Opet ta samodetonacija... :-(

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • acatheking
    CBC Član
    • 22.01.2005
    • 78
    • Beograd / Mirijevo

    Opet ta samodetonacija... :-(

    Dakle, u pitanju je Fiat Punto I 98 godište, 60 konja 44KW.
    Već sam imao jednu temu u vezi samodetonacije i ispoštovao savete iskusnijih. Sve je delovalo da su saveti bili pravi i da se stvar popravlja (menjao ulje na 2000 km da se motor pročisti od gareži, oštra vožnja par meseci...) Međutim, detonacija se NAGLO vratila pre neki dan . Ne smem jače gas ni u drugoj da stisnem, a da se "lupanje" ne čuje. Napominjem da se detonacije dešavaju samo na zagrejanom motoru.
    E sad, moji sledeći koraci (nakon praznika) biće zamena svećica i kablova i sutra ako uvatim drugara da odradim dijagnostiku motora. Hteo sam da iznesem par dešavanja oko mog motora, pa da ocenite da li ti simptomi možda ukazju na problem.

    1. Kada na leru (motor na 800 rpm) naglo stisnem gas, motor se na nekih pola sekunde kao malo zatetura, pa onda krenu da rastu obrtaji. Da nije odziv lambda sonde isuviše "trom"?

    2. Čim upalim motor, u prvo vreme (nekih 10-ak min), kazaljka obrtaja blago varira između 1100 rpm - 800 rpm na leru. Čim se motor malo zagreje, ler se stabilizuje na 800 rpm. Opet lambda sonda?

    3. Ulje (sintetika) i filter sam zamenio pre nekih 300 km, a ulje je već promenilo boju. Da li je moguće da se usled lošeg sagorevanja stvara veća garež koja dospeva u ulje? U prethodnoj zameni ulja (po onim savetima) ulje se nije tako brzo isprljalo.

    4. Čini mi se da je auto blago izgubio startnost koju je imao.

    Šta mi je činiti? Neki dodatni saveti? Razmišljam da zamenim lambda sondu, ali prvo pribegavam ovim jeftinijim metodama sa kablovima i svećicama (dijagnostku imam za dž) u nadi da ću rešiti problem. Uf, na ivici sam da auto prodam.
  • Nenad
    CBC Senator XXL
    • 06.01.2005
    • 1364
    • BBgd/Mow

    #2
    Da pokusam s neba pa u rebra..
    Da li si sipao benzin na pumpi gde obicno ne sipas? Detonacija moze da se pojavi zbog malog oktanskog broja.

    Da li si siguran da je to detonacija a ne ventili koji su se rastelovali (ukoliko nemas "samostelujuce")?

    Da li imas svecice sa pravilinim toplotnim brojem? Ako ne onda imas preranu detonaciju a ne samodetonaciju. I to se manifestuje kada se motor zagreje i tvoje (pretpostavka) "tople" svecice postaju jos toplije tj. prevruce i pocinju da pale smesu pre nego sto do njih dodje signal da bace varnicu. One to rade ne varnicom a time sto nisu "izvukle" dovoljno toplote iz cilindra, keramika se pregrejala i pocela da "pali" benzin prerano tj. dok jos klipnjaca nije stigla do samog vrha (TDC) znaci kompresija nije zavrsena.

    Losa lambda se prepoznaje po tome sto auto trosi mnogo vise goriva nego obicno tj. ECU ubacuje mnogo vise goriva zato sto ne moze da odredi sta "kaze" lambda i prelazi u "safe" rezim i da ne bi doslo do detonacije ECU ubacuje vise goriva. To je alogaritam koji je fabriciki ugradjen.
    Znaci, po definiciji prerana detonacija ne moze da se pojavi od pokvarene lambde.
    Boost or bust...

    Comment

    • gaston
      CBC Senator XXL
      • 24.03.2005
      • 324
      • N BG - Batajnica

      #3
      Da ne kaplju dizne ? Curkaju pa dok je hladan manje je bitno jer mu i ovako treba bogatija smesa a kad se zagreje e onda ne vazi od viska glava ne boli.Jedna od ko zna koliko mogucih stvari.
      27.5 god za djevrekom auta snova :
      Djulieta 1750, Junior GT 2.0, sud 1.3 , sprint 1.5 QV , sud 1.5 QV , 33 1.3 IE , 75 2.0 TD , 33 1.7 , 164 2.0 ts , ALFA SUD 1.3 , 164- 2.0 TS +156 2.0 ?KW ...za dalje ??????????


      NIJE BITNO DA LI JE DO KOLENA ILI ZEMLJE .. VAZNO JE DA JE DO PUPKA

      Comment

      • M-power
        Moderator
        • 10.01.2005
        • 10060
        • Bg; Banovo Brdo
        • CorsaC, astra H,

        #4
        Uf,uf, opet ti
        Salim se nego ajmo opet
        Svecice, kablovi, bobine
        Sondu nemoj menjati napamet ako kazas da imas dz diagnostiku proveri njene vrednosti (ispravnost).
        Onda, pritisak u gorivnom sistemu, railu itd. dizne
        Sta to bese da ne trazim, jer singlerica?
        Kako radi na leru jer trokira i kako pri turiranju jer trokira ili imas samo detonacije kad je u voznji pod opterecenjem.
        Variranje na leru ne mora da bude povezano za detoniranjem i verovatno je vezano za step motor.
        To date there has never been a faster car built for the public road and,
        it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

        Comment

        • acatheking
          CBC Član
          • 22.01.2005
          • 78
          • Beograd / Mirijevo

          #5
          @Nenad
          Najmanje sumnjam u gorivo. Sipao sam gorivo na na više mesta JP i OMV ... ali uvek slični simptomi.
          Da je do svećica, imao bih ovih problema i ranije počevši od same ugradnje... Verujući tada "Bogunoviću" , koji mi je i menjao svećice, nisam se interesovao u detalje koje su (znam samo da su NGK).
          Auto ne troši preterano, dakle lambda sonda je ok?

          @M-Power
          Malo pre sam se čuo sam drugarom (koji će mi raditi dijagnostiku). On mi reče, iz njegovog iskustva sa Puntićima, da je velika verovatnoća da su bobine problem. Naime kada se bobine zagreju, dešava se kod lošijih bobina da im izolacija sa toplotom popusti, delimično baca na masu, pa iz tog razloga i slaba varnica ide do svećica. Kaže da je to česta boljka kod Punta. Ovo samo laički površno prenosim.

          Kako radi na leru jer trokira i kako pri turiranju jer trokira ili imas samo detonacije kad je u voznji pod opterecenjem.
          Ne trokira na leru, ni na turiranju. Detonacije isključivo u vožnji uzbrdo tj. pod opterećenjem.

          Prema savetu Brick-a iz one prošle teme, menjao sam ulje češće, auto redovno vozim na 4000 i više obrtaja... Rekao je tada da će trebati 6-9 meseci da se problem reši, sve je ukazivalo na to da hoće, ali se pojavio (ili pojačao) neki drugi problem. Nadam se da će dijagnostika pokazati u čemu je problem, da bar ne tražim problem na slepo. One simptome sam naveo u nadi da će možda ukazati na neki problem.

          Comment

          • Valent Vudriga
            CBC Senator XXL
            • 02.04.2005
            • 2778
            • USA

            #6
            Dali taj model ima EGR ventil i kojeg tipa? Dali ima klasicni razvodnik i podesivo palenje? Dali ima ima sensor za detonaciju? Dali si probao gorivo s vecom oktanskom vrijednoscu ili samo isto gorivo s druge pumpe?

            Comment

            • 206
              Admin od ispočetka :)
              • 09.12.2004
              • 9548
              • Beograd
              • 206

              #7
              Ja bih rekao da je knock senzor ako ga ima.
              The difference between men and boys is the price of their toys

              Comment

              • M-power
                Moderator
                • 10.01.2005
                • 10060
                • Bg; Banovo Brdo
                • CorsaC, astra H,

                #8
                Originally posted by acatheking
                . On mi reče, iz njegovog iskustva sa Puntićima, da je velika verovatnoća da su bobine problem. Naime kada se bobine zagreju, dešava se kod lošijih bobina da im izolacija sa toplotom popusti, delimično baca na masu, pa iz tog razloga i slaba varnica ide do svećica. Kaže da je to česta boljka kod Punta. Ovo samo laički površno prenosim.
                Ako se secas ranije sam ti rekao da su bobine problem i da se to desava pri opterecenjima a da ovako mozes tesko da provalis, jer kad je motor pri opterecenju i u velikom stepenu prenosa a pri malim obrtajima tada svako preskakanje varnice je osetno i eto zasto ga tada osetis. Koliko se secam jedna je 1200din a ima ih 2.
                Jos nesto u toku tvog testa i ostrije voznje si mislio da ti se detonacija izgubila ili utisala, jer si ostrije vozio i u vecim obrtajima tako da kao sto sam ti rekao kad je motor u zaletu i bez opterecenja tesko da onda mozes to primetiti.
                To date there has never been a faster car built for the public road and,
                it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                Comment

                • *IvanT*
                  CBC Senator XXL
                  • 30.01.2005
                  • 3234
                  • Srbija, Beograd, Kara

                  #9
                  Ako se secas ranije sam ti rekao da su bobine problem i da se to desava pri opterecenjima a da ovako mozes tesko da provalis, jer kad je motor pri opterecenju i u velikom stepenu prenosa a pri malim obrtajima tada svako preskakanje varnice je osetno i eto zasto ga tada osetis. Koliko se secam jedna je 1200din a ima ih 2.
                  Najveca mana kod tih puntica su upravo bobine koje brzo stradaju. Po tome kako se tvoj kvar manifestuje slazem se sa M-om da su u pitanju bobine.

                  Ima ih dve.
                  http://www.lovatogas.co.rs

                  Comment

                  • zoranbg
                    CBC Senator XXL
                    • 23.03.2005
                    • 4098
                    • Rooster's Hill , Beog
                    • Grande Punto 1.2

                    #10
                    moze da bude i ugao pred paljenja a i zazor platina kod automobila koji ih imaju,pa cak i zazor svecica ( sve iz iskustva )
                    sto bi se reklo opsta sexsologija )

                    SVE PROVERI!
                    Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Opet ta samodetonacija...

                      Originally posted by acatheking

                      1. Kada na leru (motor na 800 rpm) naglo stisnem gas, motor se na nekih pola sekunde kao malo zatetura, pa onda krenu da rastu obrtaji. Da nije odziv lambda sonde isuviše "trom"?

                      2. Čim upalim motor, u prvo vreme (nekih 10-ak min), kazaljka obrtaja blago varira između 1100 rpm - 800 rpm na leru. Čim se motor malo zagreje, ler se stabilizuje na 800 rpm. Opet lambda sonda?

                      4. Čini mi se da je auto blago izgubio startnost koju je imao.
                      Siguran sam da ovde na forumu ima mnogo strucnijih od mene da ti odgovore, ali imao sam POTPUNO iste probleme (bez detonacija, a ulje je promenilo boju, ali je vec preslo 6000Km) sa Ford Escortom / Zetec motor 1.6 16v.

                      U mom slucaju, problem je SASVIM resen (miran ler na hladnom motoru, ne davi se prilikom dodavanja gasa, a ranije se gasio pri kretanju na semaforu, potrosnja po gradu <9l) posle uradjenog Wynns tretmana i zamene filtera goriva - izgleda da je OMV ove zime / proleca (gde iskljucivo sipam gorivo) dobio jednu losu turu goriva koja je zapusila dizne na brizgaljkama.

                      Nemoj da pokusavas da ocistis sa aditivima za gorivo (ja sam probao Wynns cistac brizgaljki) koje mozes da kupis na pumpi - to je, izgleda 'snake oil', a uopste nisu jeftini. Ciscenje me je kostalo oko 3500 din.

                      Eto, pa, nadam se da ce ti ovo pomoci.

                      Comment

                      • acatheking
                        CBC Član
                        • 22.01.2005
                        • 78
                        • Beograd / Mirijevo

                        #12
                        Evo, danas sam kupio i zamenio bobine i problem se nije rešio Istovremeno sam i zamenio i kablove. Sve u svemu bacio sam 5500 din.
                        Dali taj model ima EGR ventil i kojeg tipa? Dali ima klasicni razvodnik i podesivo palenje? Dali ima ima sensor za detonaciju? Dali si probao gorivo s vecom oktanskom vrijednoscu ili samo isto gorivo s druge pumpe?
                        Ne znam kako se prepoznaje EGR ventil i gde bi on trebao da se nalazi. Ista priča i za senzor za detonaciju. Auto nema štelovanje paljenja.

                        Koliko vidim, preostaje mi da odvezem auto na čiđćenje Wynns metodom. Znam da nije jeftino, ali šta da radim.

                        P.S.

                        Da li nekome trebaju nove bobine?

                        Comment

                        • Valent Vudriga
                          CBC Senator XXL
                          • 02.04.2005
                          • 2778
                          • USA

                          #13
                          Ne znam kako se prepoznaje EGR ventil i gde bi on trebao da se nalazi. Ista priča i za senzor za detonaciju. Auto nema štelovanje paljenja.

                          Koliko vidim, preostaje mi da odvezem auto na čiđćenje Wynns metodom. Znam da nije jeftino, ali šta da radim
                          .
                          Radna hipoteza u nasem slucaju je detonacija i nadajmo se da je to tocno.
                          Nasumicno mjenjanje dijelova moze biti skupo, zar ne. Bobine i detonacija nisu vezane. EGR ventili su razlicitog tipa i oblika, s tim ti mora pomoci netko na licu mjesta. Ne mjenjaj nikakve djelove dok ne ustanovis ispravnost EGR sistema. Ne samo ispravnost ventila, nego funkciju cjelokupnog sistema. Pretrazi forume; negdje sam postavio opis EGR sistema.
                          Nisi odgovorio na pitanje o benzinu.

                          Comment

                          • acatheking
                            CBC Član
                            • 22.01.2005
                            • 78
                            • Beograd / Mirijevo

                            #14
                            Što se benzina tiče koristim isključivo bezolovni BMB 95.
                            Vrlo rado bih probao benzin od 98 oktana, ali ne znam koliko bi bilo štetno zbog katalizatora (da se ne zapuši).

                            Comment

                            • Uros Piperski
                              CBC Senator XXL
                              • 31.01.2005
                              • 2978
                              • Beograd

                              #15
                              kod nas nema bezolovnog vece oktanske vrednosti.
                              Pokusaj sa nekim octane booster-om.


                              RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                              Comment

                              Working...
                              X