Aditivi za ulje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • no risk - no fun
    CBC Član
    • 14.09.2007
    • 14
    • BiH, Bijeljina

    #46
    1,9 tdi, presao 20000km sa ceramic power liquid.. bez ikakvih problema!
    svasta sam procitao ovdje, kao filteri ulja ce zadrzavati cestice keramike, itd.. . pa ljudi, nisu to komadi keramickih plocica iz kupatila. nekadasnja velicina tih cestica je bila 20 NANOmetara. sada se vec cifra spustila na 5 nm! i kako sam ja vidio pise da cestice popunjavaju supljine i time stvaraju glatku povrsinu koja smanjuje trenje.. uglavnom, bilo kako bilo, ne bi bzv u svakoj (naravno, ne kod nas, vec na zapadu) tuning kuci koristili taj aditiv nakon chiptuninga! i ne mozete porediti te proizvode sa nekim no name, odn ko zna kakvom robom kupljenom na pijaci koja se na nasem naziva "aditiv za ulje".
    sa chiptuningom sam dodao CPL u motorno ulje i prvo sto sam primjetio je bio nizi (sporiji) porast temperature i bolji rad motora. potrosnja goriva mi je svakako niska (tdi), tako da mi to ne igra veliku ulogu.. ne mogu sada reci koliko tacno manje trosi, to su nijanse.. i motor je dobar. ne znam kako se to odnosi na losije motore, mozda je veci procenat pri ustednji goriva.. samo znam da nista vise ne trosi kada poredim prije chiptuninga i sada.. kada auto ima dodatnih 30ks i naravno nacin voznje je prilagodjen toj snazi
    eto, tako je bilo moje iskustvo, a vi kako hocete. poredite "aditive za ulje" sa pijace, sa ceramic power liquidom..

    Comment

    • dranix
      CBC Senator XXL
      • 04.10.2004
      • 3079
      • Antwerpen/Belgium
      • Saab 9-3

      #47
      Nije sporno da su sve price o cudotvornim aditivima veoma logicne ali je vecina njih i nemerljiva ni naucnim a tek ne odokativnim metodama tako da je svaka prica veoma tendenciozna.
      Isti je slucaj sa mnogim drugim proizvodima siroke potrosnje pa cak i sa medicinskim (farmakoloskim) preparatima.
      Daj boze da ti silni "patenti" bar ne skode ako vec ne koriste ili bar ne onoliko koliko se hvale.

      Comment

      • demios
        CBC Član
        • 03.12.2007
        • 76
        • Beograd

        #48
        Metabond + MoS2

        Posto ce za jedno godinu-dve moj motor u staro gvozdje razmisljam da mu turim Metabond Uni 15W40 (mineralno ulje) + Metabond Old Spezial (dodatak za zaptivanje) + LM MoS2. Tako da nemam puno da izgubim. Kod starih motora deterdzenti ne dolaze u obzir jer ce kompresija jos vise pasti kada se skinu naslage ugljenika, tako da idem na varijantu tvrdih cestica, pa sta se zalepi zalepi. U maloj sam nedoumici da li prvo da stavim Mos2 pa na sledecoj promeni ulja Metabond Old Spezial ili obrnuto ili u isto vreme?

        Ko zna neka kaze.

        Pozdrav!
        Peugeot 205GT '89.

        Comment

        • dranix
          CBC Senator XXL
          • 04.10.2004
          • 3079
          • Antwerpen/Belgium
          • Saab 9-3

          #49
          To sto kazes zaptivanje funkcionise na drugacijem principu.
          Zapravo se radi o izvesnoj regeneraciji pre svega semeringa i dihtunga a ne o zaptivanju na mestu karika-zid cilindra.
          Gusca ulja i pored svih svojih pre svega losih osobina u smislu losije tecljivosti delimicno potpomazu mirniji rad istrosenog motora pa se zato koristi obicno 15w40 mineralno ili polusintetika kao "poslednja sansa".
          Ja mislim da ne bi radio sta ti planiras i da nije obavezno da bi produvao pored karika motor ako bi se isprao.
          Naslage koksa u motoru nikad nisu sluzile ni u kakve korisne svrhe mada to sto ti kazes pije delimicno vodu.
          Ja bi isprao motor pa bi koristio neku Castrolovu semu za olinjale motore samo sto je to relativno skup postupak kad je vec motor na izdisaju.
          Ako nije tesko ili neka frka prvo bi izmerio kompresiju da znam TACNO sta mogu da ocekujem kad bi se rastopio koks pored karika.
          Koliko je motor presao sigurnih km?
          Mozes recimo i gusce ulje od 40 da sipas da bi obezbedio miran (bolji nego sad) rad kad je motor vruc.
          Problem je ekonomski najvise jer su sva ulja koja bi tebi sada odgovarala kao neka vrsta tretmana daleko skuplja nego ono 15w40 zato se ono i koristi u takvim slucajevima a ne zato sto je najbolje resenje.
          U sustini ni jednom aditivom neces uciniti ne znam ni ja sta spektakularno a zamena karika nije nemoguca misija niti preskup ili tezak postupak ako bi bila samo ta intervencija. Zavisi u kakvom je stanju citav auto i sta planiras sa njim kao i koliko planiras da bi trebao da predjes km u ovakvom stanju.
          Uvek je fora sta se najvise isplati. Mozda cak drugi bolji (noviji ili remontovan) motor nego taj.
          Za Metabond mozes da budes siguran da lazu i da ne znaju cak ili misle da mi ne znamo kako ulje pomaze kompresiju pa lupetaju svasta sto samo na prvi pogled deluje "logicno". Ne da nije nego UOPSTE nije tako.
          Ne kazem da je "njihovo" 15w40 lose kao ulje. To imas da kupis u svakoj samoposluzi samo po "nesto" povoljnijoj ceni.

          Comment

          • demios
            CBC Član
            • 03.12.2007
            • 76
            • Beograd

            #50
            Metabond + MoS2

            Kompresija:

            I 10.4
            II 10.5
            III 8
            IV 9.5

            Mada ne bi bilo lose da opet nosim na merenje, jer mi ovo malo smrdi. Jel' zna neko koliko to kosta i gde je dobro da se to obavi

            Znam da su skuplja ta Metabond ulja, ali racunam da nece valjda da zahebu nesto....ili oce?
            Peugeot 205GT '89.

            Comment


            • #51
              Mnogo bi bili opušteniji kada bi u Srbiji mogli kupiti garantovano originalna ulja u svakoj prodavnici.Uzdržao sam se da negde napravim komentar na ponašanje trgovaca u prodavnicama auto delova kada sam tražio ulje za svoj auto.Sutuacija je katastrofalna.Zajedničko svim trgovcima je da se postaju veoma agresivni kada shvate da ti neće uvaliti to što drže na policama.Ne gledajte i ne postavljajte pitanja!Najbolje da gledate u stranu kad vam pakuju robu u kesu.Jedne godine shell helix ulje ima opnu ispod čepa,druge godine nema!Ja nazovem Shell Srbija kaže prepustili smo uvoz distributerima.Dobro a gde je zaštita ispod čepa? Nađite na website proizvođača ulja ko su ovlašćeni distrubuteri i kupujte samo ulja sa njihovom etiketom.Kvalitetna (i originalna) ulja sadrže sve potrebne aditive u onim količinama u kojim su to inženjeri predvideli.

              Comment

              Working...
              X