saab trzanje

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jugo
    CBC Član
    • 02.03.2007
    • 91
    • Banja Luka, BiH

    saab trzanje

    Danas vozim i dam pun gas, turbina postigne maksimalni pritisak i pocne da ide previse u crveno i auto pocne da trza, tj. gasi mi pumpu za gorivo i skontam da je ponovo otisao APC ventil... Novi APC sam ubacio u septembru prosle godine i samo sam prosao 20 hiljada sa njim...
    Prve simptome sam primjetio jos prije nekih dva mjeseca kad je pri punom potisku vec radio blage trzaje ali nisam u tom trenutku sumnjao na APC ventil jer sam smatrao da je nov i da je nemoguce da tako brzo otkaze...

    Znaci pitanja: Da li je moguce da APC ode tako brzo ili da li je moguce da jos nesto moze uticati na njegovo otkazivanje...

    Samo da napomenem da sam kupio novi APC ventil, ali nije bio Geniune SAAB dio, vec neka alternativa, ali isti kao originalni dio (iz Engleske)..
    JuGo - SAAB 900 SE 2.0 T RULES!!
  • Saabo
    Moderator
    • 29.09.2004
    • 1724
    • Vrbas
    • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

    #2
    Moguce je. Ipak je original original. To je najveci problem kod T5... jako brzo crkavaju ventili, zato je T7 mnogo bolji i mnogo jeftiniji, ali ne moze da radi na T5
    SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

    Comment

    • jugo
      CBC Član
      • 02.03.2007
      • 91
      • Banja Luka, BiH

      #3
      kvragu!!

      geniune saab apc ventil kosta samo 178 eura!!!!

      a ovaj alternativni (aftermarket) 96 eura... pa ti budi sad pametan... znaci to se cesto desava... sreca da mogu voziti, ali ga ne mogu prziti...

      nista moram dobro razmisliti sta kupiti... i da prvo odradim jedan generalni pregled u bg u julu..
      JuGo - SAAB 900 SE 2.0 T RULES!!

      Comment

      • Igor
        CBC Senator XXL
        • 30.12.2004
        • 394
        • DORCOL REPUBLIKA

        #4
        Pregledaj sva creva koja idu sa njega da nije neko spalo. sa wastegate-a , kompresora, ili sa apc-a direktno...
        Saab 900 SE Cabrio 2.0 Turbo - B204L
        Saab 900 SE 2.x Turbo - B236R

        Comment

        • 206
          Admin od ispočetka :)
          • 09.12.2004
          • 9548
          • Beograd
          • 206

          #5
          Originally posted by Saabo
          ...jako brzo crkavaju ventili, zato je T7 mnogo bolji i mnogo jeftiniji, ali ne moze da radi na T5
          Ko kaze da ne moze? Moze

          Modifikacija traje jedno 10 minuta sa lemilicom i laptopom, ja bih trebao na svom autu da isprobam upravo tu modifikaciju, pa ako bude radilo, znacete.

          T5 ventili su tesko djubre, cak i originalni, kamoli ove kopije. Nista cudno da zvekne posle 20.000, meni su DVA komada crkla u roku ne od 20.000 nego 200km. Mnogo veci turbo, visok boost, externi WG i cvrc, gotovo. Izmedju ostalog, ventil je JAKO osetljiv na vibracije, ubiju ga u vrlo kratkom roku. T7 ventil je okacen za sasiju preko mekanog gumenog prstena, tako da zbog toga nece crci, a MNOGO je brzi u regulaciji boosta (jer je i veci i mnogo jednostavniji po konstrukciji), a nov kosta 30-40 evra.
          The difference between men and boys is the price of their toys

          Comment

          • TAZZ
            Banovan
            • 30.05.2005
            • 1409
            • NBGD,SERBIA

            #6
            Cekamo POMNO!!!

            Comment

            • Saabo
              Moderator
              • 29.09.2004
              • 1724
              • Vrbas
              • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

              #7
              Kriv si ako ne dokazes suprotno, zato sam to rekao
              SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

              Comment

              • jugo
                CBC Član
                • 02.03.2007
                • 91
                • Banja Luka, BiH

                #8
                i ja cekam da vidim tu modifikaciju... ma nije problem sto crknu brzo, nego sto su skupi, majku im njihovu...

                crijeva su za sada na mjestu iako ne iskljucujem mogucnost da jedno od njih nije olabavilo... dolazim u bg slijedece sedmice na jedan kompletan ckeck u grifin servis pa cu sve jos detaljno pregledati prije nego sto kupim ventil..
                JuGo - SAAB 900 SE 2.0 T RULES!!

                Comment

                • jugo
                  CBC Član
                  • 02.03.2007
                  • 91
                  • Banja Luka, BiH

                  #9
                  ne bi ja lijen pa danas malo po internetu pretrazujem i nadjem interesantne informacije vezano za apc ventil...

                  clanak, ako znate engleski mozete vidjeti ovdje http://www.geocities.com/pmiczek@sbc...T/BPC/BPC.html

                  uglavnom, greske koje moze da radi ventil je ili mali boost ili overboost koji pravi prekid goriva...

                  posto se kod mene radi o ovom drugom slucaju, prema autoru clanka ne mora biti da je ventil pregorio, nego moze biti zaprljan od ulja i prasine, te na taj nacin uzrokuje da ecu prepozna da je boost veci od 15 psi i tada dolazi do prekida goriva...

                  najlaksi nacin da se provjeri da li je ventil ispravan ili da nije otisao je elektricni check mjerenjem otpora na njegovim pinovima. otpor se mjeri na pinu 1 i 2 ili 2 i 3 (vidi na slici u clanku) i u oba slucaja otpor mora biti oko 3 oma. ako to nije slucaj, onda je ventil otisao i treba ga mjenjati... ako nije onda treba procistiti otvore za crijeva kompresovanim vazduhom. ako je ventil zaprljan uljem kao zadnju opciju treba se koristiti cistac elektricnih kontakata, alkohol ili cistac karbona (ako sam uspio ovo dobro prevesti sa engleskog jezika)...

                  isto tako, ako zelite da provjerite da li je uopste problem kod APC ventila onda se ventil privremeno diskonektuje sa struje. tada treba sjesti u auto i ako auto ubrzava bez problema do sredine zutog polja (bazicni boost). onda je problem u apc ventilu.. ako se to ne desava onda je problem negdje drugdje...
                  JuGo - SAAB 900 SE 2.0 T RULES!!

                  Comment

                  • jugo
                    CBC Član
                    • 02.03.2007
                    • 91
                    • Banja Luka, BiH

                    #10
                    CUDO!!! al ne znam dokle, sutra idem u livno pa cu vidjeti kako ce se pokazati..

                    elem, odem kod majstora, skinemo ventil i prvo napravimo elektronicki test. znaci kako sam objasnio u proslom postu provjerili smo otpor i tacno je pokazivao vrijednosti koje je trebao ako je ispravan (3 oma).. jos sam negdje procitao na internetu da kad se spoji 1 i 3 pin treba da da vrijednost od 6 oma... i ovo se pokazalo tacno.. znaci krajnji zakljucak, ventil je elektronicki ispravan i nije pregorio...

                    e onda smo odlucili da ga procistimo kompresovanim vazduhom i to smo uradili... jedini veliki upitnik iznad glave je bio kad smo vidjeli da ventil potpuno cist...

                    kad smo ga vratili nazad, odvezao sam par krugova i to u 2 brzini i do 5000 obrtaja sa maksimalnim boost-om i nema trzaja... isto sam radio i sa upaljenom klimom i osim malo slabijeg ubrzanja zbog gubitka snage na klimi nije bilo trzaja...

                    e sad, posto je ventil stvarno bio cist uvlaci se sumnja da ovaj problem nije bio zbog zaprljanosti ventila nego da li je konektor bio slabije prikljucen iako nismo primjetili taj problem... prava zagonetka... uglavnom sutra veliki test, pa cemo vidjeti sta ce se desavati... uglavnom sve tvrdnje vezane za elektronicki check koje su navedem u mom prethodnom postu su se pokazale tacnim...znaci nemojte odmah mjenjati ventil ako vam se pojavi taj problem nego prvo provjerite da li je ventil stvarno otisao ili problem lezi negdje drugdje...

                    JuGo - SAAB 900 SE 2.0 T RULES!!

                    Comment

                    • jugo
                      CBC Član
                      • 02.03.2007
                      • 91
                      • Banja Luka, BiH

                      #11
                      samo da izvjestim da mi je neki dan crko apc ventil na kraju... znaci svi simptomi su na kraju ukazivali da je pri kraju.. krajnji defekt je bio da nije htio ici iznad sredine zutog ili ti ga bazicnog boost-a..

                      srecom naletio na polovni, fabricki i sad leeeeeeeetiiiiiii

                      JuGo - SAAB 900 SE 2.0 T RULES!!

                      Comment

                      • Zeljoni
                        CBC Senator
                        • 04.05.2007
                        • 200
                        • Beograd, Vračar

                        #12
                        Odlicno, a jel trza pri visokim obrtajima i kad je turbina na max. Znas ono sto je bio problem?

                        Comment

                        • jugo
                          CBC Član
                          • 02.03.2007
                          • 91
                          • Banja Luka, BiH

                          #13
                          ono sto je trzalo to i jeste bilo zbog apc ventila jer kad sam stavio ovaj drugi auto ide bez ikakvih trzaja... prosto drugi auto, ne mogu ga prepoznati.
                          JuGo - SAAB 900 SE 2.0 T RULES!!

                          Comment

                          • jugo
                            CBC Član
                            • 02.03.2007
                            • 91
                            • Banja Luka, BiH

                            #14
                            izgleda da sam ja uvijek protuvrijecan, ali problem sa trzanjem se i dalje nastavlja.. mislio sam da otvorim novi post, ali hajd da nastavim ovdje kad sam vec zapoceo..

                            znaci orginalna pretpostavka je isla od apc ventila kao uzroka. nisam htio da se prije javljam jer sam jos radio na nabavci svih crijeva koji se ticu vakuma i apc-a. tako sam promjenio i stavio novo crijevo od intercooler-a do one aluminijske cijevi i ona tri mala crijevca od apc-a. e sad, nema vise overboost-a ili bazicnog boost-a, ali auto i dalje pod punim gasom malo trzucka.. i cini mi se da ubrzanje ide veoma sporo pod punim gasom (slobodna procjena)..

                            znaci apc ventil ispravan i sva crijeva za vakum ispravna. taj problem mozemo eliminisati..

                            druga ideja je bila zacepljenje oduska na rezervoaru jer svaki put kad otvaram rezervoar ispusti vazduh.. da bih to eliminisao vozio sam bez poklopca, medjutim ista prica..

                            na redu je provjera pritiska goriva.. mali je problem sto naci u banjaluci da to neko uradi je ravno trazenju igle u plastu sijena... u svakom slucaju to je naredni korak, i cim dobijem rezultate javljam..

                            i jos jedna interesantna stvar... sa pola ili 2/3 gasa auto ne trza i imam utisak da je bolje ubrzanje nego pod punim gasom... kao da ga puni gas malo gusi..

                            u medjuvremenu ako ima neko jos nekih pametnih ideja oko ovog problema nek se slobodno javi...
                            JuGo - SAAB 900 SE 2.0 T RULES!!

                            Comment

                            • 206
                              Admin od ispočetka :)
                              • 09.12.2004
                              • 9548
                              • Beograd
                              • 206

                              #15
                              Ja ti lepo rekoh da probas sa T7 ventilom...
                              The difference between men and boys is the price of their toys

                              Comment

                              Working...
                              X