Sta mislis kakvu ulogu imaju grejaci kad se motor upali?
Svi tvoji grejaci su ispravni samo sto imaju razlicitu snagu sto nije ni tako mnogo vazno. Kad crkne, crkne kao sijalica i nema otpora.
Otkad se to servisiraju membrane isparivaca na 50k? Mislis menjaju se ili se samo ispusta ulje iz isparivaca?
Koliki je prosecni radni vek isparivaca?
BTW. Za 50-60 eura se u Srbiji kupuje novi isparivac.
Mast za podmazivanje se obicno bira prvo po radnoj temperaturi pa onda tek ide faktor pritiska a antikorozivno delovanje tek na kraju. Molibden mast moze da se koristi skoro u 100% slucajeva samo je malo skuplja a svakako treba procitati njene karakteristike sto se temperature kapljanja tice. Cemu sluzi mast koja brzo nestane sa radnog mesta?
Sta mislis kakvu ulogu imaju grejaci kad se motor upali?
Ako postavim pitanje ne znaci da sam trazio da mi se objasnjava teorija postanka sveta, samo sam pitao sta u stvari pravi problem sto motor i pored, ajde da kazem, ispravnih grejaca prilikom hladnog starta zatrese se nekoliko sekundi i posle nastavi rad na leru normalno. Odnosno kao da neki od cilindara ne proradi odmah vec to u tih nekoliko sekundi ne radi ili radi u prkidu.
Zavisi kako su vezani grejaci tj. parovi.
Ako su redno onda kad jedan crkne drugi samo ne radi.
Nekad je bilo tako ali su ljudi premostavali recimo jedan crknut i onda su oni drugi (3) crkavali brze nego kad ih je bilo 4 jer su bili forsirani vecom strujom koja je tekla kroz njih jer je ukupni otpor u to slucaju bio manji za taj jedan crknuti grejac.
Ako su paralelno onda ne radi onaj sto je crkao i nema razloga da crkne onaj pored njega.
Ako bi postavio elektricnu semu objasnio bi ti tacno. Ne znam kako se to sada radi. Nisam zainteresovan za dizele.
Po nekoj teoriji grejac koji ima veci otpor ima i manju snagu pa bi bilo sasvim logicno da traje malo duze jer je stres malo manji. S druge strane ima i manju efikasnost pa greje duze za istu kolicinu toplote potrebnu da se usija na radnu temperaturu.
U nacelu mislim da je trajnost grejaca direktno vezana za broj hladnih startova ali i za ispravnost automatike koja odredjuje trenutak iskljucenja grejaca. Grejaci su veoma isforsirani s obzirom na njihovu velicinu i samim tim prilicno osetljivi na crkavanje. Ako malo duze radi to je dovoljno da bitno smanji predvidjeni radni vek.
Ovo cisto ne vezano za kvalitet izrade sto takodje verovatno ucestvuje u trajnosti. Volfram je veoma skup i redak.
Za grejac NIJE normalno da bude u kratkom spoju ili da smanji otpor vec da je u prekidu.
Tesko je i veoma neprecizno obicnim digitalnim ommetrom meriti tako male otpore (manje od 5 oma recimo).
Grejace treba meriti svaki posebno ako je ikako moguce a ne parove.
Mislim da tvoj problem nema nikakve veze sa grejacima ali mi je cudno sto se tako naglo pojavio.
Da nisu hidraulicki podizaci ventila? Mirise nekako i na to.
Napajaju se u paru i to uvek paralelna veza, sto znaci da su bilo jedan da crkne ostali se napajaju normalno. Ono sto me muci je u stvari to kad merim otpor tako sto ih odkacim sve sa napajanja, otpori su razliciti i to dva uparena mere 1.3 oma druga dva mere 0.9 oma e sad ka ga kresnem hladnog ujutro, ovde je temperatura negde +6°C, pocne da stuca samo nekoliko sekundi i onda sastavi i normalno radi? Bre kupio sam nove u Novembru grejace i to champion pa da covek ne veruje sta se sve prodaje i ovde na zapadu. Ne mogu da verujem da su dve crkle ili ti jedna posle eksploatacije od samo skoro tri meseca
Po knjizi grejaci rade negde 16 sekundi pa se iskljuce ali lampica se iskljuci vec na polovini vremena napajanja. Proverio sam tako sto dam kontakt i merim kad se cuje klak releja sto znaci da se grejaci ne napajaju. Sve je ok sto se elektrike tice.
U svakom slucaju mi ostaje da zamenim dva grejaca pa sta ce biti videcu.
@dranix Koliko ja znam svaka iole pristojnija mas izdrzava od -30 do +130 stepeni i ima tacku kapljanja oko 190 stepeni. Vise sam mislio da li treba da bude sa EP adirtivima ili nekim cvrsim podmazivacem kao grafit ili MoS2.
Dobro a koju mast za zupastu letvu? Interesuje me konzistencija i kvalitet.
Nisi me razumeo Dima.
Rekao sam da je temperatura bitna zato sto se najveca greska pravi kad se koristi neodgovarajuca mast na homokinetickom zglobu gde se ona topi od temperature diska i brzo nestaje.
Kod tebe je svejedno koju ces da stavis. EP2 ili molibden ako imas vise para. Neku trecu. Ne znam uopste sta ima da se kupi tamo.
Ponavljam. Mnogo je bitnije da masti uvek ima dovoljno nego koja je vrsta na ne kriticnim mestima kao sto je letva. Za letve se koristi mast koja je relativno retka.
Ne vidim sta bi falilo malo drugacijoj ali eto pitao si.
Nemoj da si siguran da je molibdenska mast bas tvrdja od EP2.
Ima tu jedan veoma zanimljiv fenomen a to je da je mast recimo jako retka ali ne curi, ne isparava niti uopste nestaje sa mesta a reko bi kao da je razredjena uljem. Ne odaje nikakvo poverenje. I to da vidis cudo koristi se za bas kriticna mesta kao sto su kardani ili homokineticki zglob.
Sto je mast redja savrsenije je podmazivanje a tehnologija je izgleda bas daleko dogurala mada se to ne vidi na prvi pogled uopste.
I jos nesto. Koristi se smesno mala kolicina da ne poverujes. Ni meni se ne cini da je to dovoljno ali strucnjaci su tako odredili pa ne ostaje nista drugo nego da se zapitamo zasto. Oni bi sigurno znali da kazu a na nama je da verujemo.
Bio sam na sajtu poodavno ali nisam naisao bas na mast za zupcastu letvu. Sem toga imaju desetine masti u cijem opisu pise "za podmazivanje lezajeva" .
@dranix
Pa trebalo bi da tvdocu odredjuje NGLI standard, na svakoj masti pise NGLI2 za npr. lezajeve srednje velicine i brzine obrtaja ili NLGI1 za manje lezajeve i vece brzine.
A ti racunas da ces naci u prodavnici ono sto si video na site-u?
Ovde tolikog izbora definitivno NEMA ali mozda ima u Nish ili u susednoj Bugarskoj.
Nemoj da zezas. Pitaj majstore sta koriste pa se malo cudi.
Zna li neko koja prodavnica ima najsiri izbor lezajeva u Bgd ili NS?
Trebaju mi neki koji bas i nisu standardni...
Konkretno, 6303 LH 15mm unutrasnji precnik (a najcesce je 17mm)
Nasao sam u jednoj prodavnici delova za japance ali je cena malo zestoka- 3300 din.U pitanju je lezaj alternatora.
Drugi je manji, NTN-ov SC8A05 LHI dimenzije su mu 23mm spolj. 8mm unutr. i 14mm visina.Taj u gore pomenutoj prodavnici kosta 1800 din i to bih jos mogao da podnesem posto je original,ali onaj drugi je bas skup.
Ako neko ima neki info,tnx.
Pozdrav,
imam jedan 'problem', mozda ce nekima zvucati smijesno (: . Cesto pomjeram sjedista u autu, medjutim, ide bas tesko, trebas uprjeti ko sivonja ako hoces da ih pomjeris. Znam na drugim autima, dovoljno je da dignes rucicu dole, i to je gotovo to, blagi gurnes rukom/nogom koliko ti treba i to je to.
Pa kako bi se ovo moglo rjesiti, podmazati neki mastima, uljem, sta vec?
vw vento iz '96-te je auto.
Comment