pregrejavanje motora

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mixer
    CBC Senator
    • 13.04.2005
    • 202
    • Skopje

    pregrejavanje motora

    Odavno nisam postavio pitanje,samo sam pratio (nijesam imao primjedbe shto bi rek'o Crnogorac)ali sada moram! Mislim da imam ozbiljan problem na moju kiju sephiju (mazdin motor 1,6 sohc 1993)Mislim da mi se motor kontinuirano pregrejava.Naime kad krenem ventilator se upali kod prvog stajanja na semafor i ne gasi se do zavrshetka voznje,a ranije secham se da se palio i gasio po potrebi.Inache ventilator se ugasi zajedno sa motorom nije kao kod keca da radi i kad se ugasi motor!Ajd da je to u redu (shto se ne gasi ventilator)a NIJE ,nego kad stanem a motor josh radi ekspanziona posuda se napuni do vrha a [nekad i curi rashladna technost napolje pa kasnije moram da dopunim,]pa odjednom hladnjak povuche technost nazad i za neko vreme sve je normalno.Inache to da ventilator kontinuirano radi za sve vreme voznje traje vech godinu dana ,znachi tako ga vozim a ovo sa rashladnom tekuchinom koja se ponekad izliva iz eksp.posude 2-3.Ajmo slichna iskustva ovde
    Jahači magle
  • mixer
    CBC Senator
    • 13.04.2005
    • 202
    • Skopje

    #2
    I da ispustio sam da kazem da za celo vreme rada motor,kazaljka je u normalni polozaj jedan mm ispred sredine,znachi pokazuje da je sve normalno...a nije!
    Jahači magle

    Comment

    • cordober
      CBC Član
      • 28.05.2008
      • 66
      • Beograd

      #3
      Sa resavanjem problema ja bih krenuo od najjeftinijih stvari koje mogu imati uticaj na ovu problematiku a to su termostat (sluzi da pusti rashladnu tecnost kroz hladnjak kad se ista zagreje), termoprekidac ( ukljucuje ventilator hladnjaka kada nije dovoljno samo prirodno strujanje vazduha kroz hladnjak) i cep na ekspanzionom sudu ( treba da je umogucnosti da ispusta visak pritiska iz sistema za hladjenja).
      Zasto sve sto je lepo ima decka?

      Comment

      • Madison
        CBC Član
        • 12.05.2008
        • 86
        • Krusevac/Bg

        #4
        Nemoj da se zezas sa lladjenjem, to cu ti reci odmah, jer je meni pukao dihtung zbog toga. Proveri termoprekidac i termostat, i pusti svu vodu da iscuri, pa sipaj ponovo. Meni se isto prelivala voda iz boce, jer mi termostat nije radio pa nije dozvoljavao da voda kruzi, i zato mi je puko dihtung-voda se pregrejavala a nije kruzila-hladila.
        Guns don't kill people. My cousin does!

        Comment

        • mixer
          CBC Senator
          • 13.04.2005
          • 202
          • Skopje

          #5
          Znachi traje 2-3 nedelje Danas pratio stanje,osim shto ventilator iskljuchuje tek na 1/4 skale,(pustio sam ga da radi sa upaljenim kontaktom da vidim kad iskljuchuje)i da se rashladna technost nije izlila drugo nisam primetio.Rash.technost je normalne boje(nije bela).A da vozim na plin vek 5 godina.Drugo nemam shta da dodam.Ljudi ako ima neko neshto da kaze neka kaze sad!
          Jahači magle

          Comment

          • BARTONE
            CBC Senator XXL
            • 25.09.2006
            • 398
            • Bor

            #6
            proveri ventil na poklopcu ekspanzione posude
            sasvim moguce da ne drzi pritisak u sistemu koji treba da je od 0.75-1.05 bara

            Comment

            • mixer
              CBC Senator
              • 13.04.2005
              • 202
              • Skopje

              #7
              ne u redu je to.A ventilator??Zashto tako dugo radi?Ranije se to nije deshavalo
              Jahači magle

              Comment

              • deki-ascona
                Bio nam je drug! RIP
                • 10.04.2007
                • 2118
                • NI , Trosharina

                #8
                nego kad stanem a motor josh radi ekspanziona posuda se napuni do vrha
                Pa valjda je to normalno, kad bi ja skinuo cep sa posude izaslo bi mi 3 l tecnosti.
                ja bi zamenio samo termostat, posto se ventilator ukljucuje kad treba , a nece da se zaustavi.
                Originally posted by Valent Vudriga
                ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
                Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

                Comment

                • Stefan
                  CBC Član
                  • 10.07.2006
                  • 82
                  • Nis

                  #9
                  Iste probleme sam imao i zamenom termostata sam ih resio. Malo mi je sumljivo sto ti kazaljka stoji na polovinia ventilator radi, moguce i da je pored termostata crkao i termodavac
                  www.018info.biz

                  Comment

                  • SAAB PoWeR
                    CBC Senator XXL
                    • 26.04.2005
                    • 1394
                    • tu iza coska(Milwaukee USA)

                    #10
                    ako koristis vodu , probaj ovo
                    iscedi celi sistem , izvadi trmostati ,vidi sta pise na njemu na kojoj temperaturi se otvara , stavi ga u vrelu vodu da vidis dali se otvara... ako je ok

                    vratgi sve nazad , sipaj vodu u sistem i nemoj vracati cep na hladnjak , startuj motor i ostavi ga da radi ,da se motor ugreje ,kada se termostat otvori ( kada se fen upali) dospi vodu , nezaboravi sve ovo radis bez cepa na radiatoru ...
                    nezaboravi da obratis paznju da nisi okrenuo naopako termostat ...

                    pre nego sto uradis ovo gore , proveri da nemas vali ventil za ozracivanje sistema ,ako imas ,onda ga ozracuj sa cepom na hladnjaku ali ventil otvoren dok sipas tecnost u sistem , dok motor radi mozes ga povremeno otvarati da bi se ozracio , kada se fen upali ,motor i dalje radi sipaj vodu u hladnjak
                    _Svenska Aeroplan Aktie Bolaget _moj SAAB projekt ,moja photo galerija

                    Comment


                    • #11
                      Re: pregrejavanje motora

                      Originally posted by mixer
                      Odavno nisam postavio pitanje,samo sam pratio (nijesam imao primjedbe shto bi rek'o Crnogorac)ali sada moram! Mislim da imam ozbiljan problem na moju kiju sephiju (mazdin motor 1,6 sohc 1993)Mislim da mi se motor kontinuirano pregrejava.Naime kad krenem ventilator se upali kod prvog stajanja na semafor i ne gasi se do zavrshetka voznje,a ranije secham se da se palio i gasio po potrebi.Inache ventilator se ugasi zajedno sa motorom nije kao kod keca da radi i kad se ugasi motor!Ajd da je to u redu (shto se ne gasi ventilator)a NIJE ,nego kad stanem a motor josh radi ekspanziona posuda se napuni do vrha a [nekad i curi rashladna technost napolje pa kasnije moram da dopunim,]pa odjednom hladnjak povuche technost nazad i za neko vreme sve je normalno.Inache to da ventilator kontinuirano radi za sve vreme voznje traje vech godinu dana ,znachi tako ga vozim a ovo sa rashladnom tekuchinom koja se ponekad izliva iz eksp.posude 2-3.Ajmo slichna iskustva ovde
                      Mozda je sve u redu nego ti si kriv. Naime, dolivao si vodu umesto antifriza a neki motori imaju radnu temperaturu rashladne tečnosti preko 105 stepeni, tj. uvek moraju da imaju i da im se doliva antifriz a ne voda. Voda ključa na sto stepeni, a antifriz 8 na 120 stepeni. Drugim rečima, uvek, znači i zimi i leti moraš imati antifriz u sistemu. Pozdrav!

                      Comment

                      • Madison
                        CBC Član
                        • 12.05.2008
                        • 86
                        • Krusevac/Bg

                        #12
                        Nisam jos bas razumeo, ventilator ti radi i kad je kazaljka na polovini?
                        Ako je ta polovina 90 C onda je to ok, jer termoprekidac pali ventilator na 93C a gasi na 87C, tj. tako je kod vecine. Znaci, ako ti temperatura vode ne padne ispod 87 on nece ugasiti ventilaotr. Na istoj temperaturi se otvara i termostat. Dobro je to da ti se voda kod motora ne pregrejava, rekao si da je uvek sredine, znaci problem je mozda i sama voda kao sto ti je rekao Vuja. Ne bi smelo da se preliva, jer to znaci da se tecnost pregrejala pa pod pritiskom hoce da izadje cim otvoris cep. Kreni od jeftinijeg, zameni antifriz, pa termoprekidac, jer mislim da je pre problem u njemu jer da ti ne radi termostat i voda u motoru bi ti se pregrejavala.
                        Guns don't kill people. My cousin does!

                        Comment

                        • Gatti.Gatozza
                          CBC Senator XXL
                          • 26.09.2006
                          • 411
                          • Zemun
                          • Lybra 1.9 / XJ600S

                          #13
                          Moguće je i da pumpa ne vrti vodu kroz sistem, čim njemu ventilator počne tako brzo da vrti.
                          MAZDA

                          Comment

                          • mixer
                            CBC Senator
                            • 13.04.2005
                            • 202
                            • Skopje

                            #14
                            Sutra je dan "D".Proverim sve pa javim.nameravam da promenim termostat,rashladnu tekuchinu(t.e da sipam novi antifriz),daisperem hladnjak sa pushkom kod peracha!Pa javim vam shta se desilo!
                            Jahači magle

                            Comment

                            • mixer
                              CBC Senator
                              • 13.04.2005
                              • 202
                              • Skopje

                              #15
                              Originally posted by Madison
                              Nisam jos bas razumeo, ventilator ti radi i kad je kazaljka na polovini?
                              Ako je ta polovina 90 C onda je to ok, jer termoprekidac pali ventilator na 93C a gasi na 87C, tj. tako je kod vecine. Znaci, ako ti temperatura vode ne padne ispod 87 on nece ugasiti ventilaotr. Na istoj temperaturi se otvara i termostat. Dobro je to da ti se voda kod motora ne pregrejava, rekao si da je uvek sredine, znaci problem je mozda i sama voda kao sto ti je rekao Vuja. Ne bi smelo da se preliva, jer to znaci da se tecnost pregrejala pa pod pritiskom hoce da izadje cim otvoris cep. Kreni od jeftinijeg, zameni antifriz, pa termoprekidac, jer mislim da je pre problem u njemu jer da ti ne radi termostat i voda u motoru bi ti se pregrejavala.
                              E,a kod mene ventilator se pali na 93C,a gasi se na (lupam)60C.To je u stvari i ispalo da imam kao problem.Naime kad sam danas otishao u ugovoreno vreme kod majstora ,on nije bio tu.U garazi je bila jedna honda civic sa rasklopljenim motorom a on je otishao po delove valjda.Nisam ni pitao kad che da se vrati jer je tu bio njegov ortak auto elektrichar.Rekao mi da otvorim haubu i da upalim motor da i on vidi shta se deshava.termostat se lepo otvorio bash na vreme ali kao nedostatak ustanovljeno je bash ono shta sam napisao ranije.Ventilator poshto je odradio svoj posao nikako nije hteo da se iskljuchi.Iskljuchio se posle podosta vremena (ugasio sam auto jedno 10min)a kad sam ga ponovo upalio on se iskljuchio posle 1min.Problem je u tome shto ventilator nije predvidjen da radi non-stop ,pa ima opasnost da ode motorik ventilatora.I to je u stvari i glavni problem.Ishao sam da nadjem drugi.Kod choveka koji nabavljam orginal delova nije ga bilo.Inache chova i njegov zet ranije su imali ovlashcheni kia servis u Skopju pa im neshto kola krenula nizbrdo(posvadjali su se radi finansija),pa je ovaj uzeo sve delove koji su bili u tom trenutku na lageru i ima ih podosta kod sebe.Nije vazno termoprekidacha nije bilo kod njega.U prodavnici koja ima svega i svachega za kor-jap. aute nisu hteli da mi daju 2-3 pa da vidim koji je za mene, a nisam mogao da deo izvadim poshto je motor bio vruk'.Tako je ostao status qwo.
                              Jahači magle

                              Comment

                              Working...
                              X