Pitajte ovde!!!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alt+64
    CBC Senator XXL
    • 27.02.2006
    • 571
    • bgd

    Dakle, pitanje je:
    El postoji nacin kojim se osim kat-a "prociscuju" izduvni gasovi?

    A objasnjenje pitanja, i sto me uopste zanima:
    Nasao sam u nekoj temi da je downside motora sa kratkim hodom cistoca izduvnih gasova.Posto je moj 86.4 × 67.4 znaci odnosi se i na njega.
    E sad, ako nemaju drugi nacin da uticu na cistocu logicno mi zvuci da su stavili dosta "restriktivniji" kat nego sto je uobicajeno,
    pa bi i skidanje istog bilo smislenije nego sto je uobicajeno.

    TNX

    Comment

    • zec
      CBC Senator XXL
      • 05.01.2005
      • 450
      • bgd

      hidropodizac

      Da li se pri ugradnji novih hidropodizaca treba: otvoriti novi podizac ocistiti od ulja i takav ugraditi ili je dovoljno samo da se ugradi onako kako je upakovan?
      "If everything seems under control, you're just not going fast enough."

      Comment

      • Saabo
        Moderator
        • 29.09.2004
        • 1724
        • Vrbas
        • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

        Treba nauljiti hidropotiskivace pre nego li se stave, znaci da se napune uljem, da kad se startuje motor vec ima ulja, da se ne pohabaju (malo verovatno, al za svaki slucaj) dok bi radili na suvom...
        SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

        Comment

        • vega
          CBC Senator XXL
          • 21.02.2006
          • 324
          • Beograd

          Citao sam da neki englez prvo izprazni pa potopi podizace u vrelo ulje (sveze motorno). Zateceni vazduh u njima se siri i navodno izadje napolje. Ostavi ih tako u serpi da se potpuno ohlade i kako se hlade tako povlace ulje u sebe... Kaze da su posle ove proceduri skoro puni! Bem li ga...

          Meni su samo ispraznili i postavili na mesto (iako sam im skrenuo paznju da ih napune - kao ne treba, napunice se sami), tuklo je samo tako kad sam upalio auto i to dobrih par minuta... Sta reci majstorima kad sve najbolje znaju
          ... and then the damn thing gone wild!

          Comment

          • Saabo
            Moderator
            • 29.09.2004
            • 1724
            • Vrbas
            • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

            Upalis da radi minut i ugasis, posle 5 minuta upalis ponovo i trebalo bi da budu napunjeni...
            SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

            Comment

            • zec
              CBC Senator XXL
              • 05.01.2005
              • 450
              • bgd

              Pa da li sada da ih rastavljam i cistim ili ne?
              Tada sam mislio da sipam i novo ulje.
              "If everything seems under control, you're just not going fast enough."

              Comment

              • Yugo_IHI_Turbo
                CBC Veteran
                • 04.05.2005
                • 185
                • Batajnica,Serbia

                Zanima me sta tacno znace ovi strucni pojmovi:

                Prepust?
                Raspon osovina( ovo me je totalno zbunilo jer sam bio ubedjen da je to medjuosovinski razmak)
                ?
                "If in doubt, flat out"
                Collin McRae

                Comment

                • alt+64
                  CBC Senator XXL
                  • 27.02.2006
                  • 571
                  • bgd

                  Prepust - gledas sa strane, pa sve ispred tocka (ono nikad manje kod BMWa i nikad ogromnije kod recimo 407)
                  Raspon osovina - sto mislis da nije

                  Comment

                  • Yugo_IHI_Turbo
                    CBC Veteran
                    • 04.05.2005
                    • 185
                    • Batajnica,Serbia

                    Pa gledao sam homologaciju za mali N i ima:
                    Raspon osovina:
                    Prednji:...
                    Zadnji:...
                    Levo:...
                    Desno:...

                    "If in doubt, flat out"
                    Collin McRae

                    Comment

                    • Yugo_IHI_Turbo
                      CBC Veteran
                      • 04.05.2005
                      • 185
                      • Batajnica,Serbia

                      Imam josh jedno pitanje.
                      Da li jedan stari sistem kao sto je moj Bosch LE-Jetronic sistem ubrizgavanja ima mogucnost "ucenja" i "privikavanja" na vece dizne, ili to mogu samo noviji sistemi koji poseduju Lambdu pa preko nje vide da zalivaju gorivom pa smanjuju duty-cycle?
                      Procitao sam negdje(mislim da je neko dao link) da se podese nove vece dizne na manji pritisak pa se odvoza auto 5min. pa vrati pritisak na normalni i opet provoza malo da ECU nauci nove parametre.

                      Da li je to moguce na Jetronicu?
                      "If in doubt, flat out"
                      Collin McRae

                      Comment

                      • ale944
                        CBC Senator XXL
                        • 20.03.2006
                        • 1457
                        • Beograd

                        ukoliko sistem ima lambdu moze se do izvesne granice "priviknuti" na druge dizne, mada mislim da nije bas neki veliki opseg moguc...

                        bez lambde , on nema pojma o sastavu izduvnih gasova, pa nema sta da koriguje, jer je programiran za dizne sa odredjenom karakteristikom i uvek misli da radi sa njima.
                        http://www.novaspeed.rs CHIPTUNING & FAP/DPF Off

                        Comment


                        • Od cega zavisi potrosnja ulja?

                          Citao sam mnogo tema o uljima na forumu ali mi i dalje neke stvari nisu jasne, odnosno jesu ali su zakljuchci kontradiktorni. Da ne davim puno, posto mi je poznavanje cele tematike polulaicko, pa bih hteo i takav odgovor, od cega zavisi potrosnja ulja u motoru? Zasto nekada zamena ulja slabijim (manje kvalitetnijim) smanjuje ili potpuno iskljucuje potrebu da se doliva ulje jer se trosi? Zasto su nekada moguci i suprotni efekti?
                          Evo da navedem konkretan primer pa ako mi to neko rastumaci mislim da ce da mi odgovoriti na najveci deo pitanja koje sam gore postavio:

                          U pitanju su 2 automobila:

                          1) Daewoo Nexia 1.5GLX (16V DOHC, 90KS): '96, presao 105000 km, solidno odrzavan, vozen uglavnom u kratkim gradskim relacijama, odlicno sluzi i motor jako lepo radi. VOzi se na bezolovni benzin, nema ugradjen plin, (niti ce ga biti najverovatnije). Od 1997 od kada je u nasem vlasnistvu korisceno je samo Shell Hellix ulje i to u vise navrata obicno mineralno (crvena kutija) i ono malo jace (zuta kutija) mislim da je oznaka SAE 15W40. Svo to vreme dodavanje ulja je bilo redovna stvar jer se isto umereno trosilo. Prosle godine sam mu sipao sintetsko Shell Hellix Ultra SAE 5W40. Auto je osetno dobio na performansama a potrosnja ulja vise nije postojala kao stavka. Za godinu dana motor nije potrosio da ne kazem "ni kapi" sto je meni, s obzirom na to da je motor vec vremesan sto se kilometraze tice, bilo gotovo neverovatno.

                          2) Drugi auto, druga prica: Fiat Tipo 1.4 karburator, '92 76ks, presao 160000km, ne znam sta je prethodni vlasnik radio i koliko ga je cuvao, kao i koje je ulje sipao, elem motor je u odlicnom stanju, vozi se na gas, izuzetno malo na benzin. Vozi se isto u vrlo kratkim i cestim gradkim relacijama ali za razliku od Nexi-e ima mesecno poneku duzu turu.
                          Vec 2 godine kako je u mom vlasnistvu koristim samo Selenia gold uglavnom zato sto mi je Selenia 20K skupa za ovakav jedan auto. U svakom slucaju i sa tim uljem motor radi fantasticno, a kako rekoh vozi se skoro samo na plin. Medjutim, potrosnja ulja je oduvek bila redovna pojava i svakih mesec i po dana se znalo da moram da uspem po 150-200ml. Dilema je nastala kada je moj drug koji isto ima Tipo 1.4 (injection doduse) i takodje vozi na plin i koristi Selenia gold i ima istu potrosnju ulja ,u zadnjoj zameni sipao mineralno Selenia VS GAS, i zakljucak je da auto ide podjednako dobro a da je postrosnja ulja jednostavno nestala!
                          Meni se ne dopada prica "s konja na magarca" pa verovatno necu uzeti VS GAS, najverovatnije ce biti Selenia gold ili Selenia 20k (ako se usudim). Mada, posle svega ovoga i dalje mi nije sve potpuno jasno, kao i to koje ulje je pametno da uzmem u sledecoj zameni.
                          Neka mi neko pomogne da rastumacim sve ovo jer mi zakljucak prve i zakljucak druge price nimalo ne idu u prilog jedan drugom.

                          Comment

                          • Car Killer
                            CBC Početnik
                            • 06.06.2006
                            • 9
                            • Osijek,CRO

                            Ford Escort 1.8 TD (tci)

                            Dali mi netko moze reci kakvu ulogu ima "Fuel lever position sensor" na ovom motoru! On mu je na bosch pumpi i taj senzor mi je izgleda neispravan,ali motor i dalje radi kolko tolko normalno i bez njega! Jel netko zna koja je njegova uloga ovdje?? Senzor nije imao spoj na jedan izvod,pa sam zalemio to direkt ispod plastike na izvod senzora! Ali svejedno nema te otpore kao sto Kaze Autodata! Nego se stalno mjenja otpor! A senzot je u biti potenciometar!

                            Auto je Escort 94'godina,1.8 TD (tci) 90Ks

                            Pozdrav!

                            Comment

                            • Miljan
                              CBC Senator XXL
                              • 18.01.2006
                              • 459
                              • Nis

                              2) Drugi auto, druga prica: Fiat Tipo 1.4 karburator, '92 76ks, presao 160000km, ne znam sta je prethodni vlasnik radio i koliko ga je cuvao, kao i koje je ulje sipao, elem motor je u odlicnom stanju, vozi se na gas, izuzetno malo na benzin. Vozi se isto u vrlo kratkim i cestim gradkim relacijama ali za razliku od Nexi-e ima mesecno poneku duzu turu.
                              Vec 2 godine kako je u mom vlasnistvu koristim samo Selenia gold uglavnom zato sto mi je Selenia 20K skupa za ovakav jedan auto. U svakom slucaju i sa tim uljem motor radi fantasticno, a kako rekoh vozi se skoro samo na plin. Medjutim, potrosnja ulja je oduvek bila redovna pojava i svakih mesec i po dana se znalo da moram da uspem po 150-200ml. Dilema je nastala kada je moj drug koji isto ima Tipo 1.4 (injection doduse) i takodje vozi na plin i koristi Selenia gold i ima istu potrosnju ulja ,u zadnjoj zameni sipao mineralno Selenia VS GAS, i zakljucak je da auto ide podjednako dobro a da je postrosnja ulja jednostavno nestala!
                              Meni se ne dopada prica "s konja na magarca" pa verovatno necu uzeti VS GAS, najverovatnije ce biti Selenia gold ili Selenia 20k (ako se usudim). Mada, posle svega ovoga i dalje mi nije sve potpuno jasno, kao i to koje ulje je pametno da uzmem u sledecoj zameni.
                              Neka mi neko pomogne da rastumacim sve ovo jer mi zakljucak prve i zakljucak druge price nimalo ne idu u prilog jedan drugom.
                              Pri sagorevanju TNG-a motor razvija vecu temperaturu nego pri sagorevanju benzina, pa ulje sagoreva na zidovima cilindara jer nije predvidjeno da radi pri toj temperaturi.
                              VS GAS je ulje predvidjeno za motore koji sagorevaju TNG ili prirodni gas (CNG) i izdrzava visu temperaturu.
                              Probaj da vozis samo na benzin i motor nece potrositi ulje, ja koristim takodje Selenia Gold ulje i motor ga uopste ne trosi.

                              Comment

                              • mance
                                CBC Veteran
                                • 24.07.2006
                                • 185
                                • Beograd

                                Jedno pitanje:
                                Cuje mi se nesto u prednjim tockovima kad kocim kao kad se istrose plocice [polocice su dobre]. Tockovi se greju i puni su garezi. Sta bi to moglo da bude? Mozda lezajevi? Inace radi se o pezou 306xs 1.6 8v 72kw 2000 godiste, ima samoventilirajuce diskove napred i nema abs. Auto je uvezen pre mesec dana iz italije.

                                Comment

                                Working...
                                X