no, jedno pitanje, felacio 1.3 mpi motor, uz venturi sa LC, ne gasi se momentalno kad zapusim rukom ulaz za vazduh u kuciste filtera, jel to moze da znachi da negde vuche vazduh de ne treba?
posto se auto i na benzinu i na plinu ponasa slicno, kad se upali motor, kad malo pipnem papuchicu gasa ili kad izbacim iz brzine (kako kad, ne uvek), digne obrtaje na 2k, ler je malkice povishen, kao da je na sauhu, kao da glavi negde klapna, a ociscena je (doduse, gledao majstor i sajlu da ne glavi ali jok)
IAC motoric je koliko videh fiksan, tj. ne moze da se rasklopi niti otvori, a nov kosta malo mnogo
zadnji levi lezaj se chuo bas ono, nema lufta ali chuo se, prednji se chuje slabije, ali posle zamene zadnjeg i dalje se chuje vrrrrooom zvuk preko 40-50km/h, zvuka nema kad je krivina u levo, u pravcu i desno ostaje, mozda (nisam bas siguran) je malko glasniji kad ulazim u desnu krivinu.
pitanje je u stvari, kako je moguce da se zadnji lezaj chuo jache na dizalici kad su ga vrteli nego prednji a prednji se u voznji cuje bas primetno, ko da ide moped pored auta?
Od svega sto si pitao mogu samo da odgovrim na ovo u vezi lezajeva:
Potpuno je moguce da se znatno jace cuje u voznji nega na dizalici, i potpuno su neuporedive sile koje deluju na lezaj u ta dva slucaja.
Naravno, daleko veci znacaj treba da ima ponasanje u voznji.
Pozdrav svima na forumu.Da ne bih otvarao novu temu potreban mi je podatak za Ford Fiestu sa 1.8D motorom 2000 god. dali taj motor ima direktno ili indirektno (pretkomora) ubrizgavanje dizela.U Autodati 2005 nigde nema podataka te vrste ili ja nisam mogao da ih nadjem.
Shto se diesel motora u Fordovom proizvodnom programu iz tog perioda tiche, aktivna je bila tzv. DLD generacija, trzhishno ime Duratorq. Motori su bili razvijeni u saradnji Forda i PSA grupacije i ugradjivani od 1998. godine:
1,4l, fabrichka oznaka DLD 414, verzije 8v i 16v, direktno ubrizgavanje (50 kW - 67 KS)
1,6l, fabrichka oznaka DLD 416, sa interkulerom i direktnim ubrizgavanjem (u izvedbama od 55 do 80 kW)
1,8l, fabrichka oznaka DLD 418, sa interkulerom (66 kW - 90 KS)
(vece zapremine necu pominjati ovde)
Prve dve verzije su delo PSA grupacije, koja ih je u svom proizvodnom programu oznachavala sa HDI, dok je 1,8-litarska verzija proizvodjena u Fordovoj fabrici u Dagenhamu, Velika Britanija, a inache je preradjena verzija ranije generacije "Endura" motora.
Verzija 1,8l je tokom 2002. godine detaljno revizirana (common rail, turbina varijabilne geometrije) nakon chega je dobila trzhishnu oznaku Duratorq TDCI (85 kW - 115 KS).
Dakle, mene iskreno chudi koja je to verzija 1,8 motora?! Mozhesh li iz saobracajne dozvole da prochitash oznaku motora, to bi verovatno reshilo "misteriju"?
Iskreno recheno, teshko mi je poverovati da je 2000. godine Ford iz motora radne zapremine 1800 ccm "vadio" celih 44 kW.
Pa i nema sta da te cudi,ima celih 44 kw zato jer je tu granica i da je preso za 1 kw bila bi mi skuplja registracija.Inace to je obican dizel bez turbo punjaca iliti ENDURA DE.Oznaka motora je RTJXP70247.Inace to je otprilike ista Fiesta kao i ona 94/95 godista ali je uradjen facelifting i promenjene su joj neke sitnice,dakle vise,manje isti auto.Sad ste me sve zbunili sa tim 66,90 kw
Neke mi stvari apsolutno nisu jasne u celoj ovoj prichi...
Kao prvo, Ford je sredinom '80-ih razvio 1,8-litarski diesel motor, ugradjivan prvobitno u Escort, a kasnije Orion i Fiestu. Radilo se o klasichnom dieselu sa 8V (SOHC), sa indirektnim ubrizgavanjem, bez interkulera i turbine, snage 44 kW/60 KS. Sudeci po snazi, upravo je taj motor u tvojoj Fiesti, ali:
- taj motor je pochetkom '90-ih detaljno preradjen da je faktichki to zapravo sasvim nov motor koji je poneo trzhishnu oznaku Endura D.
- za aspiraciju je sada bila zaduzhena turbina a proizvodio se u verzijama sa i bez interkulera (75 i 90 KS), i uz elektronski kontrolisano direktno ubrizgavanje. Motor je kasnije poneo trzhishnu oznaku TDDI (kasnije zamenjen common-rail TDCI motorom).
E sad, nije mi jasno sledece:
- Otkud u Fiesti iz 2000. godine "prastari" Fordov motor sa pochetka priche, jer je jedini on razvijao pomenutih 44 kW/60 KS? U najmanju ruku je u tom automobilu morao da bude ugradjen Euro 2 motor (za odredjene serije proizvodjene za prodaju van teritorije EU), ili Euro 3 (ako je inicijelno bio proizveden za EU trshishte). Taj stari Fordov motor sa polovine '80-ih godina nije zadovoljavao ni Euro 2 normu, o Euro 3 da i ne pricham...
- Ako je stvarno u pitanju 1,8l Endura D serija u tvom autu, onda mozhe da bude ili verzija bez (75 KS) ili sa (90 KS) interkulerom, oba sa direktnim ubrizgavanjem. Endura D od 44 kW ne postoji, ili bar ja za takav motor nikad nisam chuo (a nisam uspeo ni na internetu da pronadjem informaciju da je takva verzija ikada postojala).
U svakom sluchaju, bilo koji diesel motor koji je Ford ugradjivao tokom 2000. godine u svoj (Evropski) putnichki proizvodni program je imao turbinu, a kod tebe je nema, shto me navodi ili na pomisao da je motor zamenjen ili da je namerno auto registrovan sa manjon nominalnom snagom zbog snizhenja cene registracije/osiguranja.
PS. Ako ti je auto 2000. godishte, nema nikakve veze sem imena sa Fiestom iz 1994/95 godine. Nije u pitanju nikakav facelifting kao shto si napisao, Fiesta iz 1994/95 pripada trecoj generaciji (Mark III), koju je na trzhihstu zamenila sasvim nova generacija modela Fiesta (Mark IV). Sredinom 1999. godine je chetvrta generacija redizajnirana i kao takva (facelifted Mark IV, zbog temeljnog redizajna chesto oznachavana i kao Mark V) se proizvodila do 2002.
Znachi, tvoj auto nije nikakva "facelifting verzija" serije III, vec pripada generaciji IV, i to redizajniranoj seriji. Razlika izmedju njih je ogromna...
1.8D Fordov motor sa i bez turbine i interkulera je prakticno isti motor iz sredine 80tih. Jedina bitna razlika na tim motorima je u zupcastim kaisevima i spanerima. Raniji motori su imali konstrukcionu gresku te su dobili naziv preskakalice
Kad pogledas 1.8D iz Escorta IV i Escorta s kraja 90tih vidis da je to identican motor. U mondeima je najcesce upravo 1.8 dizel motor s turbinom i interkulerom.
Ja sam s tim motorom presao nekoliko stotina hiljada km i bio prezadovoljan za razliku od vecine ljudi koje znam.
Ljudi,kada nesto ne znate ili niste sigurni ne odgovarajte na pitanje cisto radi odgovora ili da bi se neko pravio pametan.Kada ja nesto ne znam onda lepo cutim i pustim pametnije od mene da govore,ne odgovaram na pitanja koja ne znam jer ne zelim da dezorijentisem iliti jos gore dam neku pogresnu informaciju iz samo meni znanih razloga.Dakle stvari stoje ovako,pitanje je bilo u vezi ubrizgavanja kod Fordovog 1.8D motora 2000 god.Medjutim tema je otisla na neku desetu stranu i dovela do toga da taj motor uopste ne postoji ili sto je jos bolje potice iz 80tih i nekako je skarabudzen od ko zna cega da stane ispod haube omalog Fordica.Resenje te misterije sledi,prvo sve Fieste 2000tog godista koje imaju 1.8D motor sa njim imaju i cela 44 kw,dovoljno ili ne to je vec subjektivna stvar,ako meni ne verujete najprostije vam je da pogledate na mobile.de iliti nekom drugom sajtu koji se bavi polovnim automobilima.Drugo,taj i takav motor sa kodom RTJ/RTK i nijedan drugi 1,8D,se ugradjuje u sve Fordove Fieste pocevsi sa 96 godinom pa zakljucno sa 2002 kada njegovu ulogu preuzimaju dizeli nove koncepcije i common rail generacije.Trece,do 96 se ugradjivao dizelas identicne zapremine koji je isto imao 44 kw i ni kilovat vise ali to je vec drugi motor koda RTC/RTD/RTG.Znaci,ne postoji drugi ili cetvrti 1.8D vec samo jedan jedini i njegova cela 60 konja sa izuzetkom modela sa turbinom i celih 75 konja ili 55 kilovata kako kome odgovara.Pozdrav.
Vidi nema potrebe da se uzbudjujes. Taj motor 1.8D jeste ugradjivan u frodove s kraja 80tih pa sve do kraja 90tih. Nema potrebe za gledanjem na mobile de, autodatu i slicne...
Sve ovo sto sam gore rekao je ono sto sam uzivo video opipao . Zadnji takav motor sam rasturao pre nekih mesec dana. U pitanju je bio ford mondeo 1.8 dizel sa interkulerom i naravno turbinom. Ford je iz 1999. godine. Motor je bukvalno identican onome koji sam imao ugradjenom u eskortu iz 1989 godine samo sto je eskort bio bez turba i interkulera.
Ti u fiesti mora da imas taj isti motor. A nisam siguran da razumem tvoju ljutnju i pominjanje XYZ kodova. ISTI MOTOR sa jednom najvaznijom modifikacijom na zupcastom kaisu - sirina i spaner su promenjeni. Snaga od 44KW u varijanti bez turba je ocekivana kao i ona od 90KS u TDI verziji...
Ma ne ljutim se .Samo pricam ono sto znam.Djukicu,u pravu si da je taj 1.8D identican od 89 do 02 godine sa doduse nekim manjim izmenama koje se vise odnose na Bosch pumpu nego na sam motor.Skoro sam bio na jednoj licitaciji i tamo video dve Fieste (93/94), isto 1.8D,sa motornim prostorom preslikanim od novije Fieste.Sve je tu i sve je isto samo sto sam kod starijih modela primetio izostanak EGR ventila ali to je otprilike to.Pozdrav.
procitao sam sljedecu izjavu na jednom forumu:
"kad uzimaju za trka?e aute, razblaže sa 30 posto 98 da spuste na 110 da mašina ne ode u k***c."
uglavnom, zanima me zasto bi prevelik oktanski broj stetio motoru i da li tankanje 100 oktanskog benzina u auto koje radi odlicno sa 95 oktanskim donosi kakve poraste performansi. procitao sam dosta oprecnih izjava oko toga, nekako mi logicno zvuci da ne, ali htio bi potvrdu strucnjaka.
hvala
Comment