold. MPFI (or just MPI) systems can be sequential, in which injection is timed to coincide with each cylinder's intake stroke; batched, in which fuel is injected to the cylinders in groups, without precise synchronization to any particular cylinder's intake stroke; or simultaneous, in which fuel is injected at the same time to all the cylinders. The intake is only slightly wet, and typical fuel pressure runs between 40-60 psi.
                            Znaci kod multipointa ubrizgavanje ide sa sve cetiri dizne istovremeno,a kod sekvencijalnog svaka dizna posebno,zavisno od usisnih ventila.
                            Onaj dzek nisam video kod mene,ali pogledacu ovih dana malo bolje.

                            Comment

                            • ludidzora
                              CBC Senator XXL
                              • 09.01.2012
                              • 310
                              • Banatsko Veliko Selo
                              • Fiesta 200 iz mesta!

                              #15
                              Odg: Mokre svecice, cilindri, tesko prvo paljenje...

                              Kopao sam i ja za ubrizgavanje, pa sam i nasao dosta. Par ljudi mi je govorilo da svaka dizna posebno ubrizgava pa mi je ovo bilo cudno... Polako sve vise i vise saznajem. Do sad sam terao suzu 1.2 OHV, znaci nista od elektronike i stojdzu, jos uvek ga teram i teracu ga dok ne isdahne do kraja, a verovatno i posle toga, pa zbog toga i nisam imao potrebe za saznanjima svim ovim stvarima, ali sad sam prinudjen i uvek sdam govorio bem ti elektroniku i dalje se drzim toga...

                              I ako neko konkretno moze da kaze od cega sve zavisi kolicina ubrizganog goriva, tj. vreme otvorenosti dizni??? Pritisak, MAF, polozaj leptira, senzor tem. samo jedan ili oba, posto sam upucen da ima 2, i koje vrednosti treba dsa budu odredjenih senzora da bi ih ispitao i znao sta da menjam ako bude i dalje problema, a verovatno hoce...

                              Comment

                              Working...
                              X