šKODA FELICIA 1.3MPI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KBDNK
    CBC Član
    • 20.07.2009
    • 33
    • Zaječar

    šKODA FELICIA 1.3MPI

    Imam feliciu 1.3MPI iz 1999. godine, 50 kw prešla 135.000 km. Ja sam drugi vlasnik...kupio sam je pre 7 godina.
    Pre nekoliko dana primetio sam da ubrzo posle startovanja teško radi zbog čega sam posumnjao na svećice jer sam s njim prešao 35.000 km a prethodno sam ih zamenio odmah po kupovini vozila pa sam iste i zamenio. Prilikom zamene svećica jedna od njih je bila malo više zagaravljena ali ipak suva...Posle zamene svećica vozio sam nekoliko dana i ponovo mi se učinilo da po startovanju opet radi kao bez jedne svećice...Ponovo odem kod istog majstora i on kaže da je najveropvatnije filter goriva...Odlučimo zajedno da nastavim da vozim pa ukoliko "kvar sazri" dodjem kod njEga i to zamenimo.
    Malopre podjem do grada. Stanem kod komšije koji je na 200 m od moje kuće. Posle pola sata nastavim ka gradu i posle još 200 m...KRAJ. Auto je neposredno pred gašenje počeo da gubi obrtaje a dodavanja gasa nije moglo da ga "digne iz mrtvih"...Posle 15 minuta verglanja zovnem majstora i kažem mu da je onaj "kvar sazreo"...on dodje po mene, odšlepa do radionice i tu počinje "dijagnostika".
    Nisam nikakav stručnjak ali majstor kaže da svećice dobijaju struju da gorivo stiže do cilindra jer je skidao onu plastiku na kojoj piše MPI i sipao gorivo iz flašice i to je bio jedini momenat kada mi se učinilo da se auto javio i da je bio blizu toga da se upali ali nije.
    Sećam se da sam prilikom jednog od verglanja pre dolaska majstora čuo da je nešto puklo ali ne naročito jako.
    Posle ovog majstor zove nekog experta (u čiju stručnost sumnjam) koji navodno ima neki kompjuter za dijagnostiku...video sam da na modulu piše bosch svetlo zele boje. Priključi on feliciu kad STATIVA. Kompjuter očitava samo ABS a ne i ostalo i zaključuje da je crkao kompjuter jer kad kompjuter crkne otvori sve dizne i zato se masne svećice prilikom verglanja ali da ipak zovnem još nekog da pokuša sa nekom drugom dijagnostikom. Ja sluđen jer se ne razumem ama baš ništa.
    Dodjem kući i počnem da preoravam internet i malte ne nigde ne vidim da je nekom crkao kompjuter da bi video simptome...i zato evo mene ovde s pitanjem ŠTA MI JE ČINITI...
    IZINJAVAM SE NA OVOLIKOM POSTU
  • Stratos
    CBC Senator XXL
    • 10.09.2008
    • 2594
    • Novi Sad

    #2
    Re: šKODA FELICIA 1.3MPI

    Obuj patike i veži čvrsto pertle,pa iz sve snage beži od tih tvojih majstora. Prvo to uradi pod hitno!
    Zatim proveri pritisak goriva na razvodnoj cevi benzina koja povezuje dizne,zatim proveri da li dizne za benzin imaju električno napajanje i signal za okidanje prilikom verglanja,zatim proveri ispravost senzora rashladne tečnosti pa nam dojavi,ako u međuvremenu MPI ne upali.

    Edit: postoji mogućnost da je taj tvoj model sa jednom diznom,što ne menja stvar,osim da nema razvodne cevi za gorivo između dizni.

    Comment

    • KBDNK
      CBC Član
      • 20.07.2009
      • 33
      • Zaječar

      #3
      Re: šKODA FELICIA 1.3MPI

      Stratose, da ti pravo kažem unazad 4-5 sati čeprkam po internetu i koliko sam uspeo da zaključim ne bi trebalo da je to što su mi oni rekli...i nije daleko od toga da ću pobeći...možda im pre toga nešto i objasnim pa će posle tog objašnjavanja i oni mene izbegavati ali o tom potom.
      Negde na netu sam isčeprako podatak da se kod punta javlja sličan problem kada se nakvasi senzor zamajca radilice...ali nisam uspeo da skontam da li moja felicia uopšte ima taj senzor položaja zamajca, kako izgleda i gde se nalazi.
      Činjenica je da sam ja auto vozio po mokrom putu koji je pokriven snegom, sa puno bara od otopljenog snega pa je možda i to uzrok.
      Kako se proverava pritisak goriva na razvodnoj cevi benzina koja povezuje dizne, kako izgleda ta razvodna cev, gde se nalazi..? Napominjem da se svećice zamasne posle 3 pokušaja verglanja tako da mislim da je dovod goriva ok ali ipak je to moj zaključak a ja sam ti za automehaniku frulaš
      Koliko sam ja shvatio gledajući ispod haube dizne su nekakvim kablom povezane s kompjuterom, pokazivač temperature u instrument tabli je bio ispravan do danas a sada to nisam u mogućnosti da proverim. Malopre sam išao do vozila i pokušao da ga upalim rezervnim kod ključem i ništa.
      Negde na netu sam pročitao da je neko otkačio snezor lambda sonde pa sam malopre pokušao i ja to isto. Auto sam zaverglao i ništa ali kao da se blago javio tj. bilo je za nijansu bliže do paljenja. Kako je nisam upalio vratio sam taj snezor lambda sonde...Akumulator je inače pravo čudo...koliko verglanja je izdržao...to je neverovatno...
      Na forumu sam našao fotografiju felicie kao moje pa ću je okačiti da vidiš kako izgleda moj motor


      Eh da..negde sam pročitao da uzrok ovom problemu može da bude i crkavanje dihtunga glave motora pa se onda izmeša valjda tečnost za hlađenje i benzin a ja sam pre neki dan dolio skoro 1 l vode jer je tečnost u posudi bila na dnu...Vozio sam auto nakon tog dolivanja oko 50 km. U vreme kada sam dolio vodu nasipao sam i 10 l goriva. Nisam pogledao koliki je nivo sada u posudi za tečnost za hladjenje.

      Comment

      • b_samardzic
        CBC Senator XXL
        • 02.04.2005
        • 1557
        • Smederevo

        #4
        Re: šKODA FELICIA 1.3MPI

        Bas cudno da je akumulator toliko izdrzao.

        Proverite kompresiju na svim cilindrima.

        Comment

        • Stratos
          CBC Senator XXL
          • 10.09.2008
          • 2594
          • Novi Sad

          #5
          Re: šKODA FELICIA 1.3MPI

          majstor kaže da svećice dobijaju struju da gorivo stiže do cilindra jer je skidao onu plastiku na kojoj piše MPI i sipao gorivo iz flašice i to je bio jedini momenat kada mi se učinilo da se auto javio i da je bio blizu toga da se upali ali nije.
          Zašto je dodavao gorivo iz flašice ako je utvrdio da problem nije tu?
          Možemo li se pouzdati u stručnost majstora koji je ispitao varnicu?
          Da bi bilo koji motor upalio,potrebni su neki uslvi:
          -smeša vazduha i goriva u pravom odnosu i pravom momentu,što znači ni mnogo ni malo goriva u smeši koja je u cilindru u odgovarajućem momentu u****na i sabijena
          -dovoljno jaka varnica koja će u odgovarajućem momentu da zapali sabijenu smešu
          Čini se jednostavno

          Moj predlog je da prvo proveriš varnicu na svećicama tako što ćeš skinuti svećice i postaviti ih u bobinu pa pomoćnik da kratko zavergla a ti gledaj da li na svećicama preskače jaka plava varnica tačno između elektroda svećice. Takođe mora da se čuje puckanje u momentu preskakanja iskre.
          Znaš li šta je bobina na tvom motoru? Znaš da ti treba imbus 5 da bi je demontirao i odgovarajući ključ za svećice (21 ili 16mm)? Takođe trebalo bi da znaš da je neophodno,prilikom ovakve probe,da je metalni deo svećice sa navojem naslonjen na metalni ili aluminijumski deo motora. Zbog predostrožnosti usled izbijanja požara,potrebno je da isključiš i kablove sa dizni (ili dizne) da nebi bacale gorivo.


          Pogledaj dobro fotografiju koju si postavio.
          Senzor na zamajcu se nalazi na prelazu između motora i menjača,a tačno ispod narandžaste alke šipke za proveru nivoa ulja.
          Senzor temperature rashladnog sredstva se nalazi na bloku iza motora,a u pravcu pogleda na motorni prostor.
          Dizne su neposredno ispod te crne ukrasne plastike,ako je varijanta sa 4 dizne,zabijene su u usisne cevi i imaju po jednu crnu džeksnu odgore.

          Comment

          • KBDNK
            CBC Član
            • 20.07.2009
            • 33
            • Zaječar

            #6
            Re: šKODA FELICIA 1.3MPI

            Najpre da se zahvalim Stratosu na pokazanoj volji i želji da mi pomogne...a sad da nastavim s objašnjenjima.
            majstorova prva sumnja je bila da mi je nestalo goriva, pa da pumpa goriva na daje dovoljno goriva, pa onaj filter za gorivo...i da bi sve to eliminisao kao problem skinuo je onaj plastični pločasti deo s gornje strane i u onaj deo koji mislim da na forumu zovu klapna nasipao malo goriva iz neke flašice. U tom momentu mi je kazao da verglam što sam ja i činio. auto je za nijansu bio bliže paljenju ali ipak daleko. Tako je eliminisao sve napred izneto kao kvar jer bi ovom njegovom operacijom auto upalio i poradio nekoliko taktova.
            E onda je skinuo onaj metalni deo onim inbus ključevima i svećice...svećice su bile masne. Osušio ih je i ujedno zagrejao...Rekao mi je da zaverglam nekoliko puta na prazno bez svećica a potom je nabio šrafciger u onaj duguljasti deo koji se natačinje na svećice i njega prineo verovatno nekom metalnom delu na motoru i terao me da zaverglam i tako 4 puta. Kaže da varnice ima na sva 4 mesta. Danas sam ponovo bio kod njega i pitao ga da li da probamo da skinemo opet onaj duguljasti deo i u njega utaknemo sve četiri svećice pa da onda zaverglam da vidimo da li svećice bacaj varnicu ali mi je kazao da je nemoguće da crknu 2 svećice odjednom u vožnji jer je za to mala verovatnoća a auto je neposredno pre gašenja radio normalno i odjednom se ugasio tako što su mu opali brojevi obrtaja bez ikakvog prethodnog podizanja broja obrtaja, trokiranja i sl. Po njegovim rečima da je došlo do crkavanja jedne po jedne svećice osetio bi to kao trokiranje. Auto bi po njegovim rečima upalio pa taman i da je jedna svećica crkla, a da su ostale 3 ispravne...što nije slučaj. Isto tako opet smo pokušali da skinemo priključak za lambda sondu i ništa...Nikakav boljitak u verglanju. Pokušao sam i sa rezervnim kod ključem i ništa.
            Posle preoravanja interneta skrenuo sam mu pažnju na klapnu, njeno čišćenje i sl. i kazao mu da ukoliko sam dobro razumeo ona daje ritam kompjuteru kada da baci varnicu pa u slučaju da je to raštelovano možda sve uredno radi ali u pogrešno vreme s čim se on složio ali da je baš iz tog razloga potreban neko sa kompjuterskom dijagnostikom. Auto mi je ostao kod njega ispred garaže da mu ne bi zauzimali kanal a ja sam danas bio u gužvi. Zvao sam jednog stručnjaka sa kompjuterskom dijagnostikom i on kaže javiće mi se i doći ali ništa od toga...LAŽOV...
            Zbogg svih ovih simptoma majstor smatra da je kompjuter crkao i da u tim slučajevima dizne ostaju otvoreno širom zbog čega gorivo cepa u većem obimu pa zato i masne svećice...i tako.
            Malopre sam se setio za jednog mog kolegu koji je otišao da peca na Dunav. Posle par dana kada je hteo da podje Yugo se zainatio kao moja felicia...a ovaj mrtav ladan uzme pištolj i ispali 3 metka u vozilo...ubio ga kaubojac konja...da se ne muči...razmišljao sam i ja ovom...
            Iole svetla tačka u svemu je što mi se javio jedan moj prijatelj koji je čuo da mi se pokvario auto i sve simptome još sinoć i kazao mi da je njegov majstor rekao posle njihovog razgovora da je najverovatnija klapna i da će doći popodne da je pogleda...Ovaj majstor je barem čuo za klapnu a moj ni danas za nju ne bi čuo da nisam preoravao internet. Još amlo pa ću da mu dodjem kao prosvetitelj...
            Negde na internetu sam pročitao da problem može da bude neki hilzov senzor ali nisam uspeo da ukapiram čemu to služi i gde se nalazi.
            Eh da...majstor je gledao i ulje...Nema tragove vode. Tečnost za hladjenje ako je izgubio izgubio je zanemarljivu količinu tako da dihtung glave otpada kao uzrok. Kompresiju nisam merio ali mislim da je to ok jer nisam primetio neposredno pre kvara da auto nema snagu ili duva...Prošle subote je radio sasvim normalno...Nisam ga vozio mnogo dugo ali smo bili 5 ljudi u vozilu...
            Još jednom da se zahvalim Stratosu...koji mi je jedina nada za sada ali i b samardžiću.
            Pozz
            PS Stratose imam 4 dizne zabijene u cev baš kao što si kazao...negde na interenetu sam pročitao da problem može da bude akumulator ako mu crkne neka ćelija pa nema dovoljno visok napon...ali ovaj akumulator kod mene je svetski šampion...koliko je verglao od sinoć u 19 sati do sada to je potpuno neverovatno...
            Ovaj priključak koji se nalazi ispod onog razvodnika za tečnost za hladjenje majstor kaže da je priključak za lambda sondu...a onaj na prelazu između motora i menjača da je za merenje temperature...a ja sam mislio da je senzor zamajca ona kopča na klapni...
            Rekao sam da neko na internetu savetuje otkačinjanje plus kleme sa akumulatora ali on smatra da je to ******ština...
            Pozz još jednom

            Comment

            • Ji 4Tze
              CBC Senator XXL
              • 04.05.2006
              • 806
              • bg
              • Honda CR-V 4WD

              #7
              Re: šKODA FELICIA 1.3MPI

              Taj priključak na razvodu hlađenja je kućište termostata i tu je i termodavač tj. senzor temperature rashladne tečnosti.
              Lambda sonda se kači ispod toga, ne vidi se na toj slici već na ovoj

              i ovde je otkačena, jer je "majstor" rešio tako problem gašenja hladnog motora zimi.
              Ovaj senzor ispod je taj Hall.
              evo i šema struje ako ti posluži (poslužiće možda nekom majstoru). Vadiš osigurač br. 1 za resetovanje računara, mislim da može i tako, ne mora da se skida klema.
              .

              Treba ti neki normalan majstor da proveri da nije dihtung glave probio, ako je masna svećica, da je nije ulje zamazalo? Nisam majstor al sam imao taj auto i dihtung sam menjao na kilometraži slično tvojoj (malo većoj) ali zbog ulja u sistemu za hlađenje. Ako je izgubio tečnost iz sistema a ona se vratila, proveri da nema emulzije kad skineš čep za dosipanje ulja ili u posudi za "vodu" ne može tek tako da nestane i da se "pojavi" tolika količina.

              Comment

              • Stratos
                CBC Senator XXL
                • 10.09.2008
                • 2594
                • Novi Sad

                #8
                Re: šKODA FELICIA 1.3MPI

                Prvo bih pozdravio tvog kolegu pecaroša sa Dunava Malo šale nije na odmet,zbog relaksacije situacije
                U tvom slučaju mislim da nije crkao dihtung glave,a mislim da nije ni prezubčio.
                Ako ima ikakvu varnicu na svećicama,to znači i da je halov davač na menjaču ispravan(bez njega nema nikakve varnice na svećici).
                Ostaje bobina,svećice,signal i napajanje dizni,pritisak i protok goriva i snzor rashladne tečnosti.
                Provera napajanja i signala dizne: na dizni imaš džek sa dva kontakta. Na jednom kontaktu je stalno napajanje od 12v a na drugom je signal iz motornog računara kojim se aktiviraju dizne. Skini džek sa dizne i probnom lampom utvrdi ima li stalni plus na jednom od pinova čim se da kontakt ključem. Ako svetli lampica,onda je napajanje u redu. Signal proveri tako što istu lampicu zakačiš na kontakt iz konektora dizne gde imaš napajanje +12v sa jedne strane a sa druge strane lampice stavi drugi kontakt iz konektora. Kada zaverglaš motor,lampica treba da trepće.
                Ako lampica trepće,tvoj motorni računar je još uvek živ i upravlja diznama.

                Comment

                • Stratos
                  CBC Senator XXL
                  • 10.09.2008
                  • 2594
                  • Novi Sad

                  #9
                  Re: šKODA FELICIA 1.3MPI

                  Provera senzora temperature rashladne tečnosti: na kontaktima senzora 1 i 3 treba da imaš otpor od 2000-3000 oma na 20*C.
                  Provera napajanja senzora temperature rashladne tečnosti: Na raskačenom konektoru,sa datim kontaktom ključem,na kontaktu 1(neke varijante kontakt 3) treba da bude 5V.
                  Provera pritiska goriva: Postavi redno manometar na dovodno crevo goriva koje se kači na razvodnu cev goriva na diznama i prespoj relej pumpe tako da ona radi stalno. Izmereni pritisak treba da bude 2,5-3 bara.
                  Provera protoka goriva: skini povratno crevo za gorivo sa razvodne cevi za dizne i stavi ga u flašu a zatim prespoj isti relej na isti način kao prethodno. Treba da imaš mlaz goriva na izlazu iz creva.

                  Comment

                  • KBDNK
                    CBC Član
                    • 20.07.2009
                    • 33
                    • Zaječar

                    #10
                    Re: šKODA FELICIA 1.3MPI

                    Ji4Tze, onusliku koju sam okačio je tvoja...pa imaš određeno autorsko pravo na nju...kopajući po internetu naišao sam na onaj tvoj problem pa sam iskoristio sliku jer nisam mogao da slikam svoj auto...samo jedno još pojašnjenje...Ovo što se vidi na ovoj tvojoj slici da je isključeno jer je to senzor temperature rashladne tečnosti, a ovo ispod lambda sonda ili sam to ipak loše skontao. Znam da is negde označavao krugom slike sa određenim detaljima pa ako možeš za mene neukog da opet iskoristiš ovu sliku i obeležiš ovo što te pitam...Jebi ga burazeru...glupoća ubija a ne boli.
                    I još nešto...jer misliš da bi postigao nešto skidanjem ovog osigurača broj 1 ili plus kleme na akumulatoru tj. resetovanjem kompjutera...
                    Oko ove tečnosti za hladjenje izgleda da se nismo razumeli...Kada sam pre 15-ak dana promenio svećice video sam da sam izgubio tečnost pa sam odmah posle zamene svećica dolio vodu i sipao gorivo 10 l. Još uvek se vozim tj. vozio sam se tim gorivom, a voda u posudi za tečnost nije uprljana već je blago crvena od glisantina...Sada ne mogu da procenim da li je izgubila tečnost u odnosu na stanje kada sam dosipao vodu ali i ako je izgubvila izgubila je jako malo...doduše malo je i vožena...možda 50 km tako da se voda nije nestajala i pojavljivala...Majstor je gledao nivo ulja i u njemu nema tragova vode. Čep na motoru nisam skidao ali ću to pokušati da uradim večeras pa u neko doba da okačim sliku...
                    Stratose, šta to znači prezubčio...vozio sam u 2. brzini uskom ulicom možda 40 km/h kada se auto ugasio...zar može pri toj brzini da se ugasi...
                    Sutra ću da pokušam da proverim ovo što si mi rekao za dizne
                    Još jednom neizmerno hvala svima koji su se uključili u ovu temu.
                    Pozz

                    Comment

                    • boban1982
                      CBC Senator XXL
                      • 14.03.2010
                      • 1106
                      • Batajnica
                      • SAXO VTS-BIC

                      #11
                      Re: šKODA FELICIA 1.3MPI

                      Citam ovu tvoju muku i vidim da se vrtis u krug,nema potrebe da se toliko patis,potrazi servis koji ima dijagnostiku,jer od nagadjanja nema nista.Pa nije to jugo pa da moze svako da ga popravlja,ne znam kako je sipao gorivo iz flase kada tu mora da postoji odredjeni pritisak koji pravi benzinska pumpa,nije to karburator pa samo naspi i probaj.

                      Comment

                      • Stratos
                        CBC Senator XXL
                        • 10.09.2008
                        • 2594
                        • Novi Sad

                        #12
                        Re: šKODA FELICIA 1.3MPI

                        Jugo EFI ima mnogo složeniji sistem nego Škoda MPI,tako da tvoja primedba nema osnovu.

                        Comment

                        • boban1982
                          CBC Senator XXL
                          • 14.03.2010
                          • 1106
                          • Batajnica
                          • SAXO VTS-BIC

                          #13
                          Re: šKODA FELICIA 1.3MPI

                          Mislio sam na obicnog juga,hocu da kazem da ne moze svako da bude majstor,pogotovo kod novijih automobila,bez kompa nema ni popravke.Hocu da pomognem decku da ne gubi vreme i da nesto ne zezne.Javi obavezno kad ga popravis.

                          Comment

                          • KBDNK
                            CBC Član
                            • 20.07.2009
                            • 33
                            • Zaječar

                            #14
                            Re: šKODA FELICIA 1.3MPI

                            Ljudi, nemojte da se svadjate sad zbog mene. Dolivanjem tog goriva iz flasice je uradio da bi otklonio sumnju u to da slucajno nisam ostao bez goriva, u rad pumpe za gorivo, pritiska goriva...koliko se ja razumem...a to je jako malo...mislim ipak da nije tu nista lose, stetno ili bezveze pokusano...
                            A svakako da cu navesti gde je bio zastoj...ako to ikada saznam...
                            S druge strane imajte na umu da zivim u Zajecaru sto je slepo crevo od slepog creva koje ni NATO nije bombardovao. Rekao sam VAM da je dolazio jedan expert sa kompjuterom ali da je to bogu plakati...kakvi su ovi drugi koji imaju tu dijagnostiku u Zajecaru videcu ovih dana...a auto je inace trenutno nepokretan...
                            Pozdrav svima

                            Comment

                            • Ji 4Tze
                              CBC Senator XXL
                              • 04.05.2006
                              • 806
                              • bg
                              • Honda CR-V 4WD

                              #15
                              Re: šKODA FELICIA 1.3MPI


                              1. je lambda, 2. je Hall, 3. je termodavač

                              Comment

                              Working...
                              X