Odavno nisam postavio pitanje,samo sam pratio (nijesam imao primjedbe shto bi rek'o Crnogorac)ali sada moram! Mislim da imam ozbiljan problem na moju kiju sephiju (mazdin motor 1,6 sohc 1993)Mislim da mi se motor kontinuirano pregrejava.Naime kad krenem ventilator se upali kod prvog stajanja na semafor i ne gasi se do zavrshetka voznje,a ranije secham se da se palio i gasio po potrebi.Inache ventilator se ugasi zajedno sa motorom nije kao kod keca da radi i kad se ugasi motor!Ajd da je to u redu (shto se ne gasi ventilator)a NIJE ,nego kad stanem a motor josh radi ekspanziona posuda se napuni do vrha a [nekad i curi rashladna technost napolje pa kasnije moram da dopunim,]pa odjednom hladnjak povuche technost nazad i za neko vreme sve je normalno.Inache to da ventilator kontinuirano radi za sve vreme voznje traje vech godinu dana ,znachi tako ga vozim a ovo sa rashladnom tekuchinom koja se ponekad izliva iz eksp.posude 2-3.Ajmo slichna iskustva ovde
pregrejavanje motora
Collapse
X
-
Sa resavanjem problema ja bih krenuo od najjeftinijih stvari koje mogu imati uticaj na ovu problematiku a to su termostat (sluzi da pusti rashladnu tecnost kroz hladnjak kad se ista zagreje), termoprekidac ( ukljucuje ventilator hladnjaka kada nije dovoljno samo prirodno strujanje vazduha kroz hladnjak) i cep na ekspanzionom sudu ( treba da je umogucnosti da ispusta visak pritiska iz sistema za hladjenja).Zasto sve sto je lepo ima decka?
Comment
-
-
Nemoj da se zezas sa lladjenjem, to cu ti reci odmah, jer je meni pukao dihtung zbog toga. Proveri termoprekidac i termostat, i pusti svu vodu da iscuri, pa sipaj ponovo. Meni se isto prelivala voda iz boce, jer mi termostat nije radio pa nije dozvoljavao da voda kruzi, i zato mi je puko dihtung-voda se pregrejavala a nije kruzila-hladila.Guns don't kill people. My cousin does!
Comment
-
-
Znachi traje 2-3 nedelje
Danas pratio stanje,osim shto ventilator iskljuchuje tek na 1/4 skale,(pustio sam ga da radi sa upaljenim kontaktom da vidim kad iskljuchuje)i da se rashladna technost nije izlila drugo nisam primetio.Rash.technost je normalne boje(nije bela).A da vozim na plin vek 5 godina.Drugo nemam shta da dodam.Ljudi ako ima neko neshto da kaze neka kaze sad!
Jahači magle
Comment
-
-
Pa valjda je to normalno, kad bi ja skinuo cep sa posude izaslo bi mi 3 l tecnosti.nego kad stanem a motor josh radi ekspanziona posuda se napuni do vrha
ja bi zamenio samo termostat, posto se ventilator ukljucuje kad treba , a nece da se zaustavi.Originally posted by Valent VudrigaKako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
Comment
-
-
Iste probleme sam imao i zamenom termostata sam ih resio. Malo mi je sumljivo sto ti kazaljka stoji na polovinia ventilator radi, moguce i da je pored termostata crkao i termodavac
Comment
-
-
ako koristis vodu , probaj ovo
iscedi celi sistem , izvadi trmostati ,vidi sta pise na njemu na kojoj temperaturi se otvara , stavi ga u vrelu vodu da vidis dali se otvara... ako je ok
vratgi sve nazad , sipaj vodu u sistem i nemoj vracati cep na hladnjak , startuj motor i ostavi ga da radi ,da se motor ugreje ,kada se termostat otvori ( kada se fen upali) dospi vodu , nezaboravi sve ovo radis bez cepa na radiatoru ...
nezaboravi da obratis paznju da nisi okrenuo naopako termostat ...
pre nego sto uradis ovo gore , proveri da nemas vali ventil za ozracivanje sistema ,ako imas ,onda ga ozracuj sa cepom na hladnjaku ali ventil otvoren dok sipas tecnost u sistem , dok motor radi mozes ga povremeno otvarati da bi se ozracio , kada se fen upali ,motor i dalje radi sipaj vodu u hladnjak
Comment
-
-
Re: pregrejavanje motora
Mozda je sve u redu nego ti si kriv. Naime, dolivao si vodu umesto antifriza a neki motori imaju radnu temperaturu rashladne tečnosti preko 105 stepeni, tj. uvek moraju da imaju i da im se doliva antifriz a ne voda. Voda ključa na sto stepeni, a antifriz 8 na 120 stepeni. Drugim rečima, uvek, znači i zimi i leti moraš imati antifriz u sistemu. Pozdrav!Originally posted by mixerOdavno nisam postavio pitanje,samo sam pratio (nijesam imao primjedbe shto bi rek'o Crnogorac)ali sada moram! Mislim da imam ozbiljan problem na moju kiju sephiju (mazdin motor 1,6 sohc 1993)Mislim da mi se motor kontinuirano pregrejava.Naime kad krenem ventilator se upali kod prvog stajanja na semafor i ne gasi se do zavrshetka voznje,a ranije secham se da se palio i gasio po potrebi.Inache ventilator se ugasi zajedno sa motorom nije kao kod keca da radi i kad se ugasi motor!Ajd da je to u redu (shto se ne gasi ventilator)a NIJE ,nego kad stanem a motor josh radi ekspanziona posuda se napuni do vrha a [nekad i curi rashladna technost napolje pa kasnije moram da dopunim,]pa odjednom hladnjak povuche technost nazad i za neko vreme sve je normalno.Inache to da ventilator kontinuirano radi za sve vreme voznje traje vech godinu dana ,znachi tako ga vozim a ovo sa rashladnom tekuchinom koja se ponekad izliva iz eksp.posude 2-3.Ajmo slichna iskustva ovde
Comment
-
-
Nisam jos bas razumeo, ventilator ti radi i kad je kazaljka na polovini?
Ako je ta polovina 90 C onda je to ok, jer termoprekidac pali ventilator na 93C a gasi na 87C, tj. tako je kod vecine. Znaci, ako ti temperatura vode ne padne ispod 87 on nece ugasiti ventilaotr. Na istoj temperaturi se otvara i termostat. Dobro je to da ti se voda kod motora ne pregrejava, rekao si da je uvek sredine, znaci problem je mozda i sama voda kao sto ti je rekao Vuja. Ne bi smelo da se preliva, jer to znaci da se tecnost pregrejala pa pod pritiskom hoce da izadje cim otvoris cep. Kreni od jeftinijeg, zameni antifriz, pa termoprekidac, jer mislim da je pre problem u njemu jer da ti ne radi termostat i voda u motoru bi ti se pregrejavala.Guns don't kill people. My cousin does!
Comment
-
-
E,a kod mene ventilator se pali na 93C,a gasi se na (lupam)60C.To je u stvari i ispalo da imam kao problem.Naime kad sam danas otishao u ugovoreno vreme kod majstora ,on nije bio tu.U garazi je bila jedna honda civic sa rasklopljenim motorom a on je otishao po delove valjda.Nisam ni pitao kad che da se vrati jer je tu bio njegov ortak auto elektrichar.Rekao mi da otvorim haubu i da upalim motor da i on vidi shta se deshava.termostat se lepo otvorio bash na vreme ali kao nedostatak ustanovljeno je bash ono shta sam napisao ranije.Ventilator poshto je odradio svoj posao nikako nije hteo da se iskljuchi.Iskljuchio se posle podosta vremena (ugasio sam auto jedno 10min)a kad sam ga ponovo upalio on se iskljuchio posle 1min.Problem je u tome shto ventilator nije predvidjen da radi non-stop ,pa ima opasnost da ode motorik ventilatora.I to je u stvari i glavni problem.Ishao sam da nadjem drugi.Kod choveka koji nabavljam orginal delova nije ga bilo.Inache chova i njegov zet ranije su imali ovlashcheni kia servis u Skopju pa im neshto kola krenula nizbrdo(posvadjali su se radi finansija),pa je ovaj uzeo sve delove koji su bili u tom trenutku na lageru i ima ih podosta kod sebe.Nije vazno termoprekidacha nije bilo kod njega.U prodavnici koja ima svega i svachega za kor-jap. aute nisu hteli da mi daju 2-3 pa da vidim koji je za mene, a nisam mogao da deo izvadim poshto je motor bio vruk'.Tako je ostao status qwo.Originally posted by MadisonNisam jos bas razumeo, ventilator ti radi i kad je kazaljka na polovini?
Ako je ta polovina 90 C onda je to ok, jer termoprekidac pali ventilator na 93C a gasi na 87C, tj. tako je kod vecine. Znaci, ako ti temperatura vode ne padne ispod 87 on nece ugasiti ventilaotr. Na istoj temperaturi se otvara i termostat. Dobro je to da ti se voda kod motora ne pregrejava, rekao si da je uvek sredine, znaci problem je mozda i sama voda kao sto ti je rekao Vuja. Ne bi smelo da se preliva, jer to znaci da se tecnost pregrejala pa pod pritiskom hoce da izadje cim otvoris cep. Kreni od jeftinijeg, zameni antifriz, pa termoprekidac, jer mislim da je pre problem u njemu jer da ti ne radi termostat i voda u motoru bi ti se pregrejavala.Jahači magle
Comment
-

Comment