bmw 320 e36 m50 problem hladjenje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • araps81
    CBC Veteran
    • 09.02.2012
    • 144
    • Beograd
    • BMW E36 320

    bmw 320 e36 m50 problem hladjenje

    Od skoro imam pomenuti auto sa motorom od 2000ccm 110kw 93god. Covek od koga sam kupio auto kaze da proverim za svaki slucaj crevo na hladnjaku, navodno hoce malo da pusta na selni i to je sve.. Nisam ga vozio skoro tri nedelje dok ga nisam registrovao, uradio mali servis i ajde. Vozio ga malo po gradu, greje lepo, lepo ide, bas mi se svidja Al ipak nisam imao vremena da ga malo vise vozam i testiram da vidim kako se ponasa u svim rezimima rada motora. Sva creva su dobra, nigde ne pusta. Evo da opisem problem koji sam primetio. Krenem autoputem i primetim da tempetatura pada do plavog polja i tu drzi konstantno.. jeste da je napolju hladno al ipak presao sam skoro 50km i treba temperatura da drzi kazaljku na pola-radna temp. Stanem na pumpu, ostavim malo da radi na leru, digne fino temp na pola, krenem i opet isto. Temp pada opet do plavog. Grejanje je naravno tada slabo. Opet stanem, stavim karton frontalno na hladnjak, krenem i situacija drugacija. Temperatura digla kazaljku na pola i tu konstantno drzi, grejanje super. Kad sam stigao u grad vidim da temp polako prelazi polovinu, stanem i primetim da isparava na cepu od hladnjaka. Tu izbacuje pomalo i vrelu vodu i paru ali ne puno, mada motor i nije preterano bio zagrejan. Ubrzo sam stigao kuci tako da se nije pregrejavao ali nisam cuo ni ventilator da radi, kad je kazaljka od temp presla polovinu pokusao sam prstima da zaustavim ventilator i naravno zaustavio ga. Znaci visko da nije uopste radio. Sobzirom da sam stigao kasno nisam imao vremena da vise proveravam sta je u pitanju, ali mi sve lici da je termostat mozda u pitanju.. Da li sam u pravu? Sta prvo da uradim, da proverim..? Kako se visko proverava da li radi? Kako termostat? Mozda ima vazd. cep, kako i na kojim mestima se ozracava ceo sistem..? Bio bih vrlo zahvalan ako bi neko rekao nesto vise o tome
  • 777.boban
    CBC Početnik
    • 10.12.2012
    • 2
    • Kacarevo
    • BMW E39,BMW E23

    #2
    Problem ti je u termostatu,nije ti visko u problemu bez obzira sto ga rukom zaustavljas,da je podigao na radnu temperaturu ili nedaj boze digao iznad radne mozda bi ostao bez prstiju,to vise nemoj da radis.
    Znaci,zameni termostat i lepo ozraci sistem,ako nisi iskusan sa ozracivanjem nemoj to sam da radis vec oteraj u servis,jer mozes da napravis karambol sa glavom.......

    Comment

    • araps81
      CBC Veteran
      • 09.02.2012
      • 144
      • Beograd
      • BMW E36 320

      #3
      Ali mene je zbunilo to da uopste nisam cuo da ventilator onako huce iako je kazaljka za temp presla polovinu, znaci okrece se onom konstantnom brzinom kao kad je motor hladan.. zato sam pokusao da ga zaustavim i naravno stao je, dobro nisam bas prsima ali relativno je lagano stao. Termosts su zameniti odmah i ozraciti sistem kod majstora to sigurno.. Hvala na savetu, samo sam hteo da budem siguran. Javicu sta sam uradio

      Comment

      • Srdjan
        CBC Senator XXL
        • 30.09.2004
        • 2416
        • Bajina Basta/Beograd

        #4
        Kao da imas 2 problema. Jedan je termostat a drugi visko. I po opisu rekao bih da su oba neispravna.
        Lancia Kappa 2.0 20v

        Comment

        • araps81
          CBC Veteran
          • 09.02.2012
          • 144
          • Beograd
          • BMW E36 320

          #5
          Verovatno, ali sada nista od rada dok ne prestanu snegovi jbg.. E sad, kako jos moze da se ispita ispravnost viska? Verovatno i opcija kada je motor recimo vruc i ugasen.. tada ventilator nebi trebalo da se okrece kad ga gurnem prstima ili moze ali mnogo teze.. nisam siguran, ako je tako onda je on uradio svoje, tj zabravio

          Comment

          • araps81
            CBC Veteran
            • 09.02.2012
            • 144
            • Beograd
            • BMW E36 320

            #6
            ..i da li visko moze da se popravlja tj reparira (puni uljem)? Cuo sam da se i to radi jeftino i da dobro vrsi posao.. mada raspitivao sam se i pominju mi neke kineze za 3800dindzi.. valja li to sta?

            Comment

            • Hermes
              CBC Senator XXL
              • 14.02.2006
              • 1306
              • https://t.me/pump_upp
              • bemve

              #7
              Ama odakle ti ideja da ti visko ne valja?
              Pri ovakvim spoljnim temperaturama mogao bi i da skines visko, pa opet ne bi prokuvao, osim ako se ne bi dugo radio u mestu.

              I nemoj da punis visko.
              https://t.me/pump_upp

              Comment

              • Srdjan
                CBC Senator XXL
                • 30.09.2004
                • 2416
                • Bajina Basta/Beograd

                #8
                Time sto je rukom zaustavio visko a motor je bio na radnoj temperaturi ili vecoj.
                Lancia Kappa 2.0 20v

                Comment

                • Hermes
                  CBC Senator XXL
                  • 14.02.2006
                  • 1306
                  • https://t.me/pump_upp
                  • bemve

                  #9
                  Ne mora nuzno da znaci.Ako nije lepo odzracen, moze temp. senzor da da neistinit podatak.
                  A i ispravljena kazaljka za temperaturu na bmw-u znaci opseg izmedju 75 i 105 stepeni (pausalno iznosim stepene, ali je poenta da ``hvata`` trideset-cetrdeset stepeni variranja) - zato bmw koji nema `zakucanu` kazaljku na pola ima neki ozbiljniji problem sa hladjenjem.
                  U svakom slucaju, spoljasnja temperaturaod -10 do 0 nije najsrecnija za ispitivanje rada viska.

                  Nek zameni termostat i odzraci sistem, pa nek vidi onda.
                  https://t.me/pump_upp

                  Comment

                  • araps81
                    CBC Veteran
                    • 09.02.2012
                    • 144
                    • Beograd
                    • BMW E36 320

                    #10
                    Bio danas kod majstora da resim termostat.. termostat zamenjen novim, stavljen antifriz, ozracen sistem i za sada sve radi kako treba, kazaljka zakucana na pola i to je to.. vozao ga po gradu da vidim hoce li biti promene u temperaturi i nista, i dalje stoji na pola, grejanje radi, sve super E sad ne znam za visko, rekao mi majstor da cu videti kada malo otopli dal ce visko da se oglasava, za sada je jos uvek hladno tako da se on ne pali.. doduse radio je malo duzem u mestu i opet nista, temperatura ne mrda od pola. Kaze da se toplota od hladnjaka prenosi na visko, onda ona masa zelatinasta koja je u njemu od toplote promeni strukturu, zalepi za ventilator i tada ga vrti vise tj brze, i naravno to se cuje. Al opet me buni onaj termostat, uzeo sam stari termostat i aj da ga proverim, stavim ga u kljucalu vodu i on otvara. Radi kako treba, e sad primetio sam da na njemu ima jedna mala rupica.. Ne znam dal je to fabricki ili je naknadno buseno, mada nisam obratio paznju na onaj novi sto smo stavili dal i on mozda ima tu istu rupicu. Postavicu sliku starog termostata da se vidi kako to izgleda, sve mi lici da je to domaca radinost.. Moja pretpostavka je da je termostat oslabio, tj. da otvara na mnogo vecoj temperaturi nego sto treba (trebalo bi da otvara na 88 stepeni) pa je neko busio tu rupu da ipak voda prolazi kroz njega koliko toliko.. Neka me neko ispravi ako nisam u pravu, voleo bi da cujem komentare.. i hvala ljudi jos jednom na savetu

                    Comment

                    • araps81
                      CBC Veteran
                      • 09.02.2012
                      • 144
                      • Beograd
                      • BMW E36 320

                      #11
                      Mada primetio sam da majstor koji mi je radio imao malo problema sa ozracivanjem, odvrnuo je onaj mali sraf pored velikog cepa, sipao je antifriz i vodu i na onaj mali sraf sto je odvrnuo pocela je izlazit voda, zavrnuo je i to je to.. isturirao ga par puta ali nije prolazila voda kroz onu malu rupicu sto se preliva prema posudi za sipanje tecnosti (nalazi se na zidu posude odmah ispod cepa), kaze da je nesto tu zapuseno jer nema da prolazi tanki mlaz vode stalno.. provlacio je tu neku kao zicu par puta nebi li otpusio ali nista.. kada dodaje malo jaci gas onda primetim kao da malo protekne ali veoma malo. kaze da vozim tako i da je to to, ako nesto ne bude valjalo sa temperaturom da dodjem ponovo. Provozao sam par krugova po kraju (10tak km) i nista, kazaljka zakucana na pola, grejanje ima i to je to.. Videcemo za dalje sta se bude desavalo

                      Comment

                      • b_samardzic
                        CBC Senator XXL
                        • 02.04.2005
                        • 1557
                        • Smederevo

                        #12
                        Kad sam stigao u grad vidim da temp polako prelazi polovinu, stanem i primetim da isparava na cepu od hladnjaka. Tu izbacuje pomalo i vrelu vodu i paru ali ne puno, mada motor i nije preterano bio zagrejan.

                        E taj cep ti je verovatno problem.

                        On ima ulogu da drzi pritisak u sistemu konstantnim,

                        ako je neispravan tamperatura varira i motor se slabo hladi.

                        Comment

                        • araps81
                          CBC Veteran
                          • 09.02.2012
                          • 144
                          • Beograd
                          • BMW E36 320

                          #13
                          A jel normalno da dok motor radi na leru da nema grejanje..? Primetio sam da ne duva topao vazduh iako je temperatura motora na sredini, tj 90.. cim mu dam gas ili krenem onda ima grejanja, duva toplo. Pipnem crevo sa desne strane hladnjaka-toplo, sa leve strane-hladno.. bude toplo jedino ako ga dobro ugrejem al mu treba vremena.. jel to OK?

                          Comment

                          • Chubbs
                            Everybody lies
                            • 29.01.2006
                            • 5807
                            • Novi Sad
                            • Audi A6 1.8T

                            #14
                            nije normalno, mora da ima grejanje uvek.
                            You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                            Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                            Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                            Comment

                            • TECA
                              CBC Senator XXL
                              • 14.10.2007
                              • 2355
                              • Oz

                              #15
                              Za auto u trecoj deceniji zivota,mozda i jeste....vecina u tim godinama ima slicne probleme...ma ih,da je samo to,po gasu i vozi misko

                              Comment

                              Working...
                              X